Yamaha prezentuje nowe modele na rok 2015 – Stunter13 promującym nową MT-07 Moto Cage! Film

Yamaha właśnie zaprezentowała swoje nowości na 2015 rok, w tym rewelacyjną nową wersję MT-07 Moto Cage, którą oficjalnie będzie promował polski stunter - Rafał Pasierbek!

Yamaha MT-07 Moto Cage to wersja MT-07 specjalnie przygotowana do stuntu. MT-07 już w tym roku było jednym z najgorętszych modeli na rynku, ze swoim świetnym silnikiem, drapieżnym designem i bardzo przystępną ceną. Teraz Yamaha jeszcze podgrzała atmosferę wokół tego modelu, wprowadzając atrakcyjną nową kolorystykę i specjalne stuntowe akcesoria.

Yamaha MT-07 Moto Cage
fot. Yamaha

Dla nas bardzo ważną informacją jest też fakt, że Rafał Pasierbek, czyli Stunter 13, utytułowany polski zawodnik, będzie promował ten model. Jego popisy na nowej MT można zobaczyć już podczas targów Intermot, a przez cały rok 2015 będzie prezentował swoje umiejętności wyłącznie na motocyklach Yamahy. Można też podziwiać go na filmie Yamahy promującym MT-07 Moto Cage.

Nowa wersja MT-07 wyróżnia się intensywnie czerwonymi dodatkami, włącznie z tym, że przednia felga jest czerwona, a tylna – czarna z czerwonym pasem. Czerwone są też dodatkowe pręty osłaniające silnik i specjalna chroniąca silnik od dołu tuba. Ta wersja posiada też wyjątkową czerwoną grafikę na baku, specjalnie zaprojektowane siedzenie pasażera, lekkie ochraniacze dłoni, regulowaną osłonę przedniego reflektora, czerwoną osłonę chłodnicy i ochronne naklejki. Motocykl w tej wersji można doposażyć w specjalnie dla niej zaprojektowany lekki wydech Akrapovica.

Yamaha MT-07 Moto Cage
fot. Yamaha

Na sam widok nowego malowania serce bije szybciej, a lista ciekawych opcji tylko pogłębia fascynację nową propozycją Yamahy. Z niecierpliwością czekamy na informację o cenie na Polskę (według ujawnionych informacji ten model kosztować ma w Europie około 6700 euro).

Poza ekscytującym nowym MT-07 koncern z kamertonem w logo zaprezentował też bardzo ciekawe dwie nowe wersje XJR1300 na rok 2015 – podstawową i odmianę cafe racer, oraz nowe, wyposażone w ABS wersje mniejszych motocykli YZF-R125 oraz MT-125.

Yamaha MT-07 Moto Cage
fot. Yamaha

Nowa Yamaha XJR1300 powstała we współpracy ze światowej sławy konstruktorami motocykli typu custom – Keino, Wrenchmonkees oraz DEUS Ex Machina. Nowy XJR ma czterocylindrowy silnik o pojemności 1250 cm³ i jest to największy na rynku rzędowy silnik tego typu chłodzony powietrzem. Daje on motocyklowi moc 98 KM (i 108 Nm momentu obrotowego). Uwagę zwraca też nowy design – znacznie pomniejszony, wąski bak, dzięki któremu silnik jest bardziej w centrum uwagi. Wzrok przykuwa też wąskie, jednoosobowe siedzenie, czarny wydech i przednia lampa w zaokrąglonej owiewce. Podawana obecnie cena to 10 400 euro.

Yamaha MT-07 Moto Cage
fot. Yamaha

Wersja Yamaha XJR1300 Racer jeszcze mocniej nawiązuje designem do motocykli z dawnych lat. Uwagę zwraca karbonowa przednia owiewka w jajowatym kształcie, krótki błotnik z przodu, osadzony w aluminiowym mocowaniu oraz karbonowa pokrywa na siedzenie pasażera. Niewątpliwie jest to motocykl, który będzie się wyróżniał. Nie będzie on produkowany seryjnie, Yamaha zamierza sprzedawać go jako specjalną edycję. Ma kosztować około 11 600 tysiecy euro.

Najnowsze

Nowe BMW R 1200RS – galeria

BMW powraca w tym roku z nowym sportowym turystykiem o pojemności 1200 cm³. Motocykle z oznaczeniem RS od lat łączą ze sobą walory pojazdu turystycznego i sportowego motocykla z pazurem. Oto nowe BMW R1200 RS.

Początek słynnej linii z oznaczeniem RS to R100 RS, wyprodukowany w 1976 roku – pierwszy masowo zjeżdzający z taśm fabryki w Berlinie motocykl, wyposażony w pełne owiewki, którym opływowość testowana była w tunelu aerodynamicznym. Od tego czasu BMW doskonali tę linię, by obecnie oddać w ręce pasjonatów sportowej turystyki motocykl z największym oferowanie obecnie silnikiem: dwucylindrowym bokserem 1200, tym samym, który napędza popularne R1200 GS oraz modele z serii RT i R. Jednostka generuje 125 KM mocy i moment obrotowy 125 Nm przy 6,5 tys obrotów. Ten sprawdzony, solidny silnik, w modelu RS wyregulowano tak, by osiągał wyższą (niż w modelu GS) wartość momentu obrotowego już niższych obrotów.

Bogata galeria zdjęć BMW R1200RS tutaj.

BMW R 1200RS
fot. BMW

Prawdziwe nowości w tej maszynie to układ wydechowy 2-w-1 z końcówką o ostrym, dynamicznym kształcie, zmodyfikowana komora filtra powietrza z nową konstrukcją wlotów, centralnie umiejscowiona chłodnica – wszystko po to, aby nadać maszynie bardziej sportowego i drapieżnego wyglądu. Elementem stylizacji motocykla jest też charakterystyczna półowiewka i podwójne lampy z przodu, bardzo kojarzące się z motocyklami stricte sportowymi. Widac tu inspirację designerów superbike’iem BMW S 1000RR (również odświeżonym w tym roku). I trzeba przyznać, że dzięki temu nowe RS prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie.

BMW R 1200RS
fot. BMW

Konstruktorzy z BMW nie byliby sobą, gdyby nie wyposażyli nowej maszyny w wiele elektronicznych gadżetów. Standardowy model ma przynajmniej dwie mapy silnika: „Road” i „Rain”, oraz ABS i system ASC (Automatic Stability Control) – ten ostatni pomaga utrzymać bezpiecznie maszynę w torze jazdy przy gwałtownym przyspieszaniu. Opcjonalnie możemy wyposażyć motocykl także w system DTC (dynamiczna kontrola trakcji), a co za tym idzie dwa dodatkowe tryby jazdy: „Dynamic” i „User” (indywidualny dobór). Także zawieszenie jest regulowane elektronicznie za sprawą systemu ESA (do dyspozycji są dwa ustawienia: „Road” i „Dynamic”). Według konstruktorów BMW, w  trybie „Dynamic” zawieszenie automatycznie dostosowuje się do warunków na drodze i manewrów wykonywanych przez kierowcę.

BMW R 1200RS
fot. BMW

Motocykl oparty jest na nowym typie rurowej ramy ze stali, z silnikiem jako elementem nośnym –  konstrukcja ta została zaprojektowana specjalnie dla tego modelu. Zawieszenie z kolei zaprojektowano klasycznie – z przodu odwrócony widelec teleskopowy, a z tyłu BMW Motorrad paralever EVO. Klasyczny jest także prędkościomierz – analogowa wskazówka na okrągłej tarczy, choć nowe BMW R1200 RS ma także wyświetlacz LCD TFT, który dostarcza kierowcy wszelkich pozostałych informacji.

BMW R 1200RS
fot. BMW

Nowy model BMW ma łączyć praktycznosć, charakter turystyczny z sportowym wyglądem i możliwościami. Dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych – blue metallic (biało – niebieski) i light grey (szary) oraz w bardziej ekskluzywnej barwie granit grey metallic matt.

Najnowsze

Kto wygrał szkolenie Eco-Driving w Skoda Auto?

Trzy osoby wygrały swoimi ciekawymi komentarzami konkurs, w którym stawką był wyjazd z Magdą Wilk na szkolenie Eco-Driving w Szkole Auto Skoda. Kim są zwycięzcy?

Zasady konkursu można przeczytać tu.

Wszystkim biorącym udział w szkoleniu serdecznie gratulujemy odwagi i chęci, by wziąć udział w takim szkoleniu, oraz kreatywności w pisaniu komentarzy. Magda Wilk – nasza team leaderka – wybrała dwa najlepsze jej zdaniem posty oraz jeden wyróżniający się największą liczbą polubień. Oto zwyciężeni!

1. Karolina Krajewska
2. Meg Dębska – Wiśniewska
3. Katarzyna Godlewska – najwięcej głosów na FB.

Gratulujemy dołączenia do Motocaina Team!

Ze zwycięzczyniami skontaktuje się Magda Wilk. Prosimy o wysłanie do niej swoich namiarów na wilk@motocaina.pl

Wszystkich, którzy się nie zakwalifikowali tym razem, zapraszamy niniejszym do następnego konkursu, w którym do wygrania będzie szkolenie z doskonalenia techniki jazdy Safe Driving wraz z zakwaterowaniem – odbędzie się ono w Bednarach pod Poznaniem, w Skoda Auto Lab 25 października 2014 roku.

Jak wyglądały poprzednie szkolenia? Zobacz na naszych filmach:

– film ze szkolenia X-lecie Skoda Auto Szkoła – tutaj
– film ze szkolenia offroad – tutaj.

Niebawem ogłosimy zasady!

Jak jest na takich szkoleniach? Przeczytaj relacje Magdy Wilk z odbytych dwóch szkoleń (tutaj).

Najnowsze

Women’s Car of the Year 2014 – jakie auto wygrało?

WOW (Women on Wheels - w dosłownym tłumaczeniu: Kobiety na Kołach) ogłosiło wyniki dotyczące nagrody SA Women’s Car of the Year – Kobiecego Samochodu Roku Południowej Afryki. W 2013 r. nagroda ta przypadła Porsche Boxsterowi, a jak jurorki postanowiły w tym roku?

Za 2014 rok panie jurorki przyznały nagrodę Women’s Car of the Year autu tej samej marki, jak zeszłoroczny zwycięzca. Ponownie nagrodziły Porsche, choć tym razem model Macan.

Tym razem, ponad 10 000 głosów czytelniczek zostało zestawionych z głosami jury i na ich podstawie wyłoniono zwycięzców w jedenastu kategoriach:

  • Ekonomiczny: Honda Brio
  • Kabriolet:  Mercedes-Benz SLK
  • Kompaktowy SUV: Porsche Macan
  • Hatchback: Mercedes-Benz klasy A
  • Sedan: Mercedes-Benz klasy C
  • Ekologiczny: Nissan Leaf
  • Duży SUV: Range Rover Sport
  • VAN: Citroen C4 Picasso
  • Sportowy: Jaguar F-Type
  • Super samochód: Honda NSX
  • Samochód roku: Porsche Macan

Szacowne grono jurorek składa się z: redaktorki Wheels24 – Janine-Lee Gordon, WOW’s wydawcy online – Juliet McGuire, właścicielki magazynu Car and Leisure – Liana Reiners, redaktorki motoryzacyjnej Mail & Guardian – Sukasha Singh, przedstawicielki Forbes Woman Africa – Mabuyane Kekana, dziennikarki motoryzacyjnej – Peta Lee, przedstawicielki telewizji DStv Ignition TV – Lindsay Vine, oraz blogerki: Driving in Heels blogger – Vuyi Jabavu.

Porsche Macan S
fot. Porsche

 

 

Najnowsze

Wygrać Pontiaca i go sprzedać – czyli 10. rocznica „rozdanych Pontiaców“ u Oprah’y Winfrey – film

Dziesięć lat temu wyemitowany został wyjątkowy odcinek programu Oprah Winfrey, w którym to prowadząca zaskoczyła wszystkich decyzją o podarowaniu każdemu widzowi Pontiaca G6. Rozdała ich w sumie 276. Jak się potoczyły losy tych samochodów?

Niektórzy szczęśliwcy byli zmuszeni sprzedać nagrodę już na początku. Dość przykrym zrządzeniem losu (ale też i dość często spotykanym), nowych właścicieli nie było stać na zapłacenie podatku.

O tym jak Oprah Winfrey rozdawała Volkswageny New Beetle przeczytasz tu.

Dla innych stał się symbolem ważnych chwil w ich życiu. Niektórzy wspominają, że był to jedyny nowy samochód, jaki kiedykolwiek mieli.

10. rocznica „rozdanych Pontiaców“ u Oprah’y Winfrey

Byli też tacy, dla których auto stało się niczym innym jak zbędnym balastem, ze względu na tryb życia, czy po prostu okolicę i warunki pogodowe niesprzyjające w żaden sposób jeździe samochodem.

Ostatnią „oryginalną” posiadaczką G6 od Winfrey jest Molly Vielweber, której Pontiac przetrwał powódź i karambol, ona sama zaś ma nadzieję, że „staruszek” posłuży wiernie jej córce w czasie studiów oraz jej samej, „tak długo, jak będę w stanie prowadzić”.

Najnowsze