
Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 ukaże się już w 2020 roku!
Toyota chce umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w wyścigach i rozwijać coraz lepsze auta, wykorzystując doświadczenia z torów wyścigowych.
Rozwijany i produkowany przez Toyota Motorsport GmbH model GR Supra GT42 to samochód wyścigowy oparty na GR Supra – pierwszym globalnym modelu TOYOTA GAZOO Racing, który trafił na rynek w tym roku.
Samochody GT4 startują w różnych seriach wyścigowych na całym świecie, w tym w tak uznanych jak Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series oraz VLN Endurance Championship Nürburgring w Europie czy Michelin Pilot Challenge Series w USA.
TOYOTA GAZOO Racing w pracach nad rozwojem GR Supry korzystał ze wsparcia trzech partnerów technicznych: firm Akrapovič, Pirelli oraz Ravenol. Akrapovič będzie współpracował nad rozwojem motorsportowych układów wydechowych, Pirelli skupi się na rozwoju opon, a Ravenol zapewni oleje i smary.
Szczegóły dotyczące specyfikacji GR Supry GT4, w tym cena, punkty sprzedaży i data premiery, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
GR Supra GT4 – specyfikacja techniczna:
Podwozie |
Długość |
4460 mm |
Szerokość |
1855 mm |
Wysokość |
1250 mm |
Konstrukcja |
Stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa |
Przedni dyfuzor |
Kompozyty włókien naturalnych |
Tylne skrzydło |
Kompozyty włókien naturalnych |
Zbiornik paliwa |
Motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania |
Fotel kierowcy |
Fotel wyścigowy zgodny z homologacją FIA |
Silnik i skrzynia biegów |
Typ |
Rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll |
Pojemność |
2998 cm3 |
Skrzynia biegów |
Automatyczna, napęd na tylne koła |
Olej i smary |
Ravenol |
Wydech |
Akrapovič |
Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce |
Przednie zawieszenie |
MacPherson |
Tylne zawieszenie |
Wielowahaczowe |
Układ kierowniczy |
Elektrycznie wspomagany |
Opony |
Pirelli |
Koła |
Pięć śrub 11 x 18 cali |
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: