Wielkie starcie Subaru Impreza vs Mitsubishi Lancer
15 marca, na Torze Wyścigowym Kielce odbędzie się impreza dla posiadaczy i użytkowników najmocniejszych modeli Subaru Impreza oraz Mitsubishi Lancer.
Utrzymana w konwencji rywalizacji, impreza będzie miała charakter happeningu, spotkania pasjonatów legendarnych modeli samochodów. Idea imprezy została oparta na odwiecznej rywalizacji znanej z rajdowych tras całego świata. W założeniu będzie to pierwsza z organizowanych co roku imprez tego typu.
Idea spotkania
Naprzeciw siebie stanie grupa łącznie 40 posiadaczy legendarnych samochodów – po 20 z każdej ze stron. W tej rywalizacji wezmą udział właściciele wyłącznie turbodoładowanych modeli Subaru Impreza (GT, WRX, WRX STI) oraz Mitsubishi Lancer EVO. Modeli od wielu lat rywalizujących ze sobą na rajdowych trasach całego świata. Dwóch odmiennych, a zarazem tak podobnych koncepcji aut, które w swych cywilnych odmianach elektryzują osiągami nie tylko pasjonatów rajdów.
Wielkie starcie na torze Kielce – Subaru Impreza vs. Mitsubishi Lancer |
![]() |
fot. SJS |
Udział w rywalizacji
Znając podejście posiadaczy Subaru oraz Mitsubishi do swoich samochodów – coś więcej niż środek lokomocji – rzadko spotyka się auta seryjne, bez jakichkolwiek modyfikacji. Z tego powodu wspólnie z Partnerem technicznym wydarzenia, firmą 4Turbo zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie rywalizacji w dwóch klasach:
- Stock – samochody z oponami posiadającymi homologację drogową,
- Outlow – samochody z oponami wyczynowymi bez homologacji drogowej.
Program spotkania
Zakłada on po 3 przejazdy każdego z 3 odcinków specjalnych wytyczonych na Torze „Kielce”. Każdy z uczestników uzyska zatem 9 czasów, które następnie sumowane będą w klasyfikacji indywidualnej jak i zespołowej. Aby nie rozpalać dodatkowo „wyścigu zbrojeń” wśród uczestników, za oficjalnego zwycięzcę „Wielkiego starcia” uważany będzie najlepszy zawodnik z klasy Stock. Otrzyma puchar przechodni oraz prawo jego obrony w kolejnej, planowanej na przyszły rok imprezie tego typu. W ten sposób jako organizator, Szkoła Jazdy Subaru pragnie promować technikę jazdy, a nie profesjonalnie przygotowane do sportu samochody.
Do klasyfikacji zespołowej zaliczane będą czasy najszybszych 15 uczestników z każdej ze stron.
Godz. 08:30 – 09:30 Rejestracja uczestników, badanie techniczne pojazdów wspólnie z 4Turbo;
Godz. 09:30 – 10:00 Powitanie uczestników, omówienie zasad bezpieczeństwa na torze, szkolenie teoretyczne;
Godz. 10:00 – 13:00 Próby sportowe z użyciem fotokomórki OS1, OS2;
Godz. 13:00 – 13:45 Przerwa techniczna;
Godz. 13:45 – 16:00 Próby sportowe z użyciem fotokomórki OS2, OS3;
Godz. 16:00 – 16:30 Pamiątkowe zdjęcie, ogłoszenie wyniku rywalizacji, ceremonia dekoracji zwycięzców;
Godz. 16:30 – Przewidywane zakończenie spotkania.
Koszty:
Koszt uczestnictwa w imprezie wynosi 290 zł brutto.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: