Widzieliście kiedyś samochód, który radzi sobie z grawitacją, genetyką i rakietami?

Czy kiedykolwiek widzieliście, jak samochód pokonuje grawitację i przyspiesza z miejsca obok spadającego żyrandola, jak rozróżnia identyczne bliźnięta lub sprawdza się w starcie z rakietą? Ten model to wszystko potrafi!

W nowej serii filmów wideo stworzonych dla Forda, w pełni elektryczny Mustang Mach-E podejmuje wszystkie te wyzwania. Uwaga, podpowiedź: wygrywa.

W Europie zostaną opublikowane cztery filmy:

  • Mustang Mach-E kontra grawitacja: Moment obrotowy w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E 2021 jest potężny. Ale czy jest on wystarczająco potężny, by podważyć prawa grawitacji? Zobacz, jak elektryczny Mustang konkuruje ze spadającym żyrandolem,w próbie porównującej zdolności startu,

  • Mustang Mach-E kontra rakieta: Zasięg w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E z 2021 roku jest imponujący. Ale co to oznacza – imponujący zasięg? Zasięg 610 km Mustanga Mach-E z opcjonalnym akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na tylne koła (w cyklu WLTP*) pomaga zobrazować 3,5-metrowa rakieta

  • Mustang Mach-E kontra zespół pit-stopu: Możliwość bezprzewodowej zdalnej aktualizacji pozwala w pełni elektrycznemu Mustangowi Mach-E 2021 uaktualniać systemy z niemal każdego miejsca. Ale czy mogą konkurować z mobilnym zespołem pit-stopu na skrzyni ładunkowej ciężarówki? Jest tylko jeden sposób, aby się o tym przekonać

  • Mustang Mach-E kontra genetyka: w pełni elektryczny Mustang Mach-E 2021 roku jest w stanie uczyć się zachowań i dostosować się do preferencji poszczególnych kierowców. Ale czy jest na tyle inteligentny, aby odróżnić kierowców identycznych?

Seria filmów została wyprodukowana w USA i nakręcona częściowo w tym samym miejscu, które wykorzystano w filmie „Le Mans '66” z 2019 r. (tytuł oryg. „Ford kontra Ferrari”), opowiadającym o wyzwaniu, w którym sprawdziły się pojazdy Forda.

Najnowsze

Opel Manta GSe ElektroMOD – retro pod napięciem

Opel Manta GSe ElektroMOD nawiązuje do Opla Manty z 1970 r., a jednocześnie wpisuje się w coraz popularniejszą wśród fanów motoryzacji i kolekcjonerów modę na „restmody”.

W pełni elektryczna Manta GSe ElektroMOD z całkowicie cyfrowym kokpitem jest tak samo sportowa, jak oryginalny Opel GSe. Transformacja w ElektroMOD pokazuje również ponadczasowość linii z 1970 r. Muskularność i prostota sprzed pół wieku wciąż idealnie współgrają z dzisiejszą stylistyką Opla.

„MOD” to skrót od angielskich słów modern (nowoczesny) i modification — gdyż samochód jest modyfikacją pierwowzoru z wykorzystaniem nowoczesnej technologii. 

Pisane z niemiecka „Elektro” to z kolei nawiązanie do pojazdu Opel Elektro GT, który 50 lat temu ustanawiał rekordy świata dla samochodów elektrycznych.

{{ gallery(3226) }}

Producent zapowiada, że do 2024 r. każdy model Opla będzie zelektryfikowany. Już dziś klienci mają do wyboru hybrydy plug-in, czyli z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu, takie jak Grandland X, oraz w pełni elektryczne samochody o napędzie akumulatorowym, w tym małą Corsę‑e i „salonkę na kołach” Zafirę‑e Life, a także dostawcze Combo‑e cargo i Vivaro‑e.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Wiemy, kiedy Toyota zaprezentuje nowego elektrycznego SUV-a. Czy to możliwe, że już go wcześniej widziałyśmy?

Światowa rodzina elektrycznych SUV-ów zyska niedługo nowego członka. W kwietniu, na targach Shanghai Motor Show 2021,Toyota zaprezentuje nowego elektrycznego SUV-a z zasilaniem akumulatorowym. Tylko czy faktycznie jest „nowy”?

Toyota zapowiedziała, że na targach Shanghai Motor Show 2021 w kwietniu zaprezentuje średniej wielkości elektrycznego SUV-a.  Co już wiemy o tym aucie?

Samochód został zaprojektowany na nowej platformie e-TNGA, opracowanej specjalnie z myślą o zelektryfikowanych autach. Architektura e-TNGA ułatwia projektowanie nowych samochodów, ponieważ kluczowe komponenty samochodu mają na stałe wyznaczone miejsce w konstrukcji auta. Dzięki temu łatwiej jest wymieniać, modyfikować i zmieniać położenie pozostałych części. Platforma e-TNGA umożliwia zastosowanie napędu na tył, na przód oraz na cztery koła. Można na niej zamontować akumulatory o różnych pojemnościach i silniki o różnych mocach, odpowiednio do rodzaju samochodu i jego przeznaczenia.

Toyota zapowiada nowego elektrycznego SUV-a

Przeczytaj też: Toyota zapowiada nowego SUV-a z elektrycznym napędem na baterię!

W grudniu 2020 roku Toyota opublikowała zarys sylwetki nowego, elektrycznego modelu. Musimy przyznać, że coś on nam przypomina…

W kwietniu 2020 roku światło dzienne ujrzał nowy SUV Toyoty segmentu B, hybrydowy Yaris Cross. Został on oparty na platformie GA-B z serii TNGA.

Toyota zapowiada nowego elektrycznego SUV-a

Przeczytaj też: Toyota Yaris Cross – nowy SUV zaprezentowany! Zobacz jak wygląda na zdjęciach

Prawda, że podobne? Targi motoryzacyjne w Szanghaju rozpoczną się 19 i 20 kwietnia dniami prasowymi. Wystawa zostanie otwarta dla publiczności od 21 do 28 kwietnia 2021 roku. Wtedy przekonamy się, czy Toyota zaprezentuje światu elektryczną wersję Yaris Cross, czy też coś całkowicie innego i nowatorskiego. 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Karetką po torze wyścigowym. Kierowcy ambulansów szkolą się z bezpiecznej jazdy

W godzinach szczytu jazda karetką na sygnale coraz częściej zaczyna przypominać jazdę po ekstremalnym torze z przeszkodami. Dotarcie do pacjenta przez zakorkowane ulice potrafi być dla kierowcy karetki nie lada wyzwaniem, a niebezpieczne, zagrażające życiu i zdrowiu sytuacje czają się za każdym rogiem.

Korki oraz kierowcy łamiący przepisy i wjeżdżający wprost pod koła rozpędzonych karetek nie ułatwiają pracy ratowników medycznych. Wręcz przeciwnie, w ten sposób zwiększa się liczba niebezpiecznych sytuacji, które mogą potencjalnie prowadzić do wypadków i kolizji z udziałem karetek. Piotr Owczarski, główny specjalista ds. promocji, marketingu i środków zewnętrznych Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SPZOZ w Warszawie, w rozmowie z telewizją TVN powiedział:

Pracujemy w trudnych warunkach, często pod presją czasu, bo dobro pacjenta jest najważniejsze, a w takich sytuacjach o wypadek czy kolizję nietrudno. Stolica jest przeładowana samochodami, a dla wielu jadący na sygnale ambulans nic nie znaczy. Dochodzi więc do zajeżdżania drogi, niekontrolowanych hamowań i wielu innych niebezpiecznych sytuacji. Tymczasem mało kto wie, że każdego dnia na ulice rejonu operacyjnego stołecznego pogotowia wyjeżdża ponad 80 ambulansów, a na każdej zmianie pracuje w nich prawie 300 osób.

Przeczytaj też: Wjechał prosto pod koła karetki

By zwiększyć bezpieczeństwo swoich kierowców i kierowców-ratowników, dyrekcja warszawskiego pogotowia, wysłała ich na szkolenie z doskonalenia techniki jazdy na torze Modlin. Wcześniej w ten sposób swoje umiejętności doskonalili funkcjonariusze Służby Ochrony Państwa, kierowcy służb specjalnych, Żandarmerii Wojskowej, policjanci i kierowcy VIP.

Kierowcy karetek pod okiem trenerów ze szkoły bezpiecznej jazdy będą uczyć się między innymi, jak bezpiecznie hamować na śliskiej i mokrej nawierzchni, jak wyjść z poślizgu czy jak reagować na niebezpieczne sytuacje na drodze. Adam Bernard, trener z Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy, w rozmowie z telewizją wyznał:

Pokazujemy i uczymy, jak hamować awaryjnie, jak zachować się w sytuacji poślizgu nadsterownego i podsterownego, czyli jak auto ucieka przodem i tyłem oraz uświadamiamy, jak prędkość wpływa na zachowanie auta. Po tego typu szkoleniach wypadkowość spada aż o jedną trzecią. Co zyskują warszawiacy? Karetki szybciej i jeszcze bezpiecznej dojadą do pacjentów.

Kierowcy karetek szkolą się z bezpiecznej jazdy

Przeczytaj też: Samochód uderzył w karetkę tak mocno, że ta się przewróciła na bok!

Szkolenie będzie składać się z zajęć teoretycznych i praktycznych. Te ostatnie, w miarę możliwości, będą się odbywać w ekstremalnych warunkach pogodowych. Tory, na których ćwiczyć będą kierowcy karetek, składają się z czterech płyt poślizgowych, płyt z szarpakiem, przeszkód suchych i mokrych. Ćwiczenia i symulacje będą odbywać się w kontrolowanych warunkach jazdy, ale z bardzo dużą intensywnością, bo praktyka czyni mistrza. A od tej konkretnej praktyki, zależeć będzie zdrowie i życie ludzi.

Przeczytaj też: Ten wyjątkowy, przebudowany pick-up pomaga ratować ludzkie życie. Jedyna taka karetka w Polsce!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Gosia Rdest zdradza plany na sezon 2021!

Gosia Rdest zdradza swoje plany na sezon 2021! Najszybsza Polka w wyścigach samochodowych ponownie wystartuje w Alpine Europa Cup.

Gosia Rdest w sezonie 2021 ponownie wystartuje w Alpine Europa Cup. Najszybsza Polka w wyścigach samochodowych będzie reprezentować barwy zespołu Chazel:

Bardzo się cieszę, że powracam do Alpine Europa Cup. Ubiegły rok poświęciłam głównie na naukę auta oraz nowych dla mnie torów i z biegiem czasu szło mi coraz lepiej, czego dowodem jest seria szóstych pozycji w ostatnich 5 wyścigach. Teraz jestem w pełni gotowa na walkę o czołowe pozycje i liczę, że będziecie trzymać mocno za mnie kciuki.

Gosia Rdest zdradza plany na sezon 2021

Przeczytaj też: Gosia Rdest – pierwsza Polka i jedyna kobieta w Alpine Elf Europa Cup

Team Chazel to utytułowana marka znana fanom sportów motorowych z zarówno francuskich jak i europejskich torów oraz odcinków specjalnych. Od 1994 roku zajmują się przygotowaniem i obsługą samochodów rajdowych oraz wyścigowych. W zeszłym roku, samochodem Alpine – A110, wywalczyli pierwsze miejsce w Francuskich Mistrzostwach Wyścigów Wytrzymałościowych na torze Magny Cours. 

Gosia Rdest zdradza plany na sezon 2021

Sezon 2021 będzie czwartym w historii monomarkowego pucharu Alpine.

Tegoroczny kalendarz Alpine Europa Cup składać będzie z sześciu rund. Kierowcy wystartują łącznie w 12 wyścigach na torach Francji, Belgii, Hiszpanii i Portugalii. Po raz pierwszy Gosię Rdest zobaczymy w pucharowym Alpine w weekend wielkanocny na torze Nogaro. Kolejne rundy odbędą się na Magny-Cours, Spa, Circuit de Barcelona-Catalunya, Paul Ricard i Portimao. W tym sezonie Gosia wystąpi w zespole Chazel.

Kalendarz Alpine Europa Cup 2021

  1. Nogaro 3-5 kwietnia
  2. Magny-Cours 7-9 maja
  3. Spa 18-20 czerwca
  4. Barcelona 2-4 września
  5. Le Castellet 1-3 października
  6. Portimao 22-24 października

W planach Gosi Rdest na sezon 2021 pozostają też starty w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, jednak decyzja w jakim zakresie oraz jakim autem to nastąpi nie została jeszcze podjęta.

Najnowsze