Volvo wprowadza silniki Drive-E trzeciej generacji

Volvo konsekwentnie realizuje obietnicę pełnej hybrydyzacji i elektryfikacji całej swojej oferty. Na polski rynek właśnie trafiają hybrydowe wersje wysokoprężnych odmian napędowych D4 AWD i D5 AWD. Te popularne w Polsce silniki otrzymały układ typu mild-hybrid.

Na polski rynek właśnie docierają pierwsze egzemplarze modelu XC90 B5 AWD, który wyposażony jest w silnik Diesla o mocy 235 KM ze wspomagającym układem mild-hybrid generującym dodatkowe 14 KM. Oprócz zastosowanie silnika elektrycznego w jednostce spalinowej przekonstruowano aż 80% elementów.

Do końca roku wszystkie dotychczasowe wersje D4 AWD i D5 AWD w XC90 i XC60 będą dostępne wyłącznie jako hybrydy. Ich nazwy zostaną zmienione odpowiednio na B4 AWD i B5 AWD. Jest to już trzecia generacja silników Drive-E, która ma emitować mniej dwutlenku węgla i innych spalin niż dotychczasowe jednostki.

To dalsza część strategii Volvo, która rozpoczęła się kilka lat temu, gdy producent postawił na maksymalnie dwulitrowe, czterocylindrowe silniki. Ograniczenie do nich oferty dużego XC90 w 2015 roku było odważnym, ale jak się okazuje dobrze przemyślanym posunięciem. Dzisiaj te nowoczesne silniki dają konstruktorom szerokie pole do ich modyfikacji pod kątem kolejnych, bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin i CO2.

Docelowo wszystkie wersje z układem mild-hybrid będą nosiły oznaczenie B od angielskiego zwrotu Brake Recovery. Wraz z dodaniem modułu ISG (Integrated Starter Generator), silniki spalinowe otrzymały szereg zmian mających na celu zmniejszenie wibracji i oporów wewnętrznych. To przekłada się na cichszą pracę silnika. Napęd elektryczny zmniejsza zużycie paliwa, ale także sprawia, że przełożenia automatycznej skrzyni biegów zmieniane są płynniej niż dotąd.

Bardzo płynnie działa także układ start/stop, który dzięki rozruchowi silnika poprzez ISG sprawia, że nie czujemy momentu uruchomienia jednostki. Poprawiła się także elastyczność silnika, zwłaszcza podczas spokojnej, płynnej jazdy. To za sprawą dodatkowych 40 Nm generowanych przez moduł ISG. Dzięki temu rozwiązaniu w dwutonowym XC90 B5 o długości niemal pięciu metrów poziom emisji wynosi 159 g CO2/km. Warto zaznaczyć, że jest to parametr mierzony według nowego, bardziej realistycznego cyklu WLTP.  

Nowe Volvo XC90 B5 Momentum (235 + 14 KM) jest dostępne w cenie od 283 700 zł, a XC60 B4 (197 KM + 14 KM) od 201 750 zł.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze