Wytrącony z równowagi – Jeremy Clarkson publikuje kolejną książkę

7 listopada ukazała się najnowsza książka Jeremy’ego Clarksona – Wytrącony z równowagi. To bardzo obszerny zbiór aż osiemdziesięciu trzech felietonów mistrza ciętego pióra, które zapełniły ponad 500 stron druku, urozmaiconego przez polskiego wydawcę zdjęciami opisywanych samochodów.

Jednak Wytrącony z równowagi nie jest książką o samochodach. Owszem – Clarkson pisze o nich w charakterystycznym dla siebie stylu, który nie pozwala pomylić go z nikim innym, robi to jednak w taki sposób, że recenzja każdego samochodu wydaje się jedynie pretekstem do poruszenia wielu innych, niekoniecznie związanych z motoryzacją rzeczy. Jeremy pisze o piłkarzach zwijających się z bólu po rzekomym faulu, wakacjach w Sankt Mortiz, swoich perypetiach w szkole średniej, zdjęciach robionych mu przez paparazzich, wyjątkowej wrażliwości swoich oczu, japońskim sposobie na gigantyczne korki, iPhonie, traumatycznych doznaniach z biwakowania z rodzicami i żonach polityków. W Wytrąconym z równowagi tradycyjnie nie zabraknie wyjątkowo celnych, inteligentnie złośliwych i przede wszystkim rozśmieszających komentarzy pod adresem różnych nacji, środowisk, a nawet współprowadzących program Top Gear: Clarkson wyjaśni, co wynika z faktu, że Amerykanie nie pojmują znaczenia słowa „przyszłość”, dojdzie do zaskakującej konkluzji obnażającej osobliwy związek Włochów i Francuzów oraz zdradzi, czym grozi ewolucja człowieka w kierunku wyznaczanym przez osobę Jamesa Maya. Ci, którzy poszukują życiowych porad, również nie powinni się poczuć się zawiedzeni: w książce najbardziej rozpoznawalnego dziennikarza na świecie znajdą sporo lifestylowych wskazówek, dotyczących na przykład wyboru odpowiedniego zegarka, mycia samochodu, oszczędnej jazdy i innych ważkich dla każdego mężczyzny kwestii. W nowej książce Clarksona znajdzie się nawet urokliwa recenzja skutera Vespa (dlaczego to dobrze, że jest włoski?) oraz osobliwego pojazdu z napędem na osiem kół (jak się nim jeździ po morskim dnie?).

fot. materiały prasowe

Wytrącony z równowagi to kolejny manifest życiowy Clarksona, którego wyraziste, ale ciągle ewoluujące poglądy czytelnik bez trudu znajdzie między wierszami recenzji ponad osiemdziesięciu pojazdów. Recenzji, które recenzjami są tylko z pozoru, będąc tak naprawdę znakomitymi felietonami o życiu, doprawionymi olbrzymią dawką ulubionego przez Polaków brytyjskiego, obrazoburczego humoru.

Najnowsze

Wieczorek Ashanti w Tawernie Korsarz: Marta i Bartek w 888 dni dookoła świata

O podróży w 888 dni dookoła świata w dwie godziny? Czemu nie? 13 listopada w warszawskiej Tawernie Korsarz, Marta Owczarek i Bartłomiej Skowroński - absolutnie pozytywnie zakręcona dwójka podróżników - opowiedzieli o swojej wyprawie, angażując w swoją opowieść licznie zgromadzonych słuchaczy.

Kim są Marta i Bartek?
Przed rozpoczęciem przygody życia – pani adwokat i pan inżynier. Plany na roczną podróż dookoła świata nieco się wydłużyły i tym sposobem para podziwiała piękno Azji, wysp Pacyfiku, Australii, Nowej Zelandii oraz Ameryki Południowej przez ponad dwa lata. Do zmiany lokalizacji używali naprawdę przeróżnych środków transportu, począwszy od pieszej wędrówki, przez rowery, chińskie motorowery, a skończywszy na motocyklach, z którymi postanowili zaprzyjaźnić się na dłużej. O swoich przeżyciach na bieżąco relacjonowali na swoim blogu byledalej.waw.pl
Pełna optymizmu Marta Owczarek.
fot. Dominika Dragun
Marta i Bartek są abosolutnymi amatorami w motocyklowej materii, o czym sami otwarcie mówią. To jednak nie przeszkodziło im w eksplorowaniu kuli ziemskiej.
13 listopada w warszawskiej Tawernie Korsarz wszyscy entuzjaści tej podróży mieli okazję posłuchać zabawnej i pełnej emocji relacji Marty i Bartka. Trzeba przyznać, że prezentacja należała do tych, których słucha się z przyjemnością, do czego przyczyniły się świetny kontakt ze zgromadzonymi oraz pełen entuzjazm tej dwójki. Bohaterowie spotkania opowiadali o „smaczkach” swojej podróży, pokazując wspaniałe zdjęcia z opisywanych miejsc, ludzi i zwierząt.
fot. Dominika Dragun
A tematów było wiele. Począwszy od jazdy bez… prawa jazdy, przez prezentację lokalnych kultur i tradycji, dwukrotnie złamanej nodze Marty, złotych zębach i skończywszy na opowieści o miejscowych przysmakach.

Chcesz wygrać jedną z trzech książek „Byle dalej” autorstwa Marty Owczarek i Bartka Skowrońskiego o ich podróży m.in. motocyklowej po świecie? Poleć znajomym nasz profil na Facebooku (jeśli masz konto) oraz napisz poniżej w komentarzach swoją opinię na temat niezwykłej wycieczki Marty i Bartka lub opisz swoje własne doświadczenia w tym względzie. Trzy najciekawsze komentarze nagrodzimy książkami. Konkurs kończymy 15 listopada o północy.
Marta Owczarek i Bartłomiej Skowroński.
fot. Dominika Dragun
Ten wieczór był naprawdę fantastyczny! Szczegóły wyprawy Marty i Bartka znajdziecie na ich blogu www.byledalej.waw.pl lub przeczytacie w wydanej niedawno książce o tytule „Byle dalej: w 888 dni dookoła świata”.

Pomysłodawcą cyklu spotkań podróżniczych w Tawernie jest pan Krzysztof Samborski.

 

Najnowsze

BMW zapowiada motocykl z silnikiem typu bokser

Podczas mediolańskich targów motocyklowych EICMA Stephan Schaller, prezydent BMW Motorrad w swojej mowie zapowiedział premierę motocykla z chłodzonym powietrzem silnikiem typu boxer w 2013 roku. Model powstanie dla celebracji 90.rocznicy istnienia BMW Motorrad.

Wróćmy do 1932 roku i przypomnijmy sobie o pierwszym motocyklu BMW – modelu R 32, którego konstrukcja stała się podstawą serii maszyn z silnikiem boxer przez ponad dziewięć dekad. Boksery to silniki o przeciwległych cylindrach, o parzystej liczbie tłoków, w których cylindry usytuowane są na wspólnej osi.
fot. BMW
Według zapowiedzi Stephana Schallera motocykl, który powstanie z okazji 90. urodzin BMW Motorrad będzie łączył emocjonalną stylistykę z innowacyjną technologią, tworząc zupełnie nowy i niezastąpiony koncept. 
Data premiery rynkowej będzie ogłoszona już niebawem. 
Wydaje się, że 90. rocznica urodzin marki, to wydarzenie zbyt poważne, by BMW mogło pozwolić sobie na jakiekolwiek faux pas. Jesteśmy bardziej, niż pewne, że ta premiera przyciągnie uwagę wielu miłośników motocykli bawarskiej marki i nie tylko.

Najnowsze

Honda wesprze młode talenty w roku 2013

Honda potwierdziła swoje zaangażowanie w dwie serie wyścigowe przeznaczone dla młodych talentów w sezonie 2013 z nadzieją rozwoju przyszłych, motocyklowych mistrzów wyścigów na torze i w terenie.

Mistrzostwa Europy Honda 150 to seria motocrossowa, w której wystartować mogą zawodnicy, w wieku od 11 do 14 roku życia, którzy ścigać się będą podczas kolejnych rund MŚ FIM MX1 World Motocross, ucząc się jednocześnie od najlepszych na świecie.

Koszt rocznych startów wyniesie 9,950 Euro (plus VAT), za które każdy uczestnik otrzyma na własność gotowy do startu motocykl Honda CRF150R, opony, paliwo, lubrykanty, serwis, a także pomoc trenerów i managerów. Zwycięzca mistrzostw w nagrodę otrzyma miejsce we wspieranym przez Hondę zespole i wystartuje w sezonie 2014 w serii EMX250.

Honda CRF 150R
fot. materiały prasowe

Zawody Honda 150 European Championship będą miały swoją dedykowaną stronę internetową, na której już teraz chęć swojego udziału zgłaszać mogą przyszli zawodnicy: www.honda150championship.com/register .

Nieco starsi miłośnicy jazdy po torze wyścigowym – w wieku od 14 do 19 lat – swoich sił spróbować mogą w Pucharze Europy Juniorów. Honda została partnerem technicznym European Junior Cup, udostępniając uczestnikom nowy model CBR500R, który zadebiutował dzisiaj podczas targów motocyklowych EICMA w Mediolanie.

European Junior Cup to seria towarzysząca motocyklowym MŚ FIM World Superbike podczas ośmiu rund na europejskich torach, dając uczestnikom nie tylko możliwość uczenia się od najlepszych, ale także zaprezentowania swoich umiejętności przed tysiącami kibiców i najważniejszymi osobami w sporcie motocyklowym.

Każdy z uczestników otrzyma gotowy do startów motocykl Honda CBR500R z przestrzenią na owiewkach dla prywatnych sponsorów. W skład wartego 19,950 Euro (plus VAT) pakietu wchodzą także opony, paliwo, lubrykanty, serwis i pomoc podczas weekendów wyścigowych.

Honda CBR 500R
fot. materiały prasowe

Uczestnicy EJC otrzymają także zapewniony udział w przedsezonowym obozie treningowym w Hiszpanii, a także całoroczne wsparcie trenerów i byłych, czołowych zawodników. Zwycięzca przyszłorocznej edycji w nagrodę otrzyma miejsce w zespole wspieranym przez Hondę i wystartuje w pełnym cyklu Mistrzostw Europy Superstock 600 w sezonie 2014.

W roku 2012 w serii EJC wystartowało trzech Polaków. Chętni do udziału w sezonie 2013 mogą zgłaszać się do startu poprzez stronę www.hondaproracing.com/europeanjuniorcup/register .

„To dwie ekscytujące serie wyścigowe dla młodych talentów, które zorganizowane zostaną w ramach struktur MŚ World Motocross i World Superbike – mówi Robert Watherston, Manager Honda Motor Europe ds. Sportów Motocyklowych – Obie serie podkreślają zaangażowanie Hondy w rozwój młodych talentów, w międzynarodowej rywalizacji.”

fot. materiały prasowe

„Podczas gdy model CRF150R to znany zwycięzca wyścigów i mistrzostw, CBR500R to ekscytująca nowość w słynnej rodzinie Hondy oznaczonej symbolem CBR. Zaprojektowano ją z myślą o torze wyścigowym i czerpiąc z wyścigowych doświadczeń Hondy. Oba motocykle będą idealne dla rozwoju sportowej kariery przez naszych młodych zawodników.”

Wstępne kalendarze:

2013 Honda 150 European Championship

14 Kwietnia                   Arco di Trento, Włochy

21 Kwietnia                   Do Potwierdzenia

9 Czerwca                    Ernee, Francja

28 Lipca                       Lausitzring, Niemcy

18 Sierpnia                   Bastogne, Belgia

25 Sierpnia                   Matterly Basin, Wielka Brytania

 

2013 European Junior Cup powered by Honda Racing

29-31 Marca                 Obóz treningowy, Alcarras, Hiszpania

7 Kwietnia                    Aragon, Hiszpania

28 Kwietnia                   Assen, Holandia

12 Maja                        Monza, Włochy

30 Czerwca                   Imola, Włochy

4 Sierpnia                     Silverstone, Wielka Brytania

1 Września                   Nurburgring, Niemcy

6 Października              Magny Cours, Francja

20 Października Jerez, Hiszpania

Najnowsze

Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster, marzenie motomaniaczki

Latem 2011 roku Lamborghini wypuściło model coupe, który sprzedał się w liczbie 1300 egzemplarzy. Prezentowany obecnie Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster ma za zadanie przyciągnąć kolejnych klientów.

Dach nowego roadstera składa się z dwóch części i jest w całości wykonany z włókien węglowych przy użyciu opatentowanych technologii pozwalających połączyć wytrzymałość i lekkość konstrukcji (każdy element składowy waży mniej niż 6 kg). Dach można w każdej chwili zdjąć, złożyć i schować chociażby do bagażnika. W razie potrzeby można również zdemontować deflektor montowany nad przednią szybą. Tylna szyba natomiast jest sterowana elektrycznie.

fot. Lamborghini

Pod pokrywą silnika, stanowiącą element wyraźnie odróżniający nowego roadstera od coupe, zamontowano pałąki przeciwkapotażowe. Kształt pokrywy został pomyślany w ten sposób, by efektywnie chłodzić silnik i odprowadzać wodę na wypadek deszczu.

Nowy Aventador będzie dostępny w wielu kolorach, w tym w nowym odcieniu Azzuro Thetis, którego barwa zmienia się w zależności od kąta padania światła. To bezpośrednie nawiązanie do Miury Roadster z 1968 roku. Odświeżone zostało również wnętrze, pokryte skórą w odcieniu Sabbia Nefertem. Aventador LP 700-4 Roadster jest wyposażony w kute obręcze o średnicy 20 (z przodu) i 21 cali (z tyłu). Ich ciężar jest o 10 kg mniejszy w porównaniu do standardowych felg.

fot. Lamborghini

Silnik liczy sobie 6,5 litra pojemności i generuje moc 700 KM. Samochód rozpędza się do setki w ciągu zaledwie trzech sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 350 km/h. Napęd na tylne koła przenosi półautomatyczna siedmiostopniowa skrzynia biegów. Nowością jest system odłączania części cylindrów podczas spokojnej jazdy i zmodyfikowany system Stop & Start.

Za przyjemność nazwania się właścicielem nowego cacka ze stajni Sant’Agata trzeba zapłacić 300 tysięcy euro – plus podatki.

 

Najnowsze