Zapowiada się imponująca flota Porsche 911 GT3 R na wyścigu w SPA!

Porsche oraz międzynarodowe zespoły klientów firmy wystawią w 24-godzinnym wyścigu Spa (27-28 lipca) imponującą flotę 911 GT3 R. W sumie na belgijski tor Spa-Francorchamps wyjedzie dziewięć samochodów wyścigowych GT3 z Weissach, z czego sześć wystartuje w klasie GTE-Pro.

24-godzinny wyścig w Spa ma długą tradycję. Pierwszy maraton odbył się tu w 1924 roku, wówczas na trasie o długości 14,863 km, pomiędzy miastami Malmedy, Francorchamps i Stavelot. W 1979 roku wydarzenie po raz pierwszy zorganizowano na dzisiejszym stałym torze o długości około 7 km. Porsche jak dotąd świętowało sześć zwycięstw w generalnej klasyfikacji w długiej i znamienitej historii belgijskiego wyścigu wytrzymałościowego dla pojazdów GT.

Do tegorocznej edycji przystępuje ponad 70 samochodów w czterech różnych klasach. Profesjonalne zespoły rywalizują w kategorii Pro, a kokpity ich maszyn dzielą między sobą głównie kierowcy fabryczni. W klasie Am wspólnie z profesjonalistami obowiązki kierowców dzielą ambitni amatorzy, a kategoria Silver Cup jest zarezerwowana wyłącznie dla kierowców dżentelmenów.

Za kierownicą samochodu nr 98 wystawionego przez ROWE Racing usiądą Niemiec Sven Müller i dwaj Francuzi – Romain Dumas i Mathieu Jaminet. Ich trio zdobyło ostatnio trzecie miejsce w drugiej rundzie Intercontinental GT Challenge na torze Laguna Seca (USA) i zajmuje obecnie czwartą pozycję w generalnej klasyfikacji mistrzostw.

Kokpit siostrzanego wozu nr 99 podzielą dwaj Młodzi Profesjonaliści Porsche – Dennis Olsen (Norwegia) i Matt Campbell (Australia) – oraz fabryczny kierowca Porsche Dirk Werner (Niemcy). Ten sam skład wygrał otwierającą sezon rundę Intercontinental GT Challenge na torze Bathurst w Australii, a teraz, po trzeciej rundzie, zajmuje drugie miejsce w tabeli kierowców.

Najnowsze

Paweł Szkopek w legendarnym wyścigu Suzuka 8 Hours

Paweł Szkopek wystartuje w najbliższą niedzielę w legendarnym wyścigu ośmiogodzinnym w Japonii. Dla zawodnika ekipy Omega Maco Racing będzie to już drugi start w prestiżowych zmaganiach Suzuka 8 Hours, finale mistrzostw świata FIM EWC.

Szkopek zadebiutował w zdaniem wielu najbardziej wymagającym wyścigu na świecie rok temu, sięgając po drugi stopień podium w trofeum Dunlopa. W tym sezonie do Japonii wraca ponownie, znów dosiadając sprawdzonej Yamahy R1, ale tym razem w barwach słowackiej ekipy Omega Maco Racing. Jego zmiennikiem będzie Brytyjczyk James Ellison, były zawodnik MotoGP i mistrz świata FIM EWC.

Paweł i James znają się doskonale, ponieważ w 2011 roku startowali w jednym zespole w mistrzostwach świata klasy Supersport, ale obaj mają przed sobą wyjątkowo trudne zadanie. Liczący blisko sześć kilometrów tor Suzuka, który co roku gości także kierowców Formuły 1, to jeden z najbardziej wymagających obiektów na świecie. Jakby tego było mało, sam wyścig odbywa się w środku lata, przy bardzo wysokich temperaturach i wilgotności.

Na starcie tegorocznej edycji ustawi się aż 66 zespołów. Wiele z nich nie dojedzie do mety wyścigu, który rozpocznie się w niedzielę o 4:30 rano polskiego czasu i potrwa osiem godzin. 

Najnowsze

Spędzamy rocznie 67 godzin na poszukiwaniu miejsc do parkowania. Ford i Vodafone spróbują skrócić ten czas

Szacuje się, że w takich miastach jak Londyn i Frankfurt, w Niemczech, przeciętny kierowca spędza rocznie 67 godzin na poszukiwaniu miejsc do parkowania, kosztem ponad 1 250 Euro. Krążenie po mieście w poszukiwaniu miejsca postojowego odpowiada za około 30 procent miejskiego ruchu.

Ford i Vodafone testują teraz nową technologię połączonych pojazdów, która może ułatwić znalezienie miejsc parkingowych w centrach miast. Funkcja nawigacji w przestrzeni parkingowej pokazuje kierowcom liczbę miejsc na pobliskich parkingach i sposób dojazdu do nich.

Parking Space Guidance, który jest aktualizowany w czasie rzeczywistym w oparciu o dane z parkingów, jest testowany przez Forda i Vodafone w ramach programu KoMoD (Kooperative Mobilität im digitalen Testfeld Düsseldorf) w Niemczech, wartego 15 mln Euro międzysektorowego projektu testowania skomunikowanych pojazdów i zautomatyzowanych technologii jazdy.

Gdy pojazdy testowe przejeżdżają przez miasto, otrzymują z centralnego systemu komputerowego informacje o stanie dróg i parkingów, w oparciu o geolokalizację, wraz z informacjami z pobliskich dynamicznych, cyfrowych znaków drogowych. 

Kolejne funkcjonalności zademonstrowane przez Forda i Vodafone jako część KoMoD obejmują:

  • Asystenta sygnalizatorów świetlnych na skrzyżowaniach (Traffic Light Assistance System), w którym czas pozostały do zbliżającego się uruchomienia czerwonego lub zielonego światła jest wyświetlany na tablicy zegarów. Wcześniejsze ostrzeganie o czerwonym świetle może zmniejszyć gwałtowność hamowania, co może prowadzić do zwiększenia bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i korzyści w postaci płynności ruchu drogowego, ponieważ kierowcy odpowiednio dostosowują swoje prędkości.
  • System informacji o tunelach (Tunnel Information System), który z wyprzedzeniem dostarcza informacji o zamkniętych lub kończących się pasach ruchu, ograniczeniach prędkości i pojazdach wolno poruszających się w tunelach.
  • Vario Display dostarcza aktualnych informacji do zestawu wskaźników o najważniejszych zdarzeniach, które mogą mieć wpływ na lokalny ruch, takich jak wystawy, koncerty lub mecze piłkarskie.
  • Systemy kontroli ruchu na autostradzie pomagają poprawić ogólny przepływ ruchu, poprzez dostosowanie ograniczeń prędkości.

Inteligentna transmisja znaków drogowych wysyła informacje o ograniczeniu prędkości i znakach ostrzegawczych, bezpośrednio do wyświetlacza w pojeździe. Rozpoznawanie znaków drogowych za pomocą kamer jest obecne w wielu pojazdach, lecz nie może skutecznie działać przy złej pogodzie lub w otoczeniu wysokich pojazdów. Przesyłanie informacji o znaku do pojazdu za pomocą transmisji radiowej, bezpośrednio ze znaku lub pobliskiego, przydrożnego urządzenia gwarantuje, że kierowcy zapoznają się z ważnymi informacjami, dotyczącymi bezpieczeństwa.

Ostrzeżenie o złej pogodzie automatycznie komunikuje warunki pogodowe z jednego pojazdu do innych, znajdujących się w pobliżu. Jeśli automatyczne wycieraczki wykryją deszcz, nadany zostanie odpowiedni komunikat w celu poinformowania pobliskich kierowców za pośrednictwem wyświetlaczy w ich pojazdach, by mogli dostosować prędkość swoich aut do aktualnych warunków drogowych.

 
 

Najnowsze

Fabryka Volkswagena wyprodukuje nawet 1500 samochodów elektrycznych dziennie

Jeszcze w 2019 roku z taśm fabryki Volkswagena w Zwickau zjadą pierwsze modele z rodziny ID. wyposażone wyłącznie w elektryczny napęd. Na początek będzie to ID.3.

W czasach NRD produkowano tu legendarnego Trabanta 1.1. Od ponownego otwarcia fabryki przez Volkswagena w 1990 roku jej bramy opuściło ponad 5,5 miliona aut, głównie Volkswagenów Golfów, Golfów Variantów i Passatów. Fabryka ma powierzchnię ponad 1,8 miliona metrów kwadratowych (odpowiada to 252 boiskom do piłki nożnej), z tego 1,4 miliona metrów jest zabudowane. Do połowy 2018 roku produkowano tutaj Passata, dzisiaj są to Golf i Golf Variant. Późną jesienią zostanie uruchomiona produkcja ID.3; równocześnie z nim, jeszcze do połowy 2020 roku, z taśm będzie zjeżdżał Golf Variant.

Maksymalna wydajność zakładu zostanie zwiększona z dzisiejszych 1.350 samochodów do 1.500 dziennie. A ponieważ liczba modeli wzrośnie z trzech do sześciu, załodze z pewnością nie grozi bezrobocie – i to mimo że produkcja aut elektrycznych jest łatwiejsza, niż spalinowych.

Druga linia w fabryce w Zwickau według tych samych zasad zostanie przygotowana do końca 2020 roku i jeszcze w tym samym roku rozpocznie się na niej produkcja. Podczas przebudowy zostanie wykorzystanych 9.000 ton stali, powstaną hale o powierzchni 50.000 metrów kwadratowych, zainstalowanych zostanie 1.625 robotów. 

Najnowsze

Zawody Drag Racing dla Kobiet na Japan Fest 2019!

Ostatni weekend lipca to już od kilku lat tradycyjny termin organizowanego w Legnicy festiwalu japońskiej motoryzacji. Tegoroczną nowością JAPFEST jest Strefa Japońskiej Kultury oraz zawody Drag Racing dla kobiet.

Tegoroczny JAPFEST odbędzie się w dniach 26-28 lipca. Imprezę rozpoczną zawody Time Attack organizowane w piątek na torze KRZYWA. W 10-15 minutowych sesjach wyścigowych rywalizować będą samochody w kategoriach: COMPACT i GT oraz w klasie PRO, która obejmie samochody profesjonalnie przygotowane do wyścigów na czas, także te niedopuszczone do ruchu publicznego. Serce imprezy to jednak teren byłego lotniska wojskowego w Legnicy. Tutejszy pas startowy długości 1,7 km pozwala na jednoczesne przeprowadzenie wyścigów na 1/4 mili – DRAG WARS, oraz pokazów driftu – DRIFT BATTLE.

Wśród odwiedzających ogromną popularnością cieszą się także przejazdy DRIFT TAXI oraz pokazy Sexy Car Wash, które w tym roku zapowiadają się szczególnie gorąco. W imprezie weźmie udział ponad 500 wyselekcjonowanych japońskich samochodów, poddanych modyfikacjom wizualnym i technicznym, z Polski, Niemiec, Czech, Holandii, Litwy, a nawet Wielkiej Brytanii, Irlandii i Portugalii.

Dla kobiet kochających prędkość i adrenalinę zorganizowane zostaną niedzielne zawody w Drag Racingu, w których panie powalczą o tytuł Queen of Drag. Na stoisku firmowym pokazane zostaną flagowe modele opon letnich HP, UHP oraz przeznaczonych dla motorsportu z linii ADVAN. „Na stoisku będzie można także zrobić zdjęcia z hostessami i samochodem pokazowym, wziąć udział w quizie i wygrać gadżety od marki Yokohama” – zapowiedziała Vira Lysenko, reprezentująca markę podczas imprezy. „Gorąco zapraszamy także do Strefy Japońskiej Kultury, która będzie otwarta w sobotę i niedzielę. Polscy i japońscy artyści, podróżnicy i kucharze przybliżą tu Państwu kulturę Kraju Wschodzącego Słońca”.

Strefa Japońskiej Kultury znajdzie się w zadaszonej hali o powierzchni 200 m2, do której prowadzić będzie brama Torii. Odbędą się tu walki samurajów, tameshiwari (rozbijanie cegieł gołą ręką), pokazy japońskiego oręża, strojów, tańców, cosplay’u oraz koncert japońskiego muzyka na tradycyjnym instrumencie Shamisen. Będzie można powalczyć ze sobą na miecze treningowe lub piankowe, pograć w japońskie gry i zabawy, nauczyć się pisać swoje imię japońskim alfabetem, spróbować japońskich przysmaków. Fanów japońskiej motoryzacji z pewnością zainteresują prelekcje na temat różnic w samochodach produkowanych na rynek japoński.

 

Najnowsze