Warszawiacy tkwią w korkach 17 dób w roku!
Rok i osiem miesięcy w ciągu życia zawodowego, ponad 415 godzin rocznie, prawie 35 miesięcznie i ponad 8 tygodniowo - tyle czasu mieszkańcy Warszawy stoją w korkach. Badania przeprowadzone na kierowcach podróżujących po stolicy wykazały, że poświęcają na dojazd do pracy codziennie średnio 52 minuty!
Życie w dużym mieście ma jeden duży minus – zakorkowane ulice. Warszawa nie jest wyjątkiem. Jak pokazały badania przeprowadzone wśród kierowców w stolicy, jeżdżąc samochodem 5 dni w tygodniu do pracy i z powrotem, spędzają oni rocznie w samochodzie ponad 415 godzin, czyli średnio 17 dni w roku.
![]() |
|
fot. Motocaina
|
Według respondentów najdłużej podróżuje się z takich dzielnic Warszawy jak: Wawer, Ursus, Rembertów czy Białołęka (średni czas przejazdu wynosi odpowiednio: 85, 75, 73 i 64 minuty). Nieco lepiej sytuacja przedstawia się w dzielnicach, które znajdują się bliżej centrum. W przypadku Mokotowa, Żoliborza i Woli średni czas dojazdu do pracy wynosi około 40 minut.
Ponad połowa badanych (51%) odpowiedziała, że nie spodziewa się w najbliższym czasie poprawy warunków na drogach. Co ciekawe, 85% kierowców podczas badania jechało samochodem w pojedynkę, 12% ankietowanych kierowców miało dwóch pasażerów w samochodzie, a w przypadku tylko 3% respondentów w samochodzie podróżowały 3 i 4 osoby (odpowiednio 2% i 1% odpowiedzi).
![]() |
|
fot. Motocaina
|
Motocyklista wolniejszy od samochodziarza?
Podczas happeningu „Żyj bez korków” kierowca samochodu, motocyklista, rowerzysta oraz zawodnik, który podróżował środkami komunikacji miejskiej, zmierzyli czas dojazdu z Białołęki do centrum Warszawy oraz z Woli do centrum miasta. Samochodem pojał Maciej Wisławski – kierowca i pilot rajdowy, motocyklem – Mateusz Korobacz – II wicemistrz Polski Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski w klasie Superstock 600, a rowerem Jacek Bodyk – polski kolarz, który brał udział w igrzyskach olimpijskich w Seulu oraz Dariusz Sidor – specjalista od sportów „wytrzymałościowych”, Iron Man, maratończyk. Każdy z zawodników został zaopatrzony w zegarek, który oprócz zapewnienia pomiaru czasu, tętna i monitoringu pracy serca, zarejestrował również prędkość i odległość. Który z zawodników najszybciej dojechał na metę? Oto wyniki:
Wyniki rajdu z Białołęki
Miejsce I – Jacek Bodyk (rower) z czasem 32 minuty 59 sekund
Miejsce II – Maciej Wisławski (samochód) z czasem 36 minut 48 sekund
Miejsce III – Mateusz Korobacz (motocykl) z czasem 36 minut 54 sekundy
Miejsce IV – osoba jadąca środkami komunikacji miejskiej z czasem 1 godzina 9 minut 34 sekundy
Wyniki rajdu z Woli
Miejsce I – osoba jadąca rowerem z czasem 13 minut 32 sekundy
Miejsce II – osoba jadąca komunikacją miejską z czasem 32 minuty 22 sekundy
Miejsce III – piechur z czasem 53 minuty 54 sekundy
![]() |
|
fot. Motocaina
|
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi mieszkańców dużych miast na to, ile czasu codziennie spędzają w korkach, jaki to może mieć wpływ na jakość życia i ich samopoczucie. Dodatkowo przeprowadzone zostały badania wśród kierowców w Warszawie.
Badanie wśród warszawskich kierowców
Badanie ankietowe w ramach kampanii Żyj bez korków zostało przeprowadzone w dniach 13-15.09 oraz 21,22 i 25.09.2010 na 45 skrzyżowaniach w Warszawie na grupie 387 osób – kierowców (w tym 205 mężczyzn i 182 kobiet), którzy podróżowali po stolicy. Pytania dotyczyły tego ile czasu kierowcy spędzają stojąc w korkach w poszczególnych dzielnicach miasta oraz ile czasu potrzebują na dojazd do centrum a także czy spodziewają się poprawy warunków na drogach.
Organizatorem kampanii jest firma GANT Development S.A. Partnerami akcji są firmy ENTRE.PL oraz Yamaha Motor Polska.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?



Zostaw komentarz: