Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX – właśnie rusza sprzedaż nowych modeli samochodów ciężarowych w Polsce

Wszystkie modele – Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX – wyposażono w nowy, konfigurowalny interfejs użytkownika z cyfrowym zestawem wskaźników dostarczającym właściwych informacji w każdej sytuacji. Ponadto, pojazdy Volvo FM i FMX otrzymały nowe kabiny, w których kierowca ma do dyspozycji więcej przestrzeni i lepszą bezpośrednią widoczność.

Wysoko wykwalifikowani kierowcy, potrafiący bezpiecznie i odpowiedzialnie użytkować pojazd, dbać o ładunek i zarządzać sytuacjami drogowymi, stanowią bezcenny zasób każdej firmy transportowej. A ponieważ w pozyskiwaniu najlepszych kierowców panuje ostra rywalizacja, w swojej nowej generacji samochodów ciężarowych Volvo Trucks podjęło wysiłek opracowania otoczenia i interfejsu kierowcy takich, które zapewnią jak najbardziej bezpieczne, funkcjonalne i komfortowe środowisko pracy. 

Nowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12 cali zapewnia kierowcy szybki dostęp do informacji pomocnych w unikaniu kosztownych błędów. Na przykład, ciągłe wskazanie czasu pracy kierowcy ułatwia planowanie jazdy i minimalizuje ryzyko naruszenia obowiązujących przepisów. Inną praktyczną funkcją jest rozpoznawanie znaków drogowych. Dzięki niej kierowca jest ostrzegany o ograniczeniach prędkości, zakazach wyprzedzania i kategorii drogi. 

Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX - właśnie rusza sprzedaż nowych modeli samochodów ciężarowych w Polsce

Dostępne są cztery różne widoki zestawu wskaźników, a zawartość i wygląd każdego z nich kierowca może łatwo dostosować przed wyruszeniem w drogę. Widok The Load (Obciążenie osi) pozwala kontrolować masę ładunku, masę całkowitą pojazdu oraz naciski na osie. W pojazdach z systemem nawigacyjnym warto wybrać widok Navigation (Nawigacja), udostępniający czytelne mapy. Kierowcy oczekujący wyglądu klasycznego zestawu wskaźników Volvo mogą skorzystać z widoku Home (Główny), zaś dla preferujących dostęp jedynie do najistotniejszych wskazań przeznaczony jest widok Focus (Koncentracja).

Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX - właśnie rusza sprzedaż nowych modeli samochodów ciężarowych w Polsce

Wyświetlacz boczny może z łatwością obsłużyć do ośmiu kamer i wyświetlać obraz z czterech kamer jednocześnie. Na obydwu wyświetlaczach informacje mogą być prezentowane w jednym z ponad 30 języków. System jest zdolny do przechowywania wielu zestawów ustawień indywidualnych, co jest przydatne w przypadku, gdy jeden i ten sam pojazd jest użytkowanych przez wielu kierowców, także różnej narodowości.

Funkcjami zestawu wskaźników można łatwo sterować za pomocą nowych, intuicyjnie pogrupowanych przycisków na kole kierownicy, a także elementów sterujących na desce rozdzielczej oraz – na niektórych rynkach – głosowo. Funkcje wyświetlacza bocznego można również wybierać dotykowo, wprost na ekranie.

Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX - właśnie rusza sprzedaż nowych modeli samochodów ciężarowych w Polsce

Volvo FM i Volvo FMX posiadają całkowicie nowe kabiny, oferujące nawet o jeden metr sześcienny więcej przestrzeni wewnątrz. Tym samym kierowcy zyskali więcej swobody we wnętrzu, więcej miejsca do pracy i znacznie lepszą widoczność bezpośrednią, po części dzięki obniżeniu linii drzwi. Nisko położone, szerokie wejście do kabiny, z dwoma antypoślizgowymi, oświetlanymi stopniami, ułatwia realizację zadań transportowych wymagających częstego zatrzymywania się. Na przykład, kierowca użytkujący pojazd na terenie budowy może w ciągu całego dnia wchodzić i wychodzić z kabiny nawet 50 razy.

Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX - właśnie rusza sprzedaż nowych modeli samochodów ciężarowych w Polsce

Podobnie jak w Volvo FH i Volvo FH16, w otoczeniu kierowcy pojawiła się regulowana kolumna kierownicy zapewniająca większy niż dotąd zakres możliwego dostosowania pozycji za kierownicą. Dolna leżanka w kabinie sypialnej została posadowiona niżej, dzięki czemu siedzenie na niej stało się wygodniejsze i wygospodarowano dodatkową przestrzeń dla schowków. W kabinie dziennej także jest dostępny nowy, podświetlany schowek o pojemności 40 litrów. 

Nowa, ulepszona izolacja kabiny skuteczniej chroni przed zimnem i hałasem. Dzięki czujnikom układ klimatyzacji z filtrem węglowym utrzymuje wysoką jakość powietrza w kabinie, nawet w wysoce niesprzyjających warunkach otoczenia. 

Najnowsze

Goodc

Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan – już niedługo poznamy modele trzeciej generacji!

Już pod koniec września poznamy szczegóły całkowicie odnowionych modeli trzeciej generacji Dacii Sandero, Sandero Stepway i Logan. Dacia na nowo definiuje swój „niezbędny samochód”, aby sprostać oczekiwaniom klientów.

Dacia przedstawia całkowicie nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan, modele trzeciej generacji o zupełnie nowych, odświeżonych wzorach. Podążając śladami swoich poprzedników, trzy nowe modele oferują odnowiony styl, wyposażenie i wszechstronność, zachowując jednocześnie podstawy prostoty i niezawodności.

Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan – już niedługo poznamy modele trzeciej generacji!

Całkowicie nowe Sandero emanuje silną osobowością i wrażeniem solidności. Ogólna konstrukcja jest bardziej opływowa, dzięki bardziej nachylonej przedniej szybie, niższej i płynnej linii dachu oraz antenie radiowej umieszczonej na końcu dachu. Pomimo niezmienionego prześwitu, nowe Sandero jest niższe i bardziej uziemione, częściowo dzięki szerszym rozstawom i osadzonym na równo kołom.

Dzięki zwiększonemu prześwitowi całkowicie nowy Sandero Stepway jest wszechstronnym crossoverem w gamie Dacii. Zupełnie nowy Sandero Stepway będzie natychmiast rozpoznawalny z przodu po charakterystycznej, żebrowanej i bardziej wypukłej masce, chromowanym logo Stepway pod grillem i zakrzywionych błotnikach nad światłami przeciwmgielnymi.

Przeczytaj też: Test Dacia Sandero Stepway – złoto nie zawsze się świeci

Całkowicie przeprojektowana sylwetka nowego Logana jest bardziej dynamiczna i nieco wydłużona. Płynna linia dachu, antena radiowa umieszczona na jego końcu i niewielkie zmniejszenie bocznych powierzchni szklanych pomagają wzmocnić ogólną linię. Sygnatura świetlna w kształcie litery Y, dopasowane do siebie koła i bardziej jakościowy design niektórych elementów, takich jak klamki drzwi, są identyczne z atrybutami nowego Sandero.

Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan – już niedługo poznamy modele trzeciej generacji!

Przeczytaj też: Nowa Dacia Logan wchodzi na polski rynek

Przednia i tylna optyka zainaugurowały nową sygnaturę świetlną Dacii w kształcie litery Y. Dzięki temu oświetleniu ta trzecia generacja ma silną, nową tożsamość. Pozioma linia łączy dwa reflektory z przodu  oraz z tyłu i rozciąga się na odpowiednie linie świetlne, pomagając wizualnie poszerzyć modele.

Najnowsze

Hyundai Tucson nowej generacji przeszedł testy drogowe. Zobaczcie zdjęcia w kamuflażu!

Przed rynkowym debiutem Tucson nowej generacji przeszedł wymagające testy drogowe. Podczas testów sprawdzane było prowadzenie i komfort jazdy oraz ogólna jakość. Zobaczcie jak się prezentuje w kamuflażu!

Po fazie intensywnego rozwoju w ośrodkach testowych Hyundaia, na poligonach doświadczalnych i drogach na całym świecie, tuż przed rynkowym debiutem Tucson został poddany finalnym szlifom na czeskich i austriackich drogach.

Jest to pierwsza generacja tego modelu zaprojektowana z uwzględnieniem nowej filozofii designu marki Hyundai Sensuous Sportiness. Przyjemność z prowadzenia zapewniono dzięki palecie responsywnych silników i skrzyń biegów w połączeniu z praktycznymi w codziennym użytkowaniu elementami, począwszy od napędu na cztery koła po możliwość holowania przyczep.

Hyundai Tucson nowej generacji przeszedł testy drogowe. Zobaczcie zdjęcia w kamuflażu!

W ostatnich miesiącach Tucson był dopracowywany i testowany w Europie. Został poddany testom trwałości i próbom dynamicznym na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie, słynnej północnej pętli Nürburgringu. Przeszedł również rygorystyczne testy drogowe w całej Europie począwszy od skrajnych zimowych warunków w Szwecji, poprzez holowanie przyczep w Alpach, kończąc na upalnym południu Hiszpanii.

W trakcie testów na specjalnym poligonie w Czechach, Tucson musiał udowodnić swoją jakość w ekstremalnych warunkach. System napędu na cztery koła, system rozdziału momentu obrotowego, sterowanie sprzęgła i wzrost momentu obrotowego przy niskich prędkościach zostały sprawdzone i przetestowane w najróżniejszych warunkach. 

Hyundai Tucson nowej generacji przeszedł testy drogowe. Zobaczcie zdjęcia w kamuflażu!

Na przykład na wymagających drogach, inżynierowie Hyundaia sprawdzili ogólną sztywność konstrukcji nadwozia, otwierając wszystkie drzwi, tylną klapę i panoramiczny dach, w sytuacji z dwoma kołami na ziemi i dwoma kołami znajdującymi się po przekątnej w powietrzu. Podczas tego testu drzwi zostały zamknięte bez najmniejszych problemów, co potwierdziło wysoką sztywność nadwozia. Na nierównych nawierzchniach inżynierowie zidentyfikowali nietypowe dźwięki wydawane przez samochód w określonych warunkach i zredukowali je.

Inżynierowie wjechali samochodem również do wody, aby sprawdzić, czy elementy takie jak osłony podwozia i osłony kół będą działać prawidłowo po przejeździe po wodzie, nawet przy wyższych prędkościach. Ponadto zbadali, czy model bez problemu brodzi w wodzie o głębokości od 20 do 30 centymetrów. Hamulec postojowy, systemy Autohold i asystent zjazdu ze wzniesienia także musiały udowodnić swoją wytrzymałość na stromych wzgórzach o nachyleniu od 30 do 45 procent.

Hyundai Tucson nowej generacji przeszedł testy drogowe. Zobaczcie zdjęcia w kamuflażu!

Po udowodnieniu jakości w Czechach, Tucson musiał zademonstrować swoje możliwości holowania w austriackich Alpach. Inżynierowie Hyundaia zabrali Tucsona Nowej Generacji z przyczepą na trudną trasę u podnóży góry Grossglockner, testując zachowanie pojazdu podczas holowania przyczepy w trakcie pokonywania podjazdów, zjazdów i ostrych zakrętów.

Najnowsze

Jak bezpiecznie przewieźć psa lub kota w samochodzie?

Nie tylko w czasie wakacji wycieczki za miasto z czworonożnym pupilem są przyjemnym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Jednak okazuje się, że niewielu kierowców wie, jak prawidłowo przewieźć psa lub kota w samochodzie. Zatem w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo zarówno swoje, jak i czworonoga?

Choć polskie prawo nie przewiduje konkretnych zasad przewożenia zwierząt w autach, to przede wszystkim należy zachować zdrowy rozsądek i pamiętać o kilku prostych zasadach.

Pies na fotelu pasażera, na tylnej kanapie, na półce nad bagażnikiem, czy nawet na desce rozdzielczej – kto z nas nie spotkał się z takim widokiem. Często właściciele nie zdają sobie sprawy z   tego, jak wielkim zagrożeniem jest ich malutki pupil swobodnie przemieszczający się po kabinie samochodu.

Łatwo jednak wyobrazić sobie jakie skutki miałoby takie zdarzenie nie tylko dla samego zwierzęcia, ale i jego współpasażerów – zarówno dorosłych, jak i dzieci. I na nic zdadzą się tu tłumaczenia, że pies w podróży zachowuje się spokojnie, bo sytuacje losowe są nieprzewidywalne. Warto zatem postawić bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.

Jak bezpiecznie przewieźć psa lub kota w samochodzie?

Zagrożenia związane z  gwałtownym hamowaniem czy kolizją to nie jedyny powód, dla którego warto poświęcić kilka chwil na odpowiednie przygotowanie się do podróży z psem. Pamiętajmy także o tym, że zwierzę o wiele gorzej znosi jazdę samochodem niż człowiek. Nieraz wystarczy nagły hałas czy błysk świateł, by dotychczas grzecznie leżący na fotelu pasażera pies spłoszył się i wskoczył na kolana bądź – co gorsza – pod nogi kierowcy blokując przy tym możliwość szybkiego użycia pedałów.

Jak bezpiecznie przewieźć psa lub kota w samochodzie?

Zwierzęta możemy przewozić zarówno w przestrzeni pasażerskiej, jak i bagażowej. Mniejsze pieski można zabezpieczyć dzięki dostępnym na rynku specjalnym szelkom dopinanym do pasów bezpieczeństwa. Większe czworonogi na pewno będą bezpieczniejsze w bagażniku, szczególnie w samochodach typu kombi, gdzie możemy zamontować specjalną klatkę. Tak podróżujący pies w nagłej sytuacji nie uszkodzi ani siebie ani innych pasażerów – tłumaczy Marcin Wojnowski i dodaje: – Choć wydawać by się mogło, że metalowa konstrukcja nie jest zbyt komfortowa i narzuca niewygodne pozycje, to jednak nie zapominajmy o tym, że w czasie jazdy samochodem przede wszystkim musimy zadbać o bezpieczeństwo. A to rozwiązanie służy właśnie takim celom.

A co z kotami? Tu najlepszym rozwiązaniem są tak zwane transportery. Mruczek w zamkniętej przestrzeni może wygodnie ułożyć się oraz czuć pewnie i bezpiecznie, a dzięki specjalnym otworom ma stały dostęp do świeżego powietrza. Pamiętajmy, by taki transporter przypiąć pasami bezpieczeństwa.

Źródło: RS Auto

Najnowsze

Cupra Leon Competición gotowa do startu w WTCR 2020. Pod maską 340 KM!

Nowy hiszpański samochód wyścigowy weźmie udział w mistrzostwach WTCR 2020 jako oficjalny pojazd zespołu Zengő Motorsport. Do ekipy dołącza Mikel Azcona, mistrz TCR Europe 2018 i oficjalny kierowca marki. Kiedy odbędą się pierwsze wyścigi?

Za kierownicami trzech sportowych samochodów Cupra zasiądą Mikel Azcona, mistrz Węgier Gábor Kismarty-Lechner oraz debiutujący Bence Boldizs.Mistrzostwa rozpoczną się na torze w belgijskiej miejscowości Heusden-Zolder. Kolejne etapy odbędą się kolejno na niemieckim Nürburgring, słowackim Slovakia Ring, węgierskim Hungaroring, hiszpańskim Motorland Aragón oraz włoskim Adria International Raceway. W sumie do 15 listopada zaplanowano 16 wyścigów formatu WTCR.

fot. Piotr Kopeć "MotoFoto"

Cupra Leon Competición została zaprojektowana, by sprostać wymogom wyścigów w formacie TCR. Samochód napędza 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem, który w połączeniu z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną przekłada się na 340 KM mocy przy 6800 obrotach na minutę oraz maksymalny moment obrotowy równy 410 Nm. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 260 km/h. Pierwsze wyścigi serii odbędą się 12 i 13 września na belgijskim torze Zolder.

Cupra Leon Competición gotowa do startu w WTCR 2020. Pod maską 340 KM!

W porównaniu do poprzedniej generacji, Cupry TCR, Leon Competición wyróżnia się nowymi projektami karoserii oraz geometrii podwozia, które pozwoliły na obniżenie masy pojazdu, optymalizację sztywności zawieszenia oraz zwiększenie możliwości dostosowania pojazdu do potrzeb poszczególnych zespołów i kierowców. Już półtora miesiąca po premierze nowego modelu na torze w Monzy egzemplarze kierowane przez Salvatore Tavano z Scuderia del Girasole by Cupra Racing oraz Roberta Dahlgrena z PWR Racing uplasowały się na szczytach tabel wyścigów obu formatów.

Najnowsze