Yamaha XV950 Racer

Do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza nowy XV950 Racer, napędzany silnikiem V z ponadczasowym charakterem café racera.

Yamaha ściśle współpracuje z grupą prawdziwie innowacyjnych i ekscytujących customizerów w Europie. Wzorcem dla nowego XV950 Racera był „El Raton Asesino” – café racer z atelier niemieckiej legendy customów, Marcusa Waltza. Wyposażony w chłodzony powietrzem silnik w układzie V, kierownicę typu clip-on i odsunięte do tyłu podnóżki, XV950 Racer może stać się must have każdego motocyklisty, któremu estetyka nie jest obojętna.

Maszynę wyposażono w silnik w układzie V (V2 600) o pojemności 942 cm3, generujący maksymalny moment obrotowy 79,5 Nm przy 3000 obr./min i moc 52,1 KM przy 5500 obr./min. Krótkie i niskie podwozie ma zapewniać zwinność prowadzenia zarówno w mieście, jak i na krętych, bocznych drogach. Mocno pochylona pozycja kierowcy jest zasługą kierownicy typu clip-on, wykonanej z rury aluminiowej o średnicy 22,2 mm, przesuniętej do przodu o 156 mm i obniżonej o 78 mm w stosunku do modelu XV950/R. Wybór rury o średnicy 22,2 mm – niejako w przeciwieństwie do większych średnic stosowanych w motocyklach serii XV950/R – umożliwia zastosowanie cieńszych uchwytów typowych dla maszyn klasy supersport, które podkreślają sportową naturę mocarnego V-twina. Kierownica typu clip-on otrzymała nowe, kompaktowe manetki oraz dźwignie sprzęgła i przedniego hamulca, którego pompę poddano wymiarowej redukcji. Dodatek czarnej, aluminiowej płyty na półce kierownicy akcentuje sportowe ambicje motocykla. Klasyczny w wyglądzie pojedynczy panel wskaźników zamontowano centralnie nad reflektorem przednim. Udanym dopełnieniem kompaktowej przedniej sekcji motocykla  jest przeniesienie kierunkowskazów na dolną półkę widelca.

Oprócz ekskluzywnej kierownicy typu clip-on, Yamaha XV950 Racer została również wyposażona w nowe podnóżki, które odsunięto do tyłu o 150 mm i podwyższono o 29 mm w stosunku do standardowego XV950/R. Nowa, pojedyncza, wizualnie wysmuklona kanapa została podwyższona o 75 mm, co zaowocowało lepszą ergonomią, która wspomaga scentralizowanie masy motocykla i kierowcy w warunkach wyczynowych. Ta z kolei przekłada się na lepszą stabilność na łukach i wyższy komfort jazdy. Nową, wysmukloną kanapę motocykla wieńczy kompaktowa i lekka wizualnie nakładka na siedzenie pasażera, która idealnie komponuje się ze stalowym błotnikiem. W komplecie z kierownicą clip-on i odsuniętymi podnóżkami kierowcy, wymodelowana nakładka tworzy istotny akcent stylizacyjny XV950 jako café racera.

Yamaha XV950 Racer fabrycznie jest wyposażona w mini-owiewkę, która w kombinacji z pojedynczym, okrągłym reflektorem i kierownicą typu clip-on doskonale oddaje ducha oryginalnej koncepcji café racera. Kolejnym elementem wyróżniającym XV950 Racera są aluminiowe blachy boczne z numerami modelu, z trzema stylowymi otworami. W kombinacji z mini-owiewką i sportową tapicerką siedzenia akcentują one ducha café racera.

Przednie i tylne zawieszenie XV950 Racera zostało dostosowane do sportowego zacięcia maszyny. Średnica teleskopów wynosi 41 mm, a skok – 144 mm, o 9 mm więcej niż w XV950/R. Motocykl ma klasyczne, harmonijkowe osłony teleskopów połączone z czarnym lakierem widelca. Tylne bliźniacze amortyzatory typu piggyback dają 116-milimetrowy skok tylnego koła, o 6 mm większy niż w XV950/R.

Chłodzony powietrzem silnik w układzie V otrzymał nową osłonę boczną cylindrów z tworzywa żywicowego o trzech otworach nawiązujących do designu aluminiowych osłon z numerami modelu oraz układu wydechowego. Osłonę zamontowano po lewej stronie silnika jako swoistą równowagę dla filtra powietrza po stronie prawej.

Oryginalne akcesoria

  • Boczne lusterka na kierownicę marki Rizoma
  • Nakładki podnóżków marki Rizoma
  • Pokrywa koła pasowego marki Rizona
  • Odlewane dźwignie sprzęgła i hamulca
  • Mocowanie tablicy rejestracyjnej
  • Klamra przedniego widelca
  • Układ wydechowy Akropovič
  • Filtr powietrza do jazdy sportowej

Kolory:

  • Błękitny Glacier Blue (PBMJ)
  • Szary Matt Grey (MNM3)

Dostępność w sprzedaży: kwiecień 2015

Cena: 39 500 złotych

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Typ motocykli tylko do szpanu. Ani to praktyczne, ani osiągi. Chyba naprawdę trzeba lubić ten styl.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Chyba tak. Na przykład mi się cholernie podoba 😉

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze