Węgierskie kwalifikacje
Pomimo optymistycznego nastawienia musieliśmy niestety pogodzić się z faktem, że kierowcy BMW Sauber nie byli w stanie pojechać wystarczająco szybko, aby wystartować w drugiej części kwalifikacji przed GP Węgier.
Fernando Alonso |
fot. Renault
|
Kwalifikacje wygrał dzisiaj niespodziewanie Fernando Alonso.
Na skutek awarii systemu pomiarowego na torze Hungaroring, po upływie regulaminowego czasu Q3, przez chwilę trwało zamieszanie dotyczące kolejności zawodników. Po kilku minutach okazało się,
że tuż za byłym Mistrzem Świata znaleźli się Sebastian Vettel i Mark Webber. To już kolejny raz, kiedy kierowcy Red Bull Racing staną na początkowych miejscach startowych w wyścigu.
Brawn GP przeżywa trudne chwile. Już na początku sezonu prorokowano, że zespół będzie musiał w końcu „dostać zadyszki”. Zdaje się, że właśnie nadszedł ten moment. Jenson Button uzyskał dzisiaj 8. wynik. Rubens Barrichello jeszcze na niecałe dwie minuty przed końcem Q2 zajmował 9. miejsce. Niestety, nie udało mu się zakwalifikować do trzeciej sesji. Szybsi w ostatniej minucie okazali się Nakajima, Buemi, Kovalainen i Massa, który chwilę później uległ wypadkowi.
Niezłą dyspozycję z treningów potwierdzili kierowcy McLaren Mercedes. Lewis Hamilton będzie mógł rozpocząć jutrzejszy wyścig
z drugiej linii i dysponując podobnie jak w GP Niemiec systemem odzyskiwania energii, być może będzie mógł walczyć o czołowe pozycje. Czy wytrzyma jednak tempo jakie do tej pory narzucali kierowcy Red Bull? Z pewnością młody niemiecki kierowca Sebastian Vettel będzie chciał wygrać ten wyścig. Od prowadzącego w klasyfikacji Grand Prix Jensona Buttona dzieli go w tej chwili 21 punktów.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:21.313 |
1:20.826 |
1:21.569 |
20 |
2 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:21.178 |
1:20.604 |
1:21.607 |
20 |
3 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:20.964 |
1:20.358 |
1:21.741 |
22 |
4 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:20.842 |
1:20.465 |
1:21.839 |
23 |
5 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:20.793 |
1:20.862 |
1:21.890 |
24 |
6 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:21.659 |
1:20.807 |
1:22.095 |
29 |
7 |
4 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:21.500 |
1:20.647 |
1:22.468 |
25 |
8 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:21.471 |
1:20.707 |
1:22.511 |
20 |
9 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:21.407 |
1:20.570 |
1:22.835 |
24 |
10 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:21.420 |
1:20.823 |
– |
18 |
11 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:21.571 |
1:21.002 |
– |
20 |
12 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:21.416 |
1:21.082 |
– |
18 |
13 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:21.558 |
1:21.222 |
– |
17 |
14 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:21.584 |
1:21.242 |
– |
19 |
15 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:21.278 |
1:21.389 |
– |
21 |
16 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:21.738 |
– |
– |
8 |
17 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:21.807 |
– |
– |
12 |
18 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:21.868 |
– |
– |
5 |
19 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:21.901 |
– |
– |
8 |
20 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:22.359 |
– |
– |
10 |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: