Paula Lazarek

Właściciele elektryków jeżdżą więcej niż posiadacze samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi?

Nissan ujawnił ciekawe dane z badania, które obalają mit związany z posiadaniem aut elektrycznych i wątpliwościami co do ich ograniczonego zasięgu.

Nissan pokazuje, że europejscy kierowcy samochodów elektrycznych nie tylko czerpią przyjemność z zeroemisyjnej mobilności, ale również pokonują spore odległości. Rocznie przejeżdżają średnio o 630 km więcej niż kierowcy pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi, jak wynika z niedawno przeprowadzonego na zlecenie marki badania.

Pomagając lepiej zrozumieć doświadczenia związane z jazdą oraz punkt widzenia europejskich kierowców, badanie pokazało, że kierowcy samochodów elektrycznych wyznaczają trendy na europejskich drogach, przejeżdżając rocznie średnio 14 200 km.

Porównując te dane z wynikami uzyskanymi przez kierowców samochodów spalinowych, którzy rocznie przejeżdżają średnio 13 600 km, badanie to rysuje optymistyczną perspektywę dla zrównoważonej mobilności.

Nawiązując do obchodzonego 5 czerwca Światowego Dnia Ochrony Środowiska, którego celem jest promowanie ogólnoświatowej świadomości oraz działań na rzecz środowiska naturalnego, wnioski z badania pokazują mobilność elektryczną i korzyści, jakie z niej płyną dla środowiska, jako kluczowe czynniki pomagające mierzyć się z wyzwaniami w zakresie ochrony klimatu.

Wśród uczestników badania w Europie najwięcej kilometrów przejechali włoscy kierowcy samochodów elektrycznych, osiągając średnio przebieg ponad 15 000 km rocznie, a tuż za nimi uplasowali się kierowcy z Niderlandów (14 800 km), pokazując, że osoby, które przestawiły się już na napęd elektryczny, dobrze czują się za kierownicą pojazdów zeroemisyjnych.

Co cieszy, większość (69%) europejskich kierowców samochodów elektrycznych jest zadowolonych z dostępnej obecnie infrastruktury stacji ładowania. Podobnie, prawie jedna czwarta (23%) mówi, że niewystarczająca infrastruktura stacji ładowania stanowi najczęstszy mit pojawiający się wokół jazdy samochodami elektrycznymi, co świadczy o wysokim poziomie zadowolenia dotychczasowych kierowców tych samochodów i jest szansą na zwiększenie ich liczby w przyszłości.

Badanie ujawniło również silną rozbieżność pomiędzy opiniami na temat ładowania i infrastruktury wyrażonymi przez kierowców pojazdów elektrycznych korzystających już z tych urządzeń, a wrażeniami kierowców pojazdów spalinowych, którzy nie mieli jeszcze okazji z nich korzystać.

  • 56%1 europejskich kierowców pojazdów spalinowych, którzy nie rozważają zakupu samochodu elektrycznego, uważa, że liczba punktów ładowania jest niewystarczająca
  • 56% uważa, że zakup samochodów elektrycznych jest droższy w porównaniu z ich odpowiednikami z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi
  • 48% sugeruje, że nie ma wystarczającej publicznej infrastruktury stacji ładowania

Jednakże ponad jedna czwarta europejskich kierowców samochodów elektrycznych wśród największych mitów związanych z tym napędem wymienia rozładowanie akumulatora w trakcie jazdy (28%), czas ładowania (30%) oraz wysokie koszty (31%), co świadczy o tym, że ładowanie i obsługująca je infrastruktura znajdują się na wystarczającym poziomie rozwoju.

Badanie firmy OnePoll przeprowadzone na grupie 7000 respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Holandii, Hiszpanii, Włoch i krajów skandynawskich (Norwegia, Szwecja i Dania) w dniach 29 stycznia – 23 lutego 2021 roku. Badanie zostało przeprowadzone online przez odpowiednio akredytowanych ankieterów. Respondentów jeżdżących pojazdami elektrycznymi lub spalinowymi wybrano za pomocą pytań przesiewowych i danych profilowych, aby zapewnić odpowiednią strukturę demograficzną badania. Ustalono określone limity, aby zapewnić reprezentatywność rynkową.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze