Yamaha Tricity – trójkołowiec do miasta. Film i galeria

Tricity jest pierwszym trójkołowym modelem Yamahy w segmencie new mobility (nowej mobilności).

Pomimo dostępności szerokiej gamy skuterów, spora liczba podróżujących wciąż przemieszcza się komunikacją miejską lub samochodami. Oprócz nich jest także grupa kierowców jednośladów, którzy są zainteresowani zwiększonym poziomem stabilności i pewności podczas jazdy, kojarzonym z nową, trzykołową koncepcją. Tricity jest pierwszym modelem Yamahy w segmencie new mobility.

Obejrzyj galerię zdjęć Yamaha Tricitytutaj.

Dzięki dwóm przednim kołom, które automatycznie pochylają się podczas wchodzenia w zakręty, nowy Tricity ma zapewniać poziom zwinności zbliżony do skuterów, a przy tym zwiększoną pewność oraz poczucie stabilności. Koncentrując się na dostarczaniu przyjemności podczas jazdy, łatwości użycia i niskich kosztach, Yamaha Tricity ma zrewolucjonizować transport miejski w całej Europie.

Kluczowymi celami w projektownaniu Tricity były:

*          Prostota, łatwość i przyjemność z jazdy

*          Lekkość i zwinność prowadzenia

*          Zwiększone poczucie stabilności

*          Wygoda w różnych warunkach jazdy

*          Funkcjonalny i praktyczny miejski środek transportu

*          Unikalna konstrukcja o innowacyjnej i zaawansowanej technologii

*          Ciężar i ogólne rozmiary dostosowane do skutera klasy 125 cm3

Nowe podwozie „Leaning Multi Wheel”
Mechanizm Tricity Leaning Multi Wheel (LMW – wielokołowiec o pochylających się kołach), to ukryty za przednią owiewką lekki system równoległoboczny, który umożliwia kierowcy przechylenie Tricity w podobny sposób, jak to się dzieje w konwencjonalnym skuterze dwuokołowym. Elementy systemu równoległobocznego są przyłączone do widelca i główki ramy, a kiedy kierowca Tricity wchodzi w zakręt, system pozwala dwóm przednim kołom na równoległe nachylenie. W trakcie nachylania rozstaw dwóch przednich kół pozostaje niemalże taki sam. Elementem mechanizmu jest użycie teleskopowego widelca typu tandem podpartego belką o dwóch odrębnych rurach dla każdego z kół. Tylne rury widelca funkcjonują jak prowadnice, podczas gdy przednie rury widelca przejmują rolę amortyzatora, oferując miękkie tłumienie o skoku 90 mm. System zawieszenia w każdym z przednich kół funkcjonuje oddzielnie.

Yamaha Tricity
fot. Yamaha

Lekkie odlewane koła ze stopu
Tricity został wyposażony w 14-calowe, aluminiowe przednie koła i opony 90/80-14 z trzema parami odlewanych szprych w kształcie litery „V”. Z tyłu Tricity jest wyposażony w odlewane koło ze stopu, o średnicy 12 cali i oponę w rozmiarze 110/90-12.

Zunifikowany system hamulcowy (UBS)
Tricity jest wyposażony w zunifukowany system hamulcowy (Unified Brake System –UBS). Układ obsługuje dwie przednie tarcze o średnicy 220 mm i tylną tarczę w rozmiarze 230 mm. Gdy kierowca użyje lewej dźwigni ręcznego hamulca, system uruchomi hamulce na tylnym kole oraz na przednich. Po naciśnięciu tylko prawej dźwigni, układ włączy przednie hamulce, a po zaciśnięciu obu jednocześnie – UBS rozdzieli siłę hamowania na przedni i tylny hamulec.
Nowy, chłodzony-cieczą, 4-suwowy silnik o pojemności 125 cm3
Tricity jest zasilany nowym, chłodzonym cieczą, 4-suwowym silnikiem o pojemności 125 cm3; specjalnie zaprojektowane systemy dolotowe i wydechowe mają poprawiajać parametry w typowo miejskich sytuacjach częstego ruszania i zatrzymywania się. Silnik jest wyposażony w specjalny cylinder wykonany z aluminiowego stopu o specyficznej zawartości silikonu, który nie ma stalowego rękawa, a tłok pracuje bezpośrednio na aluminiowej powierzchni. Ta konstrukcja ma zapewniać optymalną dystrybucję ciepła, co z kolei ma przyczyniać się do stabilnej pracy silnika i większej efektywności smarowania. Silnik ma wtrysk paliwa Yamahy YMJET-FI.

Napęd w Yamaha Tricity przekazywany jest na tylne koło za pomocą przekładni CVT.

Tricity z płynami waży tylko 152 kilogramów; dystrybucja masy to 50:50. Środek ciężkości Tricity został ustalony w punkcie tuż przed przodem siedziska.

Yamaha Tricity
fot. Yamaha

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Mam
Polecam

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze