Weekend F1 w Bahrajnie rozpoczęty

Na pięknie przygotowanym torze w Bahrajnie poranna sesja treningowa zdawała się przywracać zeszłoroczny porządek w stawce Formuły 1.

Piątkowe obserwacje Roberta
fot. BMW Motorsport

Na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton a za nim dwóch kierowców BMW Sauber. Swoje najlepsze czasy uzyskali oni na oponach z bardziej miękkiej mieszanki. McLaren zastosował nową wersję zmodyfikowanego dyfuzora. Jak stwierdził szef zespołu Martin Whitmarsh jest to adaptacja rozwiązania używanego w trakcie GP Chin zwiększająca nieco siłę docisku. Obecny lider w klasyfikacji kierowców Jenson Button uzyskał piąty czas a jego kolega z zespołu Brawn GP Rubens Barrichello siódmy. Zwycięzcy ostatniego Grand Prix Sebastian Vettel i Mark Webber wypełniając swój program treningowy uzyskali odpowiednio dwunasty i dziewiąty czas. Bridgestone wybrał na tor Sakhir super miękkie i średnie opony. Mimo temperatury wynoszącej ponad 50 stopni Celsjusza doprowadzenie twardszych opon do odpowiedniej temperatury nastręczało kierowcom nieco trudności.

Na wyścig w Bahrajnie zmian dokonano w bolidach Renault. Nelson Piquet jeździł dziś z dyfuzorem jaki miał w swoim samochodzie Fernando Alonso tydzień temu w Chinach. Dla Hiszpana przygotowano nowe rozwiązanie. Zespół Force India wprowadził pakiet, który wydaje się pozwalać Adrianowi Sutilowi
i Giancarlo Fisichelli na zmniejszenie nieco dystansu do lepszych zespołów. Trzeba pamiętać, że Sutil miał szansę na zdobycie punktowanej pozycji w GP Chin. Lepsze wyniki po wprowadzeniu nowych rozwiązań mogą więc być zapowiedzią zwyżkującej dyspozycji Force India.

Decyzje dotyczące użycia KERS podejmowane są przez zespoły z wyścigu na wyścig. W piątkowych sesjach treningowych w Bahrajnie systemu używali kierowcy McLaren, Renault, BMW Sauber i Felipe Massa z Ferrari. Ze względu na trzy długie proste Sakhir jest jednym z torów, na którym system ten może przynieść zdecydowanie korzyść

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:33.647

19

2

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:33,907

0,260

17

3

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:33.938

0,291

17

4

16

Nico Rosberg

Williams

1:34.227

0,580

24

5

22

Jenson Button

Brawn GP

1:34.434

0,787

15

6

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:34.502

0,855

24

7

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:34.531

0,884

18

8

3

Felipe Massa

Ferrari

1:34.589

0,942

17

9

14

Mark Webber

Red Bull

1:34.827

1,180

21

10

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:34.827

1,180

19

11

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:34,880

1,233

24

12

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:34.938

1,291

21

13

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:34,974

1,327

21

14

20

Adrian Sutil

Force India

1:35,021

1,374

18

15

9

Jarno Trulli

Toyota

1:35.036

1,389

22

16

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:35.042

1,395

16

17

10

Timo Glock

Toyota

1:35.333

1,686

20

18

7

Fernando Alonso

Renault

1:35.348

1,701

24

19

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:35.353

1,706

22

20

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:35.369

1,722

15

Nico Rosberg, Williams
fot. Williams

O swojej obecności przypomniał po południu „książę treningów” czyli kierowca Williamsa Nico Rosberg. Na jedenaście odbytych w tym sezonie sesji treningowych po raz siódmy uzyskał najlepszy czas. Był to wynik lepszy o ponad 0,3 sekundy od porannego rezultatu Lewisa Hamiltona. Pod koniec sesji z drugim czasem na linii mety zameldował się Fernando Alonso spychając na trzecią pozycję Jarno Trulliego z Toyoty. Po porannej ewaluacji opon i dostosowywaniu ustawień bolidów wszyscy kierowcy przejechali znacznie dłuższy dystans niż w pierwszej sesji, koncentrując się na symulacji wyścigu.
Sesja przebiegała spokojnie. Szerokie strefy wokół newralgicznych punktów umożliwiały bezpieczne wycieczki poza tor Adrianowi Sutilowi, Lewisowi Hamiltonowi, Timo Glockowi i Jarno Trulliemu.
Gdyby porównać końcówkę tabeli wyników z którąś z tabel zeszłorocznych wygląda ona naprawdę jakby ktoś w odwrotnej kolejności wpisał nazwiska kierowców. Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę, że treningi niekoniecznie stanowią reprezentację prawdziwego układu sił i mieć nadzieję, że Robert Kubica miał w swoim bolidzie bardzo dużo paliwa w drugiej sesji treningowej. 

 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

16

Nico Rosberg

Williams

1:33.339

36

2

7

Fernando Alonso

Renault

1:33.530

0,191

25

3

9

Jarno Trulli

Toyota

1:33.616

0,277

37

4

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:33.661

0,322

29

5

14

Mark Webber

Red Bull

1:33.676

0,337

32

6

22

Jenson Button

Brawn GP

1:33.694

0,355

35

7

20

Adrian Sutil

Force India

1:33,763

0,424

30

8

10

Timo Glock

Toyota

1:34.764

0,425

37

9

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:33.885

0,546

30

10

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:33,899

0,560

36

11

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:33.994

0,655

30

12

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:34.025

0,686

23

13

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:34.127

0,788

37

14

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:34.366

1,027

26

15

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:34,411

1,072

29

16

3

Felipe Massa

Ferrari

1:34.564

1,225

34

17

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:34,605

1,266

31

18

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:34.670

1,331

28

19

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:34.764

1,425

35

20

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:34,790

1,451

33

 

Najnowsze

Wiosna w Hondzie

Dealerzy Hondy przygotowali specjalnie dla Was akcję "Wiosna u dealerów Hondy". Jeśli jesteś właścicielem motocykla marki Honda, odwiedź najbliższy autoryzowany serwis.

fot. Honda

W dniach 8-10 maja 2009 Honda Poland organizuje akcję „Wiosna u dealerów Hondy”. W tym okresie klienci autoryzowanych, motocyklowych stacji serwisowych Hondy będą mogli skorzystać ze specjalnie przygotowanej dla nich oferty.

 Obejmuje ona bezpłatne sprawdzenie stanu technicznego motocykla oraz atrakcyjne rabaty:
* 20% – na oryginalne akcesoria oraz części Honda;
* 20% – na oleje Honda, w tym filtr oleju i wymiana gratis;
* 25% – na oleje Castrol, w tym wymiana gratis;
* 20% – na opony Pirelli.

Wiosenna akcja serwisowa ma na celu sprawdzenie stanu technicznego motocykli przed okresem wakacyjnym, a tym samym poprawę poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.

Najnowsze

Poradnik: jak jeździć na motocyklu i zachować kobiecość

Bycie kobietą bywa skomplikowane, a bycie kobietą i w dodatku motocyklistką, wymaga czasem zdolności niemalże ekwilibrystycznych. Wydaje się, że mężczyznom pod względem godzenia pasji motocyklowej np. z kwestiami zawodowymi czy rodzinnymi jest dużo łatwiej...

fot. P. Sołtysik

Mężczyźni zwykle nie malują się, nie noszą długich paznokci, biżuterii, spódnic czy pasujących do nich szpilek. No i te włosy. Ich nie wymagają aż tylu zabiegów by prezentowały się w miarę „normalnie” po zdjęciu kasku. Przynajmniej odpada im kilka typowo kobiecych zagadnień i dylematów. Bo jakże np. rozwiązać kwestię ładnego wyglądania – nie tylko w trakcie jazdy na motocyklu  – ale też przed i po niej?

No i w końcu, mężczyznom posiadanie czy spodziewanie się dziecka, nie wywraca „sezonu” do góry nogami.

Codziennie jeździć do pracy na motocyklu i wozić ciuchy do przebrania się? Zorganizować sobie w firmie szafę z dyżurnym kompletem lub dwoma? Okupować „pracową łazienkę przez pół godziny” celem przypudrowania nosa i zrobienia makijażu? Czy zakładać balaklawę (rodzaj kominiarki) i wyjeżdżać z domu w gotowym make-up’ie? Nie byłoby pewnie takich dylematów gdyby się pracowało w serwisie motocykli, jeśli jednak praca wymaga pełnienia pewnych funkcji reprezentacyjnych, zapędy motocyklowe często zostają odwieszone na kołek.

Jeżeli motocykl stanowi integralną część życia codziennego, jak mycie zębów i czysta bielizna, to sprawa wydaje się oczywista. Wszędzie, zawsze i wyłącznie na dwóch kołach. Jeśli traktowany jest natomiast jako pasja i hobby, częściej dochodzi do kompromisu. Jak radzą sobie motonitki? Wygrywa logistyka i praktycyzm.

Jeżdżące dziewczyny z forum motocyklowego Motocykl i Dziewczyna radzą:

  • jeśli praca tego wymaga, przygotuj komplet (dwa) na zmianę, trzymaj w firmowej szafie i wpadaj do pracy nieco wcześniej – nie tylko dzięki ominięciu na motocyklu korków – ale po to, by zdążyć się przebrać;
  • można wozić w kufrze lub plecaku te części garderoby, które nie zajmują dużo miejsca (lekkie obuwie, biżuteria etc.) lub są odporne na gniecenie (dżinsy, spódnica z niegniotącego się materiału etc.);
  • w wersji bardziej ekstremalnej: spódnicę można schować pod spodniami przeciwdeszczowymi, a górną część garderoby pod kurtką motocyklową, uprasowanie na tym często jednak traci, ale to wersja dla tych, którym szkoda poświęcać czas zaoszczędzony na motocyklu dla biurowych przebieranek;
  • używaj balaklawy (kominiarki): jeśli się malujesz nie ubrudzisz kasku kosmetykami, w pracy wystarczy tylko lekko poprawić makijaż ust, zwykle też fryzura nie będzie wymagała większej interwencji;
  • stosuj kosmetyki do włosów np. w spraju zawierające jedwab: włosy nie będą się elektryzowały;
  • jeśli masz grzywkę, lepiej jednak ją zapuść – na efekt grzywki spod kasku nie ma mocnych;
  • długie paznokcie: jeśli bez tipsów nie możesz żyć, zmień rękawiczki na takie pod które się zmieszczą, lub jeździj w bezpalcowych;
  • więcej luzu i przejmowania się tym, co ludzie pomyślą i jak się wygląda.

Kto powiedział, że jeżdżenie na motocyklu nie jest kobiece?

Najnowsze

Pomysł na weekend – wystawa Mercedesów klasy E

Zabierz koleżanki, męża, dzieci lub chłopaka i wybierz się na unikalną wystawę Ewolucja Klasy E, która będzie przez najbliższy miesiąc atrakcją dla odwiedzających salon Mercedes-Benz Warszawa. 16 kwietnia 2009 roku pod jednym dachem zaparkowały samochody, które obrazują zmiany, jakie przez 56 lat przechodziła sztandarowa limuzyna ze Stuttgartu.

fot. Mercedes

Na otwarcie wystawy najnowszym modelem Klasy E W 212 przyjechali Agnieszka Radwańska i Mateusz Kusznierewicz. Na wernisażu pojawił się także m.in. Mateusz Damięcki, który od lat jeździ coupe Klasy E, model W 123.

Ogólnodostępna wystawa „Ewolucja Klasy E” potrwa do 16 maja. Można ją oglądać w salonie Mercedes-Benz Warszawa przy ulicy Gottlieba Daimlera 1 do 16 maja. Wszystkie zebrane historyczne Klasy E są zarejestrowane w Polsce. Wstęp wolny.

Ewolucja Klasy E
W salonie Mercedes-Benz Warszawa udało się skompletować całą historię tego modelu. Osiem generacji ciekawych nowinek technicznych i przemyślanej stylistyki czynią ponad 60-letnią historię Mercedesa klasy E wartą uwagi. W żadnym innym modelu stuttgarcka marka nie zaoferowała tak różnorodnych typów nadwozia – limuzyny, kombi, coupe, kabrioletu i wariantów specjalnych, jak przedłużone limuzyny i samochody opancerzone. Od 1947 roku, kiedy Mercedes 170V zapoczątkował bezpośrednią linię przodków Klasy E, na rynek trafiło łącznie prawie 11 milionów pojazdów z tej serii.

fot. Mercedes

Następcą Mercedesa 170V był w 1953 roku Mercedes 180 z samonośnym nadwoziem, kształtem przypominającym ponton. Popularny w Polsce „Kubuś” był wyznacznikiem kieruneku rozwoju technicznego marki z gwiazdą. W roku 1961 pojawiły się czterocylindrowe wersje serii „Skrzydlaków”, a siedem lat później sensacją stał się kolejny model, tzw. przez osiem – „8”, którego sprzedano ponad milion egzemplarzy. Jego sukces przypieczętował oferowany od 1976 roku następca W123, z jeszcze większą liczbą wariantów nadwozia i debiutującym modelem kombi. Szeroką ofertę, składającą się z limuzyny, kombi, coupe, kabrioletu i wersji długiej, prezentowała w latach 1984 – 1995 pierwsza Klasa E serii W124. Przód z czterema reflektorami był znakiem rozpoznawczym serii debiutującej w roku 1995. W roku 2002 na rynku pojawiła się ósma generacja klasy E.

Poniżej opisy przygotowane przez właścicieli aut. 

fot. Mercedes

Mercedes-Benz 180 D (W 120) Ponton
Model W 120 produkowany był w latach 1953-1959. W tym okresie powstało 114 046 egz. tego modelu. Prezentowane auto pochodzi z 1955 roku, pochodzi z Krakowa, gdzie był użytkowany od lat 50. Kilka lat temu został gruntownie odrestaurowany przez poprzedniego właściciela p. Roszkiewicza, od którego auto odkupił obecny właściciel – Roman Dębecki. Auto uczestniczyło w kilkunastu zlotach i rajdach zabytkowych samochodów.

Wyposażony jest w 4-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 1767 cm3 i mocy 43 KM przy 3500 obr./min.
Stopień sprężania 1:19.
Typ silnika OM 636 VII.
Prędkość maksymalna 126 km/h.
Przyspieszenie 0-100 km/h – 27,5 sekundy.
Zużycie paliwa 8 l/100 km
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół: przód 1430 mm, tył 1475
Wymiary: długość 4485 mm, szerokość 1740 mm, wysokość 1560 mm
Opony 6.40×13
Masa 1220 kg,
Dopuszczalna masa całkowita 1650 kg.

fot. Mercedes

Mercedes-Benz W 110  Skrzydlak
Prezentowany model pochodzi z 1967 roku. Jest to wersja amerykańska, zakupiona w Pensylwanii. W 1996 został sprzedany do firmy Sobiesław Zasada Centrum SA – Gdańsk, gdzie służył jako reklama w salonie. W 1998 roku przekazano do Centrum Service Sp. z o.o. w  Warszawie, gdzie 9.09.1998 stałem się jego posiadaczem.
Pojemność  – 1988 cm³
Stop. sprężania  –   9 : 1
Moc / obroty –   105 / 5400
Zużycie paliwa –  9 – 14 l/100 km.
Prędkość max  – 100 mil/h

Mercedes-Benz 200 D (W 115) 
Model W 115 produkowany był w latach 1968-1976. W tym okresie powstało 1 800 000 egz. tego modelu. Prezentowane auto pochodzi z 1971 roku; większą część swojego życia przejeździł na Śląsku. W 2006 roku został kupiony przez obecnego właściciela. Celem tego zakupu była chęć uczestnictwa w zlotach i rajdach zabytkowych samochodów.

Wyposażone jest w 4-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 1988 cm3 i mocy 55 KM przy 4200 obr./min.
Moment 113 Nm przy 2400obr./min.
Stopień sprężania 1:21.
Typ silnika OM 615
Prędkość maksymalna 130 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h – 31,0 sekundy
Zużycie paliwa 7-8 l/100 km
Masa 1360 kg
Dopuszczalna masa całkowita 1880 kg 

Mercedes-Benz  W 123
Samochód odkupiliśmy w 2004 roku od przemiłego, starszego Pana z okolic Płońska. Podczas renowacji postanowiliśmy zmienić kolor. Wybraliśmy perłowy błękit. Nieoryginalny, ale nie mogliśmy oprzeć się jego wyjątkowości. Nasza Błękitna Beczka prezentuje się w takim wcieleniu bardzo efektownie. Rok później dołożyliśmy przedni spoiler AMG oraz oryginalne aluminiowe felgi zastąpiliśmy 16-calowymi felgami od modelu W211 Elegance.

Rok produkcji – 1980
Silnik – 4 cylindry, benzyna, 1998 cm, 80 KW
Skrzynia biegów – 4 biegowa, mechaniczna

fot. Mercedes

Mercedes-Benz W124 500E 
Mercedes-Benz W124 500E stał się obiektem marzeń, odkąd tylko dowiedziałem się o jego istnieniu. Mimo, że uważam linię modeli SEC W126 za ikonę stylu aut lat 80. i 90., to nietuzinkowość W124 500E przekonała mnie do jego zakupu. A nie było to łatwe. Auta szukałem przez cztery lata. Obejrzałem niemal wszystkie oferowane auta w Polsce. Niestety, z racji dużej mocy i prędkości rozwijanych przez to auta były to w przerażającej większości auta powypadkowe lub co najwyżej niefachowo serwisowane. Po swój egzemplarz pojechałem do Szwajcarii. Po obejrzeniu kilku udało się w końcu trafić na Panią Jagodę (jej ciemnogranatowe spowodowało, że ten przydomek przywarł do niej niemal natychmiast po pierwszych oględzinach). Kiedy weźmiemy pod uwagę znane osobistości użytkujące model 500E, nie trzeba dziwić się, dlaczego auto to można pokochać. Właścicielami modelu 500E byli m.in. Michael Schumacher i Nicky Lauda. Wyprodukowano, a raczej złożono w latach 1990 – 1994 10 359 sztuk 
Sławni właściciele E500E: Rowan Atkinson (aktor Jaś Fasola); Lee Majors (aktor); Arnold Schwarzenegger (aktor); BJ Armstrong (NBA); Shaq (NBA); Vin Baker (NBA); Klaus Ludwig (kierowca wyścigowy); Walter Rohrl (kierowca wyścigowy); Franz Beckenbauer (piłkarz); Karl Heinz Ruminegger (pilkarz); Jerry Seinfeld (aktor); Ted Kennedy (polityk); Alois Ruf (właściciel firmy tuningowej Porsche ); Danny Sullivan (kierowca wyścigowy); Bobby Rahal (kierowca wyścigowy); Roger Penske (kierowca wyścigowy); Jay Leno (komik); Sultan of Brunei; Keith Richards (z Rolling Stones); Michael Schumacher (kierowca wyścigowy); Walter. (manager Schumachera); Kenny Lofton; Terry Pendlton; Jeff Blauser

Typy nadwozia: sedan
Silniki Mercedesa
V8 32v (M119)
1991-1992 5.0-32v – 326 KM
1993-1995 5.0-32v – 320 KM

Historia
Kiedyś auto opuszczające fabryki Mercedesa musiało być solidne, niezawodne i bezpiecznie, a w tym przypadku jeszcze „szybkie” przy współpracy z firmą Porsche. Mercedes 500E bazował na popularnym i bardzo udanym nadwoziu W124 – Mercedesa klasy średniej. Wzorowano się na modelu 300E z silnikiem 6-cylindrowym o mocy 180KM. Przy projekcie pracowali inżynierowie z firmy Porsche. Całe auto, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche później odsyłano z powrotem do lakierni Mercedesa, aby „super-taksówka” nabrała barw. Do napędu użyto mocnego i bardzo spokojnie pracującego silnika Mercedesa V8 o pojemności 5.0l i mocy ponad 320KM z modelu 500SL – R129. Pojazd oferowany był tylko ze 4-biegową skrzynią automatyczną również z modelu 500SL. Z resztą później montowano ten silnik również w dużych i ciężkich pojazdach klasy S W140. Układ zasilania z układu K-Jetronic zastąpiono na nowocześniejszy Bosch Motronic. Moment obrotowy silnika różnił się od normalnej wersji silnika V8 5.0l. Wynosił 480Nm przy 3900 obr/min, gdy w seryjnym modelu 500SL miał on moc 326KM i 450Nm przy 3900 obr/min. W zawieszeniu zastosowano zaawansowany układ wielowahaczowy i dodano zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z tyłu regulujące twardość resorowania i jego wysokość. Podobnie jak w modelach T (kombi). Zrezygnowano z opon o niskim profilu poprawiających trakcję lecz zmniejszających komfort jazdy. W 500E postawiono komfort jazdy, z którego znany był każdy Mercedes. Zastosowane opony pochodziły z firmy Michelin. Model 500E charakteryzował się bardzo dobrym komfortem jazdy, wspaniałą elastycznością dzięki sporemu momentowi obrotowemu. Był on swego czasu nazywany także „Królem Autobahnu”. Dziś model 500E uważany jest za jednego z najlepszych Mercedesów jakie opuściły bramy fabryk Mercedesa. Odznacza się on fenomenalnym wykończeniem, pełnym wyposażeniem i niską awaryjnością. 

Lata produkcji: 1991 – 1993 (E-klasa / 1993-1995)
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy ogółem (500E/E500): 10 479
Zbiornik paliwa: 90 litrów (W124 standardowo 70 litrów)
Zużycie paliwa: 10 – 23 l/100km
Średnie zużycie paliwa: 13,5 L/100km
Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona) / (263km/h)
Moc maksymalna: 240kW / 326 KM przy 6000 obr / min.
Maksymalny moment: 480 Nm przy 3900 obr / min.
0-100 km/h: 6,0 s

Dane Techniczne Mercedes 500E
Silnik: V8 ( 8-Cylindrowy w układzie V)
Pojemność skok.: 4973 cm³
Średnica cylindra x skok tłoka (mm):  93 x 70,4 mm
Moc kW (KM): 240 kW (326 KM) przy 5600 1/min
Max. moment obrotowy: 480 Nm przy 3900 1/min
Przełożenia / skrzynia biegów:  4-biegowa automatyczna, napęd klasyczny
Układ hamulcowy:  Stalowe tarcze, ABS, ASR
Masa własna:  1700 kg (1710 kg wersja E500)

Mercedes-Benz W 210 55 AMG
Model popularnie nazywany okularnikiem. W210 pojawił się na rynku w roku 1995 i był następcą Mercedesa W124. Kilkanaście miesięcy po wydaniu limuzyny w wersji sedan dołączyła do niej 7-siedzeniowa wersja kombi. Model był produkowany w trzech wersjach podstawowej „Classic”, wykończonej stylowo „Elegance” oraz dynamicznej Avangarde, z niższym zawieszeniem. Występowała również wersja Sportline z jeszcze wyraźniejszymi akcentami sportowymi. Model E 55 AMG to topowa wersja modelu W 210.

Rok produkcji 2000
Przebieg 135 000 km
Kolor czarny
Typ sedan limuzyna
Skrzynia biegów automat
Moc 356 km
Prędkość maksymalna 307 km/h
Pojemność  5439 cm³

fot. Mercedes

Mercedes-Benz W 211
Prezentowany samochód jest pożyczony z działu samochodów używanych. Jest to modeli E220 CDI. Rok produkcji to 2007. Nazywany jest Gołąbkiem, przez swój wyjątkowy kolor.

Mercedes-Benz W 212
Prezentowany model to E 250 CDI z napędem BlueEFFICIENCY. Wśród 20 nowoczesnych rozwiązań znajdziemy m.in. te podnoszące bezpieczeństwo jazdy, np. standardowe systemy Attention Assist (asystent zachowania czujności), Adaptive Main Beam Assist (adaptacyjny asystent świateł drogowych) czy automatyczne hamowanie awaryjne, aktywowane w przypadku drastycznego zagrożenia kolizją. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne współpracuje teraz z elektronicznym systemem tłumienia wstrząsów. W nowej Klasie E za obniżenie zużycia paliwa odpowiadają także pakiety BlueEFFICIENCY; chodziło o optymalizację podzespołów i części, by zredukować spalanie przy jednoczesnym obniżeniu masy, polepszeniu aerodynamiki, wydajniejszego funkcjonowania mechaniki i efektywnego zarządzania energią.

Klasa E Coupe
Obok tradycyjnych wyróżników takich jak brak słupka środkowego i całkowicie chowane szyby boczne, nowe coupé może pochwalić się szczególną interpretacją usportowionej stylistyki. Model ten odznacza się korzystnym współczynnikiem oporu powietrza (Cd= 0,24). W ofercie znalazły się czterocylindrowe jednostki napędowe, spalające do 17% mniej paliwa, a przy tym zapewniające znaczący przyrost mocy i momentu obrotowego. Nowa Klasa E Coupé jest standardowo wyposażona w zawieszenie typu AGILITY CONTROL, zdolne automatycznie dostrajać się do bieżącej sytuacji na drodze.

Najnowsze

Pomysł na weekend – wystawa Mercedesów klasy E

Zabierz koleżanki, męża, dzieci lub chłopaka i wybierz się na unikalną wystawę Ewolucja Klasy E, która będzie przez najbliższy miesiąc atrakcją dla odwiedzających salon Mercedes-Benz Warszawa. 16 kwietnia 2009 roku pod jednym dachem zaparkowały samochody, które obrazują zmiany, jakie przez 56 lat przechodziła sztandarowa limuzyna ze Stuttgartu.

 

fot. Mercedes

Na otwarcie wystawy najnowszym modelem Klasy E W 212 przyjechali Agnieszka Radwańska i Mateusz Kusznierewicz. Na wernisażu pojawił się także m.in. Mateusz Damięcki, który od lat jeździ coupe Klasy E, model W 123.

Ogólnodostępna wystawa „Ewolucja Klasy E” potrwa do 16 maja. Można ją oglądać w salonie Mercedes-Benz Warszawa przy ulicy Gottlieba Daimlera 1 do 16 maja. Wszystkie zebrane historyczne Klasy E są zarejestrowane w Polsce. Wstęp wolny.

 

Ewolucja Klasy E
W salonie Mercedes-Benz Warszawa udało się skompletować całą historię tego modelu. Osiem generacji ciekawych nowinek technicznych i przemyślanej stylistyki czynią ponad 60-letnią historię Mercedesa klasy E wartą uwagi. W żadnym innym modelu stuttgarcka marka nie zaoferowała tak różnorodnych typów nadwozia – limuzyny, kombi, coupe, kabrioletu i wariantów specjalnych, jak przedłużone limuzyny i samochody opancerzone. Od 1947 roku, kiedy Mercedes 170V zapoczątkował bezpośrednią linię przodków Klasy E, na rynek trafiło łącznie prawie 11 milionów pojazdów z tej serii.

fot. Mercedes

Następcą Mercedesa 170V był w 1953 roku Mercedes 180 z samonośnym nadwoziem, kształtem przypominającym ponton. Popularny w Polsce „Kubuś” był wyznacznikiem kieruneku rozwoju technicznego marki z gwiazdą. W roku 1961 pojawiły się czterocylindrowe wersje serii „Skrzydlaków”, a siedem lat później sensacją stał się kolejny model, tzw. przez osiem – „8”, którego sprzedano ponad milion egzemplarzy. Jego sukces przypieczętował oferowany od 1976 roku następca W123, z jeszcze większą liczbą wariantów nadwozia i debiutującym modelem kombi. Szeroką ofertę, składającą się z limuzyny, kombi, coupe, kabrioletu i wersji długiej, prezentowała w latach 1984 – 1995 pierwsza Klasa E serii W124. Przód z czterema reflektorami był znakiem rozpoznawczym serii debiutującej w roku 1995. W roku 2002 na rynku pojawiła się ósma generacja klasy E.

Poniżej opisy przygotowane przez właścicieli aut.

 

 

fot. Mercedes

Mercedes-Benz 180 D (W 120) Ponton
Model W 120 produkowany był w latach 1953-1959. W tym okresie powstało 114 046 egz. tego modelu. Prezentowane auto pochodzi z 1955 roku, pochodzi z Krakowa, gdzie był użytkowany od lat 50. Kilka lat temu został gruntownie odrestaurowany przez poprzedniego właściciela p. Roszkiewicza, od którego auto odkupił obecny właściciel – Roman Dębecki. Auto uczestniczyło w kilkunastu zlotach i rajdach zabytkowych samochodów.

Wyposażony jest w 4-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 1767 cm3 i mocy 43 KM przy 3500 obr./min.
Stopień sprężania 1:19.
Typ silnika OM 636 VII.
Prędkość maksymalna 126 km/h.
Przyspieszenie 0-100 km/h – 27,5 sekundy.
Zużycie paliwa 8 l/100 km
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół: przód 1430 mm, tył 1475
Wymiary: długość 4485 mm, szerokość 1740 mm, wysokość 1560 mm
Opony 6.40×13
Masa 1220 kg,
Dopuszczalna masa całkowita 1650 kg.

fot. Mercedes

Mercedes-Benz W 110  Skrzydlak
Prezentowany model pochodzi z 1967 roku. Jest to wersja amerykańska, zakupiona w Pensylwanii. W 1996 został sprzedany do firmy Sobiesław Zasada Centrum SA – Gdańsk, gdzie służył jako reklama w salonie. W 1998 roku przekazano do Centrum Service Sp. z o.o. w  Warszawie, gdzie 9.09.1998 stałem się jego posiadaczem.
Pojemność  – 1988 cm³
Stop. sprężania  –   9 : 1
Moc / obroty –   105 / 5400
Zużycie paliwa –  9 – 14 l/100 km.
Prędkość max  – 100 mil/h

 

Mercedes-Benz 200 D (W 115) 
Model W 115 produkowany był w latach 1968-1976. W tym okresie powstało 1 800 000 egz. tego modelu. Prezentowane auto pochodzi z 1971 roku; większą część swojego życia przejeździł na Śląsku. W 2006 roku został kupiony przez obecnego właściciela. Celem tego zakupu była chęć uczestnictwa w zlotach i rajdach zabytkowych samochodów.

Wyposażone jest w 4-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 1988 cm3 i mocy 55 KM przy 4200 obr./min.
Moment 113 Nm przy 2400obr./min.
Stopień sprężania 1:21.
Typ silnika OM 615
Prędkość maksymalna 130 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h – 31,0 sekundy
Zużycie paliwa 7-8 l/100 km
Masa 1360 kg
Dopuszczalna masa całkowita 1880 kg

Mercedes-Benz  W 123
Samochód odkupiliśmy w 2004 roku od przemiłego, starszego Pana z okolic Płońska. Podczas renowacji postanowiliśmy zmienić kolor. Wybraliśmy perłowy błękit. Nieoryginalny, ale nie mogliśmy oprzeć się jego wyjątkowości. Nasza Błękitna Beczka prezentuje się w takim wcieleniu bardzo efektownie. Rok później dołożyliśmy przedni spoiler AMG oraz oryginalne aluminiowe felgi zastąpiliśmy 16-calowymi felgami od modelu W211 Elegance.

Rok produkcji – 1980
Silnik – 4 cylindry, benzyna, 1998 cm, 80 KW
Skrzynia biegów – 4 biegowa, mechaniczna

fot. Mercedes

Mercedes-Benz W124 500E 
Mercedes-Benz W124 500E stał się obiektem marzeń, odkąd tylko dowiedziałem się o jego istnieniu. Mimo, że uważam linię modeli SEC W126 za ikonę stylu aut lat 80. i 90., to nietuzinkowość W124 500E przekonała mnie do jego zakupu. A nie było to łatwe. Auta szukałem przez cztery lata. Obejrzałem niemal wszystkie oferowane auta w Polsce. Niestety, z racji dużej mocy i prędkości rozwijanych przez to auta były to w przerażającej większości auta powypadkowe lub co najwyżej niefachowo serwisowane. Po swój egzemplarz pojechałem do Szwajcarii. Po obejrzeniu kilku udało się w końcu trafić na Panią Jagodę (jej ciemnogranatowe spowodowało, że ten przydomek przywarł do niej niemal natychmiast po pierwszych oględzinach). Kiedy weźmiemy pod uwagę znane osobistości użytkujące model 500E, nie trzeba dziwić się, dlaczego auto to można pokochać. Właścicielami modelu 500E byli m.in. Michael Schumacher i Nicky Lauda. Wyprodukowano, a raczej złożono w latach 1990 – 1994 10 359 sztuk 
Sławni właściciele E500E: Rowan Atkinson (aktor Jaś Fasola); Lee Majors (aktor); Arnold Schwarzenegger (aktor); BJ Armstrong (NBA); Shaq (NBA); Vin Baker (NBA); Klaus Ludwig (kierowca wyścigowy); Walter Rohrl (kierowca wyścigowy); Franz Beckenbauer (piłkarz); Karl Heinz Ruminegger (pilkarz); Jerry Seinfeld (aktor); Ted Kennedy (polityk); Alois Ruf (właściciel firmy tuningowej Porsche ); Danny Sullivan (kierowca wyścigowy); Bobby Rahal (kierowca wyścigowy); Roger Penske (kierowca wyścigowy); Jay Leno (komik); Sultan of Brunei; Keith Richards (z Rolling Stones); Michael Schumacher (kierowca wyścigowy); Walter. (manager Schumachera); Kenny Lofton; Terry Pendlton; Jeff Blauser

Typy nadwozia: sedan
Silniki Mercedesa
V8 32v (M119)
1991-1992 5.0-32v – 326 KM
1993-1995 5.0-32v – 320 KM

 

Historia
Kiedyś auto opuszczające fabryki Mercedesa musiało być solidne, niezawodne i bezpiecznie, a w tym przypadku jeszcze „szybkie” przy współpracy z firmą Porsche. Mercedes 500E bazował na popularnym i bardzo udanym nadwoziu W124 – Mercedesa klasy średniej. Wzorowano się na modelu 300E z silnikiem 6-cylindrowym o mocy 180KM. Przy projekcie pracowali inżynierowie z firmy Porsche. Całe auto, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche później odsyłano z powrotem do lakierni Mercedesa, aby „super-taksówka” nabrała barw. Do napędu użyto mocnego i bardzo spokojnie pracującego silnika Mercedesa V8 o pojemności 5.0l i mocy ponad 320KM z modelu 500SL – R129. Pojazd oferowany był tylko ze 4-biegową skrzynią automatyczną również z modelu 500SL. Z resztą później montowano ten silnik również w dużych i ciężkich pojazdach klasy S W140. Układ zasilania z układu K-Jetronic zastąpiono na nowocześniejszy Bosch Motronic. Moment obrotowy silnika różnił się od normalnej wersji silnika V8 5.0l. Wynosił 480Nm przy 3900 obr/min, gdy w seryjnym modelu 500SL miał on moc 326KM i 450Nm przy 3900 obr/min. W zawieszeniu zastosowano zaawansowany układ wielowahaczowy i dodano zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z tyłu regulujące twardość resorowania i jego wysokość. Podobnie jak w modelach T (kombi). Zrezygnowano z opon o niskim profilu poprawiających trakcję lecz zmniejszających komfort jazdy. W 500E postawiono komfort jazdy, z którego znany był każdy Mercedes. Zastosowane opony pochodziły z firmy Michelin. Model 500E charakteryzował się bardzo dobrym komfortem jazdy, wspaniałą elastycznością dzięki sporemu momentowi obrotowemu. Był on swego czasu nazywany także „Królem Autobahnu”. Dziś model 500E uważany jest za jednego z najlepszych Mercedesów jakie opuściły bramy fabryk Mercedesa. Odznacza się on fenomenalnym wykończeniem, pełnym wyposażeniem i niską awaryjnością.

Lata produkcji: 1991 – 1993 (E-klasa / 1993-1995)
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy ogółem (500E/E500): 10 479
Zbiornik paliwa: 90 litrów (W124 standardowo 70 litrów)
Zużycie paliwa: 10 – 23 l/100km
Średnie zużycie paliwa: 13,5 L/100km
Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona) / (263km/h)
Moc maksymalna: 240kW / 326 KM przy 6000 obr / min.
Maksymalny moment: 480 Nm przy 3900 obr / min.
0-100 km/h: 6,0 s

Dane Techniczne Mercedes 500E
Silnik: V8 ( 8-Cylindrowy w układzie V)
Pojemność skok.: 4973 cm³
Średnica cylindra x skok tłoka (mm):  93 x 70,4 mm
Moc kW (KM): 240 kW (326 KM) przy 5600 1/min
Max. moment obrotowy: 480 Nm przy 3900 1/min
Przełożenia / skrzynia biegów:  4-biegowa automatyczna, napęd klasyczny
Układ hamulcowy:  Stalowe tarcze, ABS, ASR
Masa własna:  1700 kg (1710 kg wersja E500)

Mercedes-Benz W 210 55 AMG
Model popularnie nazywany okularnikiem. W210 pojawił się na rynku w roku 1995 i był następcą Mercedesa W124. Kilkanaście miesięcy po wydaniu limuzyny w wersji sedan dołączyła do niej 7-siedzeniowa wersja kombi. Model był produkowany w trzech wersjach podstawowej „Classic”, wykończonej stylowo „Elegance” oraz dynamicznej Avangarde, z niższym zawieszeniem. Występowała również wersja Sportline z jeszcze wyraźniejszymi akcentami sportowymi. Model E 55 AMG to topowa wersja modelu W 210.

Rok produkcji 2000
Przebieg 135 000 km
Kolor czarny
Typ sedan limuzyna
Skrzynia biegów automat
Moc 356 km
Prędkość maksymalna 307 km/h
Pojemność  5439 cm³

fot. Mercedes

Mercedes-Benz W 211
Prezentowany samochód jest pożyczony z działu samochodów używanych. Jest to modeli E220 CDI. Rok produkcji to 2007. Nazywany jest Gołąbkiem, przez swój wyjątkowy kolor.

 

Mercedes-Benz W 212
Prezentowany model to E 250 CDI z napędem BlueEFFICIENCY. Wśród 20 nowoczesnych rozwiązań znajdziemy m.in. te podnoszące bezpieczeństwo jazdy, np. standardowe systemy Attention Assist (asystent zachowania czujności), Adaptive Main Beam Assist (adaptacyjny asystent świateł drogowych) czy automatyczne hamowanie awaryjne, aktywowane w przypadku drastycznego zagrożenia kolizją. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne współpracuje teraz z elektronicznym systemem tłumienia wstrząsów. W nowej Klasie E za obniżenie zużycia paliwa odpowiadają także pakiety BlueEFFICIENCY; chodziło o optymalizację podzespołów i części, by zredukować spalanie przy jednoczesnym obniżeniu masy, polepszeniu aerodynamiki, wydajniejszego funkcjonowania mechaniki i efektywnego zarządzania energią.

Klasa E Coupe
Obok tradycyjnych wyróżników takich jak brak słupka środkowego i całkowicie chowane szyby boczne, nowe coupé może pochwalić się szczególną interpretacją usportowionej stylistyki. Model ten odznacza się korzystnym współczynnikiem oporu powietrza (Cd= 0,24). W ofercie znalazły się czterocylindrowe jednostki napędowe, spalające do 17% mniej paliwa, a przy tym zapewniające znaczący przyrost mocy i momentu obrotowego. Nowa Klasa E Coupé jest standardowo wyposażona w zawieszenie typu AGILITY CONTROL, zdolne automatycznie dostrajać się do bieżącej sytuacji na drodze.

Najnowsze