Zwiedzaj Monachium zabytkowym BMW

Jesteś fanką BMW i zawsze marzyłaś o wizycie o monachijskim BMW Welt? Teraz poza zwiedzaniem muzeum na piechotę możesz zafundować sobie niezłą gratkę - bawarski koncern zaoferuje Ci zwiedzanie miasta i obiektów należących do muzeum z tylnej kanapy zabytkowej limuzyny BMW.

Trasa zaczyna się od budynku muzeum, wiedzie do BMW Tower i BMW Welt (o Mekkce fanów BMW pisałyśmy wcześniej tu). Potem przejazd obok fabryki BMW – części, która zazwyczaj nie jest otwarta dla zwiedzających -oraz teren BMW Classic, gdzie mieści się bezcenna kolekcja klasyków BMW. Następnie trasa wiedzie przez Leopoldstrasse i Odeonplatz, aż do rynku starego miasta i największych zabytków Monachium. Kolejnym punktem jest flagowy salon BMW na Lenbachplatz. Droga powrotna prowadzi obok Olympiapark i kończy się w miejscu rozpoczęcia rundy.

Do dyspozycji gości muzeum są zabytkowe modele BMW prowadzone przez szoferów: kabriolety BMW 326 i BMW 335 z lat 30. XX wieku, kabriolet BMW 502 zwany „Barokowym Aniołem” z lat 50. oraz jedyny na świecie egzemplarz kabrioletu BMW 3200CS z lat 60.

Wycieczka trwa około trzech godzin. Na koniec goście otrzymują specjalne certyfikaty, pamiątkowe bilety wstępu i przewodniki po muzeum. Cały pakiet dla jednej osoby kosztuje 90 euro.

fot. BMW

Najnowsze

Przygotuj auto na majówkę

Jak się przygotować, aby podczas weekendowej czy wakacyjnej podróży samochodem uniknąć przykrych niespodzianek? Warto wybrać się na badanie diagnostyczne do warsztatu. Ale pewne czynności sprawdzające można także wykonać samodzielnie.

Jeśli nie lubisz „dłubać” w samochodzie zaprowadź go do warsztatu na przegląd.
fot. Michelin

Podstawa to odpowiedni poziom powietrza w oponach i dobry stan wszystkich świateł. Warto również zobaczyć, czy wystarczy nam płynu do spryskiwaczy. Niezależnie od rodzaju paliwa, które tankujemy – powinniśmy zadbać o jego jak najwyższą jakość. 

– Warto omijać niewielkie stacje. Duże sieci dbają o swój wizerunek i stale kontrolują jakość paliwa – komentuje Paweł Sitarski, szef regionu sieci stacji Neste Polska. – Zwykle różnicę odczujemy, gdy po dłuższym okresie tankowania na „podejrzanej” stacji, wlejemy do baku paliwo wysokiej jakości, które ma właściwości smarujące. Pamiętajmy, że nagromadzone na wewnętrznych ścianach silnika nagary mogą oderwać się i zatkać filtry, a nawet doprowadzić do awarii całych układów paliwowych. Szczególnie ostrożni powinni być posiadacze aut z silnikami diesla, w których wszelkie paliwowe „nieczystości” natychmiast zatykają wtryskiwacze. Zabierajmy paragon kasowy na paliwo. Jest to dowód zakupu paliwa na konkretnej stacji, który będzie niezbędny w przypadku reklamacji – dodaje Paweł Sitarski.

Pod maską
Czas na sprawdzenie stanu oleju. Zmniejsza tarcie, chłodzi i utrzymuje silnik w czystości. Odpowiednio częsta wymiana oleju da nam gwarancję, że silnik będzie pracował dłużej bez awarii. W nowszych autach wystarczy zaufać kontrolce. Gdy zaświeci się na czerwono, musimy skorzystać z fachowej pomocy.
– Kierowcy starszych aut muszą zajrzeć pod maskę, żeby ocenić, czy nie ma śladów wycieku oleju – mówi Marek Stępień, Dyrektor Biura i Rozwoju Polskiego Związku Motorowego. Jeśli zauważymy zacieki, powinniśmy jak najszybciej odstawić samochód do warsztatu. Drobne nieszczelności mogą zamienić się w poważne wycieki powodujące awarię silnika. Silnik warto rozgrzać przed podróżą na jałowym biegu. Pozwoli to równomiernie rozprowadzić olej. Przed rozpoczęciem jazdy wskazane jest chwilowe przytrzymanie sprzęgła, celem rozprowadzenia oleju w skrzyni biegów – tłumaczy Marek Stępień. 

Sama możesz zadbać o podstawowe czynności eksploatacyjne.
fot. Motocaina

Zaglądając pod maskę zwróćmy uwagę na stan przewodów elektrycznych. Przyjrzyjmy się, czy nie widać pęknięć, śladów nadpalenia lub otarcia. Jeśli znajdziemy takie usterki, trzeba odstawić samochód do mechanika. Niewielkie pęknięcia, nie wypatrzone w porę, mogą nas słono kosztować. 

Ważna jest również odpowiednia ilość płynu w układzie chłodzenia. Jego zbyt niski poziom może spowodować przegrzanie i zatarcie silnika. Warto, co jakiś czas, przeczyścić chłodnicę, bo w środku może znajdować się osad.

Kierowcy, którzy korzystają z instalacji gazowej, przed wyjazdem w dłuższą trasę powinni zasilić silnik mieszanką benzynową, aż do momentu osiągnięcia wymaganej temperatury. Pozwoli to uniknąć wszelkich zadławień, wyłączeń silnika w nieoczekiwanym momencie. Pamiętajmy, że przy instalacji gazowej powinniśmy posiadać w zbiorniku przynajmniej 10 litrów paliwa. Zapobiegnie to uszkodzeniu pompy paliwa.

Użytkowniczki silników diesla muszą pamiętać o właściwej regulacji układu wtryskowego, stanu wtryskiwaczy, pompowtryskiwaczy, świec żarowych. Każdy z tych elementów ma duży wpływ na pracę i zachowanie się silnika podczas jazdy. Parametry możemy ustawić prawidłowo tylko w specjalistycznym serwisie. Powód? Potrzebne są do tego specjalnie przygotowane stanowiska badawcze, wykorzystujące dane techniczne producenta.

fot. Peugeot

Na koniec sprawdźmy, czy mamy ze sobą apteczkę, trójkąt ostrzegawczy, sprawne koło zapasowe, linkę holowniczą i gaśnicę. Licho nie śpi, a drobny wypadek może przydarzyć sie każdemu. Lepiej zadbać o szczegóły zawczasu, niż być mądrym po szkodzie.

Zatem:
1. wybierz się na stację diagnostyczną.
2. Jeśli Twoje auto było na przeglądzie niedawno, sprawdź stan świateł, ciśnienie w oponach, ilość płynu do spryskiwaczy i poziom oleju.
3. Zadbaj o odpowiednią jakość paliwa. Tankuj tylko na zaufanych stacjach.

4. Rozgrzej silnik przed podróżą na jałowym biegu (tzw. „luz”)

  • 5. Sprawdź, czy masz apteczkę, gaśnicę, linkę holowniczą, koło zapasowe i trójkąt ostrzegawczy.
  • Wszystkim kobietom i mężczyzonom za kierownicą życzymy bezawaryjnej, niezapomnianej majówki. Szerokiej drogi!

    Najnowsze

    Wygraj wejściówki na wyścigi motocyklowe w Modlinie!

    Mamy do rozdania dziesięć 3-dniowych karnetów na rozpoczynające się już jutro Wyścigowe Mistrzostwa Motocyklowe Polski w Modlinie. Wejściówki dla pań na imprezę są o 50% tańsze, a u nas kobiety mogą je wygrać za darmo! Należy odpowiedzieć jedynie na 3 proste pytania.

    Szczegółowe informacje o Wyścigowych Mistrzostwach Motocyklowych Polski znajdziesz tutaj.

    Adam Badziak na żywo, a nie w Dzień Dobry TVN? 😉 Czemu nie?!
    fot. Poland Position

    Aby wygrać jedną z dziesięciu trzydniowych karnetów na wyścigi w Modlinie należy odpowiedzieć na następujące pytania:

    1. którą rundą WMMP 2010 jest runda na Modlinie?
    a) 1 b) 2 c) 3

    2. Ile zawodniczek startuje w klasie Rookie 600 w rundzie WMMP w Modlinie?
    a) 2 b) 3 c) 4

    3. Ile kobiet – zawodniczek wystartuje we wszystkich klasach?
    a) 7 b) 4) c) 6

    Poprawne odpowiedzi należy wysłać wraz z podaniem swojego imienia i nazwiska na adres redakcja@motocaina.pl

    Zobacz Natalię Florek w akcji na torze w Modlinie!
    fot. mat. pras. Natalii Florek

    Pierwszych dziesięć kobiet, które nadeślą właściwe odpowiedzi, wygra bilety uprawniające do bezpłatnego wstępu na I rundę Wyścigowych Mistrzostw Motocyklowych Polski w Modlinie. Decyduje kolejność zgłoszeń. 

    Zwycięskie panie poinformujemy mailowo o wygranej i sposobie odbioru biletów do dnia 29/04/2010, a listę zwycięzczyń opublikujemy także na stronie www.motocaina.pl oraz naszym profilu na Facebook (aby dołączyć do nas na Facebooku kliknij tu).

    Najnowsze

    Wyścigi motocyklowe w Modlinie już jutro!

    W I rundzie Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski na terenie lotniska w Modlinie wystartują najlepsi zawodnicy. W wyścigach weźmą udział motocyklistki, a w mocnej klasie Rookie 600 zobaczymy gwiazdy: Natalię Florek i Kasię Kędzior. Pytamy organizatora dlaczego kobiety wejdą na imprezę za 50% ceny biletu.

    Pierwszy raz od 11 lat do Modlina powracają Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski. I runda rozpocznie się już jutro, wolnymi treningami i ważnymi kwalifikacjami do zawodów. To jedna z najważniejszych imprez w motocyklowym kalendarzu wydarzeń sportowych (kliknij tu), która rozpoczynie się na terenie Portu Lotniczego Warszawa Modlin już 29 kwietnia o 8.30, a potrwa do 2 maja. Lotnisko będzie gościć najlepszych motocyklistów w naszym kraju oraz wiele gwiazd sportu motocyklowego ze świata. Podobnie jak w latach ubiegłych w zawodach wystartują legendy wyścigów polskich i światowych: Paweł Szkopek, Andy Meklau, Adam Badziak, Janusz Oskaldowicz, Irek Sikora oraz dwie kobiece gwiazdy: Natalia Florek oraz Katarzyna Kędzior.

    fot. modlin2010.pl

    Wydarzenie to będzie miało charakter pikniku – majówki i oprócz wyścigów będzie znakomitym miejscem do wypoczynku i relaksu. Przez całe cztery dni przygotowano specjalną ofertę cateringową oraz miejsce zabaw dla dzieci. Producenci motocykli będą mieć do dyspozycji strefę wystawienniczą otwartą dla kibiców. W piątek i sobotę przewidziane są koncerty gwiazd muzyki polskiej. W sobotę (1 maja) o godzinie 20:00 wystąpią Pono i Sokół.

    Natalia Florek startuje pod patronatem medialnym Motocaina.pl
    fot. inf. pras. Natali Florek

    Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski to jedna z najbardziej popularnych serii wyścigów w Polsce. W ramach cyklu odbywa się 7 rund, każda z nich przyciąga ponad 350 zawodników oraz niezliczone tłumy fanów. Na świecie sport motocyklowy już dawno tak pod względem oglądalności w telewizji, jak i ilości fanów pobił sporty samochodowe, ze wzlędu na swoją atrakcyjność i widowiskowość. W tym roku organizatorzy postanowili zrobić ukłon w stronę pań, które na teren zawodów mogą wejść kupując bilet z 50% rabatem.

    Podczas wyścigowego weekendu zobaczymy sześć zawodniczek. Wyścigi zostaną rozegrane w następujących klasach:
    SUPERBIKE
    SUPERSTOCK 1000
    SUPERSPORT 600
    SUPERSTOCK 600
    ROOKIE1000
    ROOKIE 600 tu wystąpią dwie gwiazdy wyścigów: Natalia Florek z numerem 35 na Hondzie CBR600RR oraz Katarzyna Kędzior z numerem 62 na GSXR 600 K8 z nowym zespołem – RMC Racing Team
    PRETENDENT
    PUCHAR BMW
    Suzuki GSXR CUPz numerem 240 zobaczymy Annę Grandys na Suzuki GSX-R 750 K9
    Honda Hornet CUP
    z numerem 51 wystartuje Agata Augustyn
    Honda CBR125 CUP
    z numerem 26 zobaczymy Karolinę Cichą oraz z numerem 55 Annę Urbańską

    Pytamy ogranizatora – Grzegorza Jędrzejewskiego – o motywację dla świetnej idei zniżki dla kobiet, chcących obejrzeć zmagania na torze Modlin.

    Skąd się wziął pomysł, aby kobiety były objęte 50% zniżką na wejściówki na wyścigi?
    Wynika to z naszej nieustającej miłości do kobiet, a tak naprawdę z chęci przyciągnięcia całych rodzin, by kobiety mogły zobaczyć, że pasja męża, czy chłopaka to coś wspaniałego, doskonała atmosfera i znakomita zabawa dla całej rodziny.

    Wiemy, że na zawodach pojawi się sześć kobiet. Co Pan sądzi o udziale motocyklistek w wyścigach motocyklowych?
    Od wielu lat na wyścigach pojawia sie coraz więcej kobiet, które ścigają się i aktywnie uczestniczą w wyścigach. To znakomite, że kobiety są tak zdeterminowane, by realizować swą pasję. Za każdym razem cieszę się, gdy widzę nowe zawodniczki. Zagranicą zawodniczki jak Katja Poensgen, czy Nina Prinz odnoszą ogromne sukcesy, więc dlaczego w Polsce ma być inaczej.

    Czy zniżki na bliety sprawią, że pojawi się więcej pań w Modlinie, a może niektóre z nich zechcą kiedyś spróbować swoich sił na torze? Jak Pan uważa?
    Myślę, że spowoduje to, że przyjdzie więcej rodzin i przecież o to nam chodzi.

    Bilety dostępne są w następujących cenach:
    Bilet Normalny Jednorazowy                              – 40 złotych
    Bilet Normalny Trzydniowy (pt., sob., niedz.)     – 60 złotych
    Kobiety oraz młodzież do lat 14                         – 50% zniżki
    Dzieci do lat 7                                                    – wejście gratis

    Więcej informacji na stronie www.modlin2010.pl oraz http://www.eventim.pl/portal/pl/sport/inne_sportowe/wyscigowe_motocyklowe_mistrzostwa_polski_2010/71806/

    Mapa toru w Modlinie.
    fot. modlin2010.pl

    Najnowsze

    Warszawa stoi w korkach

    Warszawa została "doceniona" za korki. W rankingu najbardziej zakorkowanych miast w Europie zajęła drugie, wcale nie zaszczytne miejsce. Jakie inne polskie miasta znalazły się na liście?

    fot. Motocaina

    W rankingu publikowanym przez producenta urządzeń nawigacyjnych Tom Tom, udział wzięło 59 europejskich miast. Porównując dane ze swoich urządzeń, a więc średnią prędkość z jaką poruszają się samochody, orzeczono, że najbardziej zatłoczonym miastem w Europie jest stolica Belgii – Bruksela, a na drugim miejscu plasuje się Warszawa. Co więcej, to nie ostatnie polskie miasto w pierwszej trójce! Trzecią pozycję zajął znany z korków (spowodowanych rozbudową miasta, a nie złą organizacją ruchu) Wrocław. W rankingu znalazło się również miejsce dla Poznania (21 pozycja), Łodzi (miejsce dalej, a więc 22) i Krakowa (30 miejsce).

    W pierwszej dziesiątce zestawienia poza wymienionymi miastami znalazły się: Londyn, Edynburg, Dublin, Belfast, Paryż, Marsylia oraz Luksemburg (to powoduje lekkie zdziwienie).

    Według rankingu najlepiej jeździ się po ulicach Walencji.

     

    Najnowsze