Weekend F1 w Bahrajnie rozpoczęty

Na pięknie przygotowanym torze w Bahrajnie poranna sesja treningowa zdawała się przywracać zeszłoroczny porządek w stawce Formuły 1.

Piątkowe obserwacje Roberta
fot. BMW Motorsport

Na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton a za nim dwóch kierowców BMW Sauber. Swoje najlepsze czasy uzyskali oni na oponach z bardziej miękkiej mieszanki. McLaren zastosował nową wersję zmodyfikowanego dyfuzora. Jak stwierdził szef zespołu Martin Whitmarsh jest to adaptacja rozwiązania używanego w trakcie GP Chin zwiększająca nieco siłę docisku. Obecny lider w klasyfikacji kierowców Jenson Button uzyskał piąty czas a jego kolega z zespołu Brawn GP Rubens Barrichello siódmy. Zwycięzcy ostatniego Grand Prix Sebastian Vettel i Mark Webber wypełniając swój program treningowy uzyskali odpowiednio dwunasty i dziewiąty czas. Bridgestone wybrał na tor Sakhir super miękkie i średnie opony. Mimo temperatury wynoszącej ponad 50 stopni Celsjusza doprowadzenie twardszych opon do odpowiedniej temperatury nastręczało kierowcom nieco trudności.

Na wyścig w Bahrajnie zmian dokonano w bolidach Renault. Nelson Piquet jeździł dziś z dyfuzorem jaki miał w swoim samochodzie Fernando Alonso tydzień temu w Chinach. Dla Hiszpana przygotowano nowe rozwiązanie. Zespół Force India wprowadził pakiet, który wydaje się pozwalać Adrianowi Sutilowi
i Giancarlo Fisichelli na zmniejszenie nieco dystansu do lepszych zespołów. Trzeba pamiętać, że Sutil miał szansę na zdobycie punktowanej pozycji w GP Chin. Lepsze wyniki po wprowadzeniu nowych rozwiązań mogą więc być zapowiedzią zwyżkującej dyspozycji Force India.

Decyzje dotyczące użycia KERS podejmowane są przez zespoły z wyścigu na wyścig. W piątkowych sesjach treningowych w Bahrajnie systemu używali kierowcy McLaren, Renault, BMW Sauber i Felipe Massa z Ferrari. Ze względu na trzy długie proste Sakhir jest jednym z torów, na którym system ten może przynieść zdecydowanie korzyść

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:33.647

19

2

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:33,907

0,260

17

3

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:33.938

0,291

17

4

16

Nico Rosberg

Williams

1:34.227

0,580

24

5

22

Jenson Button

Brawn GP

1:34.434

0,787

15

6

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:34.502

0,855

24

7

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:34.531

0,884

18

8

3

Felipe Massa

Ferrari

1:34.589

0,942

17

9

14

Mark Webber

Red Bull

1:34.827

1,180

21

10

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:34.827

1,180

19

11

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:34,880

1,233

24

12

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:34.938

1,291

21

13

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:34,974

1,327

21

14

20

Adrian Sutil

Force India

1:35,021

1,374

18

15

9

Jarno Trulli

Toyota

1:35.036

1,389

22

16

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:35.042

1,395

16

17

10

Timo Glock

Toyota

1:35.333

1,686

20

18

7

Fernando Alonso

Renault

1:35.348

1,701

24

19

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:35.353

1,706

22

20

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:35.369

1,722

15

Nico Rosberg, Williams
fot. Williams

O swojej obecności przypomniał po południu „książę treningów” czyli kierowca Williamsa Nico Rosberg. Na jedenaście odbytych w tym sezonie sesji treningowych po raz siódmy uzyskał najlepszy czas. Był to wynik lepszy o ponad 0,3 sekundy od porannego rezultatu Lewisa Hamiltona. Pod koniec sesji z drugim czasem na linii mety zameldował się Fernando Alonso spychając na trzecią pozycję Jarno Trulliego z Toyoty. Po porannej ewaluacji opon i dostosowywaniu ustawień bolidów wszyscy kierowcy przejechali znacznie dłuższy dystans niż w pierwszej sesji, koncentrując się na symulacji wyścigu.
Sesja przebiegała spokojnie. Szerokie strefy wokół newralgicznych punktów umożliwiały bezpieczne wycieczki poza tor Adrianowi Sutilowi, Lewisowi Hamiltonowi, Timo Glockowi i Jarno Trulliemu.
Gdyby porównać końcówkę tabeli wyników z którąś z tabel zeszłorocznych wygląda ona naprawdę jakby ktoś w odwrotnej kolejności wpisał nazwiska kierowców. Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę, że treningi niekoniecznie stanowią reprezentację prawdziwego układu sił i mieć nadzieję, że Robert Kubica miał w swoim bolidzie bardzo dużo paliwa w drugiej sesji treningowej. 

 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

16

Nico Rosberg

Williams

1:33.339

36

2

7

Fernando Alonso

Renault

1:33.530

0,191

25

3

9

Jarno Trulli

Toyota

1:33.616

0,277

37

4

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:33.661

0,322

29

5

14

Mark Webber

Red Bull

1:33.676

0,337

32

6

22

Jenson Button

Brawn GP

1:33.694

0,355

35

7

20

Adrian Sutil

Force India

1:33,763

0,424

30

8

10

Timo Glock

Toyota

1:34.764

0,425

37

9

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:33.885

0,546

30

10

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:33,899

0,560

36

11

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:33.994

0,655

30

12

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:34.025

0,686

23

13

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:34.127

0,788

37

14

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:34.366

1,027

26

15

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:34,411

1,072

29

16

3

Felipe Massa

Ferrari

1:34.564

1,225

34

17

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:34,605

1,266

31

18

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:34.670

1,331

28

19

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:34.764

1,425

35

20

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:34,790

1,451

33

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze