Zaskakujące kwalifikacje GP Włoch

Nasza wysłanniczka relacjonuje prosto z toru Monza, że jeszcze niedawno nikt nie próbowałby typować takiej pierwszej trójki kwalifikacji do Grand Prix Formuły 1. A jednak, do jutrzejszego wyścigu o GP Włoch z pierwszych trzech miejsc wystartują Lewis Hamilton, Adrian Sutil i Kimi Raikkonen.

Mechanicy BMW Sauber mają co robić…
fot. autorka

Z toru Monza treningi relacjonuje specjalnie dla www.motocaina.pl – Agnieszka Banaszkiewicz

Dzisiaj w parku Monza z całą pewnością można było odczuć niesamowitą atmosferę, a do tego walka toczyła się do samego końca. Zainteresowanie mediów i widzów skoncentrowane było na dwóch zespołach – Ferrari oraz Force India. Adrian Sutil bliski był bowiem wypełnienia złożonej wczoraj obietnicy – zdobycia pole position. Dosłownie w ostatnich sekundach, upragnione pierwsze pole startowe odebrał mu Lewis Hamilton.

Scuderią interesowano się głównie dlatego, że zespół występuje w swoim domowym wyścigu,
a w kokpicie bolidu numer 3 zasiada wreszcie włoski kierowca – Giancarlo Fisichella. Niestety, choć gorliwie oklaskiwany i dopingowany z trybun, były kierowca Force India nie zdołał przejść do trzeciego etapu kwalifikacji.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba
okrążeń

1

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:23.375

1:22.973

1:24.066

23

2

20

Adrian Sutil

Force India

1:23.576

1:23.070

1:24.261

24

3

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:23.349

1:23.426

1:24.523

28

4

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:23.515

1:23.528

1:24.845

27

5

23

Rubens Barrichello

Brawn

1:23.483

1:22.976

1:25.015

23

6

22

Jenson Button

Brawn

1:23.403

1:22.955

1:25.030

26

7

21

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:23.578

1:23.207

1:25.043

26

8

7

Fernando Alonso

Renault

1:23.708

1:23.497

1:25.072

25

9

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:23.558

1:23.545

1:25.180

23

10

14

Mark Webber

Red Bull

1:23.755

1:23.273

1:25.314

24

11

9

Jarno Trulli

Toyota

1:24.014

1:23.611

20

12

8

Romain Grosjean

Renault

1:23.975

1:23.728

22

13

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:24.001

1:23.866

17

14

3

Giancarlo Fisichella

Ferrari

1:23.828

1:23.901

24

15

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:23.584

1:24.275

14

16

10

Timo Glock

Toyota

1:24.036

11

17

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:24.074

9

18

16

Nico Rosberg

Williams

1:24.121

12

19

12

Sebastian Buemi

Toro Rosso

1:24.220

12

20

11

Jaime Alguersari

Toro Rosso

1:24.951

11

Z wielką nadzieją oczekiwaliśmy na występ kierowców BMW Sauber. Treningi przebiegały w miarę spokojnie i zarówno Nick Heidfeld jak i Robert Kubica na zmianę pokazywali, że stać ich na dobre czasy. Tym razem zawiodły jednak silniki. Pierwszym pechowcem okazał się Nick. W drugiej części kwalifikacji podczas próby poprawienia czasu silnik w bolidzie Niemca jednostka napędowa odmówiła współpracy. Na wyjeździe z zakrętu Parabolica, za jego samochodem pojawił się dym i kierowca musiał się zatrzymać. 

Absolutnie ostatnią rzeczą, o której możnaby pomyśleć w takiej sytuacji jest to, że chwilę później zawiedzie druga jednostka BMW. Kiedy siedzi się tak blisko i słychać, że w przejeżdżającym bolidzie Roberta ewidentnie spadają obroty, on sam mówi do inżynierów, że wystąpił problem,
a potem tuż za pierwszą szykaną słychać już tylko w radiu głos inżyniera – wyłącz silnik, wyłącz silnik – to właściwie trudno opisać co przeważa – zdumienie, zawód, czy wściekłość.

Teraz nie pozostaje już nic innego, jak tylko – jak powiedział mi wczoraj podczas naszej rozmowy Dr Mario Theissen, a co potwierdził w jednym z wywiadów sam Robert – spróbować naprawić tę jednostkę i oszczędzać ją, bo przecież do końca sezonu jeszcze cztery wyścigi…

Waga po kwalifikacjach:
Oprócz pierwszej trójki, samochody przed GP Włoch wydają się być zatankowane niemal „pod korek”. Ciekawe, kto naprawdę odważy się na wykonanie tylko jednego pitstopu. Może być tak, jak marzył wczoraj Mario Theissen:
– Chcielibyśmy, aby spadł deszcz, to mogłoby wszystko zmienić – wyścig uzależniony będzie od aury.
W końcu, ostatnie dwa popołudnia były burzowe i deszczowe…

Żyjmy zatem nadzieją na opady.

Kierowca

Waga (kg)

Hamilton

653.5

Sutil

655.0

Raikkonen

662.0

Kovalainen

683.0

Barrichello

688.5

Button

687.0

Liuzzi

679.5

Alonso

677.5

Vettel

682.0

Webber

683.0

Trulli

703.0

Grosjean

699.8

Kubica

697.5

Fischella

690.0

Heidfeld

697.5

Glock

709.8

Nakajima

706.2

Rosberg

708.6

Buemi

706.0

Alguersuari

706.0

 

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Za dużo testosteronu kolego? To go między drzwi i przyjdzie ulga. Proponuje samemu coś napisać chętnie poczytam.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

No to Suberek przeholował, chłopcy walczą o swoje posady, z pewnego źródła wiem, że zmieniali mapy tak by silniki kręciły o 300 obr wyżej. No a tajemnicą poliszynela jest że mają problem z wydajnosćią smarowania i…poszłoo .. z dymem. A tak to specjlany wysłannik motokainy się nie stara te wszytkie niusy można przeczytać dosłownie wszędzie…chyba siedzi z telewizorkiem na kolankach i tyle

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Szanowny Pani/e Olularniku (Okularniku?). Złośliwosć jest podobno cechą inteligentnych umysłów, szkoda jedynie jeśli przesłania radość życia. Jeśli to poprawi Pani/a humor, mogę przesłać Pani/u ksero biletów lotniczych autorki relacji i mojej koleżanki. Uśmiech jest milszy niż skwaszone komentarze. Mimo wszystko serdeczne pozdrowienia.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Taa…bilety..a czy jeśli ja mam ślady po ukonszeniu piranii na dupie to znaczy że kompałem sie w Amazonce? Ja nie neguje że ktoś był czy nie był ale pisze że specjlanie relacjonuje, a nie ma nic innego czego nie dowiem sie z onetu czy innego beznadziejnego poratlu polskiego, kazdy żżyna z f1.com. Jak sie uważasz za eksperta to napisz coś z elementami analizy co z czego wynika itp. I nie psuj mi odbiory F1 jak to robią Zientasrki i Sokół, 2 niedojdy, no tego ostatniego zastępuje narszcie Kochański który coś wie.
Aha jeśli złośliwośc to cecha inteligentnych to czytanie portali kobiecych przez facetów to cecha gejów? Więc mam się czuć obrazony?

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Za dużo testosteronu kolego? To go między drzwi i przyjdzie ulga. Proponuje samemu coś napisać chętnie poczytam.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

No to Suberek przeholował, chłopcy walczą o swoje posady, z pewnego źródła wiem, że zmieniali mapy tak by silniki kręciły o 300 obr wyżej. No a tajemnicą poliszynela jest że mają problem z wydajnosćią smarowania i…poszłoo .. z dymem. A tak to specjlany wysłannik motokainy się nie stara te wszytkie niusy można przeczytać dosłownie wszędzie…chyba siedzi z telewizorkiem na kolankach i tyle

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Szanowny Pani/e Olularniku (Okularniku?). Złośliwosć jest podobno cechą inteligentnych umysłów, szkoda jedynie jeśli przesłania radość życia. Jeśli to poprawi Pani/a humor, mogę przesłać Pani/u ksero biletów lotniczych autorki relacji i mojej koleżanki. Uśmiech jest milszy niż skwaszone komentarze. Mimo wszystko serdeczne pozdrowienia.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Taa…bilety..a czy jeśli ja mam ślady po ukonszeniu piranii na dupie to znaczy że kompałem sie w Amazonce? Ja nie neguje że ktoś był czy nie był ale pisze że specjlanie relacjonuje, a nie ma nic innego czego nie dowiem sie z onetu czy innego beznadziejnego poratlu polskiego, kazdy żżyna z f1.com. Jak sie uważasz za eksperta to napisz coś z elementami analizy co z czego wynika itp. I nie psuj mi odbiory F1 jak to robią Zientasrki i Sokół, 2 niedojdy, no tego ostatniego zastępuje narszcie Kochański który coś wie.
Aha jeśli złośliwośc to cecha inteligentnych to czytanie portali kobiecych przez facetów to cecha gejów? Więc mam się czuć obrazony?

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze