
Yamaha YXZ1000R – sportowy pojazd Side-by-Side
Oto ciekawy pojazd ze stajni Yamahy typu Side-by-Side (SxS), przeznaczony do celów rekreacyjno-sportowych.
Odkryte zawieszenie, 27-calowe koła oraz kompaktowy, dwumiejscowy design tworzą obraz pojazdu, którego nadwozie dostosowano do ekstremalnych osiągów silnika i napędu. Standardowym wyposażeniem pojazdu jest ochronna, rurowa „klatka” kapotażowa nad kabiną i lekka markiza słoneczna. Podwozie chroni łatwy w demontażu, wytrzymały na odpryski i uderzenia 3-częściowy zestaw kompozytowych płyt osłonowych, umożliwiający łatwy dostęp do komponentów i podzespołów wymagających okresowej obsługi. Wykonane z tworzywa TPO (termoplastyczny etylen) o grubości 4-mm (przód) oraz 6-mm (tył) płyty ochronne pozwalają YXZ1000R „przepływać” ponad mniejszymi przeszkodami na szlaku.
Miękkie, zintegrowane z zagłówkami i konturowane fotele w lotniczym kokpicie uzupełnia funkcjonalne rozmieszczenie wskaźników i zegarów, które pozwala w pełni skoncentrować się na pokonywanym szlaku podróży.
Napędzany 3-cylindrowym silnikiem DOHC nowej generacji o dużym momencie obrotowym, współpracującym z 5-stopniową sekwencyjną skrzynią przekładniową o charakterystyce rajdowej, YXZ jest nowinką w świecie off-roadowym. Jeden ruch pokrętła załącza kolejno tryby 2WD, 4WD lub 4WD Diff Lock w zależności od potrzeb trakcyjnych. Aby nie „odpaść” w trudnym terenie, YXZ1000R korzysta ze sprawdzonego w innych pojazdach Yamahy systemu przeniesienia napędu On-Command 4WD Diff-Lock, czyli z funkcją blokady mechanizmu różnicowego.
Cztery amortyzatory z pełną regulacją obciążenia wstępnego, siły dobicia i odbicia dla niskich i wysokich prędkości amortyzacji dostroić można do każdej bez mała sytuacji. Pokaźny, bo 406- oraz 432-milimetrowy skok kół przednich i tylnych to czynnik decydujący dla charakterystyki jezdnej i jakości prowadzenia.
YXZ1000R wyposażony jest w solidną skrzynię ładunkową z tworzyw kompozytowych o nośności 136 kg z czterema stalowymi zaczepami kotwiczenia. Zamykane pojemniki i półki na drobiazgi przewidziano od przodu skrzyni ładunkowej, na desce rozdzielczej przed pasażerem oraz na konsoli centralnej.
Yamaha YXZ1000R będzie dostępna w pierwszym kwartale 2016 roku.
Najważniejsze cechy silnika
- Trzycylindrowy, 4-suwowy silnik DOHC o pojemności 998 cm3 i charakterystyce wyczynowej
- Lekka i kompaktowa konstrukcja
- Pierwsza w klasie konfiguracja 3-cylindrowa
- Wysoki stopień sprężania 11,3:1
- Maksymalna prędkość obrotowa 10500 obr./min
- Zawory dolotowe o średnicy 31 mm i wydechowe o średnicy 26 mm
- Dwa wałki rozrządu w głowicy
- Przedni wlot powietrza o wysokiej wydajności
- Kompaktowy układ wydechowy 3w1 z centralnym tłumikiem ze stali nierdzewnej
- Potrójny, 41 mm wtrysk paliwa, wtryskiwacze 4-otworowe
- Sucha miska olejowa
- Manualna, 5-stopniowa, sekwencyjna skrzynia przekładniowa z biegiem wstecznym
- Blokada biegu wstecznego przed przypadkowym załączeniem
- System napędu On-Command® 2WD/4WD/4WD Diff Lock (blokowany mechanizm różnicowy)
- Jednoczęściowe wały napędowe na oś przednią i tylną
- „Miękkie” sprzęgło z siłownikiem hydraulicznym i przeciążeniowym ogranicznikiem momentu obrotowego
- Wysokowydajny układ chłodzenia z automatycznym wentylatorem
- Łatwe w obsłudze główny i pomocniczy filtry powietrza
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: