Katarzyna Frendl

Znamy zwycięzcę polskiego konkursu Car of the Year Polska 2021 – sprawdź, kto wygrał!

To już druga edycja prestiżowej nagrody, która zostaje przyznana w Polsce dla samochodu roku. Jury, składające się z 21 dziennikarzy motoryzacyjnych, wybiera najlepsze ich zdaniem modele, które spełniają kryteria innowacyjności, ciekawego wzornictwa i dostępności cenowej na krajowym rynku.

W krajowej edycji konkursu Car of the Year Polska wzięła udział w tym roku następująca lista aut:

Audi A3
Audi e-tron Sportback
BMW 2 Gran Coupe
Ford Explorer
Ford Kuga
Ford Puma
Honda Jazz
Hyundai i10
Kia e-Soul
Kia Sorento
Mazda MX-30
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLS
Nissan Juke
Opel Corsa
Peugeot 2008
Porsche Taycan
Renault Captur
Renault Zoe
Seat Leon
Skoda Octavia
Toyota Yaris
VW Golf
VW ID.3

To samochody, które w minionym, 2020 roku, weszły do sprzedaży i każdy Polak mógł taki model zamówić w salonie. Jurorzy, wśród których znajduje się również redaktor naczelna serwisu motocaina.pl –  Katarzyna Frendl – do 4 listopada 2020 roku nominowali 5 modeli spośród ww. listy samochodów – bez przyznawania punktów. 5 listopada poznaliśmy wybraną piątkę.

{{ image(33571) }}

Lista finalistów Car of the Year Polska 2021 (lista alfabetyczna):

Kia Sorento
Porsche Taycan
Skoda Octavia
Toyota Yaris
VW ID.3

{{ image(33572) }}

W kolejnym etapie każdy juror miał do dyspozycji 20 punktów. Maksymalna liczba przyznana jednemu autu to 10 punktów, a na pierwszym miejscu można było wskazać tylko jeden samochód. Punkty musiały zostać przyznane minimum trzem samochodom. W przypadku remisu decydowałaby liczba pierwszych miejsc.

{{ image(33573) }}

Punktacja Katarzyny Frendl to:

VW ID.3 – punktów 8
Skoda Octavia – punktów 5
Kia Soretno – punktów 4
Porsche Taycan – punktów 3
Toyota Yaris 0

Dziś o godzinie 15.00, w siedzibie Automobilklubu Polski na warszawskim Bemowie, został odczytany ostateczny werdykt jurorów. Laureatem konkursu Car of the Year Polska 2021 została Kia Sorento! Relację możecie oglądać LIVE na naszym IG TV tutaj

{{ image(33574) }}

Gratulujemy zarówno polskiemu importerowi marki Kia za potencjał – także sprzedażowy – który niesie w sobie ten samochód, ale także producentowi, za stworzenie tak dobrego modelu, który doceniło grono 21 polskich jurorów.

{{ gallery(3163) }}

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Audi, Chiny i samochody elektryczne – co je łączy? Czy czeka nas „złota era elektryfikacji”?

Audi umacnia swą pozycję biznesową w Chinach.

Audi pogłębia swoją współpracę z FAW i razem kładą fundament pod dalszy sukces w Chinach. Zarząd Audi, Rada Nadzorcza Grupy Volkswagen i zarząd FAW Group potwierdziły, że Changchun w północno-wschodnich Chinach będzie siedzibą nowo utworzonej spółki Audi-FAW.

AUDI AG i Volkswagen Group China obejmą w niej 60 procent udziałów, co czyni tę firmę – założoną z myślą o lokalnej produkcji w pełni elektrycznych modeli Audi osadzonych na współtworzonej z Porsche platformie „Premium Platform Electric” (PPE) – pierwszą w Chinach spółką z większościowym udziałem Audi.

Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG i osoba odpowiedzialna za działalność biznesową Audi w Chinach, mówi:

Dzięki nowej spółce Audi-FAW jeszcze bardziej zwiększamy naszą obecność na rynku chińskim i poprzez lokalną produkcję wzmacniamy naszą pozycję jako producenta w pełni elektrycznych pojazdów segmentu premium. W ten sposób kontynuujemy historię sukcesu czterech pierścieni w Państwie Środka i aktywnie przyczyniamy się do kształtowania transformacji chińskiego przemysłu motoryzacyjnego w kierunku zrównoważonej mobilności.

Lokalna produkcja pierwszego modelu opartego o platformę PPE produkowanego wspólnie z FAW, ma się rozpocząć do 2024 roku. Changchun jest również siedzibą spółki joint venture FAW Volkswagen, w którą Audi jest zaangażowane od ponad 30 lat i produkuje tu kilka swych modeli.

Przeczytaj też: Test Audi Q5 3.0 TFSI – ma w sobie to „coś”

Utworzenie nowej spółki jest oficjalnie zaplanowane na pierwszy kwartał 2021 roku, zaraz po uzyskaniu zgody wszystkich zainteresowanych stron i chińskich organów administracyjnych. Werner Eichhorn, prezes Audi China, wyznał:

To pogłębione partnerstwo pomiędzy Audi i FAW zwiastuje nową erę elektryfikacji – kolejną „złotą dekadę” Audi na bardzo ważnym chińskim rynku.

{{ image(33536) }}

Dzięki tym strategicznym decyzjom, Audi jeszcze bardziej wzmacnia swoją obecność na największym dla czterech pierścieni zagranicznym rynku. Partnerstwo z FAW pozwoli Audi na zwiększenie do końca 2021 roku liczby produkowanych lokalnie modeli do 12. Modele produkowane przez jego drugiego partnera, SAIC Volkswagen, mają zostać wprowadzone na rynek w 2022 roku.

Do tej pory Audi dostarczyło na rynek chiński prawie 7 milionów pojazdów. Tylko w 2020 roku Audi sprzedało w Chinach 727 358 aut, co jest najlepszym wynikiem w historii marki w ciągu ponad 30 lat działalności na chińskim rynku.

Przeczytaj też: Test Audi RS6 Avant – rodzinny mocarz

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Fuzja FCA i Grupe PSA zagrożeniem dla Alfy Romeo?

Czy Alfa Romeo zostanie w Formule 1?

Stellantis powstał z połączenia motoryzacyjnych gigantów FCA i Grupe PSA. I nie dla wszystkich jest to dobra wiadomość.

Przeczytaj też: Stellantis debiutuje na giełdzie. Zakończyła się fuzja FCA i Groupe PSA

Fuzja FCA i Grupe PSA stawia obecność Alfy Romeo w F1 pod dużym znakiem zapytania. Tak twierdzi „La Gazzetta dello Sport”:

W planach nowego światowego giganta motoryzacyjnego, który powstaje w wyniku fuzji FCA i PSA, jest przedefiniowanie działalności sportowej poszczególnych marek. Proces zacznie się od Biscione [nawiązanie do logo Alfy], które sponsoruje Saubera od 2018 roku. To czy historyczna marka pozostanie w F1 zależeć będzie od nowych planów przemysłowych wynikających z fuzji ogłoszonej 4 stycznia po ponad roku negocjacji.

Alfa Romeo wróciła do Formuły 1 w 2018 roku, jako sponsor Saubera. Od sezonu 2019 ekipa występuje pod nazwą Alfa Romeo Racing. Sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo Racing jest obecnie PKN Orlen.

W sezonie 2020 Alfa Romeo Racing Orlen z pewnością pozostanie w stawce Formuły 1. Nowy bolid zespołu, C41, ujrzy światło dzienne 22 lutego w Warszawie. To będzie historyczny moment, bo po raz pierwszy w historii prezentacja bolidu na nadchodzący sezon Formuły 1 odbędzie się w Polsce.

Przeczytaj też: Prezentacja bolidu F1 zespołu Alfa Romeo Racing Orlen odbędzie się w Polsce! To historyczny moment!

Kierowcami etatowymi zespołu Alfa Romeo Racing Orlen w sezonie 2021 będą Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi. Robert Kubica będzie pełnić rolę kierowcy rezerwowego i rozwojowego.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Seat Tarraco z jeszcze większą mocą. Ile KM oferuje nowa wersja SUV-a?

Do produkcji trafiła nowa, potężniejsza wersja Seata Tarraco.

SUV dostępny będzie z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM, automatyczną skrzynią biegów DSG i napędem na cztery koła 4Drive. 

Najpotężniejszy, 245-konny Seat Tarraco dołącza do szerokiej gamy wersji modelu – w tym benzynowej (TSI) i z silnikiem Diesla (TSI) o mocy rozpoczynającej się od 150 KM, a także do hybrydowej wersji typu plug-in o mocy 245 KM. SUV został wyposażony w płynnie zmieniającą biegi, automatyczną 7-stopniową skrzynią DSG, która sprawia, że jazda nie wymaga żadnego wysiłku. Bezpieczeństwo, zarówno na gładkim asfalcie, jak i w trudniejszych warunkach, zapewnia inteligentny system napędu na cztery koła 4Drive.

Seat Tarraco z jeszcze większą mocą

Przeczytaj też: Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM 7DSG 4drive – potrafi zboczyć z dróg

Pod maską Tarraco znajdzie się czterocylindrowy 2,0-litrowy turbodoładowany silnik TSI o mocy 245 KM (180 kW) i momencie obrotowym 370 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 228 km/h.

Nowa odsłona SUV-a będzie dostępna w wersji wyposażenia FR. Ponadto, klienci będą mogli wybrać samochód z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, w zależności od swoich potrzeb i preferencji.

Przeczytaj też: Seat Tarraco e-HYBRID – łączna moc 245 KM i zasięg w trybie elektrycznym do 49 km

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Hyundai Bayon – oto pierwsze zdjęcia nowego SUV-a Hyundaia!

Bayon został zaprojektowany w oparciu o filozofię designu Sensuous Sportiness, która łączy emocjonalność z innowacyjnymi rozwiązaniami projektowymi.

Hyundai przedstawił zdjęcia nowego SUV-a Bayon.

Zdjęcie przedstawiają wyróżniające cechy modelu. Widać na nich połączenie projektu czystego w formie z zaawansowaniem technologicznym.

Hyundai Bayon – oto pierwsze zdjęcia nowego SUV-a

Przeczytaj też: Hyundai ujawnił nazwę nowego SUV-a – Hyundai Bayon

Rozciągające się na całej płaszczyźnie czołowej wloty powietrza w połączeniu z wąskimi światłami do jazdy dziennej optycznie poszerzają nadwozie. Obszerny przedni grill sprawia, że sylwetka samochodu wygląda na bardzo solidną. Reflektory są oddzielone od świateł do jazdy dziennej i znajdują się poniżej nich, co nadaje charakterystycznego wyglądu.

Hyundai Bayon – oto pierwsze zdjęcia nowego SUV-a

Z tyłu samochodu znajdują się połączone cienką czerwoną listwą światła stopu w kształcie grotu strzały. Szeroko rozmieszczone tylne lampy wizualnie wzmacniają wrażenie szerokości.

Hyundai Bayon – oto pierwsze zdjęcia nowego SUV-a

Przeczytaj też: Hyundai Tucson nowej generacji zaprezentowany w Polsce! Jak wygląda i ile będzie kosztować?

Bayon będzie dostępny w Europie w pierwszej połowie 2021 roku. Więcej informacji o modelu zostanie ujawnionych w nadchodzących tygodniach.

Najnowsze