Katarzyna Frendl

Volvo Car Poland – świetne wyniki za 2018 rok i nadzieje na 2019

Volvo nabiera tempa nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Na śniadaniu prasowym dowiedziałam się, że chiński właściciel marki jest hojny i inwestuje nie tylko w nowe technologie, ale i piękny design szwedzkich aut. Jak zatem Volvo podsumowuje rok 2018 w Polsce?

Volvo Cars informuje o zysku operacyjnym za rok 2018 w wysokości 14,2 miliarda koron (SEK), co oznacza wzrost o 0,7% w porównaniu z rokiem 2017. W procentach może to nie jest kolosalne osiągnięcie, jednak to ok. 1,53 mld USD i rekordowy wynik marki. Jak popatrzymy na sprzedaż aut, liczby rosną. Globalny wzrost przekroczył 12% (642 253), w USA aż 20% (98 263), w Europie ponad 6% (318 235), a w Chinach ponad 13% (130 593). Volvo ma się czym chwalić.

Po pierwsze otworzono nową fabrykę w Charleston (USA), skąd zjeżdża cała produkcja S60. Zaprezentowano kolejne modele bazujące na platformie SPA, zaprojektowano pierwszy silnik 3-cylindrowy i wyjątkowo płynnie marka przeszła na WLTP. Chiński właściciel Volvo nie szczędzi inwestycji na dział badawczo-rozwojowy i z roku na rok marka bije rekordy przekazywanych funduszy na technologie w nowych modelach i rozwój.

W Polsce Volvo również rośnie w siłę. Rokrocznie rosną słupki sprzedaży – w 2018 sprzedano w naszym kraju 10 477 pojazdów Volvo. Zdecydowanie najwięcej sprzedaje się u nas modelu XC60 (42%), 12% tortu stanowi XC90, także 12% – XC40,  V40 i V40 CC to 10% sprzedaży, a na końcu plasują się V60 (V60 CC) – 7%, V90/V90CC – 7%, S90 – 7% oraz  S60/S60CC – 3%. W salonach od 2018 roku pojawiły się nowe modele: Volvo XC40, V60, a na 2019 rok przewiduje się premierę V60 cross country oraz nowe S60.

W Warszawie Volvo pokazało się z najciekawszej strony. Powstało tu unikalne miejsce na mapie stolicy, a jednocześnie pierwszy taki obiekt na świecie
(z tak mocną funkcją sprzedaży). W salonie przy Marszałkowskiej sprzedano 207 samochodów, odbywają się tu premiery modeli, koncerty, spotkania
biznesowe, seminaria na temat bezpieczeństwa, czy noc muzeów. Jednocześnie to miejsce spotkanń całego zarządu VCC i piękna wizytówka szwedzkiej marki w Warszawie.

Na przyszłość Volvo zapowiada stabilny wzrost sprzedaży, elektryfikację oferty, w tym wprowadzanie nowych hybryd, rozwój systemów jazdy autonomicznej, technologii connectivity i systemów bezpieczeństwa.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze