We mgle prosto pod ciężarówkę

Czy wyprzedzanie w gęstej mgle to dobry pomysł? Niektórzy uważają, że wręcz świetny. Zobaczcie zresztą to wideo - przecież bohater nagrania nie zginął w czołowym zderzeniu, prawda?

Wyprzedzanie we mgle różni się trochę od wyprzedzania na nieoświetlonej drodze. To że nie widzimy świateł nadjeżdżającego z naprzeciwka pojazdu nie zawsze znaczy, że go tam nie ma.

To nie zraziło tego kierowcy Skody, który uznał, że brak świateł oznacza pustą drogę. Może mówić o ogromnym szczęściu, ponieważ do czołowego (możliwie śmiertelnego) zderzenia z ciężarówką brakowało bardzo niewiele.

Najnowsze

Przeleciał przez rondo, aż iskry poszły!

Po co okrążać wyspę ronda, kiedy można po prostu przez nią przejechać? Tak przynajmniej uważa ten kierowca.

Nagranie pochodzi z jakiegoś samochodu ciężarowego, który poruszał się z niedużą prędkością. Ale z jaką miał jechać, skoro na tym odcinku co dosłownie kilka metrów znajdują się wyjazdy z okolicznych odmów, albo przejścia dla pieszych?

Takie tempo nie podobało się jednak pewnemu kierowcy BMW, który chciał wyprzedzić pojazd z kamerą. Tylko gdzie, skoro wszędzie jest ciągła linia? Wybrał opcję za najwięcej „punktów” – na zakazie, przejściu dla pieszych, a manewr zakończył efektownym skokiem przez rondo. Mimo braku telemarku, jesteśmy pewni, że policyjne grono „sędziowskie” przyznałoby mu za to bardzo wysokie „noty”.

Najnowsze

Nowy Defender w najnowszym filmie o Jamesie Bondzie „No Time to Die”

Land Rover zaprasza fanów nowego Defendera za kulisy produkcji No Time To Die, 25-ego filmu z serii o przygodach słynnego agenta 007, Jamesa Bonda. W teaserowym materiale, nakręconym na planie kultowej produkcji, zobaczyć można pracę kaskaderów, w tym koordynatora Lee Morrison’a oraz kierowcy Jess Hawkins, przy realizacji scen pościgu.

Land Rover zaprasza fanów nowego Defendera za kulisy produkcji No Time To Die, 25-ego filmu z serii o przygodach słynnego agenta 007, Jamesa Bonda. W teaserowym materiale, nakręconym na planie kultowej produkcji, zobaczyć można pracę kaskaderów, w tym koordynatora Lee Morrison’a oraz kierowcy Jess Hawkins, przy realizacji scen pościgu. Udział nowego Defendera w filmie, to kontynuacja współpracy Land Rovera z EON Productions. 


 
No Time To Die to pierwszy film, w którym pojawia się całkowicie nowy Defender. Najnowsze wcielenie legendy występuje w spektakularnej scenie pościgu samochodowego. Defender został przetestowany przez zespół kaskaderów 007, w najbardziej ekstremalnych warunkach terenowych, demonstrując swoje nieograniczone możliwości. 

Lee Morrison, koordynator kaskaderów w filmie, stwierdził:
Planowanie i koordynowanie scen  akcji w serii filmów o przygodach Jamesa Bonda wymaga bezkompromisowości. Potrzebowaliśmy pojazdu, którego nic nie powstrzyma, ani warunki atmosferyczne, ani strome podjazdy, ani przeprawy przez rzekę – dlatego zdecydowaliśmy się na nowego Defendera. Mam nieodparte wrażenie, że Defender nie tylko wrócił, ale jest znacznie, znacznie lepszy! 

Zespół projektantów Land Rovera ściśle współpracował z koordynatorem ds. efektów specjalnych i pojazdów filmowych, Chrisem Corbouldem nad wyposażeniem Defenderów do filmu. Były to pierwsze Defendery zbudowane w fabryce firmy Jaguar Land Rover, w słowackiej Nitrze, w oparciu o wersję Defender X w kolorze Santorini Black z przyciemnionymi osłonami podwozia, 20-calowymi obręczami z ciemnym wykończeniem i profesjonalnymi oponami terenowymi.

Najnowsze

Dziś debiutuje McLaren Elva! Ekstremalny roadster limitowany

Dziś debiutuje Elva. Dwuosobowy model z otwartym kokpitem, który jest hołdem dla samochodów sportowych McLaren-Elva zaprojektowanych w latach 60. przez Bruce’a McLarena.

To najlżejszy z samochodów stworzonych dotąd przez McLaren Automotive, wyposażony w dedykowane podwozie i karoserię z włókna węglowego, unikalne fotele z tego samego materiału oraz hamulce węglowo-ceramiczne

Zapewnia niezrównany poziom zaangażowania kierowcy i jazdy bez dachu, przedniej szyby i okien, co gwarantuje niewiarygodnie wciągające i jedyne w swoim rodzaju doświadczenie. 

Posiada jako pierwszy na świecie aktywny system zarządzania powietrzem McLaren Active Air Management System (AAMS), który chroni kierowcę i pasażera regulując przepływ powietrza utrzymując jednocześnie ich kontakt z otoczeniem.

Nowa i unikalna zasada projektowania McLarena: „rozmyte granice” – karoseria z włókna węglowego płynnie przechodzi we wnętrze samochodu.

Zapierające dech w piersiach osiągi pochodzą z silnika McLarena (815 KM) V8 doładowanego podwójną turbiną: 0-100 km/h poniżej 3 sek., 0-200 km/h szybciej niż McLaren Senna – jedynie w 6,7 sek. 

Innowacyjny poczwórny wydech ze stopu Inconel (nikiel, chrom i żelazo) oraz tytanu dostarcza wyjątkowego dźwięku oraz wzmacnia moc silnika poprzez redukcję ciśnienia zwrotnego. 

W obszarze właściwości dynamicznych samochodu mamy tu takie umiejętności, jak: aktywna aerodynamika; najnowocześniejsze połączone aktywne hydrauliczne zawieszenie; elektro- hydrauliczne sterowanie dla niczym niezmąconej odpowiedzi samochodu.

Jedynie 399 egzemplarzy nowego McLarena Elvy jest dostępnych na zamówienie. Cena od 2 064 115 euro, jednak jej ostateczna wysokość zależy od stopnia personalizacji, którą zapewnia McLaren Special Operations (MSO).

Najnowsze

Hyundai pokazał zdjęcia konceptu SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in

Hyundai udostępnił dzisiaj film oraz zdjęcia konceptu SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in, który zostanie zaprezentowany podczas Los Angeles Motor Show 2019.

Koncepcyjny SUV napędzany jest przez napęd hybrydowy plug-in i wpisuje się w trend ekologicznego stylu życia.
 
W nowym modelu parametryczne powierzchnie płynnie łączą się z nadwoziem poprzez reflektory lub listwy dekoracyjne. Od wklęsłych i wypukłych linii odbija się światło, wywołując wyjątkowe uczucie napięcia. Ukryte reflektory dodają charyzmy i stanowią niejako świetlny podpis – rozwiązanie to zostało także zastosowane w koncepcie Le Fil Rouge oraz nowym modelu Grandeur.
 
 
W trakcie postoju grill SUV-a jest zamknięty i statyczny. Podczas jazdy każda pojedyncza komórka grillu zaczyna natomiast poruszać się według ustalonej sekwencji, sprawiając wrażenie prawdziwego dynamizmu. Parametryczna przesłona powietrza nie tylko oryginalnie wygląda, ale przy wyższych prędkościach poprawia także aerodynamikę. Dynamiczny ruch płytek grilla umożliwia kontrolowanie przepływu powietrza do układu napędowego oraz optymalizację aerodynamiki i oszczędność paliwa.

Najnowsze