
Wystawa Retromobile 2015 w Paryżu – relacja i galeria
Po raz czterdziesty w dniach od 4 do 8 lutego odbyła się w Paryżu Retromobile - międzynarodowa impreza dla miłośników samochodów zabytkowych. W halach wystawienniczych Porte de Versailles na przestrzeni obejmującej 46.000 metrów kwadratowych zgromadzono ponad 500 pojazdów w tym dwa czołgi, 500 wystawców, 120 klubów i 45 artystów w Galerii Sztuki.
Eleganckie panie, wytworni panowie i luksusowe samochody to kwintesencja Retromobile 2015. Z okazji 40. rocznicy wystawy przygotowano specjalne ekspozycje: m.in. samochodów hiszpańskiej marki Pegazo. Zaprezentowano także samochody z unikalnej kolekcji Corrado Lopresto. Mercedes chwalił się odbudowanym w ubiegłym roku legendarnym 540 Stromlinienwagen z 1938 roku, a muzeum Cité de l’Automobile wystawiło aż trzy Bugatti Royale – coupe „Napoleon”, limuzynę i replikę roadstera.
Szczególną atrakcją była aukcja samochodów z kolekcji Baillon, których niecodzienna prezentacja wywarła na zwiedzających niezapomniane wrażenie.
Świętowano także rocznice marek: Matra, Citroën – 60 lat modelu DS, Peugeot. Muzeum „L’Aventure Peugeot” przygotowało dużą tematyczną prezentację modeli 204, 402, 403 i 640, a Renault świętowało 50. rocznicę Renault 16 oraz sześćdziesięciolecie marki Alpine.
Tegoroczna impreza odbywała się pod hasłem „przeszłość wciąż ma przyszłość”, a tłumy odwiedzających były tego potwierdzeniem.
{ gallery(1537) }}
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: