Volkswagen Passat z nowym silnikiem 2.0 TDI Evo i kierownicą rejestrującą dotyk

Volkswagen Passat doczekał się liftingu i choć wizualnie na pierwszy rzut oka wiele się nie zmienia, to niemiecka marka daje nam sporo nowości technologicznych, które mają mieć znaczny wpływ na nasz komfort, jak i bezpieczeństwo w trasie. Zobaczmy, co się zmieniło? Samochód już niedługo pod koniec wakacji trafi do sprzedaży!

Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kierownica czy system Travel Assist, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę z prędkością autostradową.

Od teraz wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Należy do nich m.in. nowy system „Travel Assist”. Jednym z jego elementów jest tzw. pojemnościowa kierownica, która rejestruje dotyk i zapewnia kierowcy dostęp do obsługi różnych systemów. Passat jest pierwszym modelem, w którym Volkswagen zastosował właśnie taki rodzaj kierownicy.

Zmieniono kształt zderzaków z przodu i z tyłu, wygląd osłony chłodnicy, a także napis „Passat” znajdujący się pośrodku tylnej części nadwozia. Nowe diodowe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i przeciwmgłowe, a także LED-owe lampy z tyłu nadają autu bardzo nowoczesny wygląd.

Ważną nowością w Passacie będzie silnik 2.0 TDI Evo – wydajny turbodiesel o mocy 110 kW/150 KM, emitujący o 10 g/km mniej dwutlenku węgla niż porównywalny z nim silnik w poprzednim modelu. Wśród jednostek napędowych nowego Passata znajdą się również trzy benzynowe (TSI) o mocy 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 200 kW/272 KM, a także diesle (TDI) osiągające 140 kW/190 KM i 176 kW/240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.

odstawowy wariant, który pojawi się w ofercie na przestrzeni najbliższych tygodni, nosi nazwę „Essence”, oferując w standardzie m.in. system Front Assist, Radio Composition Colour z instalacją bluetooth czy reflektory główne LED z automatyczną regulacją ich zasięgu. Środkowa wersja wyposażenia o nazwie „Business” oferuje standardowo m.in. rozbudowany zestaw systemów w ramach „Travel Assist” podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, takich jak „Lane Assist”, „Emergency Assist” (dla DSG), system „Traffic Jam Assist” czy aktywny tempomat ACC do 210 km/h (dla DSG – z funkcją Stop & Go). Najwyższy poziom wyposażenia, „Elegance” wyróżnia się m.in. zastosowaniem nastrojowego oświetlenia kabiny czy przykuwających wzrok 17-calowych obręczy kół „Istanbul” ze stopu metali lekkich. 

Najnowsze

Kolejny raz Lexus LC powalczy w legendarnym 24 Hours of Nürburgring!

Drugi raz z rzędu Lexus LC powalczy w 24 Hours of Nürburgring, jednym z najbardziej wymagających wyścigów na świecie, odbywającym się na legendarnym niemieckim torze Nürburgring.

W 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring Lexus LC będzie rywalizował w klasie SP-Pro. Za kierownicą samochodu zmieniać się będzie czwórka kierowców znana z zeszłorocznej edycji.

Lexus LC został znacząco zmodyfikowany w porównaniu z zeszłym rokiem. Poprawiono aerodynamikę, w tym konstrukcję kabiny, by obniżyć środek ciężkości, poprawić pracę hamulców, opon i elektroniki. Zmiany dotknęły też silnika. Jednostka napędowa o oznaczeniu 2UR-GSE ma zmniejszone tarcie i więcej mocy.

Doświadczenia zebrane przez Gazoo Racing podczas testów i wyścigów modeli sportowych są wykorzystywane w samochodach drogowych. Wyścigowa wersja Lexusa LC korzysta z tego samego silnika, który trafił do Lexusa LC 500.

24-godzinny wyścig na torze Nürburgring odbędzie się w dniach 22-23 czerwca. Kierowcy zmierzą się z całą nitką toru, którego okrążenie liczy 25 km i ma ponad 170 zakrętów. Toyota Gazoo Racing oraz Lexus biorą udział w tym wyścigu od 2007 roku, by doskonalić pracę zespołu i tworzyć coraz lepsze samochody.

Najnowsze

Debiut czterodrzwiowego BMW serii 8 Gran Coupe. 530 KM w najmocniejszej wersji!

W końcu czas na długo wyczekiwany debiut BMW serii 8 w sportowej wersji czterodrzwiowego coupe. Struktura karoserii, technika napędowa i układ jezdny są konsekwentnie ukierunkowane na maksymalne osiągi. Światowa premiera już za klika dni w Monachium, a my już dziś sprawdzamy co oferuje nam nowy model BMW!

Światowa premiera nowego BMW serii 8 Gran Coupé na BMW Group#NextGen w dniach 25 – 27 czerwca 2019 r. w Monachium, od września 2019 r. wprowadzenie na rynek czterech wariantów modelowych: BMW M850i xDrive Gran Coupé  z silnikiem V8 o mocy 390 kW (530 KM), BMW 840i Gran Coupé i BMW 840i xDrive Gran Coupé z nowym 6-cylindrowym rzędowym silnikiem spalinowym o mocy 250 kW (340 KM) oraz BMW 840d xDrive Gran Coupé z 6‑cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 235 kW (320 KM).

Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Przenoszenie siły przez 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic i inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive lub napęd na tylne koła (BMW 840i Gran Coupé).

Niezależne proporcje, rozstaw osi o 201 mm większy niż w BMW serii 8 Coupé, elegancka, płynna linia dachu z przejściem w tył w kształcie płetwy, dynamicznie wysmuklona sylwetka. Prezencję i sportowy charakter auta podkreśla potężna partia ramion w obszarze słupków C, wyjątkowo duży rozstaw kół oraz specyficzna dla modelu konstrukcja tyłu, która akcentuje szerokość.

Luksusowa sportowa atmosfera na wszystkich fotelach. Wyposażenie standardowe z fotelami sportowymi, pełną tapicerką ze skóry Vernasca, łopatkami zmiany biegów na kierownicy, oświetleniem ambientowym oraz deską rozdzielczą i górną częścią boczków drzwi pokrytych skórą Nappa.

Maksymalnie duża ilość miejsca na nogi w coupé marki BMW. Pojemność 440 l umożliwia transport trzech toreb golfowych. Dodatkowa przestrzeń uzyskiwana przez złożenie dzielonego oparcia kanapy tylnej w stosunku 40 : 20 : 40.Typowy dla modelu szklany dach panoramiczny o powierzchni ok. 1,5 m2 rozciągający się od przedniej do tylnej szyby zapewnia wyjątkową, pełną światła atmosferę we wnętrzu.

Pakiet sportowy M z charakterystycznymi elementami stylistycznymi i wyposażeniem: bardzo duże wloty powietrza, niezależnie zaprojektowane progi i pas tylny, 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowy układ hamulcowy M, fotele wielofunkcyjne, kierownica skórzana M, podświetlone listwy progowe z logo M. BMW M850i xDrive Gran Coupé dodatkowo ze spojlerem przednim, 20-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich i najwyższej jakości ogumieniem, typowym sportowym układem hamulcowym M, ekskluzywnymi elementami zewnętrznymi w kolorze Cerium Grey, listwami ozdobnymi w wersji siatki ze stali szlachetnej i podświetlanymi listwami progowymi ze znaczkiem modelu. Ponadto dla wszystkich pozostałych wariantów modelowych dostępny jest pakiet sportowy M Technik.

Luksusowe i progresywne wyposażenie standardowe z kluczykiem BMW z wyświetlaczem, systemem telefonicznym z ładowaniem bezprzewodowym, wyświetlaczem BMW Head-Up oraz BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, w pełni cyfrowym zestawie wskaźników monitorem pokładowym o przekątnej 10,25 cala.

Szeroka gama systemów wspomagających kierowcę: asystent świateł drogowych, system asystujący kierowcy, w tym ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania, ostrzeganie przy zmianie pasa ruch i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu, a także asystent parkowania z asystentem cofania w wyposażeniu standardowym. 

Najnowsze

Tragiczny wypadek motocyklisty

Do zdarzenia doszło w Tarnowie. Kierujący motocyklem nie miał szans uniknąć zderzenia.

27-letni mieszkaniec powiatu tarnowskiego jadący ulicą Mickiewicza w dół w kierunku al. Solidarności uderzył w bok Volvo. Pomimo udzielonej niemal natychmiast pomocy przez służby ratunkowe, motocyklisty nie udało się uratować.

Na nagraniu z monitoringu widać, jak motocyklista porusza się ze znaczną prędkością, a jadące z naprzeciwka Volvo nagle zaczyna skręcić w lewo. Kierujący jednośladem nie miał czasu na hamowanie, zdołał tylko położyć motocykl.

Najnowsze

Nagle zjechał na bok i uderzył inne auto

Kamera znajdująca się przy posesji zarejestrowała bardzo nietypowe zderzenie dwóch samochodów.

Kierowca srebrnego SUV-a z niewyjaśnionych przyczyn skręcił nagle w lewo i uderzył w prawidłowo jadącego, czerwonego hatchbacka. Po kolizji zatrzymał się dopiero na ścianie budynku.

Nie można wykluczyć, że przyczyną zdarzenia było zaśnięcie lub zasłabnięcie. Świadczyć o tym może brak reakcji kierującego SUV-em. Zatrzymał go dopiero kontakt ze ścianą, a pojawiająca się nagle chmura czarnego dymu świadczy, że nawet po zatrzymaniu, trzymał nogę na gazie.

Najnowsze