W długi weekend nie unikniesz drogówki – zobacz gdzie stoją

W tym roku początek długiego weekendu wypada wyjątkowo w pierwszy dzień wakacji. Musimy się więc liczyć, że na drogach zrobi się tłoczno - i mowa tu nie tylko o spragnionych wypoczynku urlopowiczach, ale także wzmożonych patrolach drogówki. Gdzie mamy największe szanse na spotkanie ze stróżami prawa?

Nikt z ns nie chiałby spotkać się z drogówką. Bo po co? Tłumaczenia, mandaty, opóźnienie w podróży. Ale Policja wie co robi. Wyłapanie piratów drogowych i kierujących pod wpływem alkoholu wpływa też i na nasze bezpieczeństwo na drodze. Ujmijmy więc gazu jadąc ma wakacje nie tylko dlatego, aby bezpiecznie dojechać do celu, ale także dlatego, aby zaoszczędzić fundusze na dobrą zabawę.

Zestawienie miejsc, w których najczęściej można natknąć się na patrol drogówki, a także ranking najczęściej kontrolowanych odcinków dróg krajowych w poszczególnych województwach powstały na podstawie ostrzeżeń zgłaszanych przez użytkowników nawigacji NaviExpert oraz z aplikacji antyradarowej Rysiek.

– Analizowany przez nas 31-dniowy okres rozpoczął się w piątek przed majówką i trwał do 26 maja. Zestawienie uwzględnia więc inną, równie popularną okazję do dłuższych wyjazdów jaką jest majówka. To o tyle istotne, że wiele ze wskazanych na mapie miejsc to kontrole na popularnych „weekendowych” trasach w kierunku gór, wybrzeża czy Mazur. Tym razem może być ich jeszcze więcej – w tym roku wakacje zaczynają się tuż przed długim weekendem- tłumaczy Katarzyna Przybylska z Telematics Technologies.

Tam spotkasz drogówkę na bank!
Czego dowiemy się z zestawienia? A między innymi tego, która z dróg krajowych jest niekwestionowanym zwycięzcą, jeśli chodzi o liczbę często prowadzonych na niej kontroli drogowych! Jak się okazuje, tytuł ten należy do drogi krajowej nr 7 (E77) – zarówno jeśli będziemy nią chcieli jechać z Warszawy nad morze jak i w kierunku Zakopanego. Ta droga króluje w zestawieniach najczęściej kontrolowanych odcinków dróg krajowych aż w 3 województwach: mazowieckim, świętokrzyskim i małopolskim. Na miano „drogowego ewenementu” zasługuje także inna droga, którą wielu z nas podąża w drodze na bałtyckie plaże. Chodzi o drogę krajową nr 6 (E28). Na stosunkowo krótkim, bo 85-kilometrowym jej odcinku między Gdynią a Nową Dąbrową (trasa na Słupsk) system NaviExpert odnotował najwięcej zgłoszeń kontroli drogowych w całym województwie pomorskim! Innymi, stosunkowo mocno „lubianymi” przez patrole policji drogami są droga krajowa nr 1 (zarówno na jej odcinkach w województwie śląskim, jak i województwie łódzkim),  DK 10 (w województwach kujawsko-pomorskim i zachodniopomorskim), DK 3  ( w województwach dolnośląskim i zachodniopomorskim) oraz DK 11 (w województwach wielkopolskim oraz opolskim).

Miejsca najczęstszych kontroli drogowych w okresie 26.04-26.05.2019

Najczęściej kontrolowane odcinki dróg krajowych w województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, lubelskim oraz lubuskim

Najczęściej kontrolowane odcinki dróg krajowych w województwach: łódzkim, małopolskim, mazowieckim, opolskim

Najczęściej kontrolowane odcinki dróg krajowych w województwach: podkarpackim, podlaskim, pomorskim, śląskim

Najczęściej kontrolowane odcinki dróg krajowych w województwach: świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim, wielkopolskim, zachodniopomorskim

Bezpieczeństwo przede wszystkim
Oczywiście, planując podróż nie warto jeździć na pamięć – prezentowane materiały mają bowiem charakter poglądowy, a sytuacja na drogach cały czas się zmienia.

Wybierając się w podróż pamiętajmy, że na szali kładziemy bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich, a rolą nawigacji wyposażonej w ostrzeżenia o zdarzeniach drogowych nie jest zachęcanie kierowców do omijania przepisów, ale prewencja. Po pierwsze: kontrole często (choć niestety nie jest to reguła) odbywają się w miejscach, w których rzeczywiście ze względów bezpieczeństwa warto zdjąć nogę z gazu. Po drugie: informacja o kontroli podana zawczasu eliminuje gwałtowne hamowania na widok policji. Jak dodaje Przybylska: – Zależy nam na bezpieczeństwie, dlatego nasza aplikacja na bieżąco przypomina kierowcom o dopuszczalnej prędkość na danym odcinku drogi. Dodatkowo, o tym by zwolnić może nam przypominać na przykład… głos bliskiej osoby. Jeśli nagramy komunikat zachęcający do bezpiecznej jazdy, to będzie się on odtwarzał gdy będziemy jechać za szybko.

Przygotowane zestawienia nie uwzględniają kontroli na autostradach i drogach ekspresowych. Dlaczego? Mimo że również tam występują, to jednak ich lokalizacje są przewidywalne i prowadzone zazwyczaj przez patrole drogówki w okolicach bramek oraz przez Inspekcję Transportu Drogowego przy wagach dla aut ciężarowych.

Najnowsze

Volkswagen Passat z nowym silnikiem 2.0 TDI Evo i kierownicą rejestrującą dotyk

Volkswagen Passat doczekał się liftingu i choć wizualnie na pierwszy rzut oka wiele się nie zmienia, to niemiecka marka daje nam sporo nowości technologicznych, które mają mieć znaczny wpływ na nasz komfort, jak i bezpieczeństwo w trasie. Zobaczmy, co się zmieniło? Samochód już niedługo pod koniec wakacji trafi do sprzedaży!

Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kierownica czy system Travel Assist, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę z prędkością autostradową.

Od teraz wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Należy do nich m.in. nowy system „Travel Assist”. Jednym z jego elementów jest tzw. pojemnościowa kierownica, która rejestruje dotyk i zapewnia kierowcy dostęp do obsługi różnych systemów. Passat jest pierwszym modelem, w którym Volkswagen zastosował właśnie taki rodzaj kierownicy.

Zmieniono kształt zderzaków z przodu i z tyłu, wygląd osłony chłodnicy, a także napis „Passat” znajdujący się pośrodku tylnej części nadwozia. Nowe diodowe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i przeciwmgłowe, a także LED-owe lampy z tyłu nadają autu bardzo nowoczesny wygląd.

Ważną nowością w Passacie będzie silnik 2.0 TDI Evo – wydajny turbodiesel o mocy 110 kW/150 KM, emitujący o 10 g/km mniej dwutlenku węgla niż porównywalny z nim silnik w poprzednim modelu. Wśród jednostek napędowych nowego Passata znajdą się również trzy benzynowe (TSI) o mocy 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 200 kW/272 KM, a także diesle (TDI) osiągające 140 kW/190 KM i 176 kW/240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.

odstawowy wariant, który pojawi się w ofercie na przestrzeni najbliższych tygodni, nosi nazwę „Essence”, oferując w standardzie m.in. system Front Assist, Radio Composition Colour z instalacją bluetooth czy reflektory główne LED z automatyczną regulacją ich zasięgu. Środkowa wersja wyposażenia o nazwie „Business” oferuje standardowo m.in. rozbudowany zestaw systemów w ramach „Travel Assist” podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, takich jak „Lane Assist”, „Emergency Assist” (dla DSG), system „Traffic Jam Assist” czy aktywny tempomat ACC do 210 km/h (dla DSG – z funkcją Stop & Go). Najwyższy poziom wyposażenia, „Elegance” wyróżnia się m.in. zastosowaniem nastrojowego oświetlenia kabiny czy przykuwających wzrok 17-calowych obręczy kół „Istanbul” ze stopu metali lekkich. 

Najnowsze

Kolejny raz Lexus LC powalczy w legendarnym 24 Hours of Nürburgring!

Drugi raz z rzędu Lexus LC powalczy w 24 Hours of Nürburgring, jednym z najbardziej wymagających wyścigów na świecie, odbywającym się na legendarnym niemieckim torze Nürburgring.

W 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring Lexus LC będzie rywalizował w klasie SP-Pro. Za kierownicą samochodu zmieniać się będzie czwórka kierowców znana z zeszłorocznej edycji.

Lexus LC został znacząco zmodyfikowany w porównaniu z zeszłym rokiem. Poprawiono aerodynamikę, w tym konstrukcję kabiny, by obniżyć środek ciężkości, poprawić pracę hamulców, opon i elektroniki. Zmiany dotknęły też silnika. Jednostka napędowa o oznaczeniu 2UR-GSE ma zmniejszone tarcie i więcej mocy.

Doświadczenia zebrane przez Gazoo Racing podczas testów i wyścigów modeli sportowych są wykorzystywane w samochodach drogowych. Wyścigowa wersja Lexusa LC korzysta z tego samego silnika, który trafił do Lexusa LC 500.

24-godzinny wyścig na torze Nürburgring odbędzie się w dniach 22-23 czerwca. Kierowcy zmierzą się z całą nitką toru, którego okrążenie liczy 25 km i ma ponad 170 zakrętów. Toyota Gazoo Racing oraz Lexus biorą udział w tym wyścigu od 2007 roku, by doskonalić pracę zespołu i tworzyć coraz lepsze samochody.

Najnowsze

Debiut czterodrzwiowego BMW serii 8 Gran Coupe. 530 KM w najmocniejszej wersji!

W końcu czas na długo wyczekiwany debiut BMW serii 8 w sportowej wersji czterodrzwiowego coupe. Struktura karoserii, technika napędowa i układ jezdny są konsekwentnie ukierunkowane na maksymalne osiągi. Światowa premiera już za klika dni w Monachium, a my już dziś sprawdzamy co oferuje nam nowy model BMW!

Światowa premiera nowego BMW serii 8 Gran Coupé na BMW Group#NextGen w dniach 25 – 27 czerwca 2019 r. w Monachium, od września 2019 r. wprowadzenie na rynek czterech wariantów modelowych: BMW M850i xDrive Gran Coupé  z silnikiem V8 o mocy 390 kW (530 KM), BMW 840i Gran Coupé i BMW 840i xDrive Gran Coupé z nowym 6-cylindrowym rzędowym silnikiem spalinowym o mocy 250 kW (340 KM) oraz BMW 840d xDrive Gran Coupé z 6‑cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 235 kW (320 KM).

Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Przenoszenie siły przez 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic i inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive lub napęd na tylne koła (BMW 840i Gran Coupé).

Niezależne proporcje, rozstaw osi o 201 mm większy niż w BMW serii 8 Coupé, elegancka, płynna linia dachu z przejściem w tył w kształcie płetwy, dynamicznie wysmuklona sylwetka. Prezencję i sportowy charakter auta podkreśla potężna partia ramion w obszarze słupków C, wyjątkowo duży rozstaw kół oraz specyficzna dla modelu konstrukcja tyłu, która akcentuje szerokość.

Luksusowa sportowa atmosfera na wszystkich fotelach. Wyposażenie standardowe z fotelami sportowymi, pełną tapicerką ze skóry Vernasca, łopatkami zmiany biegów na kierownicy, oświetleniem ambientowym oraz deską rozdzielczą i górną częścią boczków drzwi pokrytych skórą Nappa.

Maksymalnie duża ilość miejsca na nogi w coupé marki BMW. Pojemność 440 l umożliwia transport trzech toreb golfowych. Dodatkowa przestrzeń uzyskiwana przez złożenie dzielonego oparcia kanapy tylnej w stosunku 40 : 20 : 40.Typowy dla modelu szklany dach panoramiczny o powierzchni ok. 1,5 m2 rozciągający się od przedniej do tylnej szyby zapewnia wyjątkową, pełną światła atmosferę we wnętrzu.

Pakiet sportowy M z charakterystycznymi elementami stylistycznymi i wyposażeniem: bardzo duże wloty powietrza, niezależnie zaprojektowane progi i pas tylny, 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowy układ hamulcowy M, fotele wielofunkcyjne, kierownica skórzana M, podświetlone listwy progowe z logo M. BMW M850i xDrive Gran Coupé dodatkowo ze spojlerem przednim, 20-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich i najwyższej jakości ogumieniem, typowym sportowym układem hamulcowym M, ekskluzywnymi elementami zewnętrznymi w kolorze Cerium Grey, listwami ozdobnymi w wersji siatki ze stali szlachetnej i podświetlanymi listwami progowymi ze znaczkiem modelu. Ponadto dla wszystkich pozostałych wariantów modelowych dostępny jest pakiet sportowy M Technik.

Luksusowe i progresywne wyposażenie standardowe z kluczykiem BMW z wyświetlaczem, systemem telefonicznym z ładowaniem bezprzewodowym, wyświetlaczem BMW Head-Up oraz BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, w pełni cyfrowym zestawie wskaźników monitorem pokładowym o przekątnej 10,25 cala.

Szeroka gama systemów wspomagających kierowcę: asystent świateł drogowych, system asystujący kierowcy, w tym ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, ostrzeganie przy zmianie pasa ruch i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu, a także asystent parkowania z asystentem cofania w wyposażeniu standardowym. 

Najnowsze

Tragiczny wypadek motocyklisty

Do zdarzenia doszło w Tarnowie. Kierujący motocyklem nie miał szans uniknąć zderzenia.

27-letni mieszkaniec powiatu tarnowskiego jadący ulicą Mickiewicza w dół w kierunku al. Solidarności uderzył w bok Volvo. Pomimo udzielonej niemal natychmiast pomocy przez służby ratunkowe, motocyklisty nie udało się uratować.

Na nagraniu z monitoringu widać, jak motocyklista porusza się ze znaczną prędkością, a jadące z naprzeciwka Volvo nagle zaczyna skręcić w lewo. Kierujący jednośladem nie miał czasu na hamowanie, zdołał tylko położyć motocykl.

Najnowsze