Volkswagen T-Roc R – można już zamawiać tego kompaktowego crossovera

Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV - tak właśnie reklamuje T-Roca w wersji R niemiecki producent. Model ten można już zamawiać. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy.

Turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że benzynowa jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm przy niskiej prędkości obrotowej silnika i w szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu T-Roc R w każdej sytuacji na drodze dysponuje ogromnym zapasem siły napędowej. Bardzo skuteczny układ hamulcowy gwarantuje opóźnienie. Standardowy system kontroli startu, tzw. Launch Control, zapewnia przyspieszenie T-Roca R na każdej nawierzchni.

W wypadku bardzo dynamicznej jazdy na torze elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) można całkowicie dezaktywować. Seryjną 7-biegową przekładnię o dwóch sprzęgłach dostosowano do agresywnego stylu jazdy w trybie Race. Napęd na cztery koła 4MOTION w ciągu milisekund automatycznie dostosowuje podział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od przyczepności, co zapewnia najlepszą możliwą trakcję w każdych warunkach, na przykład na mokrej nawierzchni lub na śniegu oraz podczas jazdy w trudnym terenie.

Zderzaki w sportowym stylu właściwym dla modeli spod znaku R, wloty powietrza z czarnymi „płetwami” i logo R na czarnej osłonie chłodnicy – to detale zarezerwowane wyłącznie dla modeli przygotowanych przez dział Volkswagen R. Dwie podwójne końcówki układu wydechowego umieszczone po lewej i prawej stronie są chromowane. Opcjonalny układ wydechowy „R” Performance, przygotowany do T-Roca R przez specjalistyczną firmę Akrapovič, wyróżnia się nie tylko charakterystycznym brzmieniem, ale również tytanowym tłumikiem końcowym wraz z końcówkami układu wydechowego, którego masa jest niższa o aż 7 kg w porównaniu z masą seryjnego układu wydechowego.

Wielofunkcyjna sportowa kierownica jest pokryta skórą i ma spłaszczoną dolną część. Szew w kolorze Crystal Grey i logo R sprawiają, że natychmiast przykuwa uwagę.  Zmienne przełożenie przekładni kierowniczej zapewnia błyskawiczną reakcję kół niezależnie od prędkości jazdy i kąta obrotu kierownicy. W połączeniu z obniżonym zawieszeniem i amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia zwiększa to dynamikę jazdy na krętych drogach, a także sprawia, że ​​każde parkowanie i manewrowanie są bardziej komfortowe. Z tyłu sportowej kierownicy są zamontowane dwie łopatki, które służą do ręcznej zmiany przełożeń, która odbywa się w mgnieniu oka.

8-calowy ekran dotykowy TFT, który z wyglądu przypomina tablet, w kilka sekund można sparować ze smartfonem. W razie potrzeby, wybrane aplikacje systemów Android i iOS mogą być wyświetlane na dużym ekranie i obsługiwane za pomocą funkcji App-Connect. Dotyczy to również takich elementów, jak książka telefoniczna, listy odtwarzania i pozycje kalendarza. Opcjonalny interfejs telefonu komórkowego Comfort umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfona. Oczywiście, za pomocą Wi-Fi, z systemem multimedialnym T-Roca R można połączyć również tablety i iPady. Cyfrowy kokpit umożliwia wybór wyświetlanych parametrów i wyglądu zegarów.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Może i ma sporo koni ale cena jest też zawrotna. Wolałbym kupić nowego korando z 163 KM. Bardziej mi on leży i przynajmniej mnie stać na ssanga 😉

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze