Zobacz, jak pracuje ratownik na motocyklu

W pracy ratownika liczy się każda minuta, bowiem od niej może zależeć czyjeś życie. Zobaczcie, jak wygląda nocny przejazd przez miasto na sygnałach.

W Warszawie od jakiegoś czasu pracują ratownicy pracujący na motocyklach. Dzięki jednośladom mogą szybciej dostać się na miejsce zgłoszenia, ale jest jeszcze druga strona medalu. Żeby jeździć szybko i skutecznie, trzeba posiadać odpowiednie umiejętności.

W sieci pojawił się film z akcji na ulicach Warszawy. Mimo wieczorowej pory, ruch jest całkiem spory, a ratownik jadący na jednośladzie musiał mieć oczy dookoła głowy.

Najnowsze

Goodc

49. Rajd Dolnośląski już w najbliższy weekend!

W kultowym Rajdzie Dolnośląskim swój udział potwierdziło 71 załóg, a wśród nich zobaczymy 7 kobiet: 3 za kierownica i 4 w roli pilota. Jest to przedostatnia runda cyklu RSMP, więc emocje gwarantowane!

Tegoroczna edycja rajdu ma bazę w Zieleńcu. Z kolei widowiskowe ceremonie startu i mety, jak w poprzednich latach, odbędą się w Polanicy-Zdroju (rampa usytuowana będzie na wysokości Parku Szachowego). Rajd rozpocznie się w sobotę, 17 października, ceremonia startu zaplanowana jest od godz. 14:15, a meta w niedzielę 18 października o godz. 16:00. Trasy rajdu są szybkie i techniczne, poprzeczkę może też podnieść zaskakująca, jesienna aura.

Zawody będą 7. rundą LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2015. Pierwszego dnia w planie jest 6 oesów, a w niedzielę – kolejne 3 sekcje z 6 odcinkami specjalnymi, w tym finałowy, specjalnie punktowany Power Stage w Kłodzku. Łączna długość odcinków na czas to 127 km, a do przejechania zawodnicy mają, aż 471 km.

71 teamów potwierdziło swój udział w 49. Rajdzie Dolnośląskim. Listę zgłoszeń otwiera czterokrotny Mistrz Polski Bryan Bouffier – lider tegorocznej klasyfikacji, a tuż za nim znaleźli się kolejni w stawce: Grzegorz Grzyb i Łukasz Habaj. Na trasach zobaczymy także 7 zawodniczek.

{{ tn(10226) left }}W klasie Open 2WD z numerem 20. po małej przerwie zobaczymy Katarzynę Wojtiuk u boku kierowcy Opla Kadetta – Łukasza Ryznara:

– Tej jesieni szykuje się dla mnie rajdowa uczta. Zbliża się wyczekiwany Rajd Lausitz – całkowicie szutrowy rajd w Niemczech, klasyfikowany do European Rally Trophy. Jako, że nie miałam jeszcze okazji jeździć po takiej nawierzchni, jestem bardzo podekscytowana (śmiech). Dodatkowo, niespodziewanie weźmiemy z Łukszem udział w Rajdzie Dolnośląskim, więc będzie okazja do rozruszania kości na dwa tygodnie przed Lausitz’em. Będzie to dla mnie raczej koniec sezonu, gdyż ostatni w kalendarzu Rajd Arłamów w zeszłym roku mnie nie porwał, więc dam z siebie wszystko, jednocześnie stawiając na dobrą zabawę i czerpanie frajdy z jazdy po luźnej nawierzchni. Trzymajcie kciuki 17-18.10 oraz 29-31.10, aby nam żaden z 300 kilometrów oesowych nie uciekł! – mówi Kasia.

{{ tn(10228) left }}Kolejna kobieta w roli pilota to Katarzyna Pytel-Majkowska, która pojedzie w Hondzie Civic z numerem 35. Wróci na fotel u kierowcy, z którym startowała na początku sezonu:

– W Rajdzie Dolnośląskim pojadę z Rafałem Horeckim, z którym startowałam podczas Rajdu Karkonoskiego. Wtedy nie udało się nam szczęśliwie do mety dotrzeć, teraz mocno wierzymy, że los nam sprzyja! Miałam już okazję kilka razy startować w tym rajdzie i bardzo go lubię, dolnośląskie trasy są przepiękne! – mówi Kasia.

{{ tn(10227) left }}Pierwszej kobiety za kierownicą wypatrujcie w Fordzie Fiesta z numerem 42. Będzie to Balbina Gryczyńska, którą wspiera ją Tadeusz Burkacki:

– Rajd Dolnośląski już niebawem. Po mojej przygodzie na Rajdzie Nadwiślańskim, czyli pierwszym poważnym „dzwonie”, na rajdówce nie powinno już być śladu. PZ Service super się spisał i w dość krótkim czasie doprowadził auto do pełnej sprawności, mimo wielu uszkodzeń. Mam nadzieję, że śladu nie ma również w mojej psychice i począwszy od odcinka testowego będę skupiona wyłącznie na trasie. Przed nami bardzo zróżnicowane oesy, szybkie i techniczne zarazem. Biorąc pod uwagę jesienna aurę – zapowiada się bardzo wymagający rajd. W takich warunkach dopiero zdobywam doświadczenie, dlatego tym bardziej ciekawi mnie, jak sprostam wyzwaniu. Wkładajcie puchowe kurtki i do zobaczenia na oesach – mówi Balbina.

Z numerem 45. pojadą w jednym Fordzie Fiesta, aż dwie zawodniczki: Małgorzata Kosińska za kierownica i Marta Momot w roli pilota.

{{ tn(10229) left }}- Jak każda runda, również ta na Dolnym Śląsku, jest dla mnie pełna niewiadomych. Najtrudniejsze będzie znalezienie właściwego tempa oraz rytmu w przypadku zmiennych warunków pogodowych. Można powiedzieć, że takich gwałtownych zmian doświadczyłyśmy na Mazowszu, więc teraz powinno być nieco łatwiej. Jednak z opowieści kolegów wiem, że Rajd Dolnośląski często bywa bardzo nieprzewidywalny i zaskakujący, dlatego jesteśmy też przygotowane na wszystko co najgorsze. Podczas Rajdu Nadwiślańskiego miałyśmy trochę przygód, więc tym razem liczę na spokojną i dobrze przejechaną rundę. Naszym celem pozostaje jak zwykle meta w Parku Zdrojowym w Polanicy. Pozdrawiam wszystkich kibiców, licząc na gorący doping – mówi Małgosia.

{{ tn(10230) left }}W Hondzie Civic z numerem 63. zobaczymy Klaudię Temple za kierownicą. Zawodniczka ta, mimo sporego, rajdowego doświadczenia na Rajdzie Dolnośląskim będzie pierwszy raz:

– Będzie to mój debiut w Rajdzie Dolnośląskim. Jego trasy nie należą do łatwych, a pogoda, która przez ostatnie dni nas nie rozpieszczała, na pewno nie ułatwi mi tego debiutu. Do tej pory zajmujemy 3 miejsce w klasie Hr4 w klasyfikacji sezonu. Frekwencja w naszej klasie dopisała, więc walka zapowiada się ciekawą. Naszym założeniem jest być na mecie i przy okazji przywieźć jak najwięcej punktów. Tym razem moim pilotem będzie Wojciech Kozłowski – mówi Klaudia.

{{ tn(10231) left }}Ostatnia zawodniczka na liście to Wioletta Bajda u boku męża Grzegorza, który prowadzić będzie Hondę Civic VTI z numerem 65:

– Mimo wielu przeciwności losu, jedziemy w 49 Rajdzie Dolnośląskim. Rekordowa ilość załóg startująca w naszej grupie HR4 oznacza dodatkowe emocje – będzie z kim współzawodniczyć. W roku ubiegłym odcinek Zieleniec zakończyliśmy na barierze drogowej zamiast na mecie, wierzymy że w tym roku będzie meta! Tego nam życzcie bardzo mocno, tym bardziej że skrzynia biegów chyba zaczyna się buntować i jak nie przestanie – to może pokrzyżować nasze plany. Do zobaczenia na mecie – mówi Wioletta.

Zapraszamy do gorącego dopingu! Dokładny harmonogram odcinków, wytyczoną trasę i wyniki znajdziecie na oficjalnej stronie rajdu: www.rajd.dolnoslaski.pl. Wstęp na wszystkie odcinki specjalne 49. Rajdu Dolnośląskiego oraz do parku serwisowego, a także na start i metę jest bezpłatny.

Najnowsze

W mieście pojedziemy tylko 30 km/h?

Coraz większym zainteresowaniem wśród samorządów cieszą się tzw. strefy 30. Polegają one na ograniczaniu prędkości maksymalnej w konkretnych obszarach miasta do 30 km/h. W czym ma to pomóc?

W ostatnim czasie nie tylko w Polsce, ale i całej Europie zapanowała moda na uspokajanie ruchu samochodowego w centrach miast. Jednym z takich rozwiązań jest tzw. strefa tempo 30. Są to obszary, gdzie prędkość jest ograniczana do 30 km/h. 

Wśród zalet takiego ograniczenia jest przede wszystkim podwyższenie komfortu życia mieszkańców. Zmniejsza się liczba wypadków, ogranicza hałas oraz emisja szkodliwych substancji.

Po raz pierwszy w Europie strefa 30 pojawiła się w 1983 roku w niemieckim Buxtehude. W Londynie spowolnienie ruchu zmniejszyło liczbę wypadków o 42 procent, a ofiar śmiertelnych o 35 procent. 

Jazda z prędkością do 30 km/h daje kierowcy większe możliwości reagowania na wydarzenia na drodze. Za zmniejszeniem prędkości stoją konkretne liczby. Przy tej prędkości zderzenie pieszego z rowerzystą, których przecież nie brakuje w centrach miast, daje 90 proc szans na przeżycie. Przy prędkości 70 km/h jest to już tylko 5 procent szans.

W Polsce strefy tempo 30 funkcjonują w Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Katowicach i Warszawie.

Najnowsze

Luksusowe apartamenty od Mercedesa

Marka Mercedes to już nie tylko samochody. W Londynie pojawiły się apartamenty, nad którymi pracowali ludzie z niemieckiego koncernu.

Marka Mercedes przy współpracy Frasers Hospitality Group stworzyła sześć apartamentów w centrum Londynu, przeznaczonych pod wynajem. Każdy z nich ma około 100 metrów kwadratowych powierzchni. 

Oczywiście nie zabraknie w nich akcentów nawiązujących do niemieckiej marki spod znaku gwiazdy. Nad wystrojem pracowali projektanci pracujący na co dzień dla Mercedesa. Znajdziemy tam nie tylko stylowe meble, ale także system audio firmy Burmester, która przygotowuje również zestawy do samochodów tej marki. 

Cechą charakterystyczną wszystkich apartamentów jest rzeźba-ściana o nazwie „Black Magic Wall”, która nawiązuje do linii stylistycznej Mercedesów.

Najnowsze

Koniec żywota Vipera

Zaledwie chwilę temu na rynku pojawiła się nowa odsłona modelu Viper, a już krążą pogłoski o uśmierceniu legendarnego modelu. Według doniesień „żmija” będzie produkowana do 2017 roku.

SRT Viper to bez wątpienia jedna z ikon amerykańskiej motoryzacji. Jednak źródła zza wielkiej wody donoszą, że żywot tego modelu zakończy się już za dwa lata. 

Wynika to z zapisu w umowie pomiędzy koncernem FCA, a amerykańskimi związkami zawodowymi UAW (United Auto Workers Union). Pojawiła się tam temat zakończenia produkcji tego modelu w 2017 roku. 

Co więcej, producent nie wpuszcza do obiegu informacji o tym, że planowana jest kolejna generacja tego modelu. To smutna informacja, ponieważ motoryzacyjny świat straci kolejny, bezkompromisowy samochód z długą historią.

Aktualna generacja Vipera jest wyposażona w silnik V10 o potężnej pojemności 8,4 litra. Rozwija on moc 650 KM oraz 814 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Jego prędkość maksymalna to 330 km/h.

Najnowsze