XII Zlot Zabytkowych Mercedesów

XII Zlot Klubu Zabytkowych Mercedesów Star Drive 2013 odbędzie się w Bielsku-Białej w dniach 31 maja-2 czerwca.

StarDrive Poland to największy Zlot miłośników marki z gwiazdą na masce w Europie Środkowo-Wschodniej. Udział weźmie 70 załóg z Polski i zagranicy, m.in. Litwy i Niemiec.

Rajd rozpoczyna się 31 maja o godz. 10. Trasa przejazdu licząca ok. 90 km będzie wiodła trasą „Małej Pętli Beskidzkiej”. Na trasie, poza konkurencjami sportowymi, atrakcją będzie wyjazd wyciągiem na skocznię narciarską im. Adama Małysza oraz zwiedzanie zameczku – rezydencji prezydenta RP w Wiśle.

fot. Mercedes

W sobotę, 1 czerwca, w godz. 11.00-15.00 na Rynku Starego Miasta w Bielsku-Białej odbędzie się konkurs elegancji. To punkt kulminacyjny całego zlotu, do którego ekipy uczestniczące starannie przygotowują się przez cały rok. Wynikiem tych starań jest efektowna prezentacja zabytkowych samochodów wraz z uczestnikami przebranymi w stroje z epoki.

Zlot jest niepowtarzalną okazją, by podziwiać wspaniale zachowane egzemplarze spod  znaku „Srebrnej Gwiazdy”,  jak np. model Posen HP 10 z 1912, Mercedes 200 z 1930, Mercedes Pullman 230, Mercedes 300 SL, Mercedesy 190 SL, Pontony z lat 50., W112 Cabrio i „Pagody” z lat 60. oraz dziesięć przedwojennych klasyków lat 30.

Więcej informacji o zlocie dostępnych jest pod adresem:

http://polska.mercedes-benz-clubs.com/

Najnowsze

Buty gumowe z bieżnikiem Michelin

Firma oponiarska Michelin oraz producent odzieży i obuwia Le Chameau opracowali wspólnie kolekcję butów gumowych. Ich cechą charakterystyczną jest podeszwa z bieżnikiem wykonanym za wzór bieżnika opon rolniczych Michelin.

Firmy Michelin i Le Chameau stworzyły kolekcję butów gumowych Cérès z kauczuku naturalnego. Ich podeszwa ma zapewniać przyczepność i wygodę, dzięki zastosowaniu takich samych klocków bieżnika, jak te wykorzystane w oponach rolniczych Michelin.

Zgodnie z zapewnieniem producenta, buty Cérès z podeszwą Michelin gwarantują:

fot. Michelin
  • przyczepność – dzięki większej powierzchni kontaktu z podłożem;
  • odporność na zużycie, przecięcia i otarcia;
  • ochronę gleby – dzięki specjalnej podeszwie, która zapobiega zapadaniu się butów w miękki grunt;
  • system samooczyszczania, który ułatwia odrywanie się błota od podeszwy przy jej zginaniu.

W kolekcji butów Michelin i Le Chameau znalazły się cztery modele:

Buty gumowe z wyściółką ze skóry

Buty posiadają zaokrągloną cholewkę wzmocnioną skórzanym obszyciem, która zapewnia optymalny komfort w codziennym użytkowaniu w różnych warunkach pogodowych.

Buty gumowe z wyściółką z jerseyu

Buty z wyściółką z jerseyu o zaokrąglonym kształcie z szeroką cholewką dostosowaną do dużego obwodu łydki. Obuwie jest niezwykle wygodne, a przy tym lekkie i trwałe. Dzięki unikalnej podeszwie butów można używać do wszelkiego typu prac polowych.

 

Buty gumowe za kostkę z wyściółką z jerseyu

Lekkie, wytrzymałe i wygodne buty za kostkę przeznaczone do codziennego użytku. Dodatkową zaletą jest podeszwa z kauczuku z rozwiązaniami technologicznymi Michelin.

 

Wiązane buty gumowe za kostkę

Buty wyposażone w nieprzemakalny język i sznurowadła, które pewnie trzymają buty na nodze.

Najnowsze

Młode kobiety częściej giną w wypadkach

Młodym kobietom grozi większe niebezpieczeństwo podczas wypadków samochodowych niż mężczyznom. Z wiekiem jednak te proporcje się zmieniają.

Analiza wypadków samochodowych z 50 lat przeprowadzona przez National Highway Traffic Safety Administration dowiodła, że kobiety w wieku 21-30 lat giną w kolizjach niemal 30% częściej niż ich rówieśnicy. Te proporcje zaczynają się zmieniać po trzydziestym roku życia, ryzyko grożące 70-latkom jest już na podobnym poziomie w przypadku obu płci. Dotyczy to jednak kierowców – w przypadku pasażerów niebezpieczeństwo grożące kobietom jest większe w każdym wieku.

Kobiety są w centrum zagrożenia podczas wypadków
fot. materiały prasowe

Przyczyn takiego stanu rzeczy należy jednak upatrywać bardziej w fizycznych uwarunkowaniach obu płci, aniżeli zabezpieczeniach w samochodach. Raport sugeruje, że systemy bezpieczeństwa instalowane współcześnie w autach chronią zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Jednak panie, z uwagi na budowę, są bardziej narażone na szczególnie niebezpieczne urazy w obrębie brzucha i karku.

Najnowsze

Niemal 200 zespołów na starcie jubileuszowego Zlotu Plejad

Przeszło pół tysiąca uczestników, tworzących blisko 200 zespołów, zgłosiło się do dziesiątej edycji Zlotu Plejad. Jubileuszowa odsłona imprezy dla miłośników marki Subaru odbędzie się na przełomie maja i czerwca na malowniczych terenach Jury Krakowsko-Częstochowskiej, gdzie „Plejady” miały swój początek w 2004 roku.

Wtedy do rywalizacji stanęła niemal setka załóg, co było jednak tylko preludium do trwającej już dekadę historii tego motoryzacyjnego święta. Tradycją Zlotu Plejad jest podział na trasy o zróżnicowanym charakterze, odpowiadającym preferencjom danego samochodu oraz jego załogi. Miłośników ścigania i rajdowych emocji od lat przyciąga trasa „Szosowa”, podzielona na klasy „Outlaw”, „Turbo” i „Wolnossącą”. Wysoki poziom adrenaliny podniesie w tym roku nie tylko sportowa rywalizacja o ułamki sekund w gronie ponad 50 zespołów, ale także możliwość porównania się z reprezentantami Platinum Subaru Rally Team – Wojtkiem Chuchałą i Kamilem Hellerem, którzy zmienią STI klasy R4 na inny model z gamy Subaru, a także z Michałem Bębenkiem, wyjątkowo pilotowanym przez Mateusza Kubata. Zawodnicy wykorzystają samochód treningowy PSRT.

fot. materiały organizatora

Miłośnicy przecierania nowych szlaków z pewnością odnajdą się na trasie „Terenowej”, która w tym roku zgromadzi trzydziestkę zespołów, chcących w odpowiednich warunkach sprawdzić zalety stałego napędu na cztery koła. Podczas Zlotu Plejad nie zabraknie również miejsca dla miłośników motoryzacyjnej turystyki, zwiedzania i innych atrakcji. Trasy „Turystyczna – Szosowa” i „Turystyczna – Terenowa”, które łącznie zebrały niemal 110 teamów, stanowią idealny kompromis pomiędzy rywalizacją i poznawaniem walorów krajobrazowych Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Najnowsze

Nie stać cię na ksenon? Jest alternatywa

Miłośnikom motoryzacji zależy na tym, żeby ich auto wyróżniało się z natłoku samochodów poruszających się po drogach. Jednym z najlepszych i najprostszych sposobów na poprawę wyglądu auta jest zwykła wymiana żarówek.

W ostatnich latach można zaobserwować wzrost zainteresowania montażem lamp ksenonowych w samochodach. Dają one charakterystyczne, bladoniebieskie, mocne światło i poprawiają widoczność na drodze. Niestety ksenony zarezerwowane są głównie dla kierowców z wypchanym portfelem.

Koszt przystosowania samochodu z tradycyjnym oświetleniem halogenowym do jazdy z lampami ksenonowymi może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Składają się na to ceny mechanizmu samopoziomującego światła, systemu wysokociśnieniowych spryskiwaczy czy przetwornic potrzebnych do wytworzenia wysokiego napięcia, niezbędnego do działania lamp wyładowczych.

Dla kierowców, którzy chcą cieszyć się stylistyką samochodu jeszcze do niedawna zarezerwowaną tylko dla aut luksusowych, Philips zaprojektował żarówkę BlueVision Ultra. Jest to tradycyjna żarówka halogenowa, która dzięki zastosowaniu technologii Gradient Coating daje efekt niebieskawego światła w reflektorze, imitując lampę ksenonową. Co ważne, żarówka Philips BlueVision Ultra posiada homologację E1. Przy ewentualnych kontrolach drogowych nie ma więc ryzyka utraty dowodu rejestracyjnego, tak jak w przypadku podróbek bez homologacji bądź „chińskich ksenonów”, których instalacja jest nielegalna.

Efekt imitujący lampę ksenonową
fot. Philips

Standardowe żarówki halogenowe podczas pracy emitują promienie ultrafioletowe. Ma to szczególnie negatywny wpływ na reflektory. Na skutek działania UV zaczynają one żółknąć i matowieć. Wiele z dostępnych na rynku żarówek nie posiada odpowiednich zabezpieczeń przed promieniami UV, co przyczynia się do szybszego zużycia klosza lamp. Są jednak też takie, które są wyposażone w specjalny filtr blokujący promieniowanie – wszystkie żarówki Philips wykorzystują technologię blokowania promieniowania ultrafioletowego.

Dodatkową zaletą żarówki BlueVision Ultra jest materiał, z jakiego jest wykonana, czyli szkło kwarcowe. Jest ono bardzo wytrzymałe na zmiany temperatury powierzchniowej, występujące na przykład w momencie zetknięcia wody z rozgrzanym reflektorem. Dzięki zastosowaniu tej technologii nie ma obawy, że żarówka nagle eksploduje.

Żarówka BlueVision Ultra nie tylko poprawia wygląd samochodu, ale również daje o 30% więcej światła, dzięki czemu bardzo dobrze oświetla drogę i zapewnia kierowcy więcej czasu na reakcję w przypadku zagrożenia.

Najnowsze