Volkswagen Touareg debiutuje na Motor Show w Poznaniu

Dopiero co zamaskowany nowy Volkswagen Touareg przemierzał Polskę w drodze na światową premierę w Pekinie, która miała miejsce 23 marca, a już 5 kwietnia będzie gwiazdą tegorocznego Poznań Motor Show. Obok niego na stoisku marki Volkswagen będzie można podziwiać model studyjny I.D. BUZZ – następcę kultowego Bulliego sprzed 70 lat.

Touareg trzeciej generacji to kolejny krok największej ofensywy modelowej Volkswagena. Za kilka lat – oprócz T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace’a i Touarega – Volkswagen będzie miał w ofercie na świecie blisko 20 samochodów typu SUV, które będą stanowiły aż 40 procent gamy modelowej. Samochody tego typu cieszą się ogromną popularnością i reprezentują jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku pod względem sprzedaży.

Podobnie jak Touaregi dwóch poprzednich generacji także najnowszy należy do samochodów wszechstronnych. Do najważniejszych zalet największego SUV-a Volkswagena należą mocne silniki, pneumatyczne zawieszenie, skrętne koła tylnej osi, innowacyjne systemy asystujące oraz Innovision Cockpit, czyli potężnych rozmiarów ekran, który łączy w jedną całość elektroniczne wskaźniki i wyświetlacz systemu multimedialnego.

Z kolei I.D. BUZZ – studyjny van z napędem elektrycznym – wyznacza drogę Volkswagena na przyszłość. Van, który podobnie jak pozostałe modele rodziny I.D. już za kilka lat trafi do produkcji seryjnej, pokazuje, że modułowa platforma skonstruowana przez Volkswagena na potrzeby samochodów elektrycznych (MEB) doskonale nadaje się do konstrukcji pojazdów różnych rozmiarów i o różnych cechach. Akumulatory i układ napędowy w I.D. BUZZ są umieszczone w podłodze, nad nimi znajduje się przestronna kabina, która zapewnia sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Zasięg I.D. BUZZ na jednym ładowaniu wynosi ok. 600 km.

Najnowsze

Audi RS 5 Sportback – niemiecka definicja piękna

Czy aby tylko niemiecka definicja piękna? Większość polskich fanów motoryzacji zaraz po obejrzeniu samych zdjęć Audi RS 5 Sportback się rozmarzy. Cóż, nasza redakcja nie była wyjątkiem w tym względzie. Jednak my chcemy poznać to auto dogłębniej.

28 marca Audi Sport wprowadza na rynek pięciodrzwiowy model sportowy, prezentując go podczas New York International Auto Show. Audi RS 5 Sportback ma zwiększony rozstaw osi, krótkie zwisy i długą, wypukłą maskę silnika (tzw. power dome). Gdy staniemy z tyłu pojazdu i spojrzymy na niego z ukosa, ogromne wrażenie robią boki pojazdu, wyglądające niczym rzeźbione. Najbardziej rzucają się w oczy blistry quattro, uwypuklające poszerzone o 15 milimetrów nadkola.

Przód Audi RS 5 Sportback to szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli typu RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium spojler z napisem quattro. Obok reflektorów zauważyć można dodatkowe, błyszczące czernią elementy stylistyczne. Dzięki nim, nowe RS 5 Sportback sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo, model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji. Pakiety „Lśniąca czerń”, „Matowe aluminium” i „Carbon” umożliwiają daleko idącą indywidualizację nowego Audi RS 5 Sportback.

Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo ma moc 331 kW i maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 60 mil na godzinę Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpędza się dalej do prędkości maksymalnej 174 mil na godzinę. Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90° rzędami cylindrów, na skutek tego strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia cylindrów, a strona ssąca po zewnętrznej ich stronie. Taka koncepcja pozwala na kompaktową konstrukcję i wytyczenie krótkich dróg dolotowych z minimalnymi stratami wskutek przepływu. Silnik 2.9 TFSI ma spontanicznie reagować na ruchy prawego pedału.

Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełączania biegów, przenosi moment obrotowy z silnika 2.9 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Dyferencjał asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami. Gdy dochodzi do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś – do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną. Tak wysokie wartości blokowania pozwalają na dokładnie zdefiniowany rozkład momentu obrotowego i niezwykle precyzyjną współpracę z układem kierowniczym. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy, odpowiednio do sytuacji rozdziela moment między kołami osi tylnej.

Pięciowahaczowe zawieszenie, montowane zarówno przy przedniej, jak i przy tylnej osi, ma zapewniać podwyższony komfort bez utraty sportowych właściwości. Standardowe, sportowe podwozie RS sprawia, że model RS 5 Sportback jest zawieszony o siedem milimetrów niżej niż Audi S5 Sportback. Alternatywnie, Audi Sport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS układem kierowniczym. Za pośrednictwem standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może kształtować swoje wrażenia z jazdy w trybie indywidualnym, dynamicznym lub komfortowym.

Ekskluzywne i funkcjonalnie wyposażone wnętrze nowego Audi RS 5 Sportback utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. 480-litrowy bagażnik ma kształt prostopadłościanu, a wejście do niego ma dokładnie metr szerokości. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 1300 l. Oparcie tylnej kanapy standardowo podzielone jest w stosunku 40:20:40. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.

Sportowy charakter pięciodrzwiowego podkreślają detale, m.in. sportowe fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, czy spłaszczone u dołu koło skórzanej kierownicy sportowej. Kierownica, listwy progowe, dźwignia zmiany biegów oraz fotele, noszą emblematy S. Dodatkowy ekran RS wyświetlający się w Audi virtual cockpit informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu. W trybie jazdy manualnej, po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, wizualny sygnał informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Głównymi atrakcjami pakietu stylistycznego RS są czerwone, kontrastowe szwy na kierownicy i na dźwigni zmiany biegów, oparcia kolan z tkaniny Alcantara, pasy bezpieczeństwa z czerwonymi brzegami oraz dywaniki z logo RS. Ekskluzywnym kolorem lakieru oferowanym przez Audi Sport dla modelu RS 5 Sportback, jest zieleń Sonoma z efektem metalicznym.

Najnowsze

Ruszyły zapisy do rajdu Enduro Rally 24

Ruszyły zapisy do rajdu Enduro Rally 24, który odbędzie się w dniach 21-23.09.2018 na Mazurach. Organizatorzy tej pionierskiej imprezy w stylu cross country, przygotowali długą trasę w kształcie pętli, łączącą odcinki specjalne. W sumie to ponad 300 kilometrów off-roadu jako dojazdówki plus odcinki z pomiarem czasu. Panie są mile widziane, mają obniżone wpisowe, a jedna z nich może wygrać darmowy udział w zawodach na KTM 450 EXC !!!

Do nawigacji w rajdzie można będzie używać standardowych przewijarek do Road Booków, znanych z rajdów typu cross country, a na zawodników bez tego typu urządzenia czeka nowość – Road Book elektroniczny, jako aplikacja działająca na smartfona i obsługiwana przyciskiem na kierownicy.

Nowością jest też klasa Rally24, w której najbardziej ambitni zawodnicy będą rywalizowali jadąc całą dobę.

Ukłon w stronę zawodniczek
Ukłonem w stronę zawodniczek, jest wpisowe płatne w wysokości tylko 50% ceny normalnej. Organizatorzy przygotowali jeszcze jedną ciekawą niespodziankę dla pań. Ufundowali start w rajdzie, motocyklistce crossowej, zawodniczce MX, która w najciekawszy sposób umotywuje chęć startów w rajdach enduro, typu cross country! Na osobę, która najlepiej opisze swoje marzenia i plany związane z tego typu rajdami, czeka przygotowany motocykl KTM 450 EXC, wpisowe na rajd oraz zakwaterowanie i wyżywienie podczas rajdu. Zwyciężczyni konkursu zostanie wybrana przez organizatorów EnduroRally24, a wyniki zostaną ogłoszone pod koniec czerwca. 

Wszystkie zgłoszenia należy wysyłać do dnia 15.05.2018 r. na mail: tomek.endurorally24@gmail.com

Uwaga: propozycja skierowana jest do zawodniczek MX lub osób, które mogą udokumentować swoje umiejętności w jeździe cross lub enduro. Prawo jazdy kat. B jest obowiązkowe. Nie jest wymagana czynna licencja zawodnicza.

Więcej szczegółów i plan rajdu na stronie www.endurorally24.pl

 

Najnowsze

Bezpieczna Wielkanoc

Kochani, życzymy Wam spokojnych, ale koniecznie wesołych Świąt! Pamiętajmy jednak, że Święta wielkanocne to czas, gdy wiele osób podróżuje do swoich rodzin. Z powodu większego natężenia ruchu i niebezpiecznych zachowań innych kierowców nie wszyscy docierają do domu. W minionym roku w tym czasie na polskich drogach zginęło 19 osób. Radzimy więc, jak bezpiecznie dojechać na święta.

Daj sobie czas
Choć przedświąteczne przygotowania sprzyjają pośpiechowi, na podróż w rodzinne strony należy zarezerwować sobie odpowiednią ilość czasu. Wielu kierowców odkłada wyjazd na ostatnią chwilę, a później stara się nadrobić czas, przekraczając prędkość czy wyprzedzając innych w sposób niezgodny z przepisami. W okresie zwiększonego natężenia ruchu może to prowadzić do tragicznego w skutkach wypadku. Bezpieczeństwu nie sprzyja również zmęczenie związane z wielogodzinną podróżą. Dlatego kierowca powinien wyruszyć w trasę odpowiednio wcześnie, by znaleźć czas na odpoczynek w trakcie jej pokonywania.

Spodziewaj się niespodziewanego
W okresie świątecznym szczególne znaczenie ma stosowanie zasady ograniczonego zaufania do innych uczestników ruchu.
W święta na drogi wyjeżdża wiele osób, które na co dzień nie prowadzą samochodu. Niepewny swoich umiejętności, zestresowany kierowca może zachowywać się na drodze w nieprzewidywalny sposób. Uważać trzeba także na osoby jeżdżące z nadmierną prędkością oraz zachowujące się w sposób, który może świadczyć o jeździe po spożyciu alkoholu – ostrzegają trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. Jeżeli zauważymy niebezpieczne zachowanie kierowcy jadącego w pobliżu, najlepiej dać mu się wyprzedzić i zawiadomić policję, podając – jeśli to możliwe – opis auta, numer jego tablic rejestracyjnych oraz miejsce zdarzenia i kierunek jazdy.

Przygotuj się na kontrolę
W święta należy także być przygotowanym na częstsze kontrole drogowe. Policjanci sprawdzają prędkość pojazdów, trzeźwość osób siedzących za kierownicą, jak również stan techniczny pojazdu oraz prawidłowość stosowania pasów bezpieczeństwa, zwłaszcza u dzieci.

Życzymy bezpiecznej drogi na Święta i z powrotem!

Najnowsze

Toyota RAV4 – nowa odsłona debiutuje w Nowym Yorku

Toyota prezentuje na targach New York International Auto Show piątą generację Toyoty RAV4. SUV trafi na rynki europejskie w pierwszym kwartale 2019 roku.

28 marca na targach New York International Auto Show Toyota przedstawi piątą generację Toyoty RAV4. Jest to pierwszy model RAV4 zbudowany na platformie Toyota New Global Architecture, wyróżniającej się niskim położeniem środka ciężkości, optymalnym rozkładem masy oraz większą sztywnością nadwozia, co ma korzystnie wpływać na dynamikę RAV4, zapewniając większą stabilność w zakrętach i precyzyjne reagowanie na działania kierowcy. Auto ma wyróżniać również zwiększony prześwit oraz większy rozstaw kół.

Samochód jest adresowany do młodych rodzin, cieszących się życiem, zarówno w mieście, jak i podczas weekendowych wycieczek turystycznych i wyjazdów urlopowych. Jego długość – 4600 mm – jest niemal taka sama, jak długość aktualnej wersji. Zmniejszony został przedni i tylny zwis, za to rozstaw osi zwiększono o 30 mm, co umożliwiło powiększenie kabiny i uzyskanie wyższego komfortu wnętrza. Przestrzeń bagażowa jest nie tylko większa, ale i bardzo funkcjonalna dzięki składanym tylnym siedzeniom, podwójnej podłodze i bocznym siatkom. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm do 1855 mm.

Nowy RAV4 będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi TNGA, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do stosowanych w obecnym RAV4. Będzie to nowa hybrydowa jednostka napędowa z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym oraz druga, dwulitrowa jednostka benzynowa z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Usprawniono układ napędu na wszystkie koła. W wersji hybrydowej drugi silnik elektryczny napędzający tylne koła generuje duży moment obrotowy przy obniżonych stratach energii. System napędu na wszystkie koła udoskonalono również w wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, stosując podwójne sprzęgło i odłączanie tylnego mostu w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Najnowsze