Zmienna pogoda w Jerez
Na niecały miesiąc przed pierwszym Grand Prix sezonu, na torze Jerez de la Frontera w Hiszpanii rozpoczęły się ponownie testy. W asyście zmiennej pogody, osiem zespołów dopracowuje ustawienia bolidów w nowych specyfikacjach.
| Antonio Cuquerella i Robert Kubica |
![]() |
|
Foto: BMW Sauber
|
W pierwszym z pięciu dni testów najszybszy okazał się Sebastian Vettel z Red Bull, pokonując 87 okrążeń i uzyskując czas 1:19:055. Czyżby przewaga ponad sekundy nad następnym Felipe Massą wskazywała na to, że now a konstrukcja Newey’a czyli RB5, jest tak dobra? A może przyczyną było to, że jak na Brazylijczyka przystało, Felipe lubi tańczyć, w związku z czym urządził sobie wycieczkę poza tor, co zabrało mu sporo czasu i przejechawszy 63 okrążenia nie mógł uzyskać lepszego wyniku. Popołudniowy deszcz dał kierowcom możliwość sprawdzenia samochodów i opon na mokrej nawierzchni. Robert Kubica gromadził informacje dotyczące zachowania się ogumienia, które proponowane będzie przez firmę Bridgestone w sezonie 2010. Takie samo zadanie otrzymał w sezonie 2010. Takie samo zadanie otrzymał kierowca testowy McLarena, Pedro De la Rosa. Zespół BMW Sauber zdecydował się rano na zmianę silnika, po południu pięciokrotnie pojawiła się czerwona flaga a warunki atmosferyczne bardzo się zmieniały, co spowodowało że Robert zdołał przejechać cały tor tylko 47 razy. Problemy techniczne miał także zepół Renault.
Nieoficjalne czasy w Jerez:
Sebastian Vettel (Red Bull) 1.19:055; 87 okrążeń
Felipe Massa (Ferrari) 1.20:330; 63 okrążenia
Kamui Kobayashi (Toyota) 1.20:699; 79 okrążeń
Nico Rosberg (Wiliams) 1.21:171; 71 okrążeń
Robert Kubica (Bmw Sauber) 1.21:292; 47 okrążeń
Giancarlo Fisichella (Force India) 1.21:584; 31 okrążeń
Pedro De la Rosa (McLaren Mercedes) 1.21:831; 94 okrążenia
Nelson Piquet (Renault) 1.22:011; 52 okrążenia
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: