Złote Lwy dla reklamy Chryslera

"Born of Fire" -zaprezentowana podczas Super Bowl reklama Chryslera otrzymała pięć nagród podczas 58. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes.

fot. YouTube

Złote Lwy – podobnie jak na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, to główna nagroda Międzynarodowego Festiwalu Reklamy (International Festival of Creativity) odbywającego się w Cannes (Francja).

Nagroda przyznawana jest w kilku kategoriach. W tym roku bez wątpienia zwyciężyła reklama Chryslera niewątpliwym „Born of Fire”, która zebrała aż pięć statuetek:
– za reżyserię
– za najlepsze wykorzystanie muzyki
– za najlepszy scenariusz
– za najlepszą reklamę motoryzacyjną

oraz Brązowego Lwa za najlepszy montaż.

Chrysler, zainspirowany piosenką ” Lose Yourself” Eminema przyjął zasadę, że „porażka nie wchodzi w grę.” Potwierdza to również fakt, że firmie udało się spłacić rządowe pożyczki sześć lat przed terminem.

Najnowsze

TAP – Volkswagen proponuje jazdę bez kierowcy?

Ile razy jadąc autostradą chcieliście, aby auto samo przebyło tą często nudną i męczącą trasę? Volkswagen Group Research postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom prezentując technologię TAP, dzięki której monitorowany przez kierowcę pojazd może poruszać się po autostradzie w trybie półautomatycznym przy prędkości do 130 km/h.

„Temporary Auto Pilot” (TAP) – Tymczasowy Autopilot
fot. Volkswagen

„Temporary Auto Pilot” (TAP) – Tymczasowy Autopilot to swego rodzaju etap przechodni między obecnymi systemami asystującymi, a samochodem poruszającym się w pełni automatycznym trybie. Jak podkreślił prof. dr Jurgen Leohold podczas prezentacji projektu badawczego Unii Europejskiej o nazwie HAVEit*, TAP to:
– Przede wszystkim jest to ważny kamień milowy na drodze ku bezwypadkowemu ruchowi drogowemu.

TAP łączy funkcje półautomatyczne np. funkcje monitorowane przez kierowcę z innymi systemami wspomagającymi, takimi jak ACC czy Asystent Toru Jazdy w jeden kompleksowy układ.

– Mimo to kierowca przez czas zachowuje odpowiedzialność za proces i zawsze kontroluje sytuację. Kierowca może w każdej chwili pominąć lub dezaktywować system i musi go ciągle monitorować.- tłumczy Leohold.

TAP na podstawie analizy sytuacji na drodze ma za zadanie oferować kierowcy optymalny poziom automatyzacji. Dodatkowe czynniki jakie podlegają analizie to samopoczucie kierowcy i stan samego systemu. Ma to na celu zapobiegać wypadkom spowodowanym błędami popełnianymi przez nieuważnych, zmęczonych lub rozkojarzonych kierowców.

TAP powstał w ramach projektu HAVEit*.
fot. Volkswagen

W trybie jazdy półautomatycznej TAP:
– redukuje prędkość przed wejściem w zakręt
– utrzymuje prędkość wybraną przez kierowcę
– zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu znajdującego się z przodu, jak również określoną odległość od oznaczeń pasa ruchu

Technologia zakłada również monitoring znaków informujących o ograniczeniu prędkości i zasadach wymijania. Ma również ułatwiać jazdę po ztałoczonych ulicach, przez automatyzację zatrzymywania i ruszania z miejsca w korkach. Samochód korzystający z TAP może rozwijać prędkość do 130 km/h na autostradach i podobnych drogach.

Mimo tylu dogodności kierowca zawsze musi bacznie obserwować sytuację na drodze i interweniować w razie konieczności.

 

* Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport – Wysoce Zautomatyzowane Pojazdy na Rzecz Inteligentnego Transportu to projekt badawczy sponsorowany przez Unię Europejsk, który został powołany do życia w celu stworzenia koncepcji i technologii dotyczących wysoce zautomatyzowanych pojazdów drogowych. Ma to pomóc w zmniejszeniu przeciążenia kierowców, zapobiegać wypadkom, zmniejszyć negatywny wpływ ruchu drogowego na środowisko i sprawić, że będzie on bezpieczniejszy. Projekt rozpoczęto w lutym 2008 roku, a udział w nim wzięło 17 partnerów reprezentujących europejski przemysł motoryzacyjny i świat nauki.


Najnowsze

Pro-Motocyklowa Belgia

Już wkrótce w Belgii wejdą w życie nowe przepisy, które nadadzą kilka praw motocyklistom poruszającym się po drogach tego kraju.

Belgia od 1 września wprowadza nowe przepisy dotyczące motocyklistów.
fot.wrn

W chwili obecnej przez Europe przetacza się fala debat dotycząca zakazów oraz obowiązków, jakie mają obowiązywać motocyklistów. Nie tak dawno sami byliśmy w Polsce świadkami artykułów nawołujących do piętnowania motocyklistów. We Francji z kolei przetoczyły się protesty użytkowników jednośladów związane ze zmianą przepisów o ruchu drogowym.

Jak się okazuje są kraje w Europie, które stawiają na liberalność, a nie na wygórowane przepisy, które mają za zadanie zniechęcić ludzi do poruszania się „dwoma kółkami”, jednym z nich jest Belgia. Kraj ten od 1 września wprowadzi nowe przepisy dotyczące motocyklistów. Poniżej prezentujemy zmiany:

– Jazda pomiędzy samochodami będzie możliwa z prędkością do 50km/h i tylko wtedy, gdy różnica prędkości pomiędzy autami, a motocyklem nie będzie przekraczać 20km/h. Przejazd pomiędzy samochodami będzie dozwolony jedynie przy użyciu lewego skrajnego pasa ruchu.

– Parkowanie na chodnikach będzie dozwolone w sytuacji, gdy motocykl pozostawi, co najmniej 1, 5 metra wolnej przestrzeni.

– Dzieci powyżej ósmego roku życia będą mogły jeździć, jako zwykły pasażer jadąc na tylnym siodełku. Maluchy w wieku od 3 do 8 lat będą mogły podróżować w foteliku dziecięcym na motocyklach nieprzekraczających pojemności 125ccm. Dzieci poniżej 3 roku życia będzie obowiązywał zakaz jazdy jednośladami.

 

Najnowsze

Coraz szybsze ładowanie pojazdów elektrycznych?

Włoska stolica mody - Mediolan została wybrana jako miejsce europejskiej prezentacji innowacyjnego systemu stacji ładowania pojazdów elektrycznych, który ma skrócić czas ładowania z około ośmiu godzin do nawet niecałej godziny.

Stacja ładowania, jaką można zainstalować pod firmą.

www.geindustrial.com

GE WattStation umożliwiają skrócenie czasu ładowania z około ośmiu godzin (w przypadku stosowania standardowych systemów) do nawet niecałej godziny (dla pojazdów wyposażonych w akumulator o pojemności 24 kWh z pełnym cyklem ładowania).

W prezentowanym w centrum wystawienniczym Fiera Milano City w  Mediolanie rozwiązaniu zastosowano specjalistyczne urządzenia i złącza, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie takich wyników. GE WattStation stanowi ważny krok na drodze ku popularyzacji samochodów elektrycznych:

– Obecnie niemal wszyscy najwięksi producenci wprowadzają samochody elektryczne do masowego użytku. Muszą jednak zdawać sobie sprawę z tego, że powszechna akceptacja tego środka lokomocji wśród konsumentów wymaga modernizacji sieci energetycznej, zapewnienia łatwej dostępności stacji zasilających oraz skrócenia i uproszczenia procesu ładowania pojazdów – stwierdził Todd Johnstone, dyrektor generalny europejskiego działu Industrial Solutions GE Energy.

 

 

 

 

 

Panel do instalacji w domu.

www.geindustrial.com

 

Stacje ładowania WattStation dostępne są w dwóch wersjach: wolnostojąca (przeznaczonej do zastosowania na ulicach miast i w firmach) oraz w wersji domowej (przeznaczonej do montażu w miejscach postojowych i garażach). Sposób konstrukcji stacji umożliwia także jej przyszłą modernizację w miarę pojawiania się kolejnych inteligentnych technologii z zakresu transmisji danych i rozliczeń z klientem.

www.geindustrial.com

 

 

 

Najnowsze

Nowa reklama Mercedes-Benz

Kobieta - but? Mężczyzna - but? Mercedes-Benz? - chociaż w pierwszych skojarzeniach nie brzmi to zbyt logicznie, w ten oryginalny sposób producent postanowił zareklamować system Brake Assist Plus.

Zastanawialiście się kiedyś ile czasu potrzebuje nasz umysł na wysłanie impulsu do naszej nogi, aby ta odpowiednio szybko zareagowała? Czasami niestety za dużo…
fot. Daimler

Dlatego wymyślono Brake Assist System w skrócie BAS (zwane także Brake Assist, BA lub AFU we Francji), jest to system wspomagania nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych. System ten działa we współpracy z ABSem. System wykrywa sytuacje gdy kierowca chce szybko zahamować. Wtedy system BAS zwiększa maksymalnie ciśnienie w układzie hamulcowym, aby uzyskać jak największą siłę hamowania.

Brake Assist Plus to system oparty na zasadzie działania BAS, zastosowany w modelach samochodów Marki Mercedes-Benz.
fot. Daimler

Obecnie na zlecenie Daimler AG, który postanowił promować w/w system, zaprojektowano trzy plakaty, na których nie zobaczymy najnowszych modeli samochodów Mercedes-Benz, lecz trzy proste portrety, mężczyzny oraz dwóch kobiet, a dokładniej ich głowy oraz buty.

Reklama w sposób inteligentny przekazuje komunikat, że dzięki promowanemu systemowi, skraca się czas reakcji, tak jakby pedał był podłączony bliżej naszego mózgu.
fot. Daimler

 

 

 

 

Najnowsze