
Volkswagen Touareg V8 TDI – prawdziwy mocarz
Oprócz T-Roca R Volkswagen pokaże w Genewie jeszcze jednego SUV-a mającego sportowe osiągi, ale napędzanego silnikiem Diesla.
Moc jednostki pracującej pod maską Touarega V8 TDI wynosi 421 KM, a maksymalny moment obrotowy osiąga poziom supersamochodów – 900 Nm. Najmocniejszy obecnie oferowany Volkswagen rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s i może rozpędzić się do 250 km/h.
Nabywcy tego auta będą mogli zdecydować się na jeden z dwóch seryjnych pakietów stylistycznych: „Elegance” lub „Atmosphere”. „Elegance” ma charakter „techniczny”, we wnętrzu auta dominują metal i chłodna kolorystyka; „Atmosphere” został natomiast utrzymany w ciepłej stylistyce, do wykończenia kabiny wykorzystano w nim drewno i naturalne barwy. Tapicerka foteli i obicia drzwi w obydwu wersjach auta są seryjnie wykonane ze skóry (typu „Vienna”)
W porównaniu z modelami z silnikami V6, Touareg V8 TDI został dodatkowo wyposażony seryjnie w pneumatyczne zawieszenie, ma również otwieraną i zamykającą się elektrycznie pokrywę bagażnika, komfortowe fotele, system ostrzegający przed włamaniem, pedały ze stali szlachetnej oraz pakiet oświetleniowy zawierający m.in. automatyczny system zmiany świateł oraz przyciemniane lusterka zewnętrzne. Ponadto Touareg V8 TDI w chwili wejścia do sprzedaży będzie miał 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów typu „Tirano”, zamiast obręczy 18-calowych.
Volkswagen Touareg V8 TDI będzie miał światową premierę na salonie samochodowym w Genewie, a w sprzedaży pojawi się pod koniec maja.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: