Paula Lazarek

Zachwycający lakier Audi RS7 przypomina ognisty zachód słońca!

Samochody premium doskonale prezentują się w głębokiej czerni i krwistej czerwieni. A co się stanie jeśli połączymy te oba odcienie?

Na to pytanie odpowiedź mają projektancji z kanału na YouTube DipYourCar. Na poniższym materiale możecie zobaczyć, jak wyglądał cały proces przygotowania lakieru jak i etap nałożenia go na Audi RS7. Zobaczymy także doskonały etap przejścia czarnego koloru na odcienie pomarańczowe i czerwone. 

Zachwycający lakier Audi RS7 przypomina ognisty zachód słońca!

Zachwycający lakier Audi RS7 przypomina ognisty zachód słońca!

Audi RS7 w tym wyjątkowym lakierze jest pierwszym modelem w skali światowej, na którym zastosowano malowanie ZBR HyperShift oraz perłowe wykończenie w kolorze czarnym. To po prostu trzeba zobaczyć!

Najnowsze

Paula Lazarek

Tesla otworzyła nową, największą stację ładowania Supercharger. Gdzie?

Największa na świecie stacja Supercharger od Tesla już działa!

Tesla na zakończenie roku 2020 ogłosiła, że jej największa na świecie stacja Supercharger już działa w Szanghaju, w Jing’an International Center. Jak już wiadomo, stacja Supercharger ma do zaoferowania właścicielom elektrycznych samochodów aż 72 miejsca do ładowania, co w pełni wyprzedza stację Supercharger w Firebaugh w Kalifornii. Jednakże, na stacji w Firebaugh możemy skorzystać z ładowarek V3 o mocy 250 kW, a nie 120 kW (V2), jak to ma miejsce w Szanghaju.

W Polsce pierwsza stacja ładowania samochodów Tesli została oddana do użytku klientom wiosną 2016 roku przy węźle Kostomłoty autostrady A4 między Wrocławiem a Legnicą. Z pewnością to tylko kwestia czasu, kiedy ta infrastruktura i u nas zacznie się powiększać. 

Zobaczcie również: Pierwszy salon Tesli w Polsce – w końcu możemy zobaczyć jak wygląda!

Najnowsze

Paula Lazarek

Droższe parkowanie od nowego roku stało się faktem. Ile zapłacimy w Warszawie?

Pierwszy poniedziałek nowego roku już nie dla każdego jest tak radosny. Wszystko przez to, że droższe parkowanie w Warszawie stało się faktem.

Zgodnie z uchwałą Rady Miasta od dziś zdrożała opłata za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Pierwsza godzina postoju kosztuje 3,90 zł zamiast 3,00 zł; druga 4,60 zł zamiast 3,60 zł; trzecia 5,50 zł zamiast 4,20 zł. Za czwartą i każdą kolejną godzinę zapłacimy 3,90 zł.

Warto wiedzieć, że opłaty obowiązują w dni powszednie od godz. 8.00 do 20.00. Dotychczas za parking należało zapłacić do godziny 18.00. 

Na szczęście, wojewoda unieważnił uchwałę zapowiadającą zmiany dotyczące zasad opłacania abonamentów przez mieszkańców Strefy. Uchwała głosiła, że abonament za parkowanie za drugie i kolejne auto w rodzinie wzrośnie z 30 do 1200 zł rocznie. Zapowiedziano jednak, że już niedługo zostaną zaproponowane inne mechanizmy, które pozwolą ograniczyć ilość wydawanych abonamentów. 

Pamiętajmy także, że dotychczas kara za nieopłacony parking wynosiła 50 zł. Teraz się to zmienia i nieucziwi kierowcy słono zapłacą – przewidziane są kary w kwocie do 250 zł.

Najnowsze

Porsche stworzyło obudowę napędu elektrycznego przy użyciu druku 3D

Jednostka silnik-skrzynia biegów, stworzona w procesie laserowego stapiania metali, bez żadnych problemów zaliczyła wszystkie testy jakościowe i wytrzymałościowe.

Inżynierowie z działu przyspieszenia rozwoju układów napędowych byli w stanie zrealizować kilka etapów rozwoju prototypu jednocześnie. Wykonana metodą przyrostową obudowa ze stopu metali jest lżejsza niż tradycyjna część odlewana – zmniejsza to całkowitą masę napędu o około 10%.

Specjalne struktury, jakie umożliwia wyłącznie zastosowanie druku 3D, pozwoliły przy tym aż dwukrotnie zwiększyć sztywność konstrukcji w silnie obciążonych obszarach. Kolejną zaletą wykorzystania wytwarzania przyrostowego jest możliwość zintegrowania wielu funkcji i części. Znacząco ogranicza to prace montażowe i bezpośrednio pozytywnie wpływa na jakość części.

Druk 3D otwiera nowe możliwości dla rozwoju i produkcji części w niewielkich seriach. Porsche intensywnie dąży do jego wykorzystania w celu optymalizacji części poddawanych dużym obciążeniom. Kilka miesięcy temu nowe, wydrukowane tłoki z powodzeniem sprawdziły się w wyczynowym samochodzie sportowym 911 GT2 RS.

Również nowa obudowa kompletnego napędu elektrycznego spełnia wysokie wymagania jakościowe; w jednym module zintegrowano tu silnik elektryczny oraz dwubiegową przekładnię. Całość jest przeznaczona do stosowania przy przedniej osi sportowego samochodu.

Optymalizację napędu elektrycznego rozpoczęto od integracji komponentów takich jak łożyska, wymienniki ciepła i elementy układu obiegu oleju. Następnie przeprowadzono komputerową definicję obciążeń i interfejsów. Na tej podstawie wyznaczono ścieżki naprężeń. Kolejnym krokiem w ramach przyjętej metody wirtualnego rozwoju była optymalizacja tych ścieżek poprzez wprowadzenie tzw. struktur kratowych – zainspirowanych samą matką naturą. Podobne struktury można bowiem dostrzec na przykład w układzie kostnym lub w świecie roślin.

„Udało nam się poszerzyć i ulepszyć nasze rozwiązania z zakresu oprogramowania, a także metody tworzenia takich części. Teraz jesteśmy w stanie bardzo szybko doprowadzić je do fazy realizacji” – powiedział Sebastian Wachter, specjalista w zakresie metodologii projektowania i optymalizacji topologii w dziale zaawansowanego rozwoju układów napędowych.

W połączeniu ze sztuczną inteligencją daje to interesujące perspektywy, jeśli chodzi o optymalizację metod rozwoju na przyszłość. Większa swoboda projektowania, jaką daje druk 3D, idzie w parze z określonymi wymaganiami. Inżynierowie muszą wziąć pod uwagę fakt, że obrabiane elementy są wytwarzane warstwa po warstwie, poprzez stapianie. Jeśli w kształcie występują duże wypukłości, może wystąpić konieczność wprowadzenia elementów wsporczych, takich jak żebra.

Nie mogą one jednak sięgać do kanałów przenoszących media – dlatego istotne jest, aby już w fazie projektowania uwzględnić kierunek, w którym powstają warstwy. Przy obecnie dostępnej technologii maszynowej wydruk pierwszego prototypu obudowy trwał kilka dni i ze względu na rozmiar komponentu musiał odbywać się w ramach dwóch procesów konstrukcyjnych. Dzięki najnowszym generacjom maszyn możliwe jest skrócenie tego czasu o 90%, a cała obudowa może być wykonana w ramach jednego procesu.

Najnowsze

Pijany 17-letni kierowca próbował uciec przed policją

Bardzo poważne konsekwencje czekają nieletniego kierowcę, który urządził sobie z kolegą nocną przejażdżkę. Możliwe że przed sąd trafi również tenże kolega.

Dyżurny komendy w Zielonej Górze otrzymał zgłoszenie od świadka o prawdopodobnie nietrzeźwym kierującym, który uderzył w barierki ochronne przy jednym z przejść dla pieszych, a także uszkodził samochód zaparkowany przy ul. Bohaterów Westerplatte. Policyjne patrole ruszyły na jego poszukiwanie.

Uciekał przed policją, taranował radiowóz i nie chciał wypuścić przerażonej pasażerki!

Okazało się, że funkcjonariusze próbowali zatrzymać do kontroli kierującego Chryslerem Voyagerem na ul. Bohaterów Westerplatte. 17-latek zatrzymał się na chwilę, a gdy zobaczył, że policjanci wysiadają z radiowozu, gwałtownie ruszył, uszkadzając policyjnego Volkswagena. Mundurowi natychmiast ruszyli za uciekającym pojazdem.

Teraz pytanie do was, bo my się już zgubiliśmy. Kierowca Chryslera najpierw uszkodził barierkę oraz auto, a po zgłoszeniu postronnej osoby, policjanci zdążyli go zatrzymać jeszcze na tej samej ulicy? Czy najpierw była próba kontroli, a później uszkodzenia barierek i auta? Jeśli wariant pierwszy, to dlaczego policja napisała w komunikacie „okazało się, że próbowali go zatrzymać”? Jakby „okazało się” w trakcie poszukiwań, że wobec niego już została podjęta wcześniej interwencja. Jeśli wariant drugi, to dlaczego dyżurnemu zgłosił to świadek, a nie patrol, przed którym uciekł kierowca Voyagera?

Pijany kierowca uciekał przed policją. Omal nie zginął!

Mniejsza już o to. Istotny jest finał sprawy – pościg zakończył się w momencie, kiedy uciekający zjechał nagle na przeciwny pas jezdni, a następnie na pobocze, gdzie uderzył w drzewo. Siedzący za kierownicą 17-latek został uwięziony w samochodzie tak, że potrzebna była pomoc strażaków, którzy za pomocą specjalistycznego sprzętu uwolnili zakleszczonego mężczyznę.

Kierowca i towarzyszący mu pasażer zostali zatrzymani do wyjaśnienia sprawy. Policjanci będą teraz ustalać wszystkie okoliczności i dokładny przebieg zdarzenia, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że oprócz 17-latka, Chryslerem kierował także 22-letni pasażer. Kierujący został poddany badaniu obecność alkoholu w organizmie, które dało wynik 1,7 promila. Natomiast pasażer odmówił poddania się badaniu, dlatego została mu pobrana krew do badań.

Kierowca Audi, uciekając przed policją, uzbierał 87 punktów karnych!

17-latek wkrótce usłyszy zarzuty za jazdę w stanie nietrzeźwości, niezatrzymanie się do kontroli i uszkodzenie radiowozu. Za te przestępstwa kodeks karny przewiduje karę od 3 miesięcy do nawet 5 lat pozbawienia wolności.

Najnowsze