Daria Mikólska

Yamaha Tenere 700 World Raid. Nawet 500 km bez tankowania

Japońska marka zaprezentowała model Yamaha Tenere 700 World Raid. Motocykl adventure ma powiększony do 23 litrów zbiornik paliwa oraz akcesoria do motocyklowych podróży.

Kilka miesięcy temu Yamaha zaprezentowała prototyp wyprawowej wersji Tenere na targach EICMA w Mediolanie, a tymczasem w sieci pojawiły się pierwsze, oficjalne zdjęcia wersji produkcyjnej. Motocykl Tenere 700 World Raid praktycznie nie różni się od konceptu.

Dobrze wyposażona pod kątem wypraw

Nowa Yamaha Tenere 700 World Raid jest doskonale wyposażona pod kątem długich wypraw. Najważniejszy element to 23-litrowy zbiornik paliwa składający się z dwóch komór umieszczonych po bokach motocykla. Dzięki temu można się wybrać w trasę i nie odwiedzać stacji paliw przez 500 kilometrów. Nowa konstrukcja baku zapewnia optymalny środek ciężkości, dzięki temu całkiem spory motocykl w wersji Raid prowadzi się równie wygodnie, jak zwykła wersja.

Kanapa w nowej odsłonie została zmieniona w kierunku klimatów związanych z motocrossem. Ułatwia lepszy balans ciałem, szczególnie w płaszczyźnie przód-tył. Podnóżki powiększono i wyposażono w ząbki – zapewnią lepsze trzymanie buta.

Czytaj więcej newsów ze świata motocykli na stronie Motocaina.pl

W nowej wersji Yamaha Tenere 700 World Raid znalazł się seryjnie montowany amortyzator skrętu. Widelec dostarczony przez Kayabę ma 43 mm średnicy i 230 mm skoku – czyli o 20 mm więcej niż w standardzie. Pozwala na regulację siły odbicia i dobicia. Z tyłu zamontowano aluminiowy amortyzator centralny z zasobnikiem. Również zwiększono w nim skok o 20 mm i pozwala na regulację napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia.

Motocykl wyposażono w wyższą o 15 mm szybę przednią (z możliwością demontowania deflektorów bocznych), kierunkowskazy LED, panele przednie z włókna szklanego, aluminiową osłonę silnika i chłodnicy. Wyposażenie standardowe obejmuje też 5-calowy wyświetlacz TFT z możliwością podłączenia smartfona, a także ABS pracujący w trzech trybach (w zależności od nawierzchni).

Nowa Yamaha Tenere pojawiła się już na oficjalnej stronie, ale importere nie podał jeszcze cen motocykla. Można się jednak spodziewać, że Yamaha Tenere 700 World Raid będzie kosztować pomiędzy 55-60 tysięcy złotych.

Yamaha Tenere 700 World Raid – najważniejsze elementy wyposażenia, dane techniczne

Elementy wyposażenia
  • 23-litrowy, zamocowany po bokach podwójny zbiornik paliwa
  • 2-częściowa kanapa inspirowana konstrukcją Flat Rally
  • 5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT z łącznością mobilną
  • 3-trybowy, przełączalny układ ABS
  • Przedni widelec KYB o średnicy lag 43 mm i doskonałej specyfikacji, skok 230 mm
  • Regulowany amortyzator skrętu Öhlins
  • Aluminiowy, tylny amortyzator typu piggyback, dłuższy skok wynoszący 220 mm
  • Silnik EURO 5, CP2 o wysokim momencie obrotowym
  • Nowo zaprojektowana komora filtra powietrza
Wymiary

Długość całkowita 2370mm
Szerokość całkowita 905 mm
Wysokość całkowita 1490mm
Wysokość siodełka 890 mm
Rozstaw kół 1595 mm
Minimalny prześwit 250 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zb.
oleju i paliwa) 220 kg
Pojemność zbiornika paliwa 23 litry
Pojemność zbiornika oleju 3 litry

Silnik

Typ silnika 4-zaworowy;4-suwowy;Chłodzony cieczą;DOHC
Pojemność 689 cm3
Średnica x skok tłoka 80 mm × 68,6 mm
Stopień sprężania 11.5:1
Moc maksymalna 54 kW przy 9000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 68 Nm przy 6500 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe
Układ zapłonu TCI
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu;6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
Zużycie paliwa 4,3 l/100 km
Emisja CO2 100 g/km

Podwozie

Rama podwójna kołyska;Rama z rur stalowych
Kąt wyprzedzania główki ramy 27º
Wyprzedzenie 105 mm
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy upside-down
Układ tylnego zawieszenia Wahaczowe;Wahacz
Skok przedniego zawieszenia 230 mm
Skok tylnego zawieszenia 220 mm
Hamulec przedni Hydrauliczny, dwutarczowy Ø 282 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny z pojedynczą tarczą Ø 245 mm
Opona przednia 90/90 – 21 M/C 54 V
Opona tylna 150/70 – 18 M/C 70 V M+S

Komentarze:

Mery Spolski - 18 lutego 2022

Sztos bajk. Kupię sobie taki. Lepszy niż DL650XT

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze