Wyższe kary za brak OC!
W przyszłym roku zostanie podwyższona kara za brak polisy OC. Warto o tym pamiętać, ponieważ jest wysoka i wynosi kilkukrotność minimalnego wynagrodzenia w danym roku.
Od początku 2016 roku wzrośnie sankcja za brak ubezpieczenia OC. Wysokość opłaty karnej jest ustalana w relacji do minimalnego wynagrodzenia za pracę w Polsce. Podstawowa kara dla samochodów osobowych wynosi dwukrotność tego wynagrodzenia, czyli 3700 złotych. W przypadku ciężarówek jest to trzykrotność, co w sumie daje 5550 złotych.
Gdy przerwa w polisie trwa nie więcej niż 3 dni kara wynosi 20 procent opłaty podstawowej. Gdy ubezpieczenie nie obowiązuje do 14 dni, kara wynosi 50 procent opłaty podstawowej
Jak wylicza UFG, po polskich drogach około 1 procent samochodów nie posiada obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, które chroni posiada posiadacza pojazdu i kierowcę przed koniecznością oddawania z własnej kieszeni odszkodowania dla ofiar wypadku spowodowanego nieubezpieczonym pojazdem. Takie świadczenia wypłaca UFG, który potem kieruje regres do sprawcy wypadku oraz nieubezpieczonego posiadacza pojazdu.
Według opracowania UFG, w 33 procentach wykrytych przypadków braku OC powodem jest wygaśnięcie ubezpieczenia zbywcy pojazdu. Wśród innych powodów znajdziemy wykupienie OC po dacie pierwszej rejestracji pojazdu (13 proc.), a także przekonanie, że niesprawny technicznie lub nieużytkowany samochód nie potrzebuje ubezpieczenia (11 procent).
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: