Volkswagen ID.4 – nowy elektryczny SUV. Pierwsze informacje

Model studyjny ID.CROZZ trafi do produkcji seryjnej jako Volkswagen ID.4.Elektryczny SUV, idąc śladami ID.3, jest drugim modelem opartym na nowej modułowej platformie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB).

Początkowo ID.4 będzie oferowany z napędem na tylne koła. Wersja z elektrycznym napędem na cztery koła zadebiutuje w późniejszym terminie. Wysokonapięciowy akumulator jest umieszczony nisko i na środku podwozia, dzięki czemu środek ciężkości auta wypada nisko, co jest optymalne ze względu na dynamikę jazdy oraz na równomierny rozkład masy pomiędzy osie. ID.4 – dzięki kompaktowym rozmiarom elektrycznego napędu, podobnie jak wszystkie inne modele skonstruowane na platformie MEB – oferuje przestronne wnętrze. W pełni cyfrowy kokpit bezemisyjnego SUV-a ma przejrzystą strukturę. Samochód obsługuje się głównie za pomocą dotykowych paneli i intuicyjnego sterowania głosem.

Podczas transmisji w Internecie Volkswagen skoncentrował się nie tylko na modelach z rodziny ID., ale również na nowych samochodach z napędem hybrydowym. Należy do nich nowy Touareg R – najmocniejszy Volkswagen również jest zasilany przez wydajny hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, który składa się z elektrycznego silnika o mocy 136 KM oraz turbodoładowanego benzynowego V6 (TSI) o mocy 340 KM. Moc systemowa zespołu napędowego wynosi 462 KM. Touareg R do prędkości 140 km/h może poruszać się w elektrycznym trybie E-MODE.

Na hybrydowy napęd typu plug-in Golfa GTE składają się elektryczny silnik o mocy 85 kW (115 KM) i czterocylindrowa turbodoładowana benzynowa jednostka napędowa TSI o mocy 150 KM. Jako zespół napędowy silnik elektryczny i jednostka napędowa TSI rozwijają moc systemową 245 KM. Prędkość maksymalna nowego Golfa GTE w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 130 km/h. 

Kolejnymi nowościami Volkswagena są nowy Golf GTD, który – dzięki innowacyjnej technologii podwójnego wtrysku czynnika AdBlue – emituje znacznie mniej tlenków azotu w porównaniu z poprzednikiem oraz ósmej generacji GTI. Najnowszy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 245 KM, wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 370 Nm. Czterocylindrowa jednostka napędowa seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. 7-biegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami (DSG) jest dostępna do nowego Golfa GTI jako opcja.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze