Edyta Klim

„Women Beyond Boundaries” – na zachętę do długodystansowych podróży

Trzy przyjaciółki zakończyły swoją pierwszą, wielką wyprawę z Delhi do Londynu. Trasa objęła 23.800 kilometrów z przekroczeniem granic 13-stu krajów.

Rashmi Koppar, Dr Soumya Goyal i Nidhi Tiwari wyruszyły na wielką wycieczkę w marcu tego roku, a 29 października dojechały do Londynu.

Swoją trasę wytyczyły według miejsc, które każda z nich chciałyby odwiedzić. Tak powstał projekt „Women Beyond Boundaries”, który miał udowodnić, że podróżowanie na długich dystansach wcale nie jest straszne i każda kobieta może się na nie odważyć!

Nidhi Tiwari to jedyna prowadząca samochód kobieta w tym zespole, która samodzielnie przerobiła i dostosowała swój samochód do podróżowania:

– Jazda samochodem to moja pasja. Bycie kierowcą jest dla mnie absolutnie terapeutycznym zajęciem. Zbudowałam swój własny pojazd prawie 10 lat temu, miałam zarówno umiejętności, jak i chęć do jazdy w trudnych warunkach. Po przejechaniu całych Indii, marzyłam o jeździe za granicą i między kontynentami. Sama skala takiego przedsięwzięcia była bardzo ekscytująca! To był sen, a teraz cieszę się, że został zrealizowany – mówi Nidhi, która jest także instruktorką jazdy off-road.

Więcej zdjęć z tej wyprawy znajdziecie na jej oficjalnym profilu FB:
www.facebook.com/womenbeyondboundaries

 

Najnowsze

Testy zderzeniowe fotelików samochodowych – jak się je wykonuje?

W testach Euro NCAP bada się, w jakim zakresie samochody w poważnych wypadkach chronią pasażerów, w tym również dzieci w fotelikach. Jak dokładnie przeprowadza się takie testy?

Średnia prędkość podczas badania zderzeń czołowych wynosi 50 km/h (30 mph), ale niektóre firmy (np. Maxi Cosi) testują foteliki przy prędkości 70 km/h (45 mph). Ponadto wykonuje się dodatkowe testy zderzeniowe, aby zasymulować różne boczne i boczno-czołowe zderzenia samochodów.

Niektórzy producenci opracowują własne technologie, np. taką, chroniącą dzieci przed obrażeniami w podczas uderzenia bocznego.

Badanie zderzenia czołowego pełnego
Wykonuje się je na sankach przyspieszeniowych, które są wyposażone w standardową kanapę lub kadłub nadwozia samochodu. Manekina w „odpowiednim wieku” zapina się w foteliku i mocuje do kanapy za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa lub zaczepów Isofix.

Sanki symulują czołowe uderzenie w ścianę przy prędkości 70 km/h. Szybkie kamery i inne precyzyjne urządzenia pomiarowe zainstalowane na sankach i na manekinie pozwalają nam sprawdzić, jak fotelik dobrze chroni dziecko, a oprócz tego mierzą:
– jak daleko do przodu przemieszcza się głowa;
– jak duże  podparcie ma głowa;
– przyspieszenie klatki piersiowej, głowy i miednicy;
– obciążenia szyi;
– obciążenia brzucha.

Badania wykonuje się na wszystkich etapach produkcji, od wczesnego etapu opracowywania aż po produkcję, kiedy to co 5 tysieczny fotelik podlega ścisłym procedurom kontroli bezpieczeństwa.

Najnowsze

Przełomowy kalendarz Pirelli?

W tym roku już po raz 43. zostanie wydany ekskluzywny i znany na całym świecie kalendarz Pirelli. Tym razem zabraknie tam jednak roznegliżowanych modelek.

Tegoroczna edycja kalendarza Pirelli z pewnością będzie przełomowa. Zamiast rozebranych modelek pojawią się tam kobiety sukcesu, przez co 43. edycja jest postrzeganą trochę jako manifest feministyczny. 

W tym roku za obiektywem stanęła Annie Liebovitz, a zapozowały kobiety z historią, czyli m.in. znane działaczki, aktywistki, a także aktorki komediowe. Firma Pirelli postanowiła grubą kreską odciąć się od przeszłości i sfotografować różne kobiety, gdzie ich talent miał mieć przewagę nad wyglądem zewnętrznym.

Bohaterki tegorocznej edycji kalendarza zostały wybrane tak, żeby ukazać ich wkład w uczynienie świata lepszym. Każdy miesiąc ma ukazywać różnorodność na naszej planecie, gdzie kobiety są nie tylko w różnym wieku, ale mają różne zajęcia , ale także pochodzenie etniczne.

W 43. edycji kalendarza Pirelli ukażą się m.in.: Yoko Ono, Patti Smith, Serena Wiliams, Natalija Woianowa, Yao Chen, Agnes Gund czy Amy Schumer. Większość kobiet została zaprezentowana w ubraniach oprócz ostatniej wymienionej, która jest aktorką komediową i zażartowała, że nie została uprzedzona o zamyśle przed sesją.

Kalendarz Pirelli trafia do rąk starannie wyselekcjonowanych osób. Dostępnych będzie zaledwie kilkanaście tysięcy egzemplarzy, a do Polski z reguły trafia około 150 sztuk. Każdego roku pierwszy egzemplarz jest przekazywany na ręce królowej brytyjskiej.

Najnowsze

Nissan GT-R gotowy na zimę

Pierwsze opady śniegu dopiero przed nami, ale w głowie mamy już odpowiedni samochód marzeń na tegoroczną zimę. Jest to Nissan GT-R z ognistym wydechem.

Ciężko w to uwierzyć, ale Nissan GT-R jest już osiem lat w produkcji i nie zdołały go uśmiercić wyśrubowane normy emisji spalin. Japońska maszyna naszpikowana zaawansowaną elektroniką doskonale radzi sobie na torze, ale potrafi być też do ujarzmienia w codziennym użytkowaniu. 

Okazuje się, że dzięki napędowi na cztery koła, może to być dobra alternatywa do jazdy zimą, bez kompromisu w postaci osiągów. Nawet w głębokim śniegu samochód radzi sobie ze złapaniem przyczepności, a do tego ten rasowy, strzelający ogniem wydech.

Chyba już wiemy, co mógłby przynieść w tym roku Mikołaj pod choinkę.

Najnowsze

Co można zrobić z BMW Serii 3?

Można mówić, że rosyjska motoryzacja nie ma w sobie zbyt dużo polotu, ale ta firma Bilenkin Classic Cars wzbiła się na wyżyny kreatywności. Oto przykład, jak można przerobić BMW Serii 3 E92. Czegoś takiego jeszcze nie było...

Firma Bilenkin Classic Cars pochodzi z Rosji i jeszcze nie zdążyła zdobyć światowego uznania, ale dzięki projektowi Vintage z pewnością usłyszy o niej sporo fanów motoryzacji. Najnowszy pomysł tej firmy powstał w oparciu o BMW serii 3 w typoszeregu E92, które zmieniło się nie do poznania. 

Samochód o nadwoziu coupe nawiązuje nieco swoim stylem do krążowników szos z najlepszego okresu komunizmu. Naprawdę ciężko znaleźć w jego wyglądzie elementy wspólne z BMW. Szybciej zauważymy tutaj inspirację modelem Wołga. Całość prezentuje się naprawdę nieźle.

Dużo większy szok przeżyjemy, gdy zobaczymy zdjęcia wnętrza. Środek został obszyty tapicerką w specyficzne wzorki. Znajdziemy tutaj elementy skórzane, drewniane wstawki oraz sporą ilość kolorowych plastików.

Projekt rosyjskiej firmy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Dubaju. Specjaliści od tuningu nie zdradzają jednak, co kryje się pod maską tej maszyny. Zamiast tego zwracają uwagę na „styl i elegancję”.

Najnowsze