Widziano Tura
W związku z zastojem w zakupach opancerzonych pojazdów w kraju, ich największy polski producent rusza na podbój Azji swoim najnowszym pojazdem Tur 3.
Tur 3 podczas prób w AMZ |
Fot. E. Milcar
|
AMZ Kutno wystartował wspólnie z Metalexportem w przetargu w Indiach na opancerzony pojazd patrolowy. Aktualnie najnowszy kutnowski wyrób Tur 3 przechodzi testy w Kaszmirze, których wniki będą znane we wrześniu. Oprócz polskiego producenta zgłosiły się jeszcze 2 firmy.
W Turze 3 sięgnięto po włoskie podwozie o dmc. 6.5 t. firmy Bremach (Tur 1- Iveco Daily 4×4, Tur 2 – Renault Sherpa). Pojazd swoim wyglądem najbardziej przypomina Dzika 3.
Tur w wersji „indyjskiej” ma przewozić sześciu żołnierzy. Opancerzenie ma chronić ich przed pociskami kalibru 7,62×51 mm z odległości 10 m. Pojazd wyposażono w silnik o mocy 176 KM oraz manualną 6 biegową przekładnię. Skutkuje to niezłymi osiągami, choćby prędkością maksymalną 130 km/h i czasem rozpędzania do 100 km/h – 22 s. Parametry świadczące o możliwościach jazdy w terenie także są godne uwagi: prześwit 275 mm, zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 35°, kąt natarcia 43°, kąt zejścia 51°.
Poniżej na zdjęciach poprzednicy Tura 3:
Dzik 3 sprzedany w ilosći 600 sztuk do Iraku |
Fot. E. Milcar
|
Tur 1 |
Fot. E. Milcar
|
Tur 2 |
Fot. E. Milcar
|
Najnowsze
-
Nowe paliwo E10 na stacjach. Czy szkodzi samochodom z LPG?
Przed wprowadzeniem paliwa E10 na polskie stacje, dużo się mówiło o jego szkodliwości dla niektórych silników. Zasadne jest też pytanie, czy kierowcy jeżdżący na LPG, powinni uważać na E10? Okazuje się, ze są ku temu przesłanki. -
To najgorsze zachowanie motocyklistów? To przez nich musimy się wstydzić
-
Wygląda skromnie, ale tu powstanie droga za miliard, którą szybko pojedziemy do granicy
-
Kontrolka EPC to zagadka dla kierowców. Tymczasem to bardzo ważna informacja
-
Tym kodem komunikują się kierowcy. Policja zwraca uwagę na jeden sygnał
Zostaw komentarz: