Wariacja na temat Ducati 1198RF

Red Fenix przedstawił swoją agresywną, wyjątkowo urodziwą wizję Ducati 1198S. Cena jest równie szalona, jak projekt - motocykl kosztuje jedyne 144 tys. euro... Za te pieniądze można mieć sześć konwencjonalnych wersji tego superbike'a. Czy warto przepłacać?

fot. Red Fenix

Czy warto wydać 120 tys. euro więcej na motocykl, który jest tylko trochę lepszy od oryginału i odrobinę szybszy?

To być może podobne rozważanie jak z kategorii: czy lepszy jest zwykły puder Dior, czy ten sam, ale z drobinkami opalizującego złota w 24-karatowym etui sygnowanym kryształami Swarovskiego?

Oceńcie same.

 

fot. Red Fenix

Model 1198 jest jedną z nowości Ducati na rok 2009. Modyfikacje w tym modelu przeprowadzono z powodu zmian w regułach pucharu SBK, w którym 2-cylindrowe jednostki mogą mieć maksymalną pojemność 1200 cm3 (czterocylindrowe jednostki maksymalnie 1000 cm3). 1198S ma chłodzony cieczą 4-suwowy 2-cylindrowy silnik w układzie L oferuje z pojemności 1198,4 cm3 moc 125 kW (170 KM) przy 9750 obr./min i moment obrotowy 131 Nm dostępny od 8000 obr./min. Motocykl ten waży 171kg.  

 

 

 

fot. Red Fenix

Red Fenixowi nie wystarcza, że superbike Ducati sam w sobie jest piękny i dynamiczny. Przeistacza go w 1998RF (Red Fenix); dzieki drogim modyfikacjom motocykl kosztuje 144 tys. euro. Zapytacie: po co kupować za taką kwotę jeden motocykl, skoro można za nią nabyć aż sześć standardowych R1198S? Bo człowieka zawsze ciągnęło do czegoś unikalnego, nowego i lepszego? Jedynego w swoim rodzaju? To pytania retoryczne, a jakie są konkrety?

Widoczne gołym okiem zmiany to zastąpienie standardowych aluminiowych 17-calowych kół obręczami Marvic’a z ultralekkiego stopu magnezowego, podkutymi oponami Pirelli Diablo Supercorsa. 47-mm widelec K-Service zastąpił 43-mm standardowego Öhlins’a. Zmniejszono rozstaw kół, a większość nadwozia wykonano z włókien węglowych. Red Fenix twierdzi, że wszystkie te zmiany zwiększyły stabilność motocykla i jakość jego prowadzenia. System kontroli trakcji Ducati (DTC), który można kalibrować w przedziale 0-8, został ustawiony na 4. Przestawiono również przednie hamulce Brembo, by uzyskać lepsze ich chłodzenie. No i na koniec silnik – Milanese Desmolupo – dzięki czemu dodano motocyklowi 10 KM więcej. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze