W centrum Radomia ograniczenie prędkości do 30 km/h – mapa
Od wczoraj w centrum Radomia obowiązuje strefa Tempo 30.
Celem tych zmian jest poprawa bezpieczeństwa ruchu na ulicach, włączając w to pieszych i rowerzystów. Zadniem Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu powinno to też poprawić płynność jazdy samochodów i zwiększenie przepustowości skrzyżowań. Przedstawiciele Zarządu liczą też na to, że w związku z tymi ograniczeniami mniej kierowców będzie korzystać z centralnych ulic miasta, by przemieszczać się między dzielnicami. Konsekwencją tych działań ma też być ograniczonie uciążliwego dla mieszkańców centrum hałasu oraz emisji spalin.
Strefa z organiczeniem prędkości do 30 km/h obejmuje teren północnego Śródmieścia Radomia, ograniczony ulicami Żeromskiego, Malczewskiego, Kelles-Krauza, Struga, Pileckiego, Kelles-Krauza oraz Niedziałkowskiego; strefa nie obejmuje tych ulic, ale obszar między nimi.
W ramach strefy wprowadzono także zmiany w organizacji ruchu. Wszystkie skrzyżowania są równorzędne – obowiązuje na nich pierwszeństwo dla jadących z prawej strony. Na ul. Kilińskiego powstały także wzniesione przejścia dla pieszych. Takie rozwiązanie ma zmusić kierowców do ograniczenia prędkości.
W późniejszym czasie planowane jest powiększenie strefy Tempo 30 i objęcie nią południowej części Śródmieścia.
Z drugiej strony wiadomo przecież, że podczas jazdy z prędkością 30 km/h samochody muszą poruszać się na drugim biegu, co oznacza wyższe obroty i wyższe zużycie paliwa, a co za tym idzie – wyższą emisję spalin.
| Radom – ograniczenie prekości do 30 km/h w strefie Tempo 30 |
![]() |
| fot. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: