Zmodernizowany Opel Astra. Chodzi o wydajność

Opel w swoim komunikacie podkreśla przede wszystkim, że dzięki właściwościom aerodynamicznym, a także efektywnym nowym silnikom i skrzyniom biegów, Astra wyznacza standardy wydajności i niskiej emisji. A co jeszcze zmieniło się w tym modelu?

Nowa Astra jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych na rynku. Wersja Sports Tourer ze współczynnikiem oporu czołowego Cd wynoszącym 0,25 należy do najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków.

Takie parametry osiągnięto za pomocą licznych rozwiązań, takich jak osłona komory silnika, wahacze tylnej osi ukształtowane jak deflektory oraz pełna żaluzja wlotu powietrza z przodu samochodu. Górne i dolne sekcje osłony chłodnicy w nowej Astrze otwierają się i zamykają automatycznie oraz niezależnie od siebie, poprawiając przepływ powietrza wokół przodu nadwozia. Do obniżenia oporu powietrza poprzez ograniczenie turbulencji przyczynia się także bardziej opływowe podwozie pojazdu.

Dalszym udoskonaleniom poddano zawieszenie Astry. Nowe amortyzatory poprawiają komfort. Opcjonalne sportowe zawieszenie ma sztywniejsze amortyzatory, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.

W głównej mierze za obniżenie emisji CO2, nawet o 19 procent, odpowiada nowa gama silników. Trzycylindrowe jednostki mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra i rozwijają moc od 110 KM do 145 KM oraz maksymalny moment obrotowy od 195 do 236 Nm. Astra 1.2 jest wyposażona w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast Astra 1.4 jest dostępna wyłącznie z nową przekładnią bezstopniową (CVT). Średnie zużycie paliwa, zależnie od wersji, wynosi od 5,2 do 5,9 l/100 km.

Trzycylindrowe silniki Diesla 1.5 w Astrze rozwijają moc 105 KM i 122 KM oraz 260 i 300 Nm momentu obrotowego. Słabszy łączony jest z sześciobiegową przekładnią manualną, a mocniejszy może współpracować także z nową, dziewięciobiegową skrzynią automatyczną. Średnie zużycie paliwa według producenta powinno wynosić od 4,4 do 5,3 l/100 km.

Zmieniło się także wyposażenie nowego Opla Astry. Na przykład przednia kamera jest mniejsza, ale bardziej wydajna od poprzedniej wersji dzięki szybszemu procesorowi. Teraz rozpoznaje nie tylko pojazdy, ale także pieszych. Ponadto dzięki wyższej rozdzielczości obrazu z kamery samochód odczytuje jeszcze więcej znaków drogowych i wyświetla je na ekranie w zestawie wskaźników. Kamera cofania dostępna wraz z systemem Multimedia Navi Pro również ma lepsze parametry. Widok strefy za pojazdem wyświetlany na monitorze jest wyraźniejszy i bardziej precyzyjny, a kontrast po zmroku lepszy.

Nabywca Astry ma do wyboru systemy Multimedia, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro – każdy z nich jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Podobnie jak w Oplu Insignii, flagowy system Multimedia Navi Pro ma ośmiocalowy kolorowy ekran dotykowy i reaguje na polecenia głosowe. Usługi nawigacji oparte na połączeniu z internetem i mapach aktualizowanych online dostarczają bieżących informacji o ruchu drogowym.

Najnowsze

Można już zamawiać nowego Mercedesa CLA Shooting Brake

Od września 2019 roku nowy Mercedes CLA będzie dostępny w Polsce także z nadwoziem Shooting Brake. Od samego początku zaoferuje gamę siedmiu jednostek napędowych, których ceny zostały podane już teraz.

Ceny modelu startują od 130 600 zł za wariant CLA 180 o mocy 136 KM i z 6-biegową skrzynią manualną. Pozostałe wersje mają zawsze skrzynię automatyczną, począwszy od CLA 200 o mocy 163 KM, kosztującego 143 500 zł. CLA 200 (190 KM) to wydatek 155 300 zł, a za CLA 250 (224 KM) zapłacimy 170 00 zł. Najdroższy wariant to CLA 250 4MATIC kosztujący 179 500 zł.

Decydując się na silnik wysokoprężny mamy do wyboru CLA 180 d o mocy 116 KM za137 400 zł, CLA 200 d rozwijające 150 KM i kosztujące 159 900 zł oraz CLA 220 d mające 190 KM i wycenione na 170 900 zł.

Oprócz długiej listy opcji, Mercedes daje wybór ciekawych pakietów wyposażenia, wpływających na prezencję modelu. Indywidualizacja CLA Shooting Brake rozpoczyna się od linii designu i wyposażenia Progressive (11 896 zł), która obejmuje 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, wielofunkcyjną sportową kierownicę obszytą skórą oraz komfortowe fotele i oparcie kanapy dzielone w stosunku 40:20:40. Z zewnątrz linia Progressive wyróżnia się elementami ozdobnymi zakończenia układu wydechowego, a także dyskretnym chromowanym paskiem na przednim i tylnym zderzaku.

Sportowy wygląd – na zewnątrz i wewnątrz – to domena linii AMG (16 103 zł): z 18-calowymi obręczami AMG z lekkich stopów, zderzakami oraz osłonami progów AMG, sportowymi fotelami, wielofunkcyjną sportową kierownicą z obszyciem ze skóry nappa oraz aluminiowymi elementami ozdobnymi kokpitu z podłużnym szczotkowaniem. Linia AMG ma również obniżone komfortowe zawieszenie i bezpośredni układ kierowniczy z przekładnią ze zmiennym przełożeniem.

W pierwszym roku swojej obecności na rynku wszystkie warianty silnikowe nowego CLA Shooting Brake będą dostępne także w wersji Edition 1, czyli specjalnej edycji bazującej na linii AMG. Jej ekskluzywność podkreślają liczne elementy wizualne, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu. Wariant Edition 1 kosztuje o 28 464 zł więcej od odmiany podstawowej i obejmuje m.in. reflektory LED High Performance oraz 19-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z pomarańczowym rantem, a także pakiet Night z szeregiem detali w kolorze czarnym, które w przypadku wersji Edition 1 kontrastują z pomarańczowymi akcentami. W kabinie uwagę zwracają kontrastowe szwy na desce rozdzielczej, podłokietnikach, siedzeniach, drzwiach i dywanikach – także w kolorze pomarańczowym. Specyfikacja obejmuje również sportowe fotele, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach oraz elementy ozdobne z napisem „Edition 1”.

Najnowsze

Audi SQ8 oficjalnie. V8 biturbo o mocy 435 KM pod maską!

Audi prezentuje sportową wersję topowego modelu rodziny Q – SQ8 TDI. 8-cylindrowe TDI rozwija 435 KM, ale najbardziej imponujący jest moment obrotowy - aż 900 Nm! Sprawdzamy, co jeszcze proponuje słynna "eska" w dieslu!

V8 biturbo w Audi SQ8 TDI to najmocniejszy silnik Diesla na europejskim rynku. Jest bardzo mocny, a przy tym ekonomiczny i posiada cały pakiet nowoczesnych rozwiązań. Jednostka generuje moc 320 kW (115 KM) i moment obrotowy 900 Nm dostępny w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Wyposażony w niego duży SUV coupé przyspiesza niczym samochód sportowy. Audi SQ8 TDI osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Typowa dla modeli S pokrywa silnika podkreśla siłę V8. Czerwone aplikacje zdobią po bokach wyraziste kontury cylindrów i wizualizują przepływ powietrza. 

Napęd w nowym Audi SQ8 TDI przenoszony jest na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Jej dwumasowe koło zamachowe posiada dostosowujący się do liczby obrotów tłumik drgań, który przy bardzo niskiej liczbie obrotów kompensuje niepożądane drgania silnika Diesla V8. Rozwiązania szczegółowe, takie jak sprzęgło w centralnej przekładni i elektryczna pompa olejowa, umożliwiają automatycznej skrzyni biegów ścisłą współpracę z MHEV. Stały napęd na cztery koła quattro dystrybuuje siłę napędową na oś przednią i tylną, odpowiednio w stosunku 40:60. 

Standardowo, SQ8 TDI wyposażone jest w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z siedmioma trybami pracy oraz adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport z regulowanym stopniem tłumienia. Zawieszenie pneumatyczne pozwala na zmianę wysokości zawieszenia karoserii maksymalnie nawet o 90 mm. Na życzenie, Audi uzupełnia standardowy progresywny układ kierowniczy u układ czterech kół skrętnych. 

Dominującymi elementami są zwłaszcza ośmiokątna osłona Singleframe, wyraziste blistery nad wnękami kół typowe dla pojazdów z napędem na cztery koła quattro i wyrazista osłona podwozia. Standardowo model wyposażony jest w reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory diodowe HD Matrix. Tutaj, zarówno trójwymiarowa sygnatura świateł do jazdy w dzień, jak i świateł tylnych, ma postać cyfrowej grafiki. 

Sportowe fotele są elementem wyposażenia standardowego, na życzenie dostępne są fotele sportowe S plus ze zintegrowanymi zagłówkami i z wysokimi bokami, w opcji także z funkcją klimatyzacji i masażu. Trzymiejscową kanapę z tyłu można na życzenie przesuwać do przodu i do tyłu. Ze złożonymi oparciami, bagażnik pod elektrycznie sterowaną pokrywą ma pojemność do 1755 l, a jego pojemność bazowa wynosi 605 l. Fotele zdobią tłoczone emblematy S i – w zależności od koloru obicia – kontrastowe szwy w kolorze szarej skały albo antracytu. Na życzenie fotele, środkowy podłokietnik i podłokietniki w drzwiach, mogą mieć obicia w sportowym kolorze szarym Rotor albo czerwonym Ara. 

Główne elementy obsługi w Audi SQ8 TDI to dwa duże wyświetlacze dotykowe z funkcją haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej. Górny wyświetlacz, który w stanie nieaktywnym prawie całkowicie zlewa się z czarną błyszczącą ramką, służy do sterowania systemami infotainment i nawigacją. Z poziomu dolnego wyświetlacza kierowca steruje klimatyzacją, funkcjami komfortowymi, wprowadzaniem tekstu, a podczas tych czynności jego nadgarstek może wygodnie spoczywać na dźwigni zmiany biegów.

Elementem wyposażenia standardowego Audi SQ8 TDI jest najbardziej rozbudowana wersja systemu infotainment, MMI Navigation plus. W jej skład wchodzi m.in moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced oraz hotspot Wi-Fi. Nawigacja posiada wiele inteligentnych funkcji – np. na podstawie przejechanych odcinków rozpoznaje preferencje kierowcy i dzięki temu może oferować mu odpowiednie propozycje tras.  

Najnowsze

Hołowczyc i Wisławski wspierają kampanię „Wyprzedzamy nowotwór” podczas 76. Rajdu Polski

Legendy polskiego motorsportu Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski dołączyli do grona zawodników, którzy na rajdowych trasach wspierają kampanię „Wyprzedzamy nowotwór”. Na trasę 76. Rajdu Polski ruszyli z naklejką z logo akcji i Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

Rajd Polski to, po Rajdzie Monte Carlo, najstarsze takie zawody na świecie. W tym roku na słynne mazurskie szutry wyruszyło ponad 100 załóg, w tym kilkanaście samochodów historycznych. Zawodnicy rywalizowali w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), Rajdowych Mistrzostw Litwy (LARC), Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP) oraz Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (HRSMP).

Jak w każdej tegorocznej rundzie RSMP i HRSMP, także podczas 76. Rajdu Polski na OS-ach pojawiły się samochody z logo akcji „Wyprzedzamy nowotwór”. Kampania organizowana jest przez Fundację Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, wspierana przez Polski Związek Motorowy, automobilkluby i zawodników. Chodzi o zwrócenie uwagi na problem zbyt późnego diagnozowania choroby nowotworowej u dzieci. Połączenie tematu onkologii dziecięcej i motorsportu ma podkreślić jak ważny jest czas w przypadku podejrzenia choroby u dziecka. Czas reakcji jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o efektach leczenia i sukcesie. Tak samo jest w rajdach.

Kampanię wspierają wszyscy zawodnicy HRSMP i wiele załóg startujących w RSMP. W czasie 76. Rajdu Polski do akcji przyłączyły się także dwie największe chyba sławy polskiego motorsportu – Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski.

Zawodnicy swoją Babcią, czyli rajdową Subaru Imprezą z końca lat 90-tych XX w., pokonywali OS-y jako samochód „0”. Nie było to proste zadanie, gdyż polscy zawodnicy musieli jednocześnie zwracać uwagę czy trasa jest bezpieczna i jechać w bardzo szybkim tempie. Kilka minut po nich na odcinki specjalne wyjeżdżali przecież mistrzowie Europy w zdecydowanie bardziej nowoczesnych i szybkich samochodach. W tej sytuacji trzeba mieć naprawdę ogromne doświadczenie i umiejętności, aby „zerówka” nie została na trasie dogoniona przez zawodników.

Główny cel akcji „Wyprzedzamy nowotwór” to uświadomienie, że choroba może dotknąć dziecko w każdym wieku i zachęcenie lekarzy do korzystania z bezpłatnych szkoleń umieszczonych na Medycznej Platformie Edukacyjnej. To od lekarzy medycyny rodzinnej i pediatrów zależy przecież czy zlecone zostaną odpowiednie badania i czy w razie podejrzenia nowotworu dziecko szybko trafi do onkologa. Jeśli nowotwór zostanie wcześnie wykryty, ponad 80% dzieci wróci do zdrowia. 

 

Najnowsze

Edyta Klim

My jedziemy, żebyś ty mógł chodzić!

Cztery motocyklistki łączą wakacyjną wyprawę motocyklową z akcją pomocy dla małego chłopca. Dziewczyny ruszają już w czwartek, ale dołączyć do akcji może każdy!

Joanna Madej już podczas zeszłorocznych wakacji połączyła wyprawę motocyklową do Grecji z akcją pomagania dzieciom, o czym pisaliśmy tutaj:

https://www.motocaina.pl/artykul/wyprawa-po-marzenia-dzieci-27953.html

Nie inaczej będzie w tegorocznej wyprawie, choć tym razem na 4 motocykle! Asi (Yamaha FZ8) towarzyszyć będą: Gosia Korneluk (Kawasaki Er-6f), Lidka Grabowska (Yamaha MT07) i Gosia Kotyńska (Honda Hornet). Przed motocyklistkami trasa 6500 kilometrów do przejechania w 18 dni. Kierunek – Włochy.

 

Do swojej akcji podróżowania i pomagania motocyklistki wybrały 6-letniego Maćka Wielebińskiego. Chłopiec od 1. roku życia walczył ze złośliwym nowotworem, a w wieku 4 lat wpadł pod samochód ciężarowy i w wyniku tego zdarzenia stracił jedną nóżkę. Rak jest w remisji, jednak chłopiec nie może w pełni cieszyć się dzieciństwem, poruszając się na wózku inwalidzkim. Celem akcji motocyklistek jest nagłośnienie i rozkręcenie zbiórki na protezę kończyny dla Maćka, a brakuje jeszcze 70% kwoty.

Maciek uwielbia grać w piłkę nożną, a najbardziej lubi grać na pozycji bramkarza w meczach rozgrywanych z rodzeństwem. Jest wiernym kibicem polskiej reprezentacji i ma duszę sportowca. Chłopiec ma silny organizm i świetnie sobie radzi bez jednej nóżki, jednak chciałby poruszać się sprawniej i biegać z rodzeństwem: Patrykiem, Oliwką i Antkiem.

Start wyprawy już w najbliższy czwartek z ulicy Piotrkowskiej w Łodzi, gdzie można pożegnać motocyklistki o 10:30 przy ławeczce Tuwima! A sama zbiórka już trwa i wesprzeć ją może każdy:

https://www.siepomaga.pl/maciej-wielebinski

Całą akcję i odwiedzone przez motocyklistki miejsca można śledzić na facebooku:

https://www.facebook.com/events/2439640966100099/

Najnowsze