
Zatrzymano nielegalny transport koni na wschód. Był już blisko granicy
Kierowca przewożący konie z różnych europejskich krajów, nie zadbał ani o właściwe dla nich warunki podróży, ani o odpowiednie dokumenty. Miał też na sumieniu inne oszustwa.
Inspektorzy z Białegostoku zatrzymali w Jeżewie ciężarówkę należącą do rosyjskiego przewoźnika, którą do Rosji i Mongolii przewożone były konie wyścigowe z Holandii, Niemiec i Polski. Kierowca nie posiadał ani zezwolenia uprawniającego do długotrwałego przewozu zwierząt, ani żadnego dokumentu przewozowego. Natomiast zezwolenie uprawniające do wykonywania przewozu międzynarodowego na terytorium Polski nie było wypełnione.
Zatrzymano ciężarówkę jadącą z Niemiec do Rosji. Powodem poważne naruszenie
Mężczyzna nie przestrzegał też norm czasu pracy. Prowadził pojazd bez włożonej do tachografu karty kierowcy, a tym samym nie rejestrował wskazań w zakresie prędkości pojazdu, swojej aktywności za kierownicą oraz przebytej drogi. Kierujący ciężarówką dwukrotnie skrócił czas wymaganego odpoczynku dziennego 0 o 6 godz. i 14 min oraz o 2 godz. i 15 min. Maksymalny czas jazdy dziennej przekroczył również dwukrotnie – o 11 godz. i 10 min oraz o 29 min. Z kolei czterokrotnie przekroczył dopuszczalny czas jazdy bez wymaganej przerwy (o 3 godz. i 6 min, o 23 min, o 36 min oraz o 31 min).

W czasie tak długiej podróży kierowca powinien zrobić etapowy rozładunek, aby zapewnić przewożonym zwierzętom odpoczynek. Nie zrobił tego jednak. Na miejsce kontroli inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego wezwali więc lekarza weterynarii. Potwierdził on konieczność rozładunku zwierząt w miejscu zapewniającym im odpowiedni dobrostan.
Nielegalny 100-tonowy transport. Myślał, że w nocy nikt go nie zauważy?
Ciężarówka została skierowana na parking strzeżony. Kierowcy zatrzymano prawo jazdy, a wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone karą finansową.

Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: