Karolina Chojnacka

Wiemy, jak będzie wyglądać inauguracyjne trofeum Extreme E

Extreme E ujawniło, jak będą wyglądać inauguracyjne trofea, które otrzymają zwycięzcy X Prix.

Trofeum zaprojektował Mariano Pineyrua, który wziął udział w organizowanym przez Extreme E konkursie. Jego projekt został wybrany spośród ponad 100 nadesłanych zgłoszeń z 31 krajów, zarówno od dzieci, jak i dorosłych.

Jury konkursu oceniało projekty między innymi pod względem kreatywność, techniczność i tego czy wywołuje emocje.

Trofeum Extreme E

Przeczytaj też: Extreme E: już za miesiąc zelektryzuje wszystkich off-road’owa rywalizacja

Po długich rozważaniach i dyskusjach wybrano projekt Mariano Pineyrua, który pochodzi z Urugwaju. Pomysł jest prosty i inspirowany kształtem logo Extreme E.

Każde z pięciu trofeów X Prix zostanie stworzone z innego materiału, inspirowanego kwestią środowiskową, którą mistrzostwa podkreślają w danym miejscu, w którym odbywa się rywalizacja. Na przykład trofeum, które otrzyma zwycięzca IV etapu, odbywającego się w lasach deszczowych Brazylii, zostanie wykonane ze spalonego drewna. Tym samym trofeum spełnia cel Extreme E, jakim jest podnoszenie świadomości na temat kryzysu klimatycznego przy użyciu materiałów pochodzących z recyklingu.

Przeczytaj też: Extreme E startuje już w kwietniu. Gdzie będą się ścigać zawodniczki i zawodnicy?

Mariano Pineyrua, zwycięzca konkursu na projekt trofeum Extreme E, powiedział:

Chciałem pokazać walory i cel Extreme E za pomocą atrakcyjnego i innowacyjnego trofeum. Myślę, że ta kategoria wyścigów zmieni zasady gry w sportach motorowych na całym świecie i nie mogę się doczekać, aż zwycięzcy podniosą zaprojektowane przeze mnie trofea. Dziękuję Extreme E i jury za wybór mojego projektu.

Pierwsze trofeum zostanie wręczone zwycięzcy pierwszego X Prix w niedzielę 4 kwietnia w Arabii Saudyjskiej.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowe barwy brytyjskiej legendy. Oto Williams FW43B

Williams zaprezentował bolid Formuły 1 na nadchodzący sezon 2021 - FW43B.

Williams FW43B, którym w tym roku będą ścigali się George Russell i Nicholas Latifi wizualnie mocno różni się od swojego poprzednika z sezonu 2020. Przód bolidu jest zdominowany przez biel, natomiast tylna część samochodu jest jest niebieska, ze wzorem w paski i motywem „W” z logotypu Williamsa. Całość uzupełniają żółte wstawki.

Williams FW43B

Przeczytaj też: Aston Martin AMR21, czyli powrót brytyjskiej legendy do Formuły 1

Sezon 2021 będzie pierwszym pełnym sezonem Williamsa od czasu przejęcia zespołu przez grupę inwestycyjną Dorilton Capital. Po zmianach kadrowych w ekipie z Grove, szefem zespołu zostanie Simon Roberts, a dyrektorem generalnym Jost Capito:

Williams Racing to ikona sportu i zespół, który zyskał reputację sukcesu dzięki czystej determinacji i wytrwałości w połączeniu z innowacjami, pasją i umiejętnościami wyścigowymi oraz absolutną chęcią wygrywania . Wzloty i upadki są typowe dla każdej sportowej marki będącej w stawce przez dłuższy okres czasu, a historyczne osiągnięcia mogą być silnym czynnikiem motywującym, ale nie można na nich polegać definiując przyszły sukces we współczesnej erze Formuły 1.

Dlatego stworzyliśmy nowe, świeże malowanie samochodu 2021, takie, które podkreśla naszą niesamowitą przeszłość i zachowuje ducha, motywację, które pozostają u podstaw DNA Williamsa, a jednocześnie spogląda w przyszłość i wyznacza nasze długoterminowe ambicje powrotu do czołówki.

Przeczytaj też: Haas F1 Team, czyli amerykański zespół w rosyjskich barwach

Najnowsze

Salon BMW M i M Motorsport został otwarty w Polsce. Zobaczcie, jak wygląda!

Oprócz pełnej oferty drogowych modeli pasjonaci motorsportu mogą wybierać także spośród pojazdów znanych z torów całego świata, m.in. BMW M2 CS Racing, M4 GT3, M4 GT4, M6 GT3.

W nowym salonie kierowcy mogą nie tylko zapoznać się z pełną gamą modelową BMW M, w wyjątkowych indywidualnych konfiguracjach, ale również przetestować możliwości tych pojazdów podczas jazd próbnych. Dealer organizuje dla swoich klientów jazdy testowe odbywające się w klasycznych warunkach drogowych, jazdy na torze oraz „road tripy” w różnych malowniczych zakątkach Polski.

Salon BMW M i M Motorspor

Ponadto oferuje fanom BMW M możliwość udziału w cyklicznych wydarzeniach motorsportowych, organizowanych na prestiżowych torach wyścigowych. W czasie tych spotkań kierowcy doskonalą swoją technikę jazdy w oparciu o wiedzę i doświadczenie profesjonalistów, w tym m.in. Ireneusza Sikory – utytułowanego zawodnika sportów motorowych. 

Salon BMW M i M Motorspor

Architektura salonu BMW M Sikora łączy w sobie elegancję i prostotę formy oraz dynamizm charakterystyczny dla marki M. Cały dach obiektu jest podparty na pochylonych filarach, a imponujące, ponad 4-metrowe szyby swoim kształtem nawiązują do logo BMW M.

Salon BMW M i M Motorspor

Na indywidualne zamówienie zostało wykonane pokrycie ścienne, które w połączeniu z surowym, nowoczesnym wnętrzem nadało obiektowi elegancki oraz minimalistyczny charakter, pozwalający na zindywidualizowaną i pełną dynamiki ekspozycję pojazdów. Nowoczesne wyposażenie i meble stworzone zostały specjalnie z myślą o koncepcji całego obiektu. Dodatkowo z myślą o klientach stworzono Strefę Lounge, komfortowe miejsce spotkań, sprzyjające relaksowi i odpoczynkowi.

Salon BMW M i M Motorspor

Najnowsze

Klimatyzacja z systemem Nanoe – czy warto ją mieć w swoim samochodzie?

Kiedyś była luksusem zarezerwowanym dla droższych aut, teraz znajdziemy ją nawet w budżetowych modelach i to nierzadko w standardzie. Klimatyzacja to dziś jeden z podstawowych elementów wyposażenia.

Twórcą technologii Nanoe jest japoński Panasonic. Jej sekretem są tzw. rodniki hydroksylowe, które znajdują się w cząsteczkach jonowych powstających w wyniku poddawania pary wodnej działaniu wysokiego napięcia. Mówimy o naprawdę mikroskopijnych strukturach – cząsteczki Nanoe są średnio 500-krotnie mniejsze od cząsteczek pary wodnej.

Układ klimatyzacji nasyca powietrze cząstkami Nanoe zanim to dostanie się do kabiny samochodu. I robi to w zawrotnym tempie. W ciągu jednej sekundy w powietrzu przybywa 480 miliardów rodników hydroksylowych. Co istotne, system bazuje na wilgoci znajdującej się w powietrzu, więc nie wymaga żadnego działania ze strony kierowcy czy stosowania dodatkowych płynów.

Klimatyzacja z systemem Nanoe

Rodniki hydroksylowe wiążą wodór, więc unieszkodliwiają wirusy i bakterie znajdujące się w powietrzu – efektywność technologii Nanoe w unieszkodliwianiu wirusów grypy wynosi 99,9%. A to nie wszystko, bo oczyszczają również powietrze z alergenów, nieprzyjemnych zapachów, pleśni oraz pyłów PM 2.5 będących jednym z głównych składników smogu.

Klimatyzacja z systemem Nanoe

Mikroskopijne rozmiary cząsteczek sprawiają, że w łatwy sposób docierają w nawet najbardziej odległe zakamarki samochodu. Choć standardowe układy klimatyzacji przyczyniają się do osuszania powietrza, te z technologią Nanoe działają wręcz odwrotnie – nawilżają je, poprawiając samopoczucie kierowcy i pasażerów, a także pozytywnie wpływając na ludzką skórę. A zdolność do powstrzymywania rozwoju grzybów i pleśni sprawia, że klimatyzacja czas sama się oczyszcza.

Najnowsze

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Za pomocą najnowszego oprogramowania, modele ID.3 i ID.4 mogą być w Europie gruntownie aktualizowane online!

Samochody zawsze będą dostępne z aktualnym oprogramowaniem dzięki funkcji „Over-the-Air ”. Oprogramowanie w wersji ID.2.1, które określa wstępne techniczne warunki aktualizacji „Over-the-Air”, jest automatycznie instalowane we wszystkich nowych modelach z rodziny ID. wyprodukowanych od 8 tygodnia kalendarzowego tego roku.

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Od lata tego roku Volkswagen zapewni użytkownikom modeli z rodziny ID. aktualizacje regularnie co trzy miesiące. Oprócz optymalizacji wydajności oprogramowania mogą one również obejmować instalację nowych funkcji lub opcji wyposażenia.

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Pierwsze aktualizacje „Over-the-Air” są w tej chwili z powodzeniem testowane na ponad 3000 aut firmowych. Wkrótce pierwsi klienci będą mogli korzystać z ciągłej poprawy wydajności systemu oraz z nowych funkcji. W ten sposób Volkswagen wyznacza ważny punkt w rozwoju architektury elektronicznej swoich samochodów.

Najnowsze