Edyta Klim

Zrzutka dla rodziny motocyklowego ratownika medycznego

Fundacja Ratownictwo Motocyklowe Polska organizuje zbiórkę środków finansowych dla żony i czwórki dzieci ratownika, który zginął w wypadku na autostradzie.

W dniu 18 lipca 2019 r. Waldemar Zięba – ratownik Fundacji Ratownictwo Motocyklowe Polska, zginął w wypadku na autostradzie A4 w okolicy Brzegu. Jechał do pracy przy organizacji Master Truck 2019. Pochowany został w sobotę na Cmentarzu Komunalnym w Zgorzelcu.

W wyniku tej tragedii jego żona i czwórka dzieci, pogrążeni w żałobie, muszą radzić sobie także z trudną sytuacją finansową. Dlatego Fundacja Ratownictwo Motocyklowe Polska organizuje dla nich zbiórkę środków finansowych:

https://zrzutka.pl/a83gmz#

Wszystkie środki zostaną przekazane w formie darowizny rodzinie Waldemara.

Zobacz także: Fundacja Ratownictwo Motocyklowe Polska – motocyklami na ratunek!

Waldek przez całe swoje życie pomagał, przekształcił swój motocykl w motoambulans, by z tą pomocą docierać szybciej i sprawniej. Jako wolontariusz zawsze znajdował czas na to, by wspierać potrzebujących. Brał udział w wielu charytatywnych inicjatywach, zbiórkach, piknikach – pomagając zbierać środki na leczenie, rehabilitację i pomoc tym, którzy tego potrzebowali. Jako człowiek wspierał dobrym słowem, ciepłem, serdecznością, życzliwością i empatią.

 

Najnowsze

Mercedes EQC dołączył do gamy samochodów szkoleniowych Mercedes Benz Safety Experience

Program szkoleniowy łączy ćwiczenia, które pozwalają „zrozumieć” zachowanie auta w podbramkowych sytuacjach, z unikalną wiedzą na temat działania najnowszych systemów wspomagających. Teraz na uczestników szkoleń czeka dodatkowa atrakcja – poza flotą spalinowych modeli z gwiazdą będą oni mieli do dyspozycji pierwszego Mercedesa na prąd, elektrycznego SUV-a EQC.

Szkolenia to nie tylko szansa na udoskonalenie swoich umiejętności za kierownicą, ale też adrenalina, zabawa i przyjemność – w programie przewidziano elementy rywalizacji między uczestnikami, a do ich dyspozycji jest szeroka gama najnowszych modeli Mercedesa, m.in. Klasy A, C, E i nowy GLE. Teraz dołącza do nich nowa gwiazda – elektryczny Mercedes-Benz EQC. To pierwszy przedstawiciel nowej marki technologicznej EQ (jej nazwa w wolnym tłumaczeniu oznacza „elektryczną inteligencję”). 

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic – bo tak brzmi pełna nazwa nowego modelu – pozwala uczestnikom „oswoić się” z zupełnie nowym gatunkiem samochodu, a przy okazji wypróbować wyjątkowe walory jego napędu na obie osie. EQC ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 408 KM, zdolne rozpędzić tego SUV-a od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 s.

Ale jego konstrukcja różni się od konwencjonalnych aut nie tylko układem napędowym: zabudowane nisko w podłodze akumulatory pozwalają obniżyć położenie środka ciężkości i przyczyniają się do zapewnienia wyjątkowo bezpiecznej charakterystyki prowadzenia. Także bezpieczeństwo samej konstrukcji miało najwyższy priorytet: akumulator otaczają solidna rama i elementy odkształcalne, a układ wysokiego napięcia ma funkcję automatycznego wyłączenia w razie wypadku.

Specjalnie z myślą o zajęciach za kierownicą EQC opracowano nowe ćwiczenia dla uczestników – będą oni mieli okazję wypróbować różne rodzaje rekuperacji i tryby jazdy, zapoznać się w praktyce z kwestiami dotyczącymi ładowania oraz, oczywiście, przetestować osiągi i dynamikę jazdy samochodu w próbach zręcznościowych.

Najnowsze

SmartTruck zaprezentowany na Master Truck Show

W dniach 19-21 lipca 2019 r. podczas Międzynarodowego Zlotu Ciężarówek Tuningowanych Master Truck oficjalnie zadebiutował nowy Actros wśród tych, którzy będą jego bezpośrednimi użytkownikami – kierowców. Impreza, która co roku odbywa się na płycie lotniska w Polskiej Nowej Wsi niedaleko Opola, przyciąga trakerów z całej Polski i Europy.

Kieowcy mogli osobiście przekonać się, jakie innowacje czekają ich na pokładzie nowego Actrosa na przykładzie dwóch pojazdów Fuel Duel oraz tegorocznego ShowTrucka. Tę wyjątkową koncepcję graficzną pojazdu o nazwie SmartTruck przygotował artysta Tomek Łęczyński i odzwierciedla ona innowacyjność oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne zastosowane w ciężarówce.

Największe zainteresowanie kierowców budziła nowość widoczna już na pierwszy rzut oka – w nowym Actrosie szerokokątne lusterka boczne zostały zastąpione przez umieszczone wewnątrz kabiny wyświetlacze, współpracujące z systemem kamer MirrorCam. To rewolucyjne rozwiązanie sprawia, że kierowca zyskuje znacznie lepszą widoczność, obejmującą także widok całej naczepy podczas skrętu.

System współpracuje też ściśle z nowym asystentem martwego pola, który pomaga unikać kolizji z rowerzystami podczas skrętu w prawo oraz z innymi pojazdami podczas zmiany pasa ruchu. Podczas nocnej przerwy kierowca może również dzięki niemu monitorować całą przestrzeń wokół pojazdu.

Mercedes-Benz Trucks jest obecnie jedynym producentem, który oferuje takie rozwiązanie, a Actros jedyną ciężarówką, w której asystent martwego pola jest ściśle zintegrowany z architekturą pojazdu. W części roboczej kabiny nowego Actrosa kierowcy mogli też zapoznać się z zupełnie nowym Multimedia Cockpit, składającym się z dwóch wyświetlaczy cyfrowych, zamiast tradycyjnej deski rozdzielczej.

Najnowsze

Nowy Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Mercedes-AMG dynamicznie poszerza gamę swoich modeli. Nowy CLA 45 Shooting Brake to już trzecia propozycja w zupełnie nowej gamie kompaktowych modeli z serii Performance - czyli samochodów nastawionych na wysokie osiągi!

Zupełnie nowa 2,0-litrowa jednostka o mocy do 310 kW (421 KM) jest najmocniejszym na świecie 4-cylindrowym motorem turbo wytwarzanym seryjnie. W stosunku do poprzednika generuje dodatkowe 30 kW (40 KM). Wzrósł również maksymalny moment obrotowy – z 475 do 500 Nm. Nowy silnik powstaje na innowacyjnej linii produkcyjnej w Affalterbach, zgodnie z zasadą „Jeden człowiek, jeden silnik”.

Czterocylindrowiec zapewnia wyjątkowe osiągi w dwóch klasach mocy: 285 kW (387 KM) w wersji podstawowej oraz 310 kW (421 KM) w odmianie S. Nowe kompaktowe samochody sportowe przyspieszają od 0 do 100 km/h w rekordowym czasie: CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake potrzebuje na to jedynie 4,0 s, a bazowy CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake – 4,1 s. Prędkość maksymalna wariantu S jest elektronicznie ograniczona do 270 km/h, a podstawowego – do 250 km/h (z opcjonalnym Pakietem Kierowcy AMG także wynosi 270 km/h).

Po raz pierwszy nowy 4-cylindrowy silnik o wysokich osiągach otrzymał dwustopniowy wtrysk paliwa. W pierwszym etapie szybkie, precyzyjnie dawkujące paliwo piezoelektryczne wtryskiwacze dostarczają benzynę do komór spalania pod ciśnieniem do 200 barów – w ramach wielokrotnego wtrysku, sterowanego przez układ zarządzania silnikiem zgodnie z wymaganiami. W drugim etapie do akcji wkracza dodatkowy układ wtrysku paliwa do kolektora dolotowego, korzystający z zaworów elektromagnetycznych – istotny dla uzyskania wysokiej mocy.

Nowe zawieszenie AMG ze specjalnymi elementami sprężystymi i nowymi amortyzatorami o selektywnej częstotliwości tłumienia stanowi podstawę dla uzyskania wysokiej stabilności kierunkowej i bardzo dynamicznej charakterystyki pokonywania zakrętów przy ograniczonych przechyłach nadwozia. Jednocześnie na tle poprzednika nowa seria 45 oferuje wyższy poziom komfortu jazdy. W konstrukcji przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona.

Także z zewnątrz nowe CLA 45 Shooting Brake jest „napakowane” emocjami: długa maska, linia szyb w stylu coupé, muskularne błotniki i opadająca linia dachu zdradzają geny sportowych aut. Specjalna osłona chłodnicy AMG z pionowymi listwami nie pozostawia wątpliwości co do przynależności modelu do rodziny AMG Performance, a wyraźny „nos rekina”, smukłe reflektory i płaska, aerodynamicznie wyprofilowana pokrywa silnika z mocnymi przetłoczeniami wizualnie obniżają przednią partię nadwozia.

Imponującą prezencję podkreślają również szersze przednie błotniki z zaakcentowanymi nadkolami, które zapewniają przestrzeń dla poszerzonej przedniej osi. Przypominający dysze kształt wlotów powietrza nawiązujedo AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Przedni splitter płynnie przechodzi w kurtyny powietrzne przed przednimi kołami, optymalizujące przepływ powietrza w interesie poprawy efektywności aerodynamicznej i współczynnika oporu powietrza.

Szerokość otworu załadunkowego – 871 mm – jest znacznie większa niż w poprzedniku (635 mm). Dodatkowo tylna klapa może być otwierana bezdotykowo. 505-litrowy bagażnik jest wystarczająco duży, aby pomieścić mnóstwo sprzętu rekreacyjnego i sportowego.

Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji mocno wyprofilowane, sportowe fotele, standardowo pokryte tapicerką łączącą czarną syntetyczną skórę ARTICOi mikrofibrę DINAMICA. Nie zabrakło typowego dla AMG akcentu w postaci podwójnych, czerwonych przeszyć.

W ten schemat kolorystyczny wpisują się czerwone pasy bezpieczeństwa designo i wykończenie deski rozdzielczej czarną mikrofibrą DINAMICA z czerwoną nicią, a także pierścienie otworów wentylacyjnych w tym samym kolorze. Alternatywnie dostępna jest tapicerkaz syntetycznej skóry ARTICO w zestawieniu kolorystycznym szary neva/czarny z szarymi, podwójnymi przeszyciami i elementami ozdobnymi z aluminium o podłużnym szlifie.

Najnowsze

Zbliża się Auto Potop. Wyprawa miłośników motoryzacji promem przez morze

Auto Potop to wyjątkowe wydarzenia dla miłośników Skandynawii i samochodów, którzy mogą cieszyć się pięknem morza, motoryzacyjnym rajdem i szwedzkimi krajobrazami w jednym. Wyprawa Auto Potop - święto motoryzacji i Szwecji - zaczyna się już 30 sierpnia!

Wydarzenie Auto Potop to wspólna wyprawa amatorów motoryzacji – promem przez morze, a następnie szwedzkimi drogami na urokliwy kemping, bazę wypadową na dalsze trasy rajdu po Skandynawii. Rejs na statku Stena Line połączony z kempingiem w Szwecji to szansa nie tylko
na zwiedzanie Skandynawii samochodem i podziwianie słynnych krajobrazów, ale także na poznanie innych kierowców i ich niezwykłych samochodów.

Auto Potop to nie tylko dwie noce na statku i podziwianie morza po horyzont połączone z pobytem na doskonale wyposażonym szwedzkim kempingu. To także szereg atrakcji, w tym: wieczorna dyskoteka na promie, ognisko, rajd samochodowy na orientację, wiele tras samochodowych do wyboru i wybór najlepiej prezentującego się auta, udział w ciekawych konkursach i aktywnościach. To także wyjątkowa okazja aby poznać innych miłośników motoryzacji i zwiedzić Skandynawię – wszystko podczas jednego wyjazdu.

Najnowsze