Wyprzedzanie na czołówkę zakończone dachowaniem

Bezmyślny kierowca omal nie doprowadził do tragedii. To zdarzenie zapamięta na długo.

Sytuacja przedstawiona na tym nagraniu mogła skończyć się naprawdę tragicznie. Kierowca jadący z naprzeciwka wyprzedzał inne auto nie zważając na to, że w jego stronę jedzie samochód z kamerą. W ostatniej chwili zjechał na pobocze, unikając zderzenia.

Nie uniknął jednak wypadku. Jak pisze autor nagrania, wyprzedzający samochód skończył na dachu, a jego kierowca złamał nogę. Za kierownicą siedział 18-latek.

https://www.youtube.com/watch?v=1Whp7OrhzdM

Najnowsze

Jaguar ma nietypowy pomysł jak podebrać klientów Tesli

Tesla jako pierwszy producent pokazała, że samochody elektryczne mogą być ciekawe, szybkie i oferować spory zasięg. Z tego powodu markom, które dopiero wchodzą do tego segmentu, niełatwo się przebić z własną propozycją. Czy pomysł Jaguara ułatwi zdobywanie klientów?

Jaguar I-Pace pod wieloma względami podąża za formułą, która sprawiła, że Tesla jest tak popularna. Ma mnóstwo mocy (400 KM), świetne osiągi i duży zasięg (470 km), a przy tym wygląda naprawdę atrakcyjnie. Ale czy to wystarczy, aby podjąć walkę z tym groźnym rywalem?

Aby zwiększyć swoje szanse, brytyjski producent postanowił wystąpić z nietypową ofertą – rabat wynoszący 3000 dolarów dla każdego właściciela Tesli. A konkretnie dla każdego, kto udowodni, że mieszka w gospodarstwie domowym, w którym ktoś posiada Teslę.

Czy taka zachęta wystarczy, żeby przekonać potencjalnych klientów do zakupu I-Pace’a? 3000 dolarów to nie tak dużo, ale łącząc ten rabat z innymi upustami, można oszczędzić w sumie 15 tys. dolarów. Zła wiadomość jest tylko taka, że jak mogliście się domyślić po walucie, dotyczy ona jedynie Stanów Zjednoczonych.

Najnowsze

Tajny agent za kierownicą Porsche Mission E. Nadchodzi „Playmobil: Film”!

Tajny agent w aucie elektrycznym: samochód sportowy Porsche Mission E gra jedną z głównych ról w nowym, animowanym filmie familijnym Playmobil. Koncepcyjny pojazd to prototyp pierwszego całkowicie elektrycznego modelu Porsche – Taycan, który zadebiutuje już we wrześniu 2019 r.

W filmie białym egzemplarzem Mission E porusza się tajny agent Rex Dasher. Polska premiera produkcji odbędzie się 23 sierpnia 2019 r. To pierwszy projekt filmowy Porsche i Playmobil. Obie firmy od 2014 r. wspólnie tworzą zestawy do gier i współpracują w dziedzinie marketingu.

„Playmobil: Film” opowiada o dziewczynie imieniem Marla, która musi odnaleźć swojego młodszego brata Charliego po tym, jak chłopiec znika w animowanej krainie Playmobil. W czasie podróży przez nowe światy Marla spotyka różnych towarzyszy: właściciela foodtrucka, robota, wróżkę, a także Rexa Dashera.

Nieustraszony, a przy tym czarujący tajny agent jeździ Porsche Mission E, elektrycznym samochodem sportowym, który ma wiele niezwykłych funkcji. Wspólnie bohaterowie pokonują wielkie wyzwania i odkrywają, że mogą odnieść sukces w niemal wszystkim – jeśli tylko uwierzą w siebie. Reżyserem filmu jest Lino DiSalvo, znany z takich hitów jak „Kraina lodu”.

Specjalne pokazy „Playmobil: Film” odbyły się kilka dni temu w Porsche Museum, w ramach wakacyjnego programu dla dzieci Porsche4Kids. Przy okazji zorganizowano również sesję rozdawania autografów oraz spotkanie z maskotkami Rexa Dashera i Toma Targi. Wakacyjny program muzeum trwa od 3 do 25 sierpnia i jest skierowany do dzieci w wieku od 5 do 14 lat. Oferuje między innymi różne stanowiska do gier i zabaw oraz warsztaty fotograficzne Playmobil.

Najnowsze

WSMP na torze Bikernieki. Jak poradziła sobie Gosia Rdest?

Wydarzeniem weekendu wyścigowego na Łotwie był też powrót Gosi Rdest do WSMP. 26-latka wiosnę i początek lata spędziła w W Series, ale walki o mistrzostwo Polski w klasie D4 3500 nie odpuszcza.

Na torze w Rydze Gosia Rdest wygrała dwukrotnie i zmniejszyła straty do lidera klasy Krzysztofa Zagórskiego do zaledwie 22 punktów.

“Cieszę się z dobrego weekendu za sterami Seata Leona Racera. Na nowym dla mnie torze od razu złapałam tempo. Byłam najszybszą ośką na torze, trzecim najszybszym autem w generalce, a cały wyścig pojechałam w 0,6s.” – mówiła zadowolona Rdest.

Na torze Bikernieki rozstrzygnęła się rywalizacja o tytuły w kilku klasach. Bartłomiej Madziara (BMW E90) wygrał oba wyścigi sprinterskie w klasie DN4 i na dwie rundy przed końcem sezonu ma już pewny tytuł mistrza Polski. Na Łotwie zapewnił sobie też mistrzostwo w wyścigach Endurance w klasie D4-2000 w parze z Bartoszem Grzeleckim.

Oprócz Madziary mistrzowskie tytuły zapewnili sobie też Bartłomiej Mirecki (Renault Clio) w klasie DN5, a także Łukasz Janiak (Suzuki Swift) w klasie DN3. Bliżej mistrzostwa w klasie DN2 jest Maciej Dreszer (Toyota GT86), który wygrał oba wyścigi na Łotwie i odskoczył Piotrowi Kownerowi (Honda Civic). Emocji nie brakowało w pucharach markowych. W OMM Super S Cup najwięcej punktów zdobył Jacek Cichopek, a w 318IS Cup PL Artur Lempert.

Sezon WSMP zakończy się na Torze Poznań w dniach 20 i 21 września.

Oprócz Polaków ścigali się też Litwini, Łotysze, Estończycy, Finowie i Rosjanie. Powody do zadowolenia mieli organizatorzy cyklu Baltic Touring Car Championship (BaTCC). Podkreślali, że dzięki zgłoszeniom zawodników z Polski, frekwencja w ósmej edycji Riga Summer Race była rekordowa i wyniosła 230 zawodników.

Najnowsze

Jakie kolory samochodów wybierają kierowcy na całym świecie?

W Turkmenistanie nie zobaczysz czarnych samochodów, a w Indiach niemal co trzeci pojazd pokryty jest srebrnym lakierem. Jeśli jednak spojrzeć na światowe tendencje, jeden kolor okazuje się szczególnie dominujący. Co determinuje wybór danej barwy samochodu przez kierowców z całego świata?

Według danych Axalta Coating Systems najpopularniejszym kolorem samochodów na świecie jest biel. Aż 39% zmotoryzowanych decyduje się właśnie na barwę pojazdu, która już siódmy rok z rzędu znajduje się na szczycie listy najczęstszych kolorystycznych wyborów.

Popularność bieli nie jest jednak wszędzie taka sama. Przykładowo w Azji kolor ten jest nadzwyczaj popularny – w Chinach 6 na 10 sprzedawanych samochodów to właśnie białe pojazdy. Z kolei w Europie i Stanach Zjednoczonych przewaga białych samochodów jest już mniejsza – według danych Axalty wynosi 25%. Jedynie Holandia jest odstępstwem od tej reguły – w tym kraju najbardziej popularne są szare oraz czarne pojazdy. 

Drugim najpopularniejszym kolorem samochodu na świecie jest czarny (z 16% udziału w całościowej sprzedaży). Jednak różnice między krajami znowu okazują się dość znaczące – 22% wszystkich samochodów w Japonii to pojazdy czarne, podczas gdy w Indiach trudno spotkać samochód w tym kolorze. Ma na to wpływ powszechne przeświadczenie o dużej absorbcji promieni słonecznych przez ciemne przedmioty. W skali świata szarość wybiera 11% klientów, a co ciekawe, tyle samo osób stawia na pojazdy ze srebrnym lakierem. Srebro jest szczególnie popularne w Indiach, gdzie aż 30% sprzedanych samochodów dostarczono właśnie w tym kolorze. Dla porównania w Chinach tylko 6% kierowców jeździ srebrnymi samochodami. 

W dalszej części kolorystycznego rankingu unikalność gustów każdego regionu jest jeszcze bardziej widoczna. Na przykład w Europie i Stanach Zjednoczonych niebieskie samochody zajmuje wysoką pozycję z 10-procentowym udziałem w sprzedaży, podczas gdy w Chinach pojazdy w tym kolorze są praktycznie niespotykane.Mieszkańcy krajów śródziemnomorskich preferują samochody w bardziej wyrazistych odcieniach. Z kolei w Szwajcarii, kierowcy nieco rzadziej decydują się na czerwony kolor samochodu, który w ogólnym zestawieniu plasuje się dopiero na szóstym miejscu.

Modele sportowe często spotyka się w bardzo żywych, rzucających się w oczy kolorach, z kolei SUV-y najczęściej występują w bardziej ziemistych i naturalnych odcieniach. Duża część samochodów kompaktowych wyróżnia się na drodze jasną, pastelową tonacją, której nie dostrzeżemy w przypadku dużych pojazdów.

Najnowsze