Wyprzedzanie „na samobójcę”

Są kierowcy, którzy wyprzedzają „na trzeciego”, „na czołówkę” lub „na bezczelnego”. Bohater tego nagrania zaprezentował inny sposób.

Akcja rozpoczyna się od drugiej minuty, kiedy w kadrze pojawia się samochód wyprzedzający inne pojazdy, chociaż na tym odcinku jest ciągła linia, a z naprzeciwka zbliża się auto. Co robi kierowca widząc, że jedzie prosto na czołowe zderzenie?

Nic. Popatrzcie jak dużo miejsca było między nim, a czerwonym samochodem. Bez najmniejszego problemu mógł zjechać trochę na prawo w naturalnym odruchu uniknięcia zderzenia. Nie zrobił tego i sytuację musiał ratować kierowca z naprzeciwka, który zdążył uciec na pobocze.

Najnowsze

Nowe Porsche Cayenne S Coupe dołącza do gamy

Porsche wprowadza na rynek kolejny mocny wariant Cayenne Coupe. Samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach sprzedaży pod koniec lipca.

2,9-litrowy silnik biturbo Cayenne S Coupe generuje 440 KM i maksymalny moment obrotowy 550 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1800 do 5500 obr./min. Ze standardowym pakietem Sport Chrono ten SUV rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5 sekund, a dzięki trzem opcjonalnym, sportowym pakietom redukującym masę wynik ten spada do 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.

Ceny Cayenne S Coupé zaczynają się od 498 tys. zł. Oprócz pakietu Sport Chrono jego standardowe wyposażenie obejmuje wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM).

Cayenne S Coupe dołącza do oferowanych już wersji Cayenne Coupe o mocy 340 KM oraz Cayenne Turbo Coupe (550 KM). Najważniejsze cechy nowej wersji nadwoziowej SUV-a Porsche to bardziej wyraziste proporcje z unikalną tylną częścią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, dwie różne koncepcje dachu oraz tylna kanapa wyprofilowana na kształt osobnych foteli, z wysokością siedziska obniżoną względem Cayenne o 30 mm. Standardowo samochód wyposażono w panoramiczny, stały szklany dach o powierzchni 2,16 m2; opcjonalnie dostępny jest profilowany karbonowy dach utrzymany w typowo sportowej stylizacji.

Najnowsze

Nieudolny manewr w tunelu pod Martwą Wisłą

W rurze T1 Tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy doszło 14.05.2019 w godzinach porannych do kolizji z udziałem trzech pojazdów. Kto zawinił w tej sytuacji?

W rurze T1 Tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy doszło 14.05.2019 o godz. 7.25 do kolizji z udziałem trzech pojazdów.

Na nagraniu zarejestrowanym przez monitoring możemy zauważyć, że kierowca furgonetki z ogromną siłą uderza w przejeżdzający obok samochód osobowy. Siła uderzenia jednak była tak duża, że samochód marki Subaru przewrócił się na bok i z impetem uderzył w ścianę tunelu. 24-letni kierowca samochodu ciężarowego Renault został zatrzymany przez policję i odebrano mu prawo jazdy, natomiast kierowca Subaru z urazem kręgosłupa trafił do szpitala. 

Oba pasy jezdni zostały zablokowane, przejazd przez rurę T1 został zamknięty. Utrudnienia trwały ponad 4 godziny.

Najnowsze

Toyota Yaris GR Sport inspirowana sukcesami sportowymi zespołu Toyota Gazoo Racing

Toyota Yaris GR Sport, inspirowana sportowym Yarisem GRMN, jest już dostępna w salonach Toyoty. Ile kosztuje ten usportowiony hatchback ze 100-konnym napędem hybrydowym! Czy tak jak zespół Toyota Gazoo Racing nastawiony jest na sukces?

Toyota Yaris GR Sport to pierwszy model z serii GR Sport na europejskim rynku. GR to skrót od TOYOTA GAZOO Racing, zespołu odpowiadającego za udział Toyoty w najbardziej prestiżowych międzynarodowych rajdach i wyścigach. W ciągu ostatniego półrocza zespół TOYOTA GAZOO Racing zdobył tytuł rajdowego mistrza świata, wygrał Rajd Dakar, a w tym miesiącu wywalczył mistrzostwo świata wyścigów długodystansowych.

Osiągnięcia techniczne wypracowane na torach wyścigowych i rajdowych odcinkach specjalnych są przez Toyotę wykorzystywane przy opracowywaniu nowych sportowych modeli w serii GRMN, GR oraz GR Sport.

Yaris GR Sport ma obniżone zawieszenie o sportowej charakterystyce z amortyzatorami Sachs Performance, które poprawia jakość prowadzenia i szybkość reakcji. Auto otrzymało także 17-calowe aluminiowe koła z oponami Bridgestone Potenza RE50 205/45 R17. 

Pod względem stylistycznym samochód wyróżnia dach w kolorze Eclipse Black, kontrastujący z kolorem nadwozia, oraz elementy dekoracyjne z linii GR. Samochód otrzymuje także tylny spojler, przyciemniane szyby i czarne oprawy świateł przeciwmgielnych.

We wnętrzu znajdują się usportowione przednie fotele. Czarna tapicerka jest wykonana z oryginalnej mikrofibry Ultrasuede, z którą kontrastują białe przeszycia i wstawki. Yaris GR Sport jest wyposażony w nowoczesny system multimedialny TAS500 z Android Auto i Apple CarPlay. 

Yaris GR Sport to auto hybrydowe o mocy 100 KM, które oferuje niskie zużycie paliwa (od 3,7 l/100 km), cichą, komfortową jazdę oraz bezstopniową, automatyczną skrzyni biegów w standardzie. Yaris Hybrid jest najpopularniejszym modelem hybrydowym w Europie i jedną z najchętniej wybieranych hybryd w Polsce.

 

Najnowsze

Najstarsze Volvo na świecie i inne klasyki podczas Nocy Muzeów 2019

Noc Muzeów to od prawdziwa gratka dla wszystkich miłośników historii i kultury. W najbliższą sobotę o godzinie 19.00 Volvo Car Poland i Volvo Car Warszawa ponownie włączy się w Noc Muzeów. Tym razem Warszawiacy w salonie przy Marszałkowskiej 89 ujrzą unikalne maszyny sprowadzone z muzeum fabrycznego w Goeteborgu.

Po raz pierwszy w Polsce zobaczymy najstarszy model marki – OV4 z 1927 roku. Obok niego stanie PV60 z 1946 roku i niewiele młodsze kombi Duett. Lata 60-te będzie reprezentować piękne coupe P1800S oraz zielony sedan – Amazon. Ze Szwecji przypłyną do nas dwa dynamiczne youngtimery – 244 Turbo oraz 850 R. Do tego kawa, ciastka i rozmowy o autach do późnej nocy. A to nie koniec atrakcji…

Miasto tętniące historią

Noc Muzeów to od prawdziwa gratka dla wszystkich miłośników historii i kultury. W tę jedną noc swoje podwoje otwierają za darmo muzea i miejsca użyteczności publicznej, które w ciągu roku są zamknięte dla szerokiej publiczności. Zajezdnie tramwajowe prezentują zabytkowe składy pamiętające władzę carską, okupację i PRL. Na Placu Defilad ruch turystów obsługują zabytkowe autobusy: legendarne „Ogórki”, SAN-y, Chausson, Berliety, Ikarusy… Kolejka chętnych będzie wiła się przed gmachami muzeów, pałacami, a także przed obiektami, które są otwarte wyłącznie „od wielkiego dzwonu” takimi jak Huta Warszawa, czy Filtry Warszawskie.

Na stołeczne ulice wyjedzie także wiele aut klasycznych, których właściciele włączą się w ten wielki sentymentalny festiwal tego, co minione. Wszystkich łowców atrakcji gorąco namawiamy do oznaczenia na swoich mapach ważnego punktu w samym centrum miasta. Przy Marszałkowskiej 89 będzie można obejrzeć kilka klasycznych aut, większość z nich sprowadzono do Polski po raz pierwszy. Wstęp oczywiście jest bezpłatny.

 
ÖV4 – najstarsze Volvo na świecie

Ten samochód jeszcze nigdy nie był pokazywany w Polsce, a to właśnie od tego modelu rozpoczęła się historia naszej marki. Masywny ÖV4 Jakob wyjechał z fabryki w Lundby 14 kwietnia 1927 roku. Pod oznaczeniem kodowym ÖV4 krył się staromodny kabriolet z 4-cylindrowym silnikiem. Nadwozie zbudowano na pokrytej blachą ramie z jesionu i buku. Model był dostępny tylko w jednej kombinacji kolorystycznej – granatowej z czarnymi błotnikami. ÖV4 był potocznie nazywany „Jakobem”. Nikt nie przypuszczał, że ten model da początek wielomilionowej produkcji aut w Szwecji, a Volvo będzie jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek tego kraju.

Volvo PV60

Model PV60 był ostatnim z długiej serii samochodów osobowych marki Volvo z tradycyjnym sześciocylindrowym silnikiem dolnozaworowym. Jednostka napędowa ma pojemność skokową ponad 3,6 litra osiągając moc 90 KM. Jest ona niespiesznie przenoszona na koła tylne. Wygląd pierwszego powojennego modelu był dość konserwatywny i staromodny. Nic dziwnego, ponieważ prace nad nim rozpoczęły się jeszcze w latach 30-tych. Samochód stał się jednak bardzo popularny – głównie ze względu na wygodę, jaką oferował. Większość egzemplarzy sprzedano w późnych latach czterdziestych XX wieku. 

Volvo Duett

W 1953 roku do produkcji wprowadzono model Volvo Duett będący przodkiem dzisiejszych ekskluzywnych, wygodnych i bezpiecznych samochodów kombi. Od 1949 do 1953 roku nadwozie PV445 stanowiło podstawę dla pickupów, samochodów dostawczych i kilku kabrioletów, ale żadne z nich nie zostało zbudowane przez Volvo; były produkowane przez niezależne firmy motoryzacyjne. Duett był pierwszym kombi w historii Volvo. Kilkanaście lat później kombi stało się znakiem rozpoznawczym szwedzkiej marki na całym świecie. 

Volvo P1800S

W 1960 roku Volvo zaprezentowało nowy samochód sportowy znany jako P1800. Produkcja wozu zaprojektowanego we włoskim stylu przez młodego Szweda Pelle Pettersona została zakontraktowana w Wielkiej Brytanii. P1800 stał się popularny ze względu na rolę w serialu telewizyjnym „Święty” emitowanym w latach 1962–1969, w którym samochód prowadził główny bohater Simon Templar. W tę rolę wcielił się uwielbiany Roger Moore. P1800 S jest też jednym z najpiękniejszych samochodów w historii motoryzacji, chociaż brew intencji twórców sportowy jest tylko z wyglądu. Okazał się za to bardzo trwały. Amerykański nauczyciel Irv Gordon pokonał tym samochodem ok. 5 mln. kilometrów. W Warszawie zobaczymy czerwone coupe z 1966 roku.

Volvo 244 Turbo

W 1974 roku popyt na samochody zaczął gwałtownie rosnąć i wtedy na scenę wkroczyła nowa seria 240. Samochód produkowano przez 19 lat. Łącznie powstało ponad 2,8 mln tych aut. Przypomnijmy, że w tamtych czasach roczna produkcja Volvo osiągała poziom ok. 300 000 pojazdów. Seria 240 rozsławiła markę na całym świecie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Najpopularniejszymi odmianami były kombi i czterodrzwiowy sedan, ale produkowano także dwudrziową wersję 242 GT. Podczas Nocy Muzeów zobaczymy egzemplarz 244 Turbo z lat 80-tych. Był to prawdziwy „wilk w owczej skórze”. Niemal 40 lat temu turbodoładowany silnik o mocy 155 KM sprawiał, że niewiele aut tej klasy mogło równie szybko ruszyć spod świateł…

Volvo 850 T5-R

Model Volvo 850 wprowadzono na rynek w 1991 roku pod hasłem „Dynamiczny samochód z czterema przełomowymi rozwiązaniami”. Rewolucyjne funkcje to m.in. poprzeczny, 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła oraz boczne poduszki powietrzne, które po raz pierwszy wprowadzono w 1994 roku. Wersja sportowego kombi T5-R słynęła z potężnej mocy i tego, że był jedynym kombi jakie startowało w wyścigach – brytyjskiej serii BTCC. Rzędowy silnik o pojemności 2,3 litra osiągał moc od 225 do 250 KM. Była to jednostka o legendarnej trwałości o ogromnym potencjale zwiększania mocy. 

Wystawa przedwojennych zdjęć telefonistek z budynku PAST-y

W Volvo Car Warszawa będą też wyświetlane zdjęcia w ramach wystawy „Halo, dziewczyny!”. Ta niezwykła wystawa powstała z inicjatywy ambasady Szwecji przy współpracy z firmą Ericsson. Na początku XX-wieku na ulicy Zielnej ruszyła centrala telefoniczna obsługiwana przez młode kobiety o nieposzlakowanej opinii. Często pochodziły z dobrych domów, musiały przedstawiać referencje, znać płynnie kilka języków i prezentować nienaganne maniery. Wystawa pokazuje szczegóły ich codziennej pracy i rolę, jaką odgrywał telefon stacjonarny w przedwojennej Polsce.

Do zobaczenia 18 maja (sobota) w godzinach 19.00 – 24.00 w Volvo Car Warszawa przy ul. Marszałkowskiej 89. 

Najnowsze