Zepsuło im się auto na autostradzie A2, więc postanowili pograć w siatkówkę na poboczu

Do jednej z poznańskich redakcji trafiło nagranie grupy znajomych, którzy postanowił w oczekiwaniu na auto-lawetę pograć w siatkówkę na poboczu. Nie ma słów, aby skomentować tak nieodpowiedzialne zachowanie. Zobaczcie nagranie.

Na poniższym nagraniu autor uwiecznił zepsute auto na pasie awaryjnym i grupę młodych osób grających w siatkówę przy barierkach autostrady. Cała sytuacja miała miejsce na autostradzie A2 (kierunek na Warszawę pomiędzy węzłami Luboń i Krzesiny).

Brakuje nam słów na tak nieodpowiedzialne zachowanie, oczami wyobraźni niestety widzimy, co mogło by się zdarzyć, gdyby piłka wpadła np. na maskę lub szybę przednią rozpędzonego samochodu. W przypadku awarii na autostradzie powinniśmy zadbać o bezpieczeństwo swoje jak i reszty uczestników ruchu, także absolutnym minimum oprócz zabezpieczenia i oznakowania miejsca trójkątem ostrzegawczym powinniśmy ubrać kamizelkę odblaskową oraz oddalić się, najlepiej na pas zieleni i cierpliwie czekać na pomoc drogową. 

Najnowsze

II runda Kartingowych Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Polski Młodzików

Rusza druga runda Kartingowych Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Polski Młodzików, która odbędzie się na torze w Bydgoszczy w dniach 23-25 lipca.

Tegoroczny sezon kartingowy składa się z trzech rund Kartingowych Mistrzostw Polski i Mistrzostw Polski Młodzików oraz siedmiu rund serii Rok Cup Poland. Z kolei zawodnicy startujący w Rotax Max Challenge Poland, poza rundami z KMP, wystartują jeszcze w trzech dodatkowych rundach.

W sezonie 2020 zmodyfikowany został regulamin zawodów tak, że znikają przedfinały i finały. Zawodnicy zdobywają punkty w czterech wyścigach, rozgrywanych przez dwa dni zawodów. Triumfator każdego z wyścigów zdobędzie 25 punktów, a ten zawodnik, który zgromadzi ich najwięcej – zostanie zwycięzcą danej rundy. O ustawieniu na starcie pierwszego biegu decydują wyniki treningu oficjalnego, a pola startowe w kolejnych wyścigach są utworzone na podstawie wyników poprzedniego biegu.

Oficjalna inauguracja sezonu kartingowego odbyła się w Słomczynie w pierwszy weekend lipca. Do rywalizacji przystąpili zawodnicy w 12-stu kategoriach. Świetnie poradziło sobie dwóch debiutantów: David Liwiński i Patryk Donica, którzy wygrali rywalizację w dwóch kategoriach. Wśród najmłodszych kierowców kategorii Baby Rok i Micro Max najlepsze wyniki osiągnęli: Bruno Gryc i Borys Łyżeń.

W kategorii Junior Max wystartowała Gabi Skrobacz (Ak Wielkopolski), która rywalizację ukończyła na 14. pozycji. W Junior Rok GP uplasowała się na 5. miejscu, tuż za Kingą Wójcik (AK Radomski). W kategorii Senior Max na 8. miejscu rywalizację ukończyła Kornelia Olkucka (AK Rzemieślnik), a tuż za nią uplasowała się Natalia Lelek (AK Rzeszowski). W Senior Rok GP sklasyfikowana została jedna zawodniczka – Michalina Sabaj (AK Wielkopolski) ukończyła zawody na 6. miejscu.

Druga runda Kartingowych Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Polski Młodzików jest organizowana przez Automobilklub Leszczyński na Kartodromie w Bydgoszczy. W czwartek 23 lipca odbędą się treningi płatne i obowiązkowe. Wyścigi finałowe rozegrają się w piątek i w sobotę.

Strona organizatora zawodów: https://automobilklubleszno.pl

Najnowsze

Oto dowód, dlaczego nie warto zostawiać drogich samochodów bez opieki, gdy wyjeżdżamy na wakacje

Właściciele tego Mercedesa na długo zapamiętają widok rozkradzionego samochodu po powrocie z wakacji. Koszt naprawienia szkód, które wyrządzili chuligani może wynieść 100 tysięcy złotych.

Wielu kierowców chyba zna to uczucie, gdy ma wyjechać na dłuższe, zagraniczne wakacje i musi zostawić samochód w innym mieście. Obawiamy się, że przez kilka dni, czy tygodni ktoś okradnie lub zdewastuje samochód. Tak samo jak w przypadku małżeństwa z Birmingham, które po powrocie do swojego kraju zobaczyło swój samochód w fatalnym stanie.

Dwa tygodnie temu pewne małżeństwo postanowiło zostawić swoje sportowe coupe z gwiazdą na parkingu strzeżonym. Pomimo zapewnień, że miejsce jest w pełni bezpieczne i monitorowane to ich samochód został jednak postawiony w miejscu. gdzie kamery nie miały żadnego zasięgu i nikt nie kontrolował co dzieje się z pojazdem. Oczywiście skorzystali z tego faktu złodzieje i chuligani. 

Oto dowód, dlaczego nie warto zostawiać drogich samochodów bez opieki, gdy wyjeżdżamy na wakacje

Z samochodu skradziono maskę, przedni zderzak oraz wszystkie światła. Do tej pory nie znaleziono sprawców tego czynu. Współczujemy właścicielom Mercedesa AMG GT, bo to z pewnością nie był zbyt przyjemny widok, szczególnie, gdy w głowach jeszcze huczały piękne, wakacyjne wspomnienia. 

Najnowsze

BMW wspiera ratowników GOPR. Właśnie ruszyła akcja #jestemzgor

Wędrując po pięknych polskich górach wiemy, że czuwają nad nami najlepsi ratownicy z GOPR i w razie niebezpieczeństwa możemy liczyć na ich interwencję. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że niemal 90% GOPR-owców to ochotnicy i pasjonaci, którzy w pomoc nam inwestują własny czas, a często sprzęt czy środki finansowe.

W tym specyficznym roku ratownicy będą mieli jeszcze więcej pracy, zdecydowanie przecież wzrośnie liczba osób spędzających wakacje w Polsce. Dlatego BMW i GOPR startują z inicjatywą wsparcia ratowników ogólnopolską akcją crowdfundingową pod hasłem #jestemzgor. BMW zostało także stałym partnerem GOPR, przekazując Pogotowiu 12 samochodów, głównie hybrydowych BMW X5 z napędem na cztery koła xDrive.

Dziś jest więc ten moment, by każdy, kto góry ma w sercu, powiedział głośno #jestemzgor i włączył się w ogólnopolską zbiórkę na rzecz ochotniczego pogotowia GOPR. Ratowników można wspierać wpłacając środki poprzez stronę www.jestemzgor.pl. Pieniądze zostaną przeznaczone na szkolenia i niezbędny sprzęt. Partnerstwo z GOPR to kolejny projekt BMW związany z bezpieczeństwem, w tym przypadku nie tylko za kierownicą.

BMW wspiera ratowników GOPR. Właśnie ruszyła akcja #jestemzgor

Niezmiernie cieszy nas, że rozpoczęliśmy współpracę z BMW, jedną z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek motoryzacyjnych na świecie. Warto podkreślić, że samochody, które otrzymaliśmy do użytkowania, są samochodami hybrydowymi. Dzięki współpracy z BMW testujemy obecnie również samochody elektryczne. Jest to przejaw troski o środowisko naturalne, która zarówno dla nas, jak i dla BMW jest bardzo ważna – powiedział Witold Tomaka, Prezes Zarządu Głównego GOPR.

Szczególnie cieszy mnie wspólne rozpoczęcie akcji #jestemzgor. Inicjatywa ta przyczyni się do podniesienia świadomości społeczeństwa, że służba w GOPR głównie opiera się na społecznym zaangażowaniu ratowników. Pozwoli również wesprzeć nasze Pogotowie, co wprost przełoży się na zwiększenie bezpieczeństwa w polskich górach. Obecnie nie ma tygodnia, abyśmy nie prowadzili co najmniej kilkunastu akcji ratunkowych. Dzięki współpracy GOPR z BMW w polskich górach będzie po prostu bezpieczniej – dodał Jerzy Siodłak, Naczelnik GOPR.

BMW wspiera ratowników GOPR. Właśnie ruszyła akcja #jestemzgor

Samochody, które BMW przekazuje ratownikom, to funkcjonalne i wszechstronne BMW X5 z napędem hybrydowym typu plug-in. Napęd na cztery koła xDrive umożliwi działanie w trudnych warunkach, zaś technologia hybrydowa typu plug-in to zasięg czysto elektryczny od 67 do 97 kilometrów połączony w pełną funkcjonalnością na długie trasy.

To wspaniałe, że możemy pomóc tak ważnej organizacji, jaką jest GOPR. Bezpieczeństwo zawsze było dla nas bardzo ważne i teraz możemy przyczynić się do jego poprawy nie tylko za kierownicą. Jestem przekonany, że hybrydowe modele BMW X5 świetnie sprawdzą się w trudnym terenie, a możliwość bezemisyjnej jazdy przyczyni się do ochrony przyrody w górskich miejscowościach. Wszystkich miłośników gór zapraszamy do włączenia się w zbiórkę na potrzeby Fundacji GOPR – powiedział Baudouin Denis, dyrektor generalny BMW Group Polska.

Najnowsze

Terrain Mode – nowy tryb terenowy w Kia Sorento. Jak działa?

Kia Sorento czwartej generacji, której sprzedaż rozpocznie się już we wrześniu, jest wyposażona w nowo opracowany „Terrain Mode”. Tryb terenowy ma zapewnić stabilność i kontrolę podczas jazdy po błocie, śniegu i piasku.

Tryb terenowy uruchamia się wygodnym w obsłudze pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej. Do wyboru są profile jazdy przygotowane z myślą o jeździe po takich nawierzchniach, jak błoto, śnieg i piasek. System automatycznie optymalizuje pracę układu przeniesienia napędu tak, aby jak najlepiej odpowiadała ona temu rodzajowi podłoża, który w danej chwili znajduje się pod kołami Sorento.

Terrain Mode - nowy tryb terenowy w Kia Sorento. Jak działa?

W trybie terenowym komputer sterujący pracą silnika dostosowuje wielkość momentu obrotowego, który jest do dyspozycji, a jednostka sterujące układem przeniesienia napędu dba o podział momentu obrotowego pomiędzy koła. Elektronika ingeruje także w sposób działania systemu kontroli stabilności auta. Tryb terenowy dostosowuje również moment zmiany przełożenia na wyższe, niezależnie od tego czy Sorento jest wyposażone w ośmiobiegową przekładnię z dwoma sprzęgłami, z którą współpracuje silnik Diesla, czy w sześciobiegową automatyczną stosowaną w odmianach hybrydowych SUV-a marki Kia.

Tryb Snow (śnieg):
Tryb Snow zoptymalizowano pod kątem utrzymania jazdy na wprost w warunkach niskiej przyczepności kół po oblodzonej nawierzchni. W tym trybie moment obrotowy silnika jest ograniczony, a elektronika dba o to, aby rozdzielić go między cztery koła tak równo, jak to możliwe. Układ kontroli trakcji (TCS) dba o to, aby ciśnienie w układzie hamowania było niskie, co zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania i optymalizuje przeniesienia napędu. Jednocześnie przekładnia szybciej zmienia przełożenie na wyższe, co zmniejsza obroty silnika i zapobiega poślizgowi kół.

Terrain Mode - nowy tryb terenowy w Kia Sorento. Jak działa?

Tryb Mud (błoto):
Tryb Mud zapewnia lepszą przyczepność kół do błotnistego podłoża. W tym trybie przekładnia zmienia biegi nieco później niż w trybie Snow, układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewnia bardzo płynne dostarczanie momentu obrotowego do kół, a układ TCS dopuszcza hamowanie z większą siła. Tryb Mud zwiększa szansę na pokonanie przeszkody z większą prędkością, bez groźby ugrzęźnięcia w błocie.

Tryb Sand (piasek):
Tryb Sand zwiększa możliwości Sorento podczas przemierzania piaszczystych ścieżek, jazdy po plaży, a nawet przez pustynię. W trybie Sand silnik dostarcza nieco wyższy moment obrotowy do kół, przekazywany przez przekładnię, która opóźnia zmianę biegu na wyższy. Układ AWD przekazuje moment obrotowy do kół tak równomiernie, jak to możliwe. W tym trybie kontrola trakcji TCS zapewnia hamowanie z użyciem większej siły, dzięki czemu układ przeniesienia napędu – w zależności od potrzeb – może dostarczyć do poszczególnych kół większy moment obrotowy.

Najnowsze