
Volvo XC90 po zmianach i z napędem mild-hybrid
Niewielkie modyfikacje na zewnątrz, spore zmiany pod maską – tak najkrócej można opisać face lifting największego SUV-a Volvo. Wraz z rozpoczęciem nowego roku modelowego, wszystkie XC90 z silnikami Diesla otrzymają seryjny napęd typu mild-hybrid.
XC90 od roku modelowego 2020 dostępne będzie w wersji sześciomiejscowej o układzie siedzeń typu 2+2+2. W sprzedaży pozostaną dotychczasowe modele pięcio- i siedmiomiejscowe, a także czteroosobowy, luksusowy wariant Excellence. Oprócz tapicerek skórzanych, klienci będą mogli zamawiać także zupełnie nową tapicerkę wełnianą. W wersji R-Design będzie można zamówić kluczyk z wykończeniem w stylu włókna węglowego.
Najważniejszą zmianą w zewnętrznym wyglądzie modelu XC90 będzie nowy wzór atrapy chłodnicy. W wersji R-Design obramowania okien będą teraz czarne, co dobrze komponuje się ze sportowym charakterem tej wersji. Klienci będą mieli do wyboru trzy dodatkowe wzory felg i kilka nowych barw nadwozia. Drobne różnice pojawią się także w listwach tylnych zderzaków. Istotna zmiana zajdzie także na klapie bagażnika wersji z silnikami Diesla. Zniknie oznaczenie D5, a pojawi się B5 oznaczające Diesla wspomaganego niewielkim silnikiem elektrycznym.
Niedawno zarząd Volvo Cars zapowiedział, że w ciągu kilku lat wszystkie modele Volvo zostaną wyposażone w jakiś rodzaj napędu elektrycznego. Nie oznacza to wycofania się z silników spalinowych, lecz wprowadzanie różnych rodzajów wspomagających napędów elektrycznych. Volvo od dawna oferuje hybrydy typu plug-in.
Teraz przyszedł czas na układy typu mild-hybrids wykorzystujący lekki akumulator 48V ładowany wyłącznie za pomocą układu odzyskującego energię podczas hamowania. Jest on dużo lżejszy i tańszy od układów plug-in bazujących na akumulatorach 400V. W układzie mild-hybrid Volvo silnik elektryczny będzie pełnił wyłącznie rolę wspomagającą obniżając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Dzięki temu XC90 będzie spełniał coraz ostrzejsze normy w tym zakresie. Co ważne, nowa hybryda B5 będzie niewiele droższa od dotychczasowej wersji D5.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: