Zupełnie nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC

Nowy CLA 35 4MATIC to najnowszy „wejściowy” model do świata Mercedes-AMG. Czterodrzwiowe coupé dzieli technikę z A 35, ale ma jeszcze bardziej drapieżny wygląd.

2-litrowy silnik R4 turbo generuje moc 306 KM i wysoki moment obrotowy (400 Nm), który trafia do kół obu osi za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Zapewnia to sportowe osiągi – przyspieszenie od 0-100 km/h w 4,9 s i prędkość maksymalną 250 km/h (elektronicznie ograniczona).

Zwracający uwagę design jest jednym z głównych atutów CLA Coupé. Właśnie dlatego projektanci AMG zachowali jego podstawową formę, z szerokimi nadkolami i smukłą, sportową „talią”. Dla kontrastu, nowa osłona chłodnicy z podwójną listwą i przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza to już typowe znaki rozpoznawcze CLA 35 4MATIC. Z boku uwagę zwracają 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (opcjonalnie: 19-calowe) i mocno zaakcentowane panele progowe. Z tyłu dominują zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler pokrywy bagażnika oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego. Dwuczęściowe, smukłe tylne światła i tablica rejestracyjna umieszczona na zderzaku sprawiają, że tylny pas CLA wygląda na wyjątkowo szeroki.

Fotele modelu pokrywa tapicerka z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, wzbogacona o kontrastowe, czerwone przeszycia. Czerwone są także pasy bezpieczeństwa (na życzenie dostępna jest również konfiguracja czarno-szara).

Opcjonalny asystent wnętrza MBUX pozwala bezdotykowo obsługiwać wybrane funkcje z zakresu multimediów oraz komfortu. Rozpoznaje on określone ruchy rąk kierowcy i pasażera z przodu.

Dodatkowe zabiegi usztywniające przednią partię nadwozia zapewniają „bazę” dla uzyskania precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy. Sztywność skrętną i odporność na zginanie zwiększa tu panel usztywniający w postaci aluminiowej płyty przykręcanej pod silnikiem. Aby dodatkowo ograniczyć podatność na skręcanie i poprawić sztywność, w przedniej części podwozia zastosowano dwie rozpórki.

Seryjnie montowany w CLA 35 aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC płynnie rozdziela moment obrotowy między osiami, Jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.

Wydajny układ hamulcowy obejmuje nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze na przedniej osi, a na tylnej jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane.

Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC zadebiutował podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Sprzedaż modelu rozpocznie się 29 kwietnia, a jego wprowadzenie na rynek w Europie Zachodniej nastąpi w sierpniu 2019 r.

Najnowsze

Ruszają zapisy do najbardziej kobiecego rajdu off-road w Polsce

22 czerwca najbardziej kobiecy rajd off-road: Women’s Challenge 4x4 ponownie odbędzie się w Wiśle. Miejscowość zwana Perłą Beskidów, już po raz trzeci gościć będzie zawodniczki, które na drodze do mety w swoich pojazdach zmierzą się z wymagającym terenem i własnymi słabościami. Zapisy ruszają już dziś. Jeśli chcecie podjąć off-road'owe wyzwanie musicie się spieszyć – ilość miejsc jest mocno ograniczona!

Jak mogliśmy przekonać się podczas poprzednich edycji, formuła rajdu opiera się na krótkich, technicznych odcinkach specjalnych, przejeżdżanych na czas. Pozwolą one na sprawdzenie umiejętności i hartu ducha uczestniczek, które wezmą udział w rywalizacji. 

Ideą pomysłodawczyni oraz organizatorki rajdu – Dagmary Kowalczyk jest to, aby Women’s Challenge 4×4 nie tylko dawało pole do popisu doświadczonym zawodniczkom, ale także pozwalało i zachęcało do rozpoczęcia przygody z off-road’em debiutantki. Dlatego też do wyboru panie będą miały trzy klasy i co za tym idzie – trasy o różnym stopniu trudności. Klasa Extreme przeznaczona jest dla doświadczonych teamów, a klasa Adventure dla początkujących. W trzeciej klasie: Gość drugim pilotem może być mężczyzna, którego zadaniem jest pomoc damskiej załodze na odcinku specjalnym. Osobno klasyfikowane będą pojazdy typu UTV. 

W poprzednich latach na starcie, który ponownie odbędzie się w centrum Wisły na placu B. Hoffa, stawały między innymi: lekarki, projektantki mody, dziennikarki, celebrytki, trenerki personalne i znane, off-road’owe zawodniczki, a paniom nieodzownie kibicowali: Burmistrz Wisły Tomasz Bujok oraz trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz. Gorący doping szykuje się i w tym roku, bo na off-road’owym torze „Pod Piramidą” w Wiśle, gdzie zaplanowano odcinki specjalne, zobaczymy kilkadziesiąt zawodniczek!

W przeddzień terenowych zmagań, 21 czerwca, organizatorzy zapraszają również na plac B. Hoffa, gdzie odbędzie się rodzinna impreza Family Off-road Day. Zapowiada się sporo atrakcji rodzinnych i motoryzacyjnych, w tym prezentacja startujących w rajdzie ekip i terenowych pojazdów na prąd. Szczegóły podamy wkrótce.

Zapisy do Women’s Challenge 4×4 trwają od dziś do wyczerpania miejsc. Zgłosić można się przez formularz na stronie: http://womenschallenge.pl/zapisy/  
Więcej informacji: www.womenschallenge.pl  
Facebook: https://www.facebook.com/pg/womenschallenge4x4 
 
Rajd Women’s Challenge 4×4 wspierają: Miasto Wisła, farby KABE, DRAGON WINCH, Can-Am, Furelle, Pod Piramidą. Partnerzy: Jura Park Bałtów, Bałtowskie Bezdroża. 
Autor zdjęć: Marcin Kaliszka 

{{ gallery(2391) }}

Najnowsze

Trzech szeryfów drogowych na krótkim odcinku

Samozwańczych szeryfów nie brakuje na naszych drogach. Czasami jest ich całkiem spore zagęszczenie.

Autor nagrania chciał skorzystać z lewego pasa, ale usiłował zablokować go szeryf drogowy. Zostawił jednak na tyle miejsca, że auto z kamerą mogło go wyprzedzić. Na to zareagował drugi szeryf, prowadzący tira, ale i jego udało się objechać.

Szybki powrót na lewy pas i próba wykorzystania lewego pasa do samego końca ujawniła trzeciego szeryfa. Niezłe zagęszczenie nieznających przepisów kierowców, którzy lubią utrudniać innym życie.

Najnowsze

Zignorował czerwone, doprowadził do wypadku

Krótkie wideo dobitnie pokazujące jak kończy się brak uwagi na drodze.

Kierowca Seata ruszył mając zielone światło i skręcając w lewo minął kolejny sygnalizator, również pozwalający mu na przejazd. Czy to znaczy, że może już bezpiecznie opuścić skrzyżowanie?

W takich miejscach zwykle stosuje się sygnalizację na każdym przecięciu ulic. To oznacza sygnalizatory co kilkanaście metrów i nie wszystkie one wyświetlają ten sam sygnał. Ostatni z nich świecił się na czerwono, czego nie zauważył kierowca Seata, doprowadzając do kolizji.

Najnowsze

Kolizja motocyklisty z BMW

Też macie czasami wrażenie, że jadąc motocyklem stajecie się niewidzialni dla kierowców samochodów? Ten motocyklista się stał.

Kierujący motocyklem z niewielką prędkością wjechał na rondo i zaczął się po nim poruszać. Do jednego z wjazdów zbliżyło się czerwone BMW, którego kierowca nie zatrzymał się, chociaż miał przed sobą motocyklistę.

Kolizji nie udało się uniknąć, ale doszło do niej przy bardzo małej prędkości. Kierującemu motocyklem prawdopodobnie nic się nie stało.

Najnowsze