Zupełnie nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC
Nowy CLA 35 4MATIC to najnowszy „wejściowy” model do świata Mercedes-AMG. Czterodrzwiowe coupé dzieli technikę z A 35, ale ma jeszcze bardziej drapieżny wygląd.
2-litrowy silnik R4 turbo generuje moc 306 KM i wysoki moment obrotowy (400 Nm), który trafia do kół obu osi za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Zapewnia to sportowe osiągi – przyspieszenie od 0-100 km/h w 4,9 s i prędkość maksymalną 250 km/h (elektronicznie ograniczona).
Zwracający uwagę design jest jednym z głównych atutów CLA Coupé. Właśnie dlatego projektanci AMG zachowali jego podstawową formę, z szerokimi nadkolami i smukłą, sportową „talią”. Dla kontrastu, nowa osłona chłodnicy z podwójną listwą i przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza to już typowe znaki rozpoznawcze CLA 35 4MATIC. Z boku uwagę zwracają 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (opcjonalnie: 19-calowe) i mocno zaakcentowane panele progowe. Z tyłu dominują zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler pokrywy bagażnika oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego. Dwuczęściowe, smukłe tylne światła i tablica rejestracyjna umieszczona na zderzaku sprawiają, że tylny pas CLA wygląda na wyjątkowo szeroki.
Fotele modelu pokrywa tapicerka z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, wzbogacona o kontrastowe, czerwone przeszycia. Czerwone są także pasy bezpieczeństwa (na życzenie dostępna jest również konfiguracja czarno-szara).
Opcjonalny asystent wnętrza MBUX pozwala bezdotykowo obsługiwać wybrane funkcje z zakresu multimediów oraz komfortu. Rozpoznaje on określone ruchy rąk kierowcy i pasażera z przodu.
Dodatkowe zabiegi usztywniające przednią partię nadwozia zapewniają „bazę” dla uzyskania precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy. Sztywność skrętną i odporność na zginanie zwiększa tu panel usztywniający w postaci aluminiowej płyty przykręcanej pod silnikiem. Aby dodatkowo ograniczyć podatność na skręcanie i poprawić sztywność, w przedniej części podwozia zastosowano dwie rozpórki.
Seryjnie montowany w CLA 35 aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC płynnie rozdziela moment obrotowy między osiami, Jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.
Wydajny układ hamulcowy obejmuje nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze na przedniej osi, a na tylnej jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane.
Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC zadebiutował podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Sprzedaż modelu rozpocznie się 29 kwietnia, a jego wprowadzenie na rynek w Europie Zachodniej nastąpi w sierpniu 2019 r.
Najnowsze
-
Nowe paliwo E10 na stacjach. Czy szkodzi samochodom z LPG?
Przed wprowadzeniem paliwa E10 na polskie stacje, dużo się mówiło o jego szkodliwości dla niektórych silników. Zasadne jest też pytanie, czy kierowcy jeżdżący na LPG, powinni uważać na E10? Okazuje się, ze są ku temu przesłanki. -
To najgorsze zachowanie motocyklistów? To przez nich musimy się wstydzić
-
Wygląda skromnie, ale tu powstanie droga za miliard, którą szybko pojedziemy do granicy
-
Kontrolka EPC to zagadka dla kierowców. Tymczasem to bardzo ważna informacja
-
Tym kodem komunikują się kierowcy. Policja zwraca uwagę na jeden sygnał
Zostaw komentarz: