Zlot GTI nad jeziorem Wörthersee okazją do premiery Golfa GTI Clubsport S

W gronie kilkudziesięciu tysięcy fanów Volkswagen świętuje na 35. zlocie nad jeziorem Wörthersee 40. urodziny Golfa GTI. Gwiazdą imprezy jest nowy Golf GTI Clubsport S - model osiągający 310 KM to najmocniejszy, seryjnie produkowany GTI w historii.

Oprócz niego nad Wörthersee można zobaczyć Golfa GTI TCR, nową 330-konną wyścigówkę przygotowaną do udziału w TCR International Series. Uczniowie przyzakładowych szkół Volkswagena z Wolfsburga i Zwickau przygotowali także dwa supermocne unikatowe Golfy. Ponadto, w podróż po 40 latach historii GTI uczestników zlotu zabiera siedem modeli reprezentujących wszystkie generacje kultowego auta – od pierwszego Golfa GTI po współczesnego GTI Clubsport.

Golf GTI Clubsport S zostanie wyprodukowany w liczbie 400 egzemplarzy. Pod jego maską pracuje silnik o mocy 228 kW/310 KM, co sprawia, że Clubsport S jest najmocniejszym w historii seryjnie produkowanym Golfem. Silnik tego super-GTI jest spokrewniony technicznie z jednostką napędową Golfa GTI TCR osiągającą 243 kW/330 KM – wyścigowego auta przygotowanego przez Volkswagen Motorsport do udziału w Mistrzostwach Samochodów Turystycznych TCR. Swoje możliwości Golf GTI Clubsport S, auto z mocno zmodyfikowanym zawieszeniem, zaprezentował przed kilkoma dniami na Północnej Pętli toru Nürburgring. Pokonując ją w ciągu 7:49,21 minut, to unikatowe GTI pobiło dotychczasowy rekord samochodów seryjnych z przednim napędem.

Tradycyjnie już specjalnie na zlot GTI uczniowie szkół Volkswagena w Wolfsburgi i Zwickau przygotowali niepowtarzalne egzemplarze Golfa. Tym razem uczniowie z Wolfsburga pokazali Golfa GTI Heartbeat. Auto wyposażono w 400-konny silnik, po 10 KM na każdy rok z 40 lat historii GTI. Uczniowie z Zwickau 35. zlot nad Wörthersee uczcili z kolei prezentując Golfa R Variant Performance 35 – 350 KM to po 10 mechanicznych koni na każdy z 35 zlotów.

„GTI” – od 40. lat ten skrót jest swego rodzaju miarą dla sportowych samochodów klasy kompaktowej. Pierwszy Golf GTI pojawił się na rynku w 1976 roku i sprawił, że sportowego stylu jazdy mogło zakosztować naprawdę wielu ludzi. Wyposażono go w specjalne atrybuty GTI, które sprawiały, że był samochodem niepowtarzalnym – elastyczny silnik, bezpośredni układ kierowniczy, bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, niedużą masę, niepowtarzalny wygląd, a do tego dźwignię zmiany biegów z gałką o wzorze piłki golfowej, czerwony pasek na osłonie chłodnicy oraz sportowe fotele z tapicerką w kratę. Gdy przychodził na świat planowano produkcję 500 egzemplarzy, jednak Golfów GTI wszystkich generacji powstało już ponad dwa miliony. GTI to fenomen, cieszący się uznaniem kierowców niezmiennie od 40 lat.

Najnowsze

Mercedes planuje uruchomić fabrykę silników w Polsce

Koncern Daimler AG chce zainwestować około 500 mln Euro w nową fabrykę silników w Polsce i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy.

Zdjęcie powyżej: Frank Deiß, szef działu produkcji układów napędowych Mercedes-Benz Cars i kierownik fabryki Mercedes-Benz w Untertürkheim, rozmawia z Mateuszem Morawieckim, ministrem rozwoju i wiceprezesem Rady Ministrów RP.

Pierwszy w Polsce zakład produkcyjny Mercedes-Benz Cars ma być zlokalizowany w Jaworze, około 70 km na zachód od Wrocławia. Będą w nim wytwarzane czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do samochodów osobowych Mercedes-Benz. Decyzja o lokalizacji i realizacja projektu zależą od ostatecznych zobowiązań dotyczących warunków inwestycyjnych, między innymi od przyznania pomocy państwa. W pierwszej fazie koncern planuje zainwestować w nową fabrykę silników około 500 mln euro.

„Planowana budowa nowej fabryki silników w Polsce to kolejny krok w ramach naszej globalnej strategii wzrostu. Zwiększenie zdolności produkcyjnych w Europie Wschodniej odzwierciedla coraz bardziej międzynarodową orientację naszego zespołu zakładów produkujących układy napędowe. W ten sposób zwiększymy elastyczność i efektywność naszej globalnej sieci produkcyjnej” – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za zarządzanie produkcją i łańcuchem dostaw. Rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce Daimlera planowane jest na rok 2019.

„W nowych zakładach w Jaworze chcemy zlokalizować drugą fabrykę silników Mercedes-Benz Cars poza granicami Niemiec. Dysponując kilkoma zakładami, możemy elastycznie reagować na zmiany rynkowe. Za zarządzanie siecią fabryk układów napędowych odpowiada główna fabryka w Untertürkheim” – wyjaśnił Frank Deiß, szef działu produkcji układów napędowych Mercedes-Benz Cars i szef fabryki Mercedesa w Untertürkheim. Przyszli pracownicy fabryki silników w Polsce mają być przygotowani do wykonywania swoich nowych zadań poprzez udział w rozbudowanych kursach szkoleniowych.

„Planowana przez Daimler AG budowa nowej fabryki silników w Polsce świadczy o dobrej kondycji naszej gospodarki. Jesteśmy otwarci na międzynarodowe inwestycje i będziemy konsekwentnie realizować nasz plan zrównoważonego rozwoju w taki sposób, aby być krajem atrakcyjnym dla kolejnych inwestycji. Mercedes-Benz chce produkować w Jaworze nowoczesne silniki wysokoprężne i benzynowe. Mam nadzieję, że nowy zakład będzie katalizatorem dla następnych projektów wykorzystujących zaawansowane technologicznie produkty i sprawi, że polska gospodarka będzie bardziej innowacyjna i konkurencyjna. Ta inwestycja wzmacnia polsko-niemiecką współpracę i ma symboliczne znaczenie w kontekście zbliżającej się 25. rocznicy Traktatu o dobrym sąsiedztwie między naszymi krajami z 17 czerwca 1991 roku” – powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier i minister gospodarki RP.

Sieć fabryk zespołów napędowych Mercedes-Benz Cars
Sieć fabryk silników Mercedes-Benz Cars obejmuje kilka zakładów w Niemczech i innych krajach. Za ich koordynację odpowiada główna fabryka w Untertürkheim. Są tam wytwarzane silniki, skrzynie biegów, osie napędowe i powiązane z nimi komponenty. Fabryka Mercedes-Benz w Berlinie specjalizuje się w opracowywaniu i produkcji ultranowoczesnych podzespołów oraz części, jak również w wytwarzaniu jednostek napędowych. Z kolei zakład Mercedes-Benz w Hamburgu rozwija i produkuje osie napędowe oraz ich elementy, a także kolumny kierownicze, elementy układów wydechowych i lekkie elementy konstrukcyjne. Fabryka silników MDC Power w Kölledzie w niemieckim kraju związkowym Turyngia – spółka zależna będąca w 100% własnością Daimler AG – produkuje silniki czterocylindrowe dla samochodów Mercedes-Benz oraz Mercedes-AMG. Silniki i inne istotne komponenty są też wytwarzane w fabrykach poza granicami Niemiec. Należą do nich zakłady Star Transmission w Rumunii – spółka zależna Daimlera, która montuje skrzynie biegów, a także produkuje części i komponenty. Przedsiębiorstwo joint venture BBAC w Pekinie wytwarza silniki na lokalny rynek Państwa Środka. W ramach strategicznej współpracy koncernu Daimler z aliansem Renault-Nissan firma Infiniti produkuje dla Mercedes-Benz czterocylindrowe jednostki benzynowe w swojej fabryce w Decherd w stanie Tennessee (USA).

O Mercedes-Benz Cars Operations
Mercedes-Benz Cars Operations odpowiada za produkcję aut osobowych w 26 lokalizacjach na całym świecie w ramach elastycznej, efektywnej sieci produkcji zatrudniającej około 78 tysięcy pracowników. Do zadań MBCO należą kluczowe działania z zakresu planowania, technologii produkcji, logistyki i zarządzania jakością. W 2015 roku oddział osobowych Mercedesów – Mercedes-Benz Cars – wyprodukował ponad 2 mln samochodów marek Mercedes-Benz i smart, notując piąty roczny rekord z rzędu. Sieć produkcyjna bazuje na architekturach modeli przednionapędowych (auta kompaktowe), tylnonapędowych (np. Klasy C, E i S) oraz architekturach SUV-ów i aut sportowych. Równolegle działa sieć produkcji układów napędowych (silniki, przekładnie, osie i podzespoły). Każda z tych sieci jest zgrupowana wokół wiodącej fabryki, która działa jako ośrodek kompetencji w zakresie wdrażania nowych produktów i technologii oraz zapewniania jakości. Codzienna praca koncentruje się na stałej poprawie i doskonaleniu najnowocześniejszych metod produkcji, pozwalających na wytwarzanie nowych generacji zaawansowanych technologicznie pojazdów w sposób efektywny, wydajny i przyjazny środowisku – zgodnie z typowymi standardami jakości Mercedes-Benz. Wszystko to w dużej mierze opiera się na pracownikach i wiedzy, którą dysponują. Ich działania są systematycznie wspierane dzięki ergonomicznej organizacji miejsca pracy i inteligentnej automatyzacji. Poza własnymi fabrykami Mercedes-Benz coraz częściej nawiązuje współpracę z wytwórcami kontraktowymi i wykorzystuje ich moce produkcyjne w ramach swojej strategii wzrostu.

Najnowsze

Gosia Rdest w Audi Sport TT Cup wystartuje w ten weekend

Przed nami pierwszy weekend wyścigowy serii Audi Sport TT Cup 2016. Gosia Rdest, jedyna kobieta i jedyna Polka w pucharze, ma szansę na wysokie lokaty. Zawalczy przeciwko piętnastu rywalom na stałe obecnym w stawce oraz dwóm gościom specjalnym. Będą to Andreas Mikkelsen i Scott Speed.

{{ tn(11948) left }}Po długiej zimowej przerwie sezon na dobre zaczyna się dla Gosi Rdest, która już w ten weekend, 6-8 maja, wystartuje w pierwszej z siedmiu rund serii Audi Sport TT Cup. Pierwszy sygnał do startu w tym roku padnie na torze w Hockenheim.

Na pewno jestem ogromnie podekscytowana, ale też szczęśliwa, że oficjalnie ta zimowa przerwa dobiega końca. Tor Hockenheim znam, czuję się na nim dobrze, w tym sezonie znacznie pewniej porównując do zeszłego roku. Liczę na wysokie lokaty w nadchodzący weekend. – mówi Gosia. 

Sezon zapowiada się dla polskiej zawodniczki bardzo obiecująco. Tempo na oficjalnych przedsezonowych testach Audi Sport TT Cup było bardzo dobre – w symulacji weekendu wyścigowego Gosia plasowała się na treningach kolejno na P8 i P3, w kwalifikacjach wywalczyła P5, a wyścig zakończyła na 3. miejscu. Zapowiada, że przyspieszy jeszcze bardziej. 

Ciężka praca włożona w przygotowania, skoncentrowanie i świetna forma fizyczna – to oręż, którym zawalczy przeciwko piętnastu rywalom na stałe obecnym w stawce oraz dwóm gościom specjalnym. Za kierownicą pucharowej TT zasiądą tym razem także Andreas Mikkelsen, kierowca rajdowy na co dzień startujący w WRC oraz słynny amerykański kierowca Scott Speed.                      

Hockenheimring, na którym rozegra się wyścig, to tor Formuły 1 i jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów w Europie. Podczas jednego okrążenia kierowcy mają do pokonania 4,574 km oraz 17 zakrętów.

Gosia Rdest, zawodniczka znana z agresywnego stylu jazdy, tak opisuje jeden ze swoich ulubionych torów: Hockenheimring jest bardzo ciekawym i zróżnicowanym obiektem. Mamy tam mocne dohamowania, szybkie zakręty, jak i też bardzo długą prostą Parabolica. Jest parę dobrych miejsc do wyprzedzania. Na pewno będzie zróżnicowanie, jeżeli chodzi o używanie push-to-passów, także wyścig z perspektywy kibica będzie bardzo ciekawy.

Terminarz na najbliższy weekend wyścigowy Audi Sport TT Cup przedstawia się następująco:

6 maja (piątek), godz. 11:25 – 12:25 TRENING
7 maja (sobota), godz. 9:05 – 9:35 KWALIFIKACJE
7 maja (sobota), godz. 12:10 – 12:40 WYŚCIG
18 maja (niedziela), godz. 16:20 – 16:50 WYŚCIG 2

Wyścigi będą transmitowane na niemieckim kanale SPORT1 oraz za pomocą live-streamingu w internecie. Link będzie można znaleźć na oficjalnym fanpagu Gosi Rdest na facebooku: https://www.facebook.com/pages/Gosia-Rdest-Life-is-a-Race .

Kalendarz  wszystkich startów  Audi  Sport  TT  Cup  w  sezonie  2016:

06.– 08.05.  Hockenheim  (D)
26.– 29.05.  Nürburgring  (D)
24.– 26.06.  Norisring  (D)
15.– 17.07.  Zandvoort  (NL)
09.– 11.09.  Nürburgring  (D)
23.– 25.09.  Budapest  (H)
14.– 16.10.  Hockenheim  (D)

Najnowsze

Bugatti Chiron – piekielny dźwięk silnika

Podczas Vienna Motor Symposium Volkswagen zaprezentował swój nowy silnik TSI o pojemności 1,5 litra. Jednak dużo więcej emocji wywołało Bugatti Chiron, które "dało głos" podczas imprezy.

Nowe Bugatti Chiron to następca modelu Veyron, który przez długi czas dzierżył miano najszybszego i najdroższego samochodu na świecie. Jego następca został wyposażony w 16-cylindrową jednostkę o pojemności ośmiu litrów. Potężny silnik współpracuje z czteroma turbosprężarkami, dzięki którym maksymalna moc to 1500 KM, a szczytowy moment obrotowy wynosi 1600 Nm. 

Inżynierowie koncernu Volkswagen musieli całkowicie przeprojektować jednostkę, żeby wydobyć z niego taką moc. Przy okazji udało się uzyskać jeszcze bardziej piekielny pomruk, którego można posłuchać na załączonym filmie. 

Produkcja Bugatti Chiron jest ograniczona do 500 egzemplarzy. Producent chwali się, że zebrano już zamówienia na jedną trzecią egzemplarzy. Żeby cieszyć się najszybszym samochodem na Świecie trzeba wydać rekordową sumę pieniędzy. Cennik zaczyna się od kwoty 2,4 miliona euro, czyli ponad 10 milionów złotych.

Najnowsze

Hummer Tupaca na sprzedaż

Dwadzieścia lat po śmierci Tupaca Shakura na sprzedaż trafia ostatni samochód, który zakupił przed tragicznym zdarzeniem w Las Vegas. Jest to czarny Hummer H1 wyposażony na specjalne zamówienie rapera.

Na miesiąc przed śmiercią znany raper, Tupac Sharkur, zakupił tego lśniącego, czarnego Hummera H1. Oczywiście, jak przystało na gwiazdę rapu, nie był to standardowy model. Specjalne na jego życzenie wnętrze zostało wykończone specjalną skórą i drewnem. Zainstalowano także drogie car audio, lampy offroadowe, powiększone koła i przyciemniono szyby. 

W egzemplarzu, który trafił do sprzedaży znajdują się także kasety magnetofonowe z albumem „Thriller” Michaela Jacksona oraz „All Eyez on Me” Tupaca. Prawdopodobnie należały one do pierwszego właściciela samochodu.

Po śmierci rapera samochód trafił w ręce jego matki, która w końcu sprzedała ten samochód. Auto często zmieniało właścicieli, ale jego przebieg wynosi w chwili obecnej zaledwie 10101 mil. To niewiele jak na dwudziestoletnie auto. Pod maską pracuje turbodiesel V8 o pojemności 6,5 litra. 

Samochód trafi na aukcję RR 12 maja. Specjaliści wyceniają go na kwotę zaledwie 100 tys. dolarów. Dla fanów legendarnego rapera ten samochód wraz z zawartością może być jak prawdziwa relikwia.

Najnowsze