Volkswagen Passat z nowym silnikiem 2.0 TDI Evo i kierownicą rejestrującą dotyk

Volkswagen Passat z nowym silnikiem 2.0 TDI Evo i kierownicą rejestrującą dotyk

19 czerwca 2019
Volkswagen Passat doczekał się liftingu i choć wizualnie na pierwszy rzut oka wiele się nie zmienia, to niemiecka marka daje nam sporo nowości technologicznych, które mają mieć znaczny wpływ na nasz komfort, jak i bezpieczeństwo w trasie. Zobaczmy, co się zmieniło? Samochód już niedługo pod koniec wakacji trafi do sprzedaży!
Loading module...

Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kierownica czy system Travel Assist, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę z prędkością autostradową.

Od teraz wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Należy do nich m.in. nowy system „Travel Assist”. Jednym z jego elementów jest tzw. pojemnościowa kierownica, która rejestruje dotyk i zapewnia kierowcy dostęp do obsługi różnych systemów. Passat jest pierwszym modelem, w którym Volkswagen zastosował właśnie taki rodzaj kierownicy.

Zmieniono kształt zderzaków z przodu i z tyłu, wygląd osłony chłodnicy, a także napis „Passat” znajdujący się pośrodku tylnej części nadwozia. Nowe diodowe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i przeciwmgłowe, a także LED-owe lampy z tyłu nadają autu bardzo nowoczesny wygląd.

Ważną nowością w Passacie będzie silnik 2.0 TDI Evo – wydajny turbodiesel o mocy 110 kW/150 KM, emitujący o 10 g/km mniej dwutlenku węgla niż porównywalny z nim silnik w poprzednim modelu. Wśród jednostek napędowych nowego Passata znajdą się również trzy benzynowe (TSI) o mocy 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 200 kW/272 KM, a także diesle (TDI) osiągające 140 kW/190 KM i 176 kW/240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.

odstawowy wariant, który pojawi się w ofercie na przestrzeni najbliższych tygodni, nosi nazwę „Essence”, oferując w standardzie m.in. system Front Assist, Radio Composition Colour z instalacją bluetooth czy reflektory główne LED z automatyczną regulacją ich zasięgu. Środkowa wersja wyposażenia o nazwie „Business” oferuje standardowo m.in. rozbudowany zestaw systemów w ramach „Travel Assist” podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, takich jak „Lane Assist”, „Emergency Assist” (dla DSG), system „Traffic Jam Assist” czy aktywny tempomat ACC do 210 km/h (dla DSG – z funkcją Stop & Go). Najwyższy poziom wyposażenia, „Elegance” wyróżnia się m.in. zastosowaniem nastrojowego oświetlenia kabiny czy przykuwających wzrok 17-calowych obręczy kół „Istanbul” ze stopu metali lekkich. 

Loading module...

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!