Z frontu F1
Pomimo prawie miesięcznej przerwy wakacyjnej w sezonie F1 jaka wlaśnie się rozpoczęła nie brakuje codziennie nowych wiadomości. Oto kilka z nich.
![]() |
Mistrz trenuje
Na torze w Mugello pojawił się w piątek 31 lipca br. Michael Schumacher. Niemiecki kierowca zgodnie
z regulaminem nie mógł testować F60 czyli tegorocznego samochodu zespołu Ferrari.
Schumi po trzyletniej przerwie, próbował więc swoich sił w bolidzie z 2007 roku.
Zobaczmy więc jak mu poszło…
Ferrari prosi o zrozumienie
Ferrari tymczasem wystąpiło do FIA i zespołów F1 z prośbą o pozwolenie na przeprowadzenie przez Schumachera jednodniowego testu w samochodzie F60. John Howett wiceprezydent FOTA stwiedził, że w sportowym geście teamy wyrażają zgodę na taką próbę, licząc, że włoski zespół nie wykorzysta jej do przeprowadzenia prac dotyczących ewentualnych zmian technicznych, a jedynie do umożliwienia siedmiokrotnemu Mistrzowi Świata zapoznania się z obecnie używanym samochodem.
FIA nie odpowiedziała jeszcze na prośbę Ferrari, za to zamierza się przyjrzeć ogumieniu jakiego używał Schumacher podczas testu w Mugello. Niemiecki kierowca oświadczył, że są to opony stosowane w serii GP2 i trudno je nawet porównywac z używanymi obecnie w F1 slickami.
![]() |
Twórca szwajcarskiego zespołu po oświadczeniu BMW
Peter Sauber, twórca szwajcarskiego zespołu
i właściciel 20% udziałów w BMW Sauber F1 Team powiedział, że użyje wszelkich swoich kontaktów, aby pomóc ocalić miejsca pracy ludzi zatrudnionych w Hinwill. Jak stwierdził, nie gwarantuje to jednak niczego, ponieważ tylko BMW może zdecydować jak postępować w sytuacji wycofania zespołu z F1. Dodał też, że środowe oświadczenie bawarskiego koncernu było dla niego zupełnym zaskoczeniem ale nie wyklucza rozwiązania jakie przyjęto w przypadku Hondy – Brawna. Sauber zaprzeczył jednak jakoby miał zamiar stanąć na czele ewentualnie stworzonego zespołu i nadmienił, że pozostało bardzo niewiele czasu na znalezienie odpowiedniego rozwiązania. Optymistycznie brzmi jednak także jego stwierdzenie, że „podczas swojej 17-letniej obecności w F1 rozwiązywał większe problemy „.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: