Mechanicy BMW Sauber mają co robić… |
![]() |
fot. autorka
|
Z toru Monza treningi relacjonuje specjalnie dla www.motocaina.pl – Agnieszka Banaszkiewicz
Dzisiaj w parku Monza z całą pewnością można było odczuć niesamowitą atmosferę, a do tego walka toczyła się do samego końca. Zainteresowanie mediów i widzów skoncentrowane było na dwóch zespołach – Ferrari oraz Force India. Adrian Sutil bliski był bowiem wypełnienia złożonej wczoraj obietnicy – zdobycia pole position. Dosłownie w ostatnich sekundach, upragnione pierwsze pole startowe odebrał mu Lewis Hamilton.
Scuderią interesowano się głównie dlatego, że zespół występuje w swoim domowym wyścigu,
a w kokpicie bolidu numer 3 zasiada wreszcie włoski kierowca – Giancarlo Fisichella. Niestety, choć gorliwie oklaskiwany i dopingowany z trybun, były kierowca Force India nie zdołał przejść do trzeciego etapu kwalifikacji.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:23.375 |
1:22.973 |
1:24.066 |
23 |
2 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:23.576 |
1:23.070 |
1:24.261 |
24 |
3 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:23.349 |
1:23.426 |
1:24.523 |
28 |
4 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:23.515 |
1:23.528 |
1:24.845 |
27 |
5 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn |
1:23.483 |
1:22.976 |
1:25.015 |
23 |
6 |
22 |
Jenson Button |
Brawn |
1:23.403 |
1:22.955 |
1:25.030 |
26 |
7 |
21 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:23.578 |
1:23.207 |
1:25.043 |
26 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:23.708 |
1:23.497 |
1:25.072 |
25 |
9 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:23.558 |
1:23.545 |
1:25.180 |
23 |
10 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:23.755 |
1:23.273 |
1:25.314 |
24 |
11 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:24.014 |
1:23.611 |
– |
20 |
12 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:23.975 |
1:23.728 |
– |
22 |
13 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:24.001 |
1:23.866 |
– |
17 |
14 |
3 |
Giancarlo Fisichella |
Ferrari |
1:23.828 |
1:23.901 |
– |
24 |
15 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:23.584 |
1:24.275 |
– |
14 |
16 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:24.036 |
– |
– |
11 |
17 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:24.074 |
– |
– |
9 |
18 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:24.121 |
– |
– |
12 |
19 |
12 |
Sebastian Buemi |
Toro Rosso |
1:24.220 |
– |
– |
12 |
20 |
11 |
Jaime Alguersari |
Toro Rosso |
1:24.951 |
– |
– |
11 |
Z wielką nadzieją oczekiwaliśmy na występ kierowców BMW Sauber. Treningi przebiegały w miarę spokojnie i zarówno Nick Heidfeld jak i Robert Kubica na zmianę pokazywali, że stać ich na dobre czasy. Tym razem zawiodły jednak silniki. Pierwszym pechowcem okazał się Nick. W drugiej części kwalifikacji podczas próby poprawienia czasu silnik w bolidzie Niemca jednostka napędowa odmówiła współpracy. Na wyjeździe z zakrętu Parabolica, za jego samochodem pojawił się dym i kierowca musiał się zatrzymać.
Absolutnie ostatnią rzeczą, o której możnaby pomyśleć w takiej sytuacji jest to, że chwilę później zawiedzie druga jednostka BMW. Kiedy siedzi się tak blisko i słychać, że w przejeżdżającym bolidzie Roberta ewidentnie spadają obroty, on sam mówi do inżynierów, że wystąpił problem,
a potem tuż za pierwszą szykaną słychać już tylko w radiu głos inżyniera – wyłącz silnik, wyłącz silnik – to właściwie trudno opisać co przeważa – zdumienie, zawód, czy wściekłość.
Teraz nie pozostaje już nic innego, jak tylko – jak powiedział mi wczoraj podczas naszej rozmowy Dr Mario Theissen, a co potwierdził w jednym z wywiadów sam Robert – spróbować naprawić tę jednostkę i oszczędzać ją, bo przecież do końca sezonu jeszcze cztery wyścigi…
Waga po kwalifikacjach:
Oprócz pierwszej trójki, samochody przed GP Włoch wydają się być zatankowane niemal „pod korek”. Ciekawe, kto naprawdę odważy się na wykonanie tylko jednego pitstopu. Może być tak, jak marzył wczoraj Mario Theissen:
– Chcielibyśmy, aby spadł deszcz, to mogłoby wszystko zmienić – wyścig uzależniony będzie od aury.
W końcu, ostatnie dwa popołudnia były burzowe i deszczowe…
Żyjmy zatem nadzieją na opady.
Kierowca |
Waga (kg) |
Hamilton |
653.5 |
Sutil |
655.0 |
Raikkonen |
662.0 |
Kovalainen |
683.0 |
Barrichello |
688.5 |
Button |
687.0 |
Liuzzi |
679.5 |
Alonso |
677.5 |
Vettel |
682.0 |
Webber |
683.0 |
Trulli |
703.0 |
Grosjean |
699.8 |
Kubica |
697.5 |
Fischella |
690.0 |
Heidfeld |
697.5 |
Glock |
709.8 |
Nakajima |
706.2 |
Rosberg |
708.6 |
Buemi |
706.0 |
Alguersuari |
706.0 |