Volkswagen ID.4 - nowy elektryczny SUV. Pierwsze informacje

Volkswagen ID.4 - nowy elektryczny SUV. Pierwsze informacje

12 marca 2020
2
Model studyjny ID.CROZZ trafi do produkcji seryjnej jako Volkswagen ID.4.Elektryczny SUV, idąc śladami ID.3, jest drugim modelem opartym na nowej modułowej platformie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB).

Początkowo ID.4 będzie oferowany z napędem na tylne koła. Wersja z elektrycznym napędem na cztery koła zadebiutuje w późniejszym terminie. Wysokonapięciowy akumulator jest umieszczony nisko i na środku podwozia, dzięki czemu środek ciężkości auta wypada nisko, co jest optymalne ze względu na dynamikę jazdy oraz na równomierny rozkład masy pomiędzy osie. ID.4 – dzięki kompaktowym rozmiarom elektrycznego napędu, podobnie jak wszystkie inne modele skonstruowane na platformie MEB – oferuje przestronne wnętrze. W pełni cyfrowy kokpit bezemisyjnego SUV-a ma przejrzystą strukturę. Samochód obsługuje się głównie za pomocą dotykowych paneli i intuicyjnego sterowania głosem.

Podczas transmisji w Internecie Volkswagen skoncentrował się nie tylko na modelach z rodziny ID., ale również na nowych samochodach z napędem hybrydowym. Należy do nich nowy Touareg R – najmocniejszy Volkswagen również jest zasilany przez wydajny hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, który składa się z elektrycznego silnika o mocy 136 KM oraz turbodoładowanego benzynowego V6 (TSI) o mocy 340 KM. Moc systemowa zespołu napędowego wynosi 462 KM. Touareg R do prędkości 140 km/h może poruszać się w elektrycznym trybie E-MODE.

Na hybrydowy napęd typu plug-in Golfa GTE składają się elektryczny silnik o mocy 85 kW (115 KM) i czterocylindrowa turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa TSI o mocy 150 KM. Jako zespół napędowy silnik elektryczny i jednostka napędowa TSI rozwijają moc systemową 245 KM. Prędkość maksymalna nowego Golfa GTE w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 130 km/h. 

Kolejnymi nowościami Volkswagena są nowy Golf GTD, który – dzięki innowacyjnej technologii podwójnego wtrysku czynnika AdBlue – emituje znacznie mniej tlenków azotu w porównaniu z poprzednikiem oraz ósmej generacji GTI. Najnowszy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 245 KM, wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 370 Nm. Czterocylindrowa jednostka napędowa seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. 7-biegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami (DSG) jest dostępna do nowego Golfa GTI jako opcja.

Komentarze

ares
12 marca 2020 13:44
Słabo wygląda
Igor
12 marca 2020 16:10
Na elektrycznego suva bym się nie zdecydował. Jak już coś to pewnie rav4 hybrid bym brał. 222KM i silnik 2.5 l wyglądają fajnie. A najlepsze, ze nie ładuje się go z gniazdka tylko tankuje jak zwykłą benzynę